Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bröstförstoring i juni 2013

Bröstförstoring
Tråd för er som skall göra bröstförstoring i juni 2013

Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i juni också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
568

Sortera efter

flamsa

Kvinna ·

01 jul, 2013

Har oxå funderat på varför vi på citadell ska ha bygelbh dygnet runt i 4 veckor. Medans andra sportbh och absolut ingen bygel bh.
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

01 jul, 2013

Hmm ja det e verkligen lustigt alltså! Tycker så synd om er :( Jag opades på Proforma, och ska ha sport bh eller mjuk bh, men med bra stöd bara.... Hoppas ni står ut! Men drt låter ju verkligen konstigt, Att det kan va SÅ olika, är för mig en gåta :/
Gilla

Maja42

Kvinna ·

01 jul, 2013

@magnolia Jag undrar också varför det är så olika, men jag tror att bygeln under ska ge ett bra bröstveck och bröstbandet hindrar ju implantaten att tryckas uppåt så man får en naturlig form. Jag har lagt en kompress emellan bygeln där det skär in som mest. Det gör verkligen ont!! Kämpa på!!
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

01 jul, 2013

Jag som tycker min sportbh liknande grej trycker mycket! Har sjukt svårt att andas när jag går och pratar typ. Den sitter verkligen tajt! Känns som tuttarna ska trilla av när man öppnar upp för att lufta lite eller tvätta av dom! Plus att jag har fortfarande en jättestram känsla vid ärren och under tuttarna! Känns som om dom lagg in en järnstång och inte implantat haha :D Längtar tills de är läkt och smärtan försvinner! Går som quasimodo ibland när jag inte riktigt kan räta ut mig! Kommer få så dålig hållning om jag inte skärper mig snart! Dock så gör de så ont att gå upprätt :D
Gilla

flamsa

Kvinna ·

01 jul, 2013

Jag har sår efter bh på vissa ställen och även en blodblåsa under skavsårsplåstret. Tycker det skaver mest vid armhålorna.
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

01 jul, 2013

Såhär skrev Peter om varför vi på citadellkliniken får ha denna bh, citerar: "Alla tjejer som gör bröstförstoring hos oss gör det för de vet att den formen vi åstadkommer är enastående naturlig och fin. En del i detta är att skapa en markerad fåra under brösten.

Oavsett vad så har jag behållt bh´n MEN jag har satt haspat den på mitten baktill istället för längst in och sen har jag lättat lite på axelbanden och nu kan man iallafall andas och det skär inte in i huden.

Tydligen är det så att ni som använder sport bh komer inte få den naturliga looken på brösten som man får av den speciel bh samt bandet vi bär på.
Det ser mer opererat ut när man bär sport bh än med detta, så har jag uppfattat det iaf när man pratat med Peter och läst om det.

Detta står på Citadellklinikens hemsida om det:

"För att uppnå ett naturligt utseende är det viktigt att brösten blir droppformade; bröstvårtan strax ovan mitten, störst volym i bröstets undre del och att fåran under markeras tydligt. Tyvärr ser vi allt för många bröstförstoringar (från andra kliniker) där man använt sportbh efter operationen och där brösten fått en onaturlig buktning/bullighet i den övre delen."

Men helt ärligt så kan jag inte tycka det är värt ett "naturligt" bröst om man ska behöva gå runt med skavsår, knappt kan andas och smärtor från bhn. 
Så vi får väl se hur det blir.......

Gilla

Mallan82

Kvinna ·

01 jul, 2013

Ja, ok.. Sen kanske det också finns de som vill ha den lite mer "fejk-looken" och bolligheten.. Brror ju helt på vad man e ute efter .. Men då fick vi svar, klart o tydligt, på detta då, hihi :) Sen fpr var o en avgöra vad som e värt, vad man vill ha för resultat mm mm :)
Gilla

KimLand99

Kvinna ·

01 jul, 2013

Sugen på större, högprofil. Ev framför men har inte bokat in något än.
Gilla

sextiofem lax

Kvinna ·

02 jul, 2013

Åh vad glad jag är över att slippa tortyrbh'n! Tycker synd om er som tvingas ha den dygnet runt :/ Jag blev tillsagd att ha sportbh de första dagarna, men att sedan byta till en bygellös bh utan vaddering som ger bra stöd. Sagt och gjort, igår kom den hem med posten (bedtällde en Miss Mary of Sweden från ellos.se) Den är superskön och funkade kanon att sova med till och med! (passade på att tvätta sportbh'n, den va lagom fräsch efter att ha använts dygnet runt i 1 vecka...) Märkligt att vi blir ordinerade olika, men om det stämmer som Citadellkirurgen säger - att ni med tortyr får "mer naturliga, droppformade" så är jag glad dels för att jag slipper lida med tortyren, men också för att mina (isåfall) kommer bli lite bolliga upptill och lite "fake", för det är precis det jag är ute efter!! Är så trött på mina trötta, urammade, hängiga påsar, så att få ett par fylliga och bolliga har jag verkligen längtat efter!! Gått 1 vecka sedan op idag. Ska på återbesök på fredag och byta tejp. Känns som att brösten börjar hänga till sih nu, de har mjuknat en aning och svullnaden börjar gå ner. Jag känner mig mindre handikappad - igår dammsög jag till och med :-) läääängtar tills jag kan sova på sidan/mage, jag hatar verkligen att sova på rygg.
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

02 jul, 2013

Sextiofemlax - jag gjorde ju dagen efter dig, men mina e fortf svullna och sitter vid nyckelbenen.... Vet du hur lång tid det kan ta??
Gilla

Mendes78

Kvinna ·

02 jul, 2013

Vad skönt att få veta varför vissa ska ha bygel och andra sportbh! Jag har ju antomiska och har sportbh men jag tycker att mina ser naturliga ut. Jag har fattat noll av allt det här. Hörde att man ska passa sig för byglar då det kan skada ärren? Hur som helst så slapp jag mitt bröstband idag! JIPPI!!! Nu är det bara två veckor kvar med mitt jävla kyskhetsbälte till sportbh. Där kommer ingen innanför, inte ens jag knappt! Storlek medium och jag kan fasen inte andas. :/ LÄNGTAR tills man kan röra sig som en ung tjej igen! SUCK!
Gilla

flamsa

Kvinna ·

02 jul, 2013

Nu har jag träffat tuve, fick en mindre bh 65e. En svart denna gången :) han sa att de var jätte fina att svullnaden kommer lägga sig och då kommer det som jag uppfattar som db försvinna. Jag måste jobba på bröst vecket, men bröstbandet för jag göra som jag vill med. Han sa att det räcker om jag har det på natten om jag tycker det är jobbigt och inte så hårt som jag haft innan. Just nu är de bulliga och lite mer skidbacke vill jag ha så jag kommer använda bandet en stund till. Fick en ny tid 26 sept. Känner mig mycket lugnare nu :)
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

02 jul, 2013

Åh vad skönt att höra! :) Då kan du känna dig lugn nu ;)
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

02 jul, 2013

flamsa skrev:
Nu har jag träffat tuve, fick en mindre bh 65e. En svart denna gången :) han sa att de var jätte fina att svullnaden kommer lägga sig och då kommer det som jag uppfattar som db försvinna. Jag måste jobba på bröst vecket, men bröstbandet för jag göra som jag vill med. Han sa att det räcker om jag har det på natten om jag tycker det är jobbigt och inte så hårt som jag haft innan. Just nu är de bulliga och lite mer skidbacke vill jag ha så jag kommer använda bandet en stund till. Fick en ny tid 26 sept. Känner mig mycket lugnare nu :)

Hej 

Vad härligt att det gick så bra för dig, jag har också 65E i min bh och visst är det så mycket snyggare med svart ;-)
Ångrar att jag valde Peter som kirurg, han är så stressad och nonchalant. Alla andras verkar så trevliga och lättare att prata med.
Skönt att du slipper oroa dig för brösten :-)
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

02 jul, 2013

Är det bara jag eller känns det som att hur många som helst har fått komplikationer och gjort omoperationer?? 
Tycker att när man läser om olika saker så ser man detta överallt, man blir ju helt nervös :-(
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

02 jul, 2013

Ja jag tycker också det.. Men tänk också på hur många som inte finns på Pof, samt hur många som "har ett liv" haha, och inte sitter här när de är läkta o klara ;) Ibland känns det som om det bara är de som får komplikationer som stannar kvar på Pof..
Gilla

Latina_77

Kvinna ·

02 jul, 2013

sextiofem lax skrev:
Åh vad glad jag är över att slippa tortyrbh'n! Tycker synd om er som tvingas ha den dygnet runt :/ Jag blev tillsagd att ha sportbh de första dagarna, men att sedan byta till en bygellös bh utan vaddering som ger bra stöd. Sagt och gjort, igår kom den hem med posten (bedtällde en Miss Mary of Sweden från ellos.se) Den är superskön och funkade kanon att sova med till och med! (passade på att tvätta sportbh'n, den va lagom fräsch efter att ha använts dygnet runt i 1 vecka...) Märkligt att vi blir ordinerade olika, men om det stämmer som Citadellkirurgen säger - att ni med tortyr får "mer naturliga, droppformade" så är jag glad dels för att jag slipper lida med tortyren, men också för att mina (isåfall) kommer bli lite bolliga upptill och lite "fake", för det är precis det jag är ute efter!! Är så trött på mina trötta, urammade, hängiga påsar, så att få ett par fylliga och bolliga har jag verkligen längtat efter!! Gått 1 vecka sedan op idag. Ska på återbesök på fredag och byta tejp. Känns som att brösten börjar hänga till sih nu, de har mjuknat en aning och svullnaden börjar gå ner. Jag känner mig mindre handikappad - igår dammsög jag till och med :-) läääängtar tills jag kan sova på sidan/mage, jag hatar verkligen att sova på rygg.

Jag är också glad att jag opades på Proforma! Är så himla nöjd med mina tuttar :-) De är ju uppsvullna än, opades för 1v+ 1dag men det går bättre o bättre nu. Igår tog jag endast en enda citodon på hela dan. Rörigheten är det också bättre med. Det enda just nu är att det svider till i ärren ibland. Det kanske beror på läkningen? 
Gilla

flamsa

Kvinna ·

02 jul, 2013

Hemma nu, tagit av mig bh, såg att det var 65 F!!
Men jag har 75 i vanliga fall den här 65 klämmer så ini bänken =( Men den är på¨yttersta knäppningen iallafall, hoppas den töjer sig några mm så här kan jag ju inte gå i 3 veckor till.
Mina ärr såg jätte fina ut och jag slapp tejpen men ett av ärren svider längst ut.
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Lagt ut en ny sidobild från idag 8 dagar efter op. Börjar inte formen bli lite bättre? Sen går det inte att ha bröstvecket där Tuve vill för bhn placerar sig strax under iallafall. Jag rättar till vid spegeln tar ner tröjan och tar upp för att kolla igen och bhn har halkat ner. Detta är på 4 sek så det kommer ju aldrig bli nått bröstveck alls om den ska flyttas hela tiden. Så nu har jag bestämt att bröstveckan får vara 1 cm längre ner där bröstet vill att det ska va. Bh sitter åt som fan knappt jag får knäppt den så det är lixom inget att göra känns det som.
Gilla

Mendes78

Kvinna ·

03 jul, 2013

flamsa, ja jäklar! Nu händer det grejer! :D Skitfint. ;) Ja, jag tror att dom kommer att bli jättefina oavsett den där jäkla BHn.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem