Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik april 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik april 2013
Se operationskalendern också, länk i vänstra spalten.

233

Sortera efter

Anonym användare

21 mar, 2013

Hej, jag ska göra en full bukplastik 24/4 på läkarhuset i Uppsala.
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

21 mar, 2013

Jag ska göra min bukplastik den 8 april på Strandkliniken i Stockholm efter att ha varit på konsultation idag!
Fick jättestort förtroende för dr Oya.
Gilla

Anonym användare

21 mar, 2013

Min arb. Kollega har gjort bröstförstoring där nyligen och de blev kanon. Förtroende är viktigt. Du får gärna uppdatera hur det gick
Gilla

Tess82

Kvinna ·

25 mar, 2013

Jag med! 10 april på läkarhuset i uppsala!
Gilla

Anonym användare

02 apr, 2013

Hej tjejer, nu har ni inte många dagar kvar. Är ni nervösa?
Gilla

Tess82

Kvinna ·

02 apr, 2013

Börjar bli! Mailat med marianne idag, och vi ska höras och stämma av allt i morgon!
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

04 apr, 2013

Faktiskt inte så nervös, trots att det är på måndag, 4 dagar kvar. Känner att jag har läget under kontroll och har den information jag behöver för att känna mig lugn.

Ska försöka uppdatera så fort jag orkar, men jag brukar bli riktigt dålig av narkos och inte bli människa förrän efter ett par dagar.

Lycka till Tess!

Gilla

Tess82

Kvinna ·

04 apr, 2013

Nu har jag pratat med sköterskan och blivit mycket lugnsre. Nu längtar jag bara tills på onsdag, inte ens en vecka kvar! Magen ska bort, tack och lycka till själv! !
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

04 apr, 2013

Lycka till tjejer med era bukplastiker, har själv gjort en i januari på ART-clinik och är galet super nöjd var noga med att använda era gördlar trots att de inte är ett favorit plagg men man lär sig älska den 😈 till💡      😇 D1
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

04 apr, 2013

Ska gör min bukplastik 24/4 en stund kvar men ändå snaaaart :)
Gilla

Tess82

Kvinna ·

05 apr, 2013

Jag har blivit förkyld!!!! Hoppas och ber om att bli frisk snabbt! Som tur är så mår jag inte jättedåligt, och mår bättre idag än igår. ..
Gilla

Anonym användare

06 apr, 2013

Fy vad tråkigt med en förkylning nu, tess. Hoppas du kryar på dig och kan genomföra op. Ett stort lycka till er båda först ut magen ska bort. Det vore kul att höra ifrån dig men förstår att du inte kommer att tänka på forumet det första du gör:) ha det gott/ M
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

07 apr, 2013

Snart är det dags, 5 timmar till får jag äta och dricka.
Konstigt nog är jag inte ett dugg nervös, kanske beroende på att jag är väldigt påläst och vet var jag har framför mig. Mest nervös är jag för narkosen, för jag blir så in i norden dålig efteråt.
Tess, hoppas du kryar på dig!
Jag återkommer när jag har kraft och ork nog.
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

07 apr, 2013

Magen ska bort skrev:
Snart är det dags, 5 timmar till får jag äta och dricka.
Konstigt nog är jag inte ett dugg nervös, kanske beroende på att jag är väldigt påläst och vet var jag har framför mig. Mest nervös är jag för narkosen, för jag blir så in i norden dålig efteråt.
Tess, hoppas du kryar på dig!
Jag återkommer när jag har kraft och ork nog.
Hoff känner igen mig med illamående efter narkosen - BLEH! Tur är ju att dom brukar ha dämpande medel emot det - lycka till - det kommer att gå bra :)
Gilla

Anonym användare

07 apr, 2013

Magen ska bort, vad bra att du inte är nervös. Hoppas du får hjälp om du känner dig illa mående. Skönt att snart få ha det gjort. Ett steg närmre en snygg mage. Önskar dig all lycka det kommer att gå super:))
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

07 apr, 2013

Inget brukar funka. Jag har fått pre-medicinering, specialkomponerad narkos för illamående och får alltid medel efteråt, men tyvärr hjälper det inte och det brukar alltid sluta med att jag kräks som en gris. Men jag vet ju hur det är så jag förbereder mig genom att inse att jag kommer må dåligt, så kan det bara bli bättre!

Tack för lyckönskningarna!
Klart det kommer gå och bli bra  😀
Gilla

Tess82

Kvinna ·

07 apr, 2013

Magen ska bort, håller tummarna för att du inte blir jättedålig i morgon! Hoppas på det bästa! Själv mår jag mycket bättre och planerar för fullt så dagen ska gå ihop med hämtning från dagis och fritids, middag och fotbollsträning. .. men sllt går om man vill ;-) Lycka till i morgon!
Gilla

Anonym användare

08 apr, 2013

Vad skönt att du mår bättre Tess, snart är dags även för dig:) börjar du bli nervös? Jag blir nervös ibland när jag tänker på det men samtidigt längtar efter att få det gjort. Lycka till med planeringen, det lär ju behövas ett tag framöver. Jag har två st barn på 3 och 5 år och de klänger som bara sjutton på mig nu så jag är lite orolig över hur det ska bli sen. Min man har nog inte förstått hur mkt han ska få göra de kommande 6 v.
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

09 apr, 2013

Halloj!
Hemma igen och trot eller ej, men jag slapp illamåendet helt!
Har inte speciellt ont, inte alls om jag sitter still. Det är såret som gör ont på några ställen när jag rör mig.
De tog bort nästan 2 kg skinn och fett.
Såg resultatet när såret lades om och dränaget togs bort. Mitt dränage fick sitta några timmar extra  för att jag blödde lite extra.
Fråga gärna om ni undrar nåt.

kram och lycka till Tess i morgon!
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

09 apr, 2013

Skönt att det har gått bra :) Vila vila och vila och hoppas du repar dig snabbt :) 15 dagar kvar av väntan för min del :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem