Anonym användare
25 jul, 2013
Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013
BröstförstoringHar inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
Sortera efter
Sally1984
Kvinna ·
30 aug, 2013
Hmm..låter kanske lite märkligt,,men det du säger om att dem flyttar på sig och att fet gungar till lär va normalt, så känner jag oxå..och du och jag är väl ungefär opererade samtidigt. Ring och fråga personen du va på konsultation hos eller maila.
Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
30 aug, 2013
Narkosläkaren är sjuk så det blir operation utan narkos. Känner mig lite extra orolig, men får ju lugnande så jag är nog rätt borta i huvudet ändå. Ryggskottet från igår har behandlats av naprapat och är inte längre akut. Mycket ska man stå ut med för att få snyggare bröst. Jag har i alla fall mycket stort förtroende för läkaren Björn Osbjer, och jag fick nyss se när littlegirl, som opererades i tisdags, fick ta av bandaget - de såg hur fina ut som helst! Om en timme är det dags!
Gilla
Sandra1
Kvinna ·
30 aug, 2013
Oj ! Op utan narkos! Hur har det gått Pollyanna?
Gilla
boobilicious84
Kvinna ·
30 aug, 2013
Va? Bröstoperation utan narkos har jag hittills aldrig hört talas om!
Pga att narkosläkaren är sjuk? Man har väl extrapersonal? Eller så bokar man om? Du betalar ju för anestesin i din totalsumma så du kan ju inte helt plötsligt opereras utan?
Gilla
Turkos
Kvinna ·
30 aug, 2013
Pollyanna, hur har det gått? Det låter ju lite galet!
Gilla
boobilicious84
Kvinna ·
30 aug, 2013
Turkos skrev:
Pollyanna, hur har det gått? Det låter ju lite galet!Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
31 aug, 2013
Hej! Här är jag uppe mitt i natten. Det gick faktiskt jättebra att operera utan narkos. Det jobbiga är när de lägger lokalbedövning på cirka tio ställen på varje bröst - det känner man ju. De hade dock varnat för just den biten innan, men det var mindre smärtsamt än jag hade trott. Tur att man har lite finsk sisu - det är inget för de mest räddhågade. Men man är ju vaken under hela operationen, som tog 1-1,5 timmar. Men det känns
inte så länge i.o.m. att man är lite drogad dessutom blir återhämtningen snabbare utan narkos, Det jobbigaste just nu är inte ont i brösten (har ingen smärta nu på grund av morfintabletter), utan i ryggen av ryggskottet från igår, som gör det sväårt att ligga ner (det är ju svårt att ligga stilla i samma position då man får så ont i ryggen, men de ömma brösten hindrar en från att röra sig så mycket då det gör ont i dem). Det bästa av allt: jag fick se mina nya bröst direkt på operationbordet när det var färdigt (i. om. att jag var vaken), och de var såå fina. Lite toppiga men ändå fasta. Precis som jag vil ha det! Är oc lite morfinhög så här på natten... Ser fram emot att höra mer om er andras erfarenheter!
Gilla
Sandra1
Kvinna ·
31 aug, 2013
Skönt att det gått bra Pollyanna!! 1-1,5h är en rätt lång op men förstår att det var rätt spännande!?
Som Boobilicius säger bör du ju få lite pengar tillbaka, om du nu tänker på sådant.
Lycka till med läkningen nu!
Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
31 aug, 2013
Ja, det tar längre tid utan narkos, eftersom man måste vänta så att bedövningen verkligen verkar, och så måste de vänta på att varje lugnande tablett jag får verkar (jag fick nog en 5-6 stycken totalt). Sen är det svårare att gå in genom bröstvårtan, det är mer finlir och kräver en skickligare kirurg. Det tar längre tid än snitt under eller via armhålan.
Ni har rätt i att jag borde få rabatt. Jag ska ta upp det med dem vid återbesöket. Narkos kostar ju en 2-3 000 kronor i alla fall om man betalar det själv. Dessutom hade jag kunnat säga nej och skjuta upp operationen, och det hade kostat dem både tid och pengar att schemalägga det på nytt. Idag känns det helt okej. Jag är dock beroende av morfintabletter för att inte ha ont (men jag är supertålig när det gäller smärtstillande, så det går inte att jämföra med medelmänniskan). Nu ska jag försöka att bara vila! :-)
Gilla
Wanda33
Kvinna ·
31 aug, 2013
Melina: jag hade samma tanke. Ville ha dem så onaturligt naturliga som möjligt och med facit i hand känns det som att kirurgen lyssnade på mig. Men lite storlek har det trots allt blivit. Provade mina gamla BHar idag och det verkar som att jag gått från 70A/B till 70D, eventuellt 70E beroende på kupans form :-O
Känns bra att det ser naturligt ut och inte för stort ut i a fall :-)
Gilla
Wanda33
Kvinna ·
31 aug, 2013
Tog nya bilder idag och nu efter 19 dagar ser jag tydligt hur de sjunkit ner. :-)
Ligger bild i mitt galleri om någon vill se.
Hoppas alla har en fin helg :-)
Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
01 sep, 2013
Det ser snyggt och naturligt ut, Wanda33!
Själv är jag inne på dag två efter operationen. Jag mår bra, men är väldigt trött (nickar till hela tiden när jag läser tidningen), vilket nog beror på morfintabletterna. Det har börjat klia ganska ordentligt, men det beror nog på att det håller på att läka. Sen är min mage väldigt uppsvälld. Ryggen gör mer ont än brösten - det är jobbigt att bara sitta, så jag försöker gå upp och gå då och då. Hur mår ni andra som nyligen opererat er? Berätta!
Gilla
Wanda33
Kvinna ·
01 sep, 2013
Polyanna: Tack :-)
Känner igen det med uppsvälld mage. Jag har varit extremt bubblig. Vet en delsom gått upp flera kilon efter op. Kliar gör det av och till. Kan börja svida kortvarigt och har varit så sedan op. Ryggen har gjort ont och nu i veckan fick jag en nackspärr som troligt beror på operationen. Det trodde kiropraktorn som fick veta då han var tvungen att vara försitiktig med var han höll och tryckte.
Morfintabletter tog jag inte men var ändå rätt trött de första dagarna ändå. Kroppen har trots allt gått igenom en stor förändring. :-)
Gilla
EmmaHanu
Kvinna ·
01 sep, 2013
PolyAnna: Opererades i ons och inatt var första natten jag kunde sova utan att vakna. Spänner, svullen mage och ont i ryggen men sen så äter jag bara Alvedon nu. Slutat med tradolan för att se om magen blir bättre. ser gravid ut typ. Hoppas det värsta släpper snart! Gått 4 dagar bara men blivit lite bättre iaf :D
Gilla
Sandra1
Kvinna ·
01 sep, 2013
Opades den 20:e och min mage är fortfarande svullen, störande nu när brösten blivit så fina! :P
Gilla
Agnes
Kvinna ·
01 sep, 2013
Jag opererades i onsdags men kan fortfarande inte sova längre än typ 1 timme i sträck :-( Tycker det är omöjligt att sova på rygg, särskilt i nästan sittande ställning som jag är tvungen till för så fort jag glider ner det minsta känns det som den här j*kla tortyrselen (citadellbh och bröstband) ska kväva mig.. Längtar sååå efter att kunna sova på sidan igen! Hade nog min värsta dag igår då allt bara kändes för hemskt och jag nästan ångrade allihopa.. Kunde inte tänka på ngt annat än hur obekväm bh:n var, hur brösten ömmade och såren kliade och hur bröstbandet tryckte så att jag inte kunde andas. Men idag känns faktiskt allting lite bättre! :-) Jag tror att det liksom är psykiskt också, iaf för mig :-) Det gäller helt klart att försöka hitta ngt som sysselsätter en så att man inte tänkernför mycket på det jobbiga! Min plan var att försöka gå och jobba på tisdag men just nu känns det inte som en möjlighet.. Men vi får väl se hur det känns imorgon. Hur länge var ni eller planerar ni andra att vara hemma?
Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
01 sep, 2013
Gud vad jag känner igen allt ni skriver ovan! Känns ändå skönt att veta att det är normalt och inte bara jag. Idag har jag ständigt somnat och sov senast i några timmar. Hade 37,4 i temp. - inte så mkt men hoppas verkligen att det inte är infektion, jag är så trött idag. Jag tänkte jobba från och med torsdag, men vi får se. Kan jobba hemma med laptopen (är egenföretagare), så jag bestämmer helt själv. Det är såå svårt att hitta en okej position - jag skulle också vilja ligga på sidan som du, Agnes! När det gäller den svullna magen så trodde jag först att det var för att jag har ägglossning, men ni andra har ju likadant. Det lägger sig nog så småningom. Kram till er alla!
Gilla
Sally1984
Kvinna ·
01 sep, 2013
Jösses vad svullnaden försvunnit..känns fortfarande märkligt men mer som värk man har innan mens i brösten. Men allså Gud vad brösten har sjunkit ned till en mer naturlig form och inte alls så uppstudsiga. Love it! Känns lixom inte som stenklot längre!!
Gilla
Sally1984
Kvinna ·
01 sep, 2013
boobilicious84 skrev:
Turkos skrev:
Pollyanna, hur har det gått? Det låter ju lite galet!Gilla
turcoise
Kvinna ·
01 sep, 2013
Jag opererades i torsdags och jag har mått hur bra som helst redan från första dagen, ont har jag så klart haft men inte alls så ont som jag trodde det skulle göra. Jag sover på rygg och vaknar pigg och utvilad, kan verkligen inte fatta att det har gått så lätt och smärtfritt som det har gjort. Bara att hålla tummarna att det inte blir några komplikationer längre fram.
Gilla