Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik april 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik april 2013
Se operationskalendern också, länk i vänstra spalten.

233

Sortera efter

blomman78

Kvinna ·

20 maj, 2013

Härligt Tess82 :) längtar till jag oxå kan tok dansa framför spegeln :) känns så långt borta... Imorn tisdag är det precis 1 v sen op... Inga smärtor men gaaaa blir tokig av å inte få gå rakt... Jaja bara gilla läget.... Snart så :)
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

21 maj, 2013

rockbitchen1 skrev:
Sitter och läser allt ni har skrivit om "ostbågar", brinnande känslor.. gördlar osv.. Faskien, jag har varit rätt cool inför operationen som ska ske om en vecka (28/5) men nu börjar jag bli lite nojig.. :-D  Ska jag inte kunna göra något på evigheter?? =)
Jag har gjort 3 kjejsarsnitt tidigare, men nu låter det mkt värre.. är det ngn som gjort det tidigare och sedan full buk op?

Försöker ha lite koll på vad jag kan ha på mig efter op.. Jeansen får jag väl gömma längst in några veckor.. Tajts känns väl lite varmt, men har väl inget val... Mjukisbrallor får man väl sikta på.. Äh det är mycket som snurrar nu.. :-D

Jag har gjort 3 kejsarsnitt tidigare och nu en stor bukplastik. Tyckte kejsarsnitten var värre - bukplastiken ingenting :) Jag gick rak i ryggen direkt upp från sängen - man går inte sönder av att räta ryggen - mycket bättre att försöka tänka på sin hållning direkt och skona ryggen :)
Gilla

blomman78

Kvinna ·

21 maj, 2013

Oj wow!! Men sa dem inte åt dig att du inte fick räta dig?? Man e ju livrädd att nå ska gå fel :(
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

21 maj, 2013

Nej dom sa att man ska räta på sig - man har ju en hård gördel på som hjälper. Jag förstår att man är rädd att något ska gå fel :) och man ska ju inte göra något som gör ont. Men för mig kändes det bra att räta upp ryggen - det jag gruvade mig för var bilresan hem dagen efter OPen - sitta i bil i 60 mil - men det gick hur bra som helst förutom att jag satt och tomulkade och mådde illa dom första 30 milen :)
Gilla

blomman78

Kvinna ·

21 maj, 2013

Ok ja det är så olika... Men ska försöka räta mig lite smått då å då... Är mer rädd att nå ska gå sönder än att det ska göra ont....Jjätte fin mage förresten :) härligt! Ja jag åkte från Dalarna till Landskrona vilket var några mil men jag åkte tåg å mer va väl ok men hem blääää!!!! Låg ju kvar första natten på kliniken å sen tog jag ännu en natt på hotell så... Sen va det bara å kämpa...men det gick :) Hat du några bra allmänna tips :) Ser ju kanon ut för dig... Mvh Linda
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

21 maj, 2013

blomman78 skrev:
Ok ja det är så olika... Men ska försöka räta mig lite smått då å då... Är mer rädd att nå ska gå sönder än att det ska göra ont....Jjätte fin mage förresten :) härligt! Ja jag åkte från Dalarna till Landskrona vilket var några mil men jag åkte tåg å mer va väl ok men hem blääää!!!! Låg ju kvar första natten på kliniken å sen tog jag ännu en natt på hotell så... Sen va det bara å kämpa...men det gick :) Hat du några bra allmänna tips :) Ser ju kanon ut för dig... Mvh Linda
Tack så mycket :) Några direkta tips har jag inte :) klart man ska vara rädd om magen när man är nyopad - men allt är ju så himla individuellt från person till person - man får helt enkelt prova sig fram och känna efter hur kroppen reagerar :) Helt platt och jämn mage kommer jag aldrig att få och det accepterar jag - iom att jag har så mycket bristningar så kommer den alltid att vara lite skrövlig och ojämn men dt är absolut inget jag stör mig på - utan jag är bara så glad att blivit kvitt "över hänget" så jag slipper skavsår - svamp och infektioner :)
Gilla

blomman78

Kvinna ·

21 maj, 2013

Ja men tycker du ska va kanon nöjd, jätte fin mage!!!
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

21 maj, 2013

Tack Skruuf! :-)

Du och jag verkar ha gjort samma saker, snart ialla fall.. =)
Ja snitten var väl inte det "roligaste" jag har gjort, värst tyckte jag det var när de "sydde" mig med klamrar..Det skavde,sved & kliade..
Men har vi överlevt det, så ska man tydligen klara detta också =) Jag var hyfsat rak i ryggen dessa ggr också, det är ju jobbigare att gå
krokig.. Tog en kudde som stöd och tryckte åt magen när jag reste mig upp och hade den som stöd om jag kände att jag behövde det,
men utöver det så hade jag inget. Det måste ju bli lättare när man har stöd av korsetten.. =)
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

21 maj, 2013

Julia3

Testa att ta en kudde och tryck den mot magen, så får du lättare stöd när du ska räta ut dig... =)
Gilla

catherine

Kvinna ·

24 aug, 2013

Funderar på Strandkliniken Dr Oya till hösten. Är du nöjd med operationen? Goda råd/tips mottages tacksamt. Vad fick du betala?
Gilla

stenen

Kvinna ·

24 okt, 2013

Hejsan !
Jag undrar om du minns hur du kände dig ca. 3 mån efter op.
Jag har en stor bukplastik op. den 20/11 och ca 3 mån efter det en resa till Indonesien.
Kan jag bada o njuta av resan efter ca 3 mån.
Läkaren sa att det var ok.
Vad tror du ?

Mvh stenen.
Gilla

blomman78

Kvinna ·

14 nov, 2013

Hej! Oj jo men jag har mått bra hela tiden men jag blev tillsagd att va försiktig i solen och med att bada så jag badade inte på hela sommaren just för jag inte ville få in nå skräp ifall att det läkt ordentligt...hade en skorpa länge länge så jag badade inte nå alls...men känn efter och täck över ordentligt i solen och ha med dig sårtvätt och allt sånt...lycka till =)
Gilla

Alma

Kvinna ·

30 mar, 2014

Hej på er!! Hoppas ni tycker att det är ok att jag skriver i den här tråden. Ni gjorde en bukplastik för ett år sen, jag ska snart genomgå min (full/stor bukplastik). Är bara nyfiken: hur mår ni så här ungefär ett år efter er op? Är ni helt läkta? Är ni nöjda med ert resultat? Har ni tips till mig som ännu inte gjort samma resa som er? Tack, och hoppas ni inte tycker att jag tränger mig på i er tråd! Kram från en nervös och lite orolig medmänniska :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem