Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

25 jul, 2013

Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013

Bröstförstoring
Har inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
448

Sortera efter

turcoise

Kvinna ·

01 sep, 2013

Op-story finns på min sida om ni vill läsa..
Gilla

JoFi8

Kvinna ·

01 sep, 2013

Har ni känt av muskeln som kramper nåt? Jag har det väldigt ofta nu för tiden å det gör såå ont.. Brösten blir stenhårda å typ reser på sig flera storlekar känns det som haha.. Rör sig era implantat också? Det känns så obehagligt :P men ska man alltid känna så? Så fort man rör sig? Läskigt;)
Gilla

viola

Kvinna ·

01 sep, 2013

JoFi8 skrev:
Har ni känt av muskeln som kramper nåt? Jag har det väldigt ofta nu för tiden å det gör såå ont.. Brösten blir stenhårda å typ reser på sig flera storlekar känns det som haha.. Rör sig era implantat också? Det känns så obehagligt :P men ska man alltid känna så? Så fort man rör sig? Läskigt;)
Jag fick typ att högra bröstmuskeln darrar men gör inte ont. Hur får du när du spänner? Mitt sena bröst, vänster, sitter längre upp och när jag spänner det så åker implantatet uppåt :S Något du upplevt? Det högra dras bara nån cm från klyftan..
Gilla

JoFi8

Kvinna ·

01 sep, 2013

Har inte vågat spänt än ;) när jag ligger på rygg så åker dom upp mot hakan typ å ut på sidorna.. ska jag resa mig upp så åker dom ner...känns som segt gele som åker runt.. känns så läskigt faktiskt :P har riktiga muskelpåverkningar, ofta också.. Tror att det är lika i början när man spänner,det ger nog med sig:) dom läker olika:)
Gilla

viola

Kvinna ·

01 sep, 2013

Åh, nej jag vågade det igår. Innan har jag inte vågat! Hoppas iallafall att det är vänster som är efter.. 🙁
Så gör inte mina. Har du BHn då? Har legat nån gång utan bh och dom glider bara lite åt sidan då. Hur ser det ut när dom glider uppåt? Använder du musklerna och då får du muskelpåverkningarna? För jag vågade varken spänna eller bära tungt för det kändes som man skulle få kramp. Men har aldrig fått det som tur är.
Gilla

Sally1984

Kvinna ·

01 sep, 2013

JoFi8 skrev:
Har inte vågat spänt än ;) när jag ligger på rygg så åker dom upp mot hakan typ å ut på sidorna.. ska jag resa mig upp så åker dom ner...känns som segt gele som åker runt.. känns så läskigt faktiskt :P har riktiga muskelpåverkningar, ofta också.. Tror att det är lika i början när man spänner,det ger nog med sig:) dom läker olika:)
Precis så här beter sig mina gelehallon:)
Gilla

JoFi8

Kvinna ·

01 sep, 2013

Visst är det obehagligt.. :P haha numera håller jag i dom när jag ska resa mig, då känner jag inte att dom åker omkring ;)
Gilla

Sally1984

Kvinna ·

01 sep, 2013

Hahaha d gör jag me!;)
Gilla

Turkos

Kvinna ·

01 sep, 2013

Känner så igen mig i det ni skriver om de första dagarna! Nu har en ny känsla dykt upp, den brännande och att musklerna krampar. Inte ett dugg skönt!!!
Gilla

boobilicious84

Kvinna ·

01 sep, 2013

Jag känner igen mig i krampandet och den brännande känslan. Rätt obehagligt. Värst har varit resan hem från Skåne och kylan/blåsten som chockade brösten. Pga kylan så spänner jag mig och då börjar bröstmusklerna nästan krampa som reflex. Det näst värsta är väl mina hostattacker. Jag hade blivit frisk från halsfluss veckan innan min op men hostan har suttit i. Och tro man kan hosta utan bekymmer är väl tt glömma. Shit vad det spänner i bröstmusklerna och ändå tar jag inte i för då känns det som att allt kommer spricka.... Är det ngn annan än jag som verkligen pinas av att bh:na byglar skär in under brösten och sidorna? Jag har inga smärtor alls annars när den åker av de få minuter jag luftar brösten. Men när den är på känns det värre än att man ska ha opererats. Kommer skavandet att minska när svullnaden lagt sig? Det har iofs bara gått 4 dagar för mig men räknar bara ner till dagen då det inte skaver så här illa :-(
Gilla

Agnes

Kvinna ·

02 sep, 2013

Jag tycker nog plågorna från bh:n är det värsta, helt klart! Särskilt under högra bröstet. Peter har ( som tur är) satt tejp emellan men jag är livrädd hur det ser ut under tejpen.. Känns som det är öppna sår under, kan inte fatta hur det kan göra så förbannat ont annars. Denna natten har varit helt fruktansvärd för mig. Har slutat med morfinrabletterna och celebras nu och det kändes :-( Vaknade vid fyratiden helt kallsvettig och trodde jag skulle dö. Men tror att ligga ner är det som är det jobbigaste för mig. På dagarna är jag uppe och rör på mig (inomhus) och då känns allt mycket bättre. Men så kommer natten och man ska försöka hitta en bekväm position och somna. Vaknar oftast efter sådär en timme och har då fasansfullt ont överallt i brösten och i ryggen :-( Hur kan det vara så olika om man ligger eller inte? Jag har varit så sugen att lätta lite på min bh och flytta från innersta till mitten men har inte vågat. Vill ju inte heller att bröstvecket inte ska bli bra nu när man ändå går igenom allt detta. Jag har fått en 65 F vilket ju känns helt sjukt med tanke på att jag innan hade 75B. Man har ju inte precis blivit mindre över bröstkorgen så det är ju inte så konstigt att den skär in då heller..
Gilla

Dexi

Kvinna ·

02 sep, 2013

Booblicoius84: Det skaver fortfarande på mig och imorgon är det 14 dagar sen op men har satt en massa skoskavsplåster där det gör mest ont så det värsta hjälper det emot. Fick på kliniken vid återbesöket men har även köpt fler på Apoteket. Compeed alltså.
Gilla

Uppsalbigboobies

Kvinna ·

02 sep, 2013

Boobilicious84..Usch låter jobbigt med kylan, jag har samma underbara problem som dig med bh. Den skär in fortfarande på sidorna o i själva såret nu efter 2veckor.. Vissa dagar är de bättre andra dagar, vissa dagar kan vara riktig plågsamma. Jag vet inte om de är för jag fick C på min sportbh fast jag kommer ha D typ? La in 450 o hade b innan.. Men lättade bh banden så då började svullnaden gå bort lite från stygnen ilf:)
Gilla

boobilicious84

Kvinna ·

02 sep, 2013

Det verkar som att de flesta av oss har fått några stlk mindre i BHn än vad vi brukar ha. Jag personligen tror att jag är en 65 egentligen och problemet är nog att dem första av oss köper fel storlek. Jag själv har alltid köpt 75 men det är nog av okunskap att man inte mätt ordentligt i en butik med kunnig personal. Jag har fått 65E av kliniken och de satte den på yttersta (minst spända nivån) och jag döööör av smärtan periodvis. Vet knappt var jag ska ta vägen. Så att sätta den på innersta hade inte ens varit fysiskt möjligt på mig. Nu säger ni att det fortf gör lika ont efter 2v tid :-( Usch! Nätterna är nog värst ändå. Jag vaknar minst 1 gång mitt i natten pga obekväm sovställning och att brösten blir varma och extra svullna. Då trycker bh och bandet ännu mer. Är det ngn annan som också känner att ni är extra svullna under natten eller när ni vaknar på morgonen?
Gilla

boobilicious84

Kvinna ·

02 sep, 2013

Jag funderar på att köpa xylocain på Apoteket som är en bedövningssalva. Om man tar lite sån salva runt där bygeln sitter (ihop med compeedplåster) så borde det göra susen. Är det ngn annan som kan tycka det vara en bra idé?
Gilla

viola

Kvinna ·

02 sep, 2013

Verkar jättejobbigt för er att ni har så obekväm bh. 🙁 Min är inte alls obekväm, men jag tror nog min är lite för stor. Har 75 F i min. Har längst in och får dra ner i ryggen några gånger om dagen. Men nu när jag har bröstbandet så sitter den mer på plats. Skönt det!
Visst har jag fått lite rodnad av bhn (haft den 3 veckor snart dygnet runt) men inte alls någon smärta som ni beskriver..
Gilla

Agnes

Kvinna ·

02 sep, 2013

Ja Xylocain kanske kan hjälpa. Jag har aldrig provat den ngn tidigare men om den bedövar den det ju inte vara dåligt :-) Boobilicious84: Har inte du fått tejp under? Alltså mellan huden och bhbygeln?
Gilla

Pollyanna

Kvinna ·

02 sep, 2013

Jag har fortfarande hårt lindat bandage, men imorgon kl. 11 blir jag av med det och får en sportbehå istället- skönt! Den lär väl iofs också bli rätt tajt. Jag mår rätt bra idag, så jag ska sluta med alla morfintabletter och starka smärtstillande från och med nu och bara ta tabletter av Panodil-typ.
Gilla

Dexi

Kvinna ·

02 sep, 2013

Det kan funka med salva men kan även göra att skaver blir värre. Prova bara compeed först och se hur det känns. Anledningen till att vi får för små bh är att forma brösten och se till att dom hamnar på rätt ställe helt enkelt. Mina är oxå hårdare och det känns jobbigt på morgonen eftersom vi bara får sova på ryggen MEN det blir bättre för var dag som går. Så håll ut! Kram
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

02 sep, 2013

I dag var jag första dagen på jobbet efter semester och så. Vet inte om jag är på väg att bli sjuk eller om det var för påfrestande för kroppen men när jag kom hem fick jag rejäla blodtrycksfall så det svartnade för ögonen och nästan så att jag svimmade. Någon fler som upplevt det? Kanske var för att jag var tvungen att småspringa till tåget. :-O
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem