Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Virva

Kvinna ·

16 jan, 2014

Åh vad många vi är som ska opa i februari :)

viola: samma dag som mig, fast annan klinik då.

Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

16 jan, 2014

dooris skrev:

Jag ska lægga in 380 cc HP bakom muskeln :) tænkt att kanske de blir før stort, men vafasen, jag ær 173 cm å væger 64 kilo, så nog passar de (: (ska væl førsøka gå ner mkt efter operationen oxå) å nu har jag 175 i egen cc.. hur mycket blir de før dig?? =)

Det kommer inte bli för stort! Jag ska lägga i 450 och är 176 lång och väger 63 kg. Och de såg inte FÖR stort ut på mig, bystigt men bra :) åh längtar så mycket!!
Gilla

shewolfine

Kvinna ·

17 jan, 2014

Hej, inte februari... men 28:e Januari (nära nog?) :-) Börjar bli nervös, men shit vad glad jag är. ÄNTLIGEN!

Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

17 jan, 2014

shewolfine skrev:

Hej, inte februari... men 28:e Januari (nära nog?) :-) Börjar bli nervös, men shit vad glad jag är. ÄNTLIGEN!

Close enough?;) åh de är ju jättenära!!! Välkommen:D
Gilla

New Boobs

Kvinna ·

17 jan, 2014

👍

6 februari inbokat på KKAB Falköping, Stefan Modin. Han ska godkänna mig först men har svårt att se att de nekar.

Är mest orolig för att bli sjuk innan o behöva ställa in. Med barn på dagis vet man aldrig...

Ingen aning om strl. Testade 450CC i provbh me tror jag hamnar mllan 300-450.

Är 177 och sal med typ A-kupa nu så vill fylla ut 😉

Gilla

Kt91

Kvinna ·

17 jan, 2014

Wiiie! Snart är det dags. Nu är det endast fyra veckor kvar. Idag ska jag läsa igenom allt igen vad man inte får ta dem här veckorna innan op. Sååååå nervös inför op! Jag har lite svårt att man inte får ta med någon in till kliniken. Jag som är så känslig skulle vilja hålla min sambo i handen när jag får min narkos.
Gilla

Lillan

Kvinna ·

17 jan, 2014

3/2 på Kkab hos Stefan Modin för mig.

Har i princip bestämt mig för 375 cc mellan+ :)
Kul att det är fler som ska operera sig i Falköping,
har du långt att åka?
Gilla

kakburken

Kvinna ·

17 jan, 2014

Jag opas den 3/2 på Akademikliniken:) Ska göra op. nr, 2. Vill ha större och mindre bakom, mina är stenhårda. Lutar åt 345cc hög profil. Men inte överens med doktorn!

Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

17 jan, 2014

Kt91 skrev:
Wiiie! Snart är det dags. Nu är det endast fyra veckor kvar. Idag ska jag läsa igenom allt igen vad man inte får ta dem här veckorna innan op. Sååååå nervös inför op! Jag har lite svårt att man inte får ta med någon in till kliniken. Jag som är så känslig skulle vilja hålla min sambo i handen när jag får min narkos.
Jag vill ha med mig mamma in :(hahahaha
Gilla

Kt91

Kvinna ·

19 jan, 2014

Vivalaboobs skrev:
Kt91 skrev:
Hahaha!! Jag tänkte först skriva mamma men så ville jag inte låta löjlig ifall det bara vore jag som tänkte så ;D
Gilla

Frallz

Kvinna ·

19 jan, 2014

Jag har op påproforma den 13e feb :)

Gilla

sandstrm

Kvinna ·

19 jan, 2014

Frallz skrev:

Då verkar vi vara 3 st som ska dit den dagen här! :)

Gilla

Frallz

Kvinna ·

19 jan, 2014

sandstrm skrev:

Frallz skrev:

Då verkar vi vara 3 st som ska dit den dagen här! :)

Kul!! :) åååå gud va jag längtar! !

Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

19 jan, 2014

Kt91 skrev:
Vivalaboobs skrev:
Kt91 skrev:
Hahaha!! Jag tänkte först skriva mamma men så ville jag inte låta löjlig ifall det bara vore jag som tänkte så ;D
HAHAHA!!! Skrattade högt när jag läste ditt inlägg! Jag får väl va löjlig då men morsan ska med iaf ;D
Gilla

Micerou

Kvinna ·

21 jan, 2014

Nu är jag bokad till Per Windh på art clinic i Göteborg den 11/2! Är det någon mer än jag som börjat tveka på hela grejen? Har hållt på med detta i ca 2 år och nu när jag äntligen hittade rätt och allt känns bra så börjar jag tveka?! Ena stunden är jag helt säker, vill ju inte gå med mina urammade bröst! Andra stunden undrar jag vad fasen jag hållet på med? Jag här ju 3 barn, ska jag lägga de här pengarna på bara MIG då? Förvirrad är väl det minsta man kan säga..:-(
Gilla

Lillan

Kvinna ·

21 jan, 2014

Tvekar inte men börjar känna mig lite nervös...3/2 närmar sig med stormsteg!

Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

21 jan, 2014

Jag har tid bokat den 28:e februari hos Mattias på Laser och Estetik. Längtar med skräckblandad förtjustning!! Drömmer mardrömmar ibland. Mycket för att jag inte vågat säga något till min mamma ännu. Hon kommer verkligen bli bedrövad av detta!

Har inte bestämt storlek ännu. På konsultationen provade vi oss fram till 330 (jag ovetande om vilka storlekar vi provade) Men osäker på om det är för stort. Gillar mest bilder på de som har runt 250-275. Tyckte att "provbrösten" var så spetiska så svårt att säga om jag vill ha så eller inte. ÄVen den där 3D kameran gav en bild jag inte ville ha. Mer naturlig form än vad jag förväntar mig. Svårt det här!!!

Är dock inte orolig för narkosen. Gjort det två gånger tidigare i mkt otrevligare situationer och då tyckte jag ändå att det var ganska mysigt. Känns som när man sovigt riktigt ordentligt när man vaknar upp. Inte mått illa alls. Mest lite groggy.

Mer orolig för att det ska många dagar innan jag är tillbaka på jobbet. Och för att jag ska se ut som en elefant och alla ska fatta vad man gjort :)

Gilla

Frallz

Kvinna ·

21 jan, 2014

Boobisar30 skrev:

Jag har tid bokat den 28:e februari hos Mattias på Laser och Estetik. Längtar med skräckblandad förtjustning!! Drömmer mardrömmar ibland. Mycket för att jag inte vågat säga något till min mamma ännu. Hon kommer verkligen bli bedrövad av detta!

Har inte bestämt storlek ännu. På konsultationen provade vi oss fram till 330 (jag ovetande om vilka storlekar vi provade) Men osäker på om det är för stort. Gillar mest bilder på de som har runt 250-275. Tyckte att "provbrösten" var så spetiska så svårt att säga om jag vill ha så eller inte. ÄVen den där 3D kameran gav en bild jag inte ville ha. Mer naturlig form än vad jag förväntar mig. Svårt det här!!!

Är dock inte orolig för narkosen. Gjort det två gånger tidigare i mkt otrevligare situationer och då tyckte jag ändå att det var ganska mysigt. Känns som när man sovigt riktigt ordentligt när man vaknar upp. Inte mått illa alls. Mest lite groggy.

Mer orolig för att det ska många dagar innan jag är tillbaka på jobbet. Och för att jag ska se ut som en elefant och alla ska fatta vad man gjort :)

Va kul! var på konsultation med Patrik och han var riktigt bra han med, men valde Örjan Gribbe på proforma istället. men fortfarande velig. haha. Drömmer mardrömma väldigt ofta jag med! drömde atrt jag fick världens DB och allt var snett och vint och. jaaa alla fel var det nog.

Jobbar på förskola så funderar på hur det kommer bli när jag kommer tillbaka. Man får ju inte lyfta nånting på typ 6 veckor. och Barnen är ju så fixerade vid bröst också så de kommer väl fundera på vad jag har gjort när jag helt plötsligt kommer tillbakla och har stora tuttar!!! haha.

Gilla

Micerou

Kvinna ·

21 jan, 2014

Kanske är därför som jag är velig. För mamma inte vet denna gången..:-( Är så komplicerat med henne. Jag var ifärd och göra detta för precis ett år sedan. Då hade jag op:tid den 13/2. Men hon gillade det inte och motarbetade mig i allt. Tex så sa hon att man lägger inte såna summor på sig själv när man har barn. Jäkligt elakt men man förstår ju varför. Dock så har jag använt mina Ristest som proteser och köpt en större bh som kan hålla upp dom snyggt. Och eftersom jag gjort den mödan så tänker jag att då har jag ju redan bestämt mig! Och mardrömmar om db och stora veck i huden känns som vardagligt nu..:-p
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

21 jan, 2014

Skall operara mig 26/2 hos Peter tarnow på Calanderska. När jag var där på konsultation fick jag pröva 400cc hp och 325cc . tyckte då direkt att 400 fyllde ut mer upptill och därför fastnade direkt för dom. Jag var tydlig med att jag inte ville brösten skulle gå ut på sidorna då föreslog peter att ta ett smalare inlägg. Är liten i kroppen och är rädd att det blir för stort åt sidorna. Jag börjar vackla nu och funderar på att gå ner i stl. 350 eller 375? jag undrar varför jag inte fick pröva ett mellanting när jag var där? skall dit på lördag och testa igen. Har gjort ristestet här hemma med 400 och tycker då att dom känns för stora.....

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem