Jeiden2011
Kvinna ·
11 sep, 2013
*Vi som gör bukplastik i December 2013! *
BukplastikStartar en tråd för alla som ska göra, eller vill göra en bukplastik i December.
Jag har bokad tid den 2 December och har redan fjärilar i magen ;-)
Nån mer än jag som har planerat en operation i vinter?
Sortera efter
Jeiden2011
Kvinna ·
31 okt, 2013
bukobröst: Tråkigt när det blir så, men ibland blir det infektioner av någon anledning. Hoppas att det blir bra snart!!
finförmig: Welcome :-) Du ska med t Anders Liss 👍
Ybs: Ska in och titta på din profil, skönt att du är nöjd:-))
Gilla
finförmig
Kvinna ·
31 okt, 2013
Jo, känner mig mycket nöjd med A.L, han var lugn och metodisk även när han diskuterade operations metoder och jag frågade en massa saker. Han känns trygg och professionell :-D så nu är det bara att vänta med spänni g och läsa om alla andra undr tiden.
Gilla
JL1970
Kvinna ·
05 nov, 2013
Idag har jag betalt fakturan :) Tänkte att det var lika bra. OH vad jag längtar!
Gilla
finförmig
Kvinna ·
05 nov, 2013
Jag fick alla papper från kliniken igår och har lusläst igenom varje papper! Ska väl ta och betala handpenningen, känns så väldigt stort bara. Hur tänker/känner ni? Nu när det börjar närma sig på riktigt..?? Jag upplever nog lite av ett känslosvall, glad/upprymd/orolig/förväntansfull, har svårt att placera allt jag känner :) Hur ligger vi till i tidsplaneringen, vem är först ut... Kanske Jeiden2011?
Gilla
JL1970
Kvinna ·
06 nov, 2013
Jädrar i hoppet - jag fick en tidigare tid och därmed blir jag opererad i nov och inte dec! Iiiiiih
Gilla
Nevertoolate
Kvinna ·
06 nov, 2013
Hej på er alla,
Förlåt att jag hoppar in i December tråden men har inte hittat någon november-tråd.
Jag ska opereras imorgon på Citadellkliniken.
Är konstigt nog lugn, men försöker samtidigt inte tänka så mycket utan gör mina kvällsbestyr som vanligt.
Har längtat efter detta i 7 år och nu är det dags! Kan inte fatta att det äntligen ska ske...
Är lite orolig för komplikationer men ska försöka andas och ta en dag i taget :)
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
06 nov, 2013
finförmig: Ja precis, han verklar så mänsklig, lugn och proffsig. Tror att jag är först ut i December :-))
JL1970: Har betalat en delfaktura, och nu i slutet av nov ska jag betala den större summan...Visst känns det skönt?!!
Och spännande, då är det inte mkt kvar för dig,,,,,🤭. Haha, känns nästan som när man skulle ha barn, denna väntan och spänning.
cattkiss: Vet precis hur det känns, ibland får jag en märklig känsla av att det är overkligt. Har som du väntat såå länge på att detta ska bli av. Stort lycka till imorgon! 👍
Gilla
Nevertoolate
Kvinna ·
06 nov, 2013
Tack och bock Jeiden. Det ska bli så skönt att gå från overklighet till verklighet :)
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
07 nov, 2013
Cattkiss: Hoppas att det har gått/går bra för dig idag :-)))
Förresten är det nån som vet om man får ha underkläder på sig under operationen?? Antar att det blir såna engångs varianter men hoppas att man inte behöver vara helt naken?? 💋
Gilla
Anonym användare
07 nov, 2013
Jeiden2011: Jsg hade trosor på mig när jag lade mig på operationsbritsen och trosorna på när jag vaknade på mitt rum, tiden däremellan vet jag ingenting om. Minns ingenting från uppvaket.
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
08 nov, 2013
Ybs: Ok men det är ju ok. Det man inte vet nåt om tar man inte skada av, säger man inte så ;-)). Jag har sövts tidigare, och det brukar ta lång tid för mig att vakna till ordentligt. Brukar även må superilla, så jag hoppas verkligen att dom tänker på det. Har skrivit det i narkosläkarens papper som kom med alla andra papper.
Gilla
finförmig
Kvinna ·
08 nov, 2013
Jag tror att de flesta får medel för att inte må illa när de vaknar, men en del behöver lite extra så det är ju bra att säga till om det då de tinte verkar vara så jäkla skoj att kräkas efter denna typ av operation!
Det känns mer och mer verkligt för varje dag, men jag tror nog att december måste komma innan jag riktigt förstår. Har tagit ledig dagen innan för att kunna fixa lite hemma med städning och mat.. har en liten tjej på 2,5år som är överallt och stökar ner, så det finns att göra :) Sedan tänker jag att de tär skönt att kunna äta sin egen mat och underlätta för sig lite efter op att inte känna sig tvingad till att hjälpa till hemma. Jag har ju tur att ha en oerhört stöttande make som lovat att ta hand om allt men det är ju ändå nice att försöka tänka lite frammåt.
Jag är dock lite orolig över att inte kunna bära och lyfta lilla tjejen som vanligt efter op :( Jag ska dessutom göra ett T-snitt så jag får inte bara snittet nere vid bikinilinjen utan ytterligare ett mitt på magen som går från brösten ner till den andra snittet då jag hade så mycket hud... verkar inte vara så vanligt men man kan inte ta bort all hud med en "vanlig" bukplastik på mig. Kirurgen liknade mig med en GAstic-bypass patient då jag gått ner så mycket och huden var så överflödig. Hoppas på ett bra resultat, ett till ärr stör mig egentligen inte, hoppas bara allting läker som det ska.
Har varit på apoteket och shoppat loss… ska bara komplettera med lite silikontejp, sedan är jag klar!
Vi verkar inte vara så många i denna tråd, var betydligt fler som opererades i sept+okt.
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
09 nov, 2013
finförmig: Jag jobbar hela helgen innan operationen men tror att det kan vara både för och nackdelar. Fördelar att man kanske inte tänker lika mkt på det eftersom man inte hinner :-)) och nackdelen är väl att man får förbereda allt innan helgen. Jag undrar om jag får opereras tidigt på Måndagen eller om jag kommer som andra operation,,jaja det får man väl se.
Jag har sett fler som har ett t snitt som du kommer få, det ser helt ok ut, ärret blir ju tunt och fint. Jag tror att det kan vara så att jag får ett littet ärr om man inte får ner naveln hela vägen ner till snittet men det gör mig inte nåt.
Åh måste också köpa in alla grejer...har jobbat hela veckan, idag fyller mamma år och imorgon är det fars dag så det blir nog till veckan jag handlar på stan.
Javisst var det fler som opererades i höstas, allt beror väl på hur det passar i tiden att opereras. Spännande!
Gilla
finförmig
Kvinna ·
09 nov, 2013
Får passa på att önska lycka till för er som op:as nu i November! Bara trevligt om ni vill hänga på i trådern, då får ju vi andra lite "inside information" ;)
Jeiden: jag har letat lite, men inte kanske allt för mycket, men jag har inte hittat så många bilder på T-snitt. Hittar dock en hel del ”ankar-snitt” som du beskriver, om huden inte riktigt räcker till. Har du fått någon uppskattning om hur mycket hud du kommer ta bort?
Funderar även på att köpa näringsdryck, som de rekommenderar eftersom att jag är så känslig för blodsockerfall… men de verkar vara svårt att få tag på de som inte innehåller mjölk och är helt klara. Ska kolla vidare på andra apotek.
Gilla
Itawe
Kvinna ·
09 nov, 2013
Jeiden, jag mailade och frågade när jag skulle vara där, på Art Clinic brukar man opereras två timmar efter man kommit dit. Sköterskan Madde som satte dropp på mig sa att -droppet kommer att göra att du inte mår illa eller får ont i huvudet, jag och rumskamraten mådde hur bra som helst vid uppvaknandet :-)
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
10 nov, 2013
finförmig: Nej jag vet inte hur mkt dom kommer att ta bort, Anders sa att det brukar man kunna se det när man lossat upp huden under operationen. Men har ju även sett att man kan sy igen navelhålet utan att göra det hela vägen ner så att det blir lite hel hud emellan om du förstås vad jag menar. Oavsett så tror jag att det blir fint!:-)) Näringsdryckerna som du pratar om tror jag heter Fortimel Juicy. Vi har ju en hel del näringsdrycker på vår avdelning och just den Juicy är klar, som saft typ. Se länk nedan.
Itawe: Åh låter skönt! Hoppas att jag också mår bra som ni gjorde :-)) När jag ringde och bokade tid för operationen sa sköterskan att dom brukar ringa 2 veckor innan operationen och tala om tiden om dom vet det. Det som att man skulle vara där ca kl. 7,00 oavsett.
Gilla
Orkide
Kvinna ·
10 nov, 2013
Har nu fått operationsdatum :D 9/12 på Citadell!! Är förväntansfull!! Känns så skönt att slippa gå på fler konsultationer (har varit på 4st.) Lycka till ni som op. I november!
Gilla
finförmig
Kvinna ·
10 nov, 2013
Jag spanade på dem på apoteket men de innehåller både mjölkprotein och laktos.. men de är vattenbaserade så de räknas som "klar dryck". Eftersom att jag inte är så insatt så hoppas jag att apotekspersonalen vet.. de brukar ju finnas listor från tillverkarna angående när de ska användas, vad de innehåller och om de får intas innan op m.m Var ett tag sedan jag höll på med dem och de kommer ju nya hela tiden! Men nu är de i alla fall inhandlade, med smak av äpple! Tänkte att det är ju svårt att misslyckas med den smaken... hoppas jag i alla fall ;) Grattis till dig Orkide! Det är en vinst bara att bestämma sig för när och hos vem :) Spännande!
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
10 nov, 2013
Orkide: Åh vad spännande, grattis!! :-))
Gilla
Orkide
Kvinna ·
10 nov, 2013
Är "pirrigt glad"......
Nu är det bara att bestämma sig för storlek på implantat. Vill ha naturliga bröst som inte är för stora. Vet inte om 380 cc kommer bli för stort har idag 250cc egen bröstvävnad, lite försvinner väl i lyftet, men tyckte på konsultationen att det såg lagom ut. Väljer också mellan Perthese m+ eller Moderat m+ coh1???? Vad ska man välja?? Hört att Perthese ger väldigt få fall av kapselbildning men då de är mindre fyllda än Mentor mer risk för rippling. Vad ska man välja??? Tar tacksamt emot råd!
Gilla