Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik april 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik april 2013
Se operationskalendern också, länk i vänstra spalten.

233

Sortera efter

Skruuf

Kvinna ·

12 maj, 2013

Jag är fortfarande sjukskriven tom 7 juni :) Jag har ett väldigt tungt jobb + att det är skitigt som attan :)
Gilla

Shieldhammer

Kvinna ·

12 maj, 2013

Hej, jag op. 29 april. Buk o armar. Jag köpte 4 par höga shapetrosor på Lindex, funkar jättebra. Jag är 181 cm lång men köpte M (brukade ha xL innan).
Gilla

Shieldhammer

Kvinna ·

14 maj, 2013

domdamen1 skrev:
Lycka till tjejer med era bukplastiker, har själv gjort en i januari på ART-clinik och är galet super nöjd var noga med att använda era gördlar trots att de inte är ett favorit plagg men man lär sig älska den 😈 till💡      😇 D1
Hur länge använde du gördel? Egen köpt?
Gilla

Shieldhammer

Kvinna ·

14 maj, 2013

Tess82 skrev:
Jag jobbade första dagen i fredags, och det gick bra. Inte jätteont på kvällen men det är klart att det kändes. Däremot så har lördagen inte varit lika kul. Svullen son en ballong och ONT! Jag ser ju för tusan gravid ut! Vila under söndagen och hoppas på mindre svullnad under nästa vecka då jag jobbar 6 darhoch inte en... Hur går det för er andra?
Dag 16 för mig. Jag svullnade upp mycket i söndags, magen blev stenhård trodde jag skulle spricka, kändes som omja var i 9:onde månaden. Men idag är det bättre. Blir hemma en tredje vecka, men sen blir det jobbet. Jobbar på kontor så inget tungt. Hur har det gått med ditt jobbande denna vecka? Vilken vecka efter op. Befinner du dig?
Gilla

Tess82

Kvinna ·

14 maj, 2013

I morgon är det 5 veckor sen... jobbade igår och kände mig precis som du, höggravid! Svullen och stenhård! Jag har haft gördel på mig när jag jobbat och även inatt såklart, och fortfarande mycket svullen i morse... satte på mig en tightare gördel i ett par timmar och tog det väldigt lugnt (ledig idag) och sen var svullnaden så gott som borta! I morgon har jag ett lugnt kvällsjobb, men sen är det tungt jobb igen i 5 dar i rad. Hållet tummarna!
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

16 maj, 2013

Hej Shieldhammar !!!Jag har min gördel på fortfarande för att den är så skön att ha på , men jag har inte den som jag fick på kliniken utan en från Lindex som jag köpt själv den är så löwli och kostar bara 199 kr och det är väl använda pengar tycker jag .. När jag tränar har jag den på som jag fick från kliniken den sitter ju så tajt och det känns skönt när man kör ett träningspass .                                                                         Hoppas att svaret hjälper dig ha en bra dag 😇 D1
Gilla

Xtra

Kvinna ·

16 maj, 2013

Återbesök idag på citadell kliniken! 16 dagar sedan op o nu är stygnen borta! Allt såg jätte bra ut och jsg har läkt kanon bra, skönt! Passade på o göra jevederm i läpparna o botox i panna o kråksparkar.. Så nu är man som ny! Alltid lika trevligt att träffa Tuve o kerstin.. Jag kommer aldrig att byta varken klinik eller läkare, tycker de är super bra! :)
Gilla

Shieldhammer

Kvinna ·

17 maj, 2013

domdamen1s bild
Jag har också Lindex gördel, den är jättebra :) köpte en storlek för liten. 
Så du har börjat att träna? Jag har försökt lite härhemma på golvet, men är mycket försiktig, bara 3 veckor sen op.

Hur gick det med jobb 5 dagar? Är du fortfarande svullen på kvällarna?
Är det nån som vet när svullnaden lägger sig? 
Min sjuksköterska kallade det "blodpudding" som jag hade i magen.

Gilla

Tess82

Kvinna ·

17 maj, 2013

Jag har nu jobbbat 3 av 6. Igår var det fruktansvärt på kvällen, kändes som någon höll på att slita ut magen på mig! Idag har det varit mycket bättre och nästan inga lyft, det är en otrolig skillnad :-) toppade dagen med 1:a springturen efter op och det kändes faktiskt jättebra, tungt men skönt! Nu är jag lite svullen men inte farligt , så jag hoppas att de restetande 3 dagarna går lika bra som idag! Hur går det för er andra?
Gilla

blomman78

Kvinna ·

17 maj, 2013

Tess82 oj va härligt med å komma igång med lite jogging... Kanske frågat men hur många v sen op? Längtar så till jag kan börja gå normalt!!!
Gilla

Tess82

Kvinna ·

17 maj, 2013

Det är 5 veckor och 3 dagar sedan för att vara exakt ;-) min läkare säger att jag inte kan förstöra något nu och gör så pass mycket som känns bra, så jag provar mig sakta framåt! Känns jättebra!
Gilla

blomman78

Kvinna ·

18 maj, 2013

Åååå va härligt!! Längtar oxå tills jag kan göra mer.., inte min grej å bara ligga... men men ett måste för å läka. När börja du gå lite rakare i ryggen? Är sjukt jobbigt å tröttsamt å gå som en ostbåge :(
Gilla

Anonym användare

18 maj, 2013

Tess82, när sa Marianne så till dig? På återbesöket som var 2v efter op eller har du varit i kontakt med henne efter?
Gilla

Xtra

Kvinna ·

18 maj, 2013

blomman78 skrev:
Åååå va härligt!! Längtar oxå tills jag kan göra mer.., inte min grej å bara ligga... men men ett måste för å läka. När börja du gå lite rakare i ryggen? Är sjukt jobbigt å tröttsamt å gå som en ostbåge :(
Blomman/ jag guck rakt ganska snabbt, de går bra att göra de när de känns ok sa de på min klinik.. Jag va nog rak efter en 6-7 dagar.. Men fortfarande så rullar jag ur sängen o börjar lite som ostbåge o sen sträcker jag mig upp sakta... Känns som magen behöver lite tid på o räta ut sig el upp sig.. Jag har 18 dagar sen op nu..
Gilla

blomman78

Kvinna ·

18 maj, 2013

Ok :) ja ibland känns det som man skulle kunna resa sig lite mer.. Är iofs bara 4 dar efter op så väntar nog nån dag till :)
Gilla

Kandela

Kvinna ·

18 maj, 2013

blomman78 skrev:
Ok :) ja ibland känns det som man skulle kunna resa sig lite mer.. Är iofs bara 4 dar efter op så väntar nog nån dag till :)
11dagar för mig och jag går fortfarande som en ostbåge:( När jag frågade hur länge jag kommer att gå böjd sa de alltifrån 2-5v är normalt. Shit tänkte jag, då kommer jag ju gå av på mitten..
Gilla

blomman78

Kvinna ·

18 maj, 2013

Oj ja fyyy nä bill börja gå rakt snarast!!! Min rygg pallar inte mer... Fy fick just ett riktig svidande i vänster sida efter jag luftar å skulle dra på mig alla gördlar... När jag reser mig wiiiii va ont det gör å får slänga mig mer igen å skriker till karln ta av mig!!! Sätter om gördlarna å det går bättre men det kändes precis som nån skar upp mig å att det blödde massa... Men phuuu inget blod!!! Sitter ni mycket eller halv ligger ni?
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

20 maj, 2013

Idag är det exakt 6 veckor sen min op och idag var jag och tränade för första gången sen op. Tog det väldigt försiktigt och provade på övningarna som jag alltid gjorde innan. Visst känns det i magmusklerna, speciellt när jag körde insida lår och var tvungen att ta i lite.  Gjorde inga magövningar, men det mesta andra.

Provade också några minuter på spinningcykeln och det kändes bra, både att sitta och att stå.

Mitt träningskort är fryst i ytterligare 2 veckor, men vi får se i morgon hur jag känner mig och om jag svullnar. Om allt känns bra så kanske jag drar igång mitt träningskort lite tidigare :-)
Gilla

Tess82

Kvinna ·

20 maj, 2013

Magdalena, vi har haft endel mailkontakt pga min sjukskrivning. Det var efter 4 veckor hon sa så. Idag har jag sprungit en kort runda för andra gången och det gick superbra! Provade plankan och det kändes jättebra i musklerna men orken, hmm. Ca 10 sekunder och 15 armhävningar, jag är sjukt nöjd!! Var tom tvungen att tokdansa framför spegeln en stund ;) Ska tillägga att det gått 6 veckor sen op på onsdag :)
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

20 maj, 2013

Sitter och läser allt ni har skrivit om "ostbågar", brinnande känslor.. gördlar osv.. Faskien, jag har varit rätt cool inför operationen som ska ske om en vecka (28/5) men nu börjar jag bli lite nojig.. :-D  Ska jag inte kunna göra något på evigheter?? =)
Jag har gjort 3 kjejsarsnitt tidigare, men nu låter det mkt värre.. är det ngn som gjort det tidigare och sedan full buk op?

Försöker ha lite koll på vad jag kan ha på mig efter op.. Jeansen får jag väl gömma längst in några veckor.. Tajts känns väl lite varmt, men har väl inget val... Mjukisbrallor får man väl sikta på.. Äh det är mycket som snurrar nu.. :-D

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem