Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bröstförstoring i maj 2013

Bröstförstoring
Tråd för er som skall göra bröstförstoring i maj 2013
Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i maj också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
560

Sortera efter

sidney83

Kvinna ·

28 maj, 2013

Mina har ramlat ner en bit:D Äntligen har bröstmuskeln släppt lite. Men tycker dom e fööör små så blir en op till i framtiden.
Gilla

sidney83

Kvinna ·

28 maj, 2013

Yessica skrev:
Kom på två frågor till er: -har någon fått rådet att massera brösten? -är det någon som använder bröstband för att "trycka" ner inplantaten?
Har du inga papper angående hur du ska göra? Jag skulle inte massera och använder läkbhn o amningsbhar på dagarna. Annars är det bara ringa kliniken tyvker jag för då får du ett svar som gäller för dig. Är väldigt olika på råden man får beroende på vart man opa sig. En vän till mig la bakom muskeln som jag o fick rådet att massera varje dag medans jag endast ska göra bröstgympan o låta dom små liven falla på plats av sig själv.
Gilla

Noob

Kvinna ·

28 maj, 2013

Jag har tortyrbh och bröstband dygnet runt ;) dock skickat iväg ett mail till kirurgen idag i hopp om att slippa i allafall bröstbandet!
Gilla

Mamaboobie

Kvinna ·

28 maj, 2013

Magen är svullen vet inte varför?? Massera brösten gör man om det är runda inplantat jag har anatomiska så jag slipper! Bröstband har man för att inplantatet inte ska åka upp! Många verkar inte tycka om bröstbandet men jag tycker det är skönt att ha det som en trygghet. Inte så kul och gå omkring och visa sitt bröstband:-/ har inte vart bland folk sen i fredags bara vart hemma!
Gilla

Yessica

Kvinna ·

29 maj, 2013

Jag har fått rådet att inte göra något alls. Jag behöver inte ha varken sportbh, bröstband, eller någon annan typ av bh. Men jag har läst här på POF att många får en massa råd så jag blev lite osäker... Ringde kliniken igår och pratade ang detta. Jag fortsätter att följa doktorns råd :) Tycker ändå det är skönt att inte göra något. Det är tillräckligt jobbigt för mig att byta tejp, (blir svimfärdig varje gång) Jag har runda, släta hallon. Tydligen gäller massagerådet de som har struktur ( enligt den här kliniken )
Gilla

Yessica

Kvinna ·

29 maj, 2013

Vad bra att de har ramlat ner nu! :) När opererades du?
Gilla

mazlin

Kvinna ·

29 maj, 2013

Jag ska ringa kliniken imorgon, får ont av bh jag sover i. Får ont av resåren nertill och mellanrummet mellan brösten och på insidan mot mellanrummet. Vill köpa nått annat att sova i
Gilla

sidney83

Kvinna ·

30 maj, 2013

Yessica skrev:
Jag har fått rådet att inte göra något alls. Jag behöver inte ha varken sportbh, bröstband, eller någon annan typ av bh. Men jag har läst här på POF att många får en massa råd så jag blev lite osäker... Ringde kliniken igår och pratade ang detta. Jag fortsätter att följa doktorns råd :) Tycker ändå det är skönt att inte göra något. Det är tillräckligt jobbigt för mig att byta tejp, (blir svimfärdig varje gång) Jag har runda, släta hallon. Tydligen gäller massagerådet de som har struktur ( enligt den här kliniken )
väldigt olika riktlinjer för alla.
Gilla

mazlin

Kvinna ·

31 maj, 2013

Jag ska på återbesök på måndag, runt 17 minns inte tiden hellt. På proforma, är det någon som vill ses innan? Jag kan hela dagen och kan anpassa mig.
Gilla

sidney83

Kvinna ·

31 maj, 2013

här går d bra med återhämtningen, väldigt trött bara. brösten e fortfarande bulliga och för små enligt mig:D hoppas d går fint för er andra:).
Gilla

MissTitts

Kvinna ·

31 maj, 2013

Jag kom just hem från kliniken! Har fått bort stygnen idag, otroligt skönt. Och vad fint det såg ut! Jag är väldigt nöjd med valet av kirurg och klinik :)
Gilla

Nnaa86

Kvinna ·

31 maj, 2013

Tjejer hur gör ni med bröstbandet?? Jag ska ha mitt en vecka till då ena bröstet ska sjunka lite till.. Men har så svårt lixom att försöka dölja bröstbandet.. Kan man gå i bara linnet eller måste man ha. Tröjor som hela tiden täcker??
Gilla

Piplisa

Kvinna ·

31 maj, 2013

Har vart på återbesök idag, och dom två små stumparna till trådar på varje sida, klipptes bort.. Blödningarna på vänstra sidan var nu ok :) En vecka till med sportbh dygnet runt, sen fick jag använda vad jag ville.. Full träning om en vecka :)
Gilla

sussipussi

Kvinna ·

31 maj, 2013

Nnaa86 skrev:
Tjejer hur gör ni med bröstbandet?? Jag ska ha mitt en vecka till då ena bröstet ska sjunka lite till.. Men har så svårt lixom att försöka dölja bröstbandet.. Kan man gå i bara linnet eller måste man ha. Tröjor som hela tiden täcker??
Jag har köpt på mig tub toppar/linnen i massor ;) Täcker bandet bra :)
Gilla

Insolance

Kvinna ·

01 jun, 2013

Opererades den 30/5 så jag får väl också ansluta mej till det här gänget:-) Efter många års velande tog jag äntligen steget! Hoppas att slutresultatet blir ok. Längtar efter att få ut o shoppa bad o underkläder, vilket alltid varit ett stort dilemma.
Gilla

sidney83

Kvinna ·

03 jun, 2013

Imorse kikade ja på brösten. Fy! Den ena e så mycket mindre o utsidan har ramlat ner mer än området som går inåt:/. Andra e större o bröstvårtan pekar utåt. Ser riktigt hemskt ut,panikångest verkligen:(
Gilla

maaetilda

Kvinna ·

03 jun, 2013

sidney83 skrev:
Imorse kikade ja på brösten. Fy! Den ena e så mycket mindre o utsidan har ramlat ner mer än området som går inåt:/. Andra e större o bröstvårtan pekar utåt. Ser riktigt hemskt ut,panikångest verkligen:(

När opererades du?
Gilla

sidney83

Kvinna ·

03 jun, 2013

jag opades 14maj så har inte gått så lång tid än. men e d såhär litet d kommer se ut som den lilla tutten e nu kommer ja bli så besviken. ok dom ser stora ut från sidan men framifrån helt bananas. mejlade örjan nyss så får se va han säger.
Gilla

tulpan71

Kvinna ·

20 jun, 2013

Hej Jag har också gjort op i maj och undrar lite hur det gått för dig? Ser att du kanske är online:-) Min op gick bra och jag är jättenöjd med storlek 325 cc. Hoppas bara de inte krymper, är bara inne på min 4.e vecka...Men mina bröstvårtor ser lite konstiga ut? Typ triangelformade? (har startat tråd men inte fått något "svar") Hur ser dina ut?Vet du om någon som varit med om liknande? Ska på återbesök nu nästa vecka men jag har redan frågat operatören om mina tankar. Vårtorna har också väldigt olika storlek?:( Tacksam för svar
Gilla

tulpan71

Kvinna ·

20 jun, 2013

Hej igen:-) Kom på att ni kanske inte gjorde lyft som jag gjorde. Nu ska ju operatören skapa ny form på vårtorna eftersom jag ville ha mindre:-) Ha en bra dag
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem