Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Micerou

Kvinna ·

04 feb, 2014

Virvla: Jag ska operera mig den den 11/2..:-) Vad avundsjuk jag är på alla er som har så mycket stöd från nära och kära. Jag får göra precis allting själv..:-( En kompis kommer och hämtar mig så jag får bo i Borås under natten men jag har ingen som peppar eller följer med mig under dagen. Hade så gärna velat ha min mammas stöd men eftersom vi har malign hypertermi(vi tål inte vanlig narkos) så rycker hon bara att jag är dum i huvet som utsätter mig för detta. Hon säger att det är så dumt att riskera att mina barn blir utan mamma pga en utseendefixerande mamma.. Usch, tror ni jag tänker på annat än att jag ska dö eller? Hela dagen igår och än så länge idag vill jag bara ringa och säga att jag avbokar allt. Vill inte längre. Jag vill ha mina fina bröst tillbaka men jag vill inte operera mig..:-(
Gilla

emmab

Kvinna ·

04 feb, 2014

Usch! Vad jobbigt! :( Det har vart guld värt att ha sin mamma med i detta!

Föstår din oro, men du behöver nog inte vara orolig, narkosskötersor är grymt duktiga och skulle inte utsätta dig för något om det var för riskfyllt.

Lycka till!

Gilla

shewolfine

Kvinna ·

04 feb, 2014

Emmab -> jag bor inte långt från Göteborg :) opades på Gerlee dagen efter dig! Och precis som du har jag haft eb öm svullnad på vänster bröst. Det har blivit något bättre nu. Hur mycket la du in? :)
Gilla

emmab

Kvinna ·

04 feb, 2014

Okej vad kul att någon vart på samma ställe:) Vad tyckte du?

Okej, vad skönt:) Börjar bli lite orolig nu eftersom mitt inte alls verkar vilja ge med sig, men jag ska tillbaka på torsdag för att ta bort stygnen så vi får se vad dom säger, jag hoppas verkligen inte att det är något jag måste åtgärda..

Jag hadestora bröst innan op och därför kunde han behålla en del av min egen vävnad, jag la in 250 cc smooth round high profile cohesive 1 :)

Känns väldigt bra hittils, blivit väldigt stora om man jämför med dagen efter op :) Hur mycket la du in?

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

04 feb, 2014

Lillan skrev:

Varit hemma nu flera timmar redan o mår helt ok. Opades igår runt 13.30.

Stel o öm jovisst, men inget ont direkt.

Har fått 1 oxycontin + 2 panodil att ta var 6:e timme.
Fick samma på kliniken + 2 sprutor i låret.
Duschade redan imorse på kliniken o sköterskan visade hur jag ska massera brösten 3 ggr/dag.
På min klinik använder man inte bröstband så massagen ska göra att implantatet faller ner på rätt plats.
Ingen speciell stödbh nu i början, har fått med en enklare bhtop från kliniken.
Så olika från klinik till klinik, det är viktigt att följa de råd man får av sin egen kirurg.
Är supernöjd med Kkab i Falköping och Ivans stab där, kan verkligen rekommendera dem!!!
Alla ni som ska operera er: var noga med att sträcka på er o stretcha ofta även om det är spänt o stelt.
Är säker på att det är därför jag mår så bra som jag gör.
Stretchade var gång jag vaknade inatt en gång i timmen och nu samma när jag är vaken.
Går omkring här hemma mellan varven o rör på mig så mkt jag orkar.
Hoppas allt gått bra för er andra som opererats och Lycka till för er andra!

Har du något bra tips på hur man kan stretcha? :) Ska opereras den 17/2 och vill gärna vara uppe och rörlig direkt, men bra att veta hur man kan stretcha från någon som är nyopererad.
Gilla

shewolfine

Kvinna ·

04 feb, 2014

emmab -> jag hade ingenting, lagt in 350cc HP under muskel :) de känns inte stora, utan ganska lagom! :) tyckte dom var rara på Gerlee och underbara sköterskor!!! :) jättenöjd med val av klinik!
Gilla

emmab

Kvinna ·

04 feb, 2014

shewolfine> Okej:) Jag hoppas mina "krymper lite" då jag inte vill ha allt för stora hehe :) Håller med dig, jag blev jättebra omhändetagen och Marcus har jag fullt förtroende för.

Gilla

Baraboom

Kvinna ·

04 feb, 2014

34,5 timme kvar för mina tuttar att vara små :)
Gilla

viola

Kvinna ·

04 feb, 2014

Härligt Baraboom! Lycka till 🙂

Gilla

Lillan

Kvinna ·

04 feb, 2014

rnet skrev:
Lillan skrev:

Varit hemma nu flera timmar redan o mår helt ok. Opades igår runt 13.30.

Stel o öm jovisst, men inget ont direkt.

Har fått 1 oxycontin + 2 panodil att ta var 6:e timme.
Fick samma på kliniken + 2 sprutor i låret.
Duschade redan imorse på kliniken o sköterskan visade hur jag ska massera brösten 3 ggr/dag.
På min klinik använder man inte bröstband så massagen ska göra att implantatet faller ner på rätt plats.
Ingen speciell stödbh nu i början, har fått med en enklare bhtop från kliniken.
Så olika från klinik till klinik, det är viktigt att följa de råd man får av sin egen kirurg.
Är supernöjd med Kkab i Falköping och Ivans stab där, kan verkligen rekommendera dem!!!
Alla ni som ska operera er: var noga med att sträcka på er o stretcha ofta även om det är spänt o stelt.
Är säker på att det är därför jag mår så bra som jag gör.
Stretchade var gång jag vaknade inatt en gång i timmen och nu samma när jag är vaken.
Går omkring här hemma mellan varven o rör på mig så mkt jag orkar.
Hoppas allt gått bra för er andra som opererats och Lycka till för er andra!

Har du något bra tips på hur man kan stretcha? :) Ska opereras den 17/2 och vill gärna vara uppe och rörlig direkt, men bra att veta hur man kan stretcha från någon som är nyopererad.

Sköterskan visade mig innan op hur jag skulle göra.

Sträcka armarna över huvudet o tänja bakåt.

Vinkla armarna 90 grader o böja bakåt så bröstkorgen skjuts fram.

Överhuvudtaget alla rörelser med armarna är bra, gå omkring o sträck armarna rakt upp o ner. Går

bra att ligga i sängen o göra rörelser i början om man är darrig på benen.

Försök trots att det känns stelt o ovant i början, det hjälper jättemycket!

Gilla

Baraboom

Kvinna ·

04 feb, 2014

Tack :) Börjar bli lite smått nervös nu o funderar på vad jag gett mig in på ;)
Gilla

viola

Kvinna ·

04 feb, 2014

Förstår det! Men så känner nog näst intill alla. Vet själv första gången(aug-13) för mig, låg och grät på hotellet natten innan och visste inte vart jag skulle ta vägen. Även fast man drömt om det så pass länge så kommer nerverna och ställer till det för en :P

Korrades igår och var inte alls nervös.
Det kommer gå jättebra för dig! Men såklart man är nervös när det är något nytt! :)
Gilla

Virva

Kvinna ·

05 feb, 2014

Emmab: jag kommer ner i sängen men inte upp! Så det gäller att planera lite och ha koll på när min man kommer tillbaka. Eller som du gjorde/gör - sitta och sova!
Gilla

emmab

Kvinna ·

05 feb, 2014

Virva> Precis, fått ont i ryggen och vart svullen i magen av att sitta upp och sova + allt smärtstillande, bor själv så det var guld värt att kunna vara hemma hos mamma, hon har assisterat mig med allt :)

Gilla

shewolfine

Kvinna ·

05 feb, 2014

Jag kunde på tredje dagen ligga på sidan! Har *peppar peppar* haft tur än sålänge! :)
Gilla

Micerou

Kvinna ·

05 feb, 2014

Jag har ringt art clinic idag och bett om att få prata med narkosläkare så jag kan lugna mig lite. Var inga problem alls för deras del..:-) Är så avundsjuk på er som redan opererat er! Hoppas all smärta går över snart för er tjejer..:-)
Gilla

Kt91

Kvinna ·

05 feb, 2014

Micerou skrev:
Jag har ringt art clinic idag och bett om att få prata med narkosläkare så jag kan lugna mig lite. Var inga problem alls för deras del..:-) Är så avundsjuk på er som redan opererat er! Hoppas all smärta går över snart för er tjejer..:-)

Vad är det som oroar dig? :) Med tanke på att du ville prata med en narkosläkare.

Ser att du valt Art Clinic. Vad roligt! Dem är så trevliga där, Jag ska op den 17 och har också valt anatomiska Natrelle :)
Spännande!
Gilla

tuttfia9

Kvinna ·

05 feb, 2014

Hej! Ska göra bröstförstoring den 21/2 på KKAB i Jönköping. Bokade tiden idag och känner slräckblandad glädje. Är beredd på smärtan men mår dåligt över pengarna :/ samtidigt så kommer jag ju må mycket bättre i mig själv efteråt. Ska lägga in mentor 450cc HP bakom muskeln :) Ångest över familjens åsikter.... Tips?
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

05 feb, 2014

Lillan, tack för tipset! Får hoppas man har uthärdlig smärta så man kan upp och röra sig fort. Ska ta blodförtunnande sprutor i magen i 10 dagar efteråt (pga blodproppar i familjen). Det är det jag är mest nervös för tror jag, får hoppas jag klarar att sticka mig själv i magen.. Har tagit exakt såna sprutor jag ska få i min systers mage, så vet ju hur det fungerar iallafall. Och angående familjens åsikter, flera familjemedlemmar har vetat länge att jag velat operera mig så det var ingen nyhet direkt. Vart öppen med att jag mått dåligt över mina bröst osv. Den enda som tyckte det var onödigt var min pappa. Han förstår inte varför man gör sånt haha.
Gilla

micha_92

Kvinna ·

05 feb, 2014

Peachen skrev:

Vivalaboobs: De hade Inte öppet på röda dagar, men fick tag på dem dagen efter!

micha_92: Vi opereras ju "tillsammans". Jag bokade den 12/2 Proforma hos Örjan! Kul, ses i korridoren ;)

Peachen, har du fått din tid än? :D:D:D jag har tid 8.15... Hade hoppats på runt lunch, då jag hatar att duscha tidigt på morgonen :P haha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem