Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newme profilbild

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!

Bukplastik
Tänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
550

Sortera efter

Sherif

Kvinna ·

14 jan, 2013

Jag mår bra! En vecka har nu gått och rörligheten blir förvånansvärt bättre dag för dag, mådde rätt illa från början men det har avtagit nu. Svullnaden tillsammans med gördeln är nog värst just nu, olika för var dag! Men de ska skicka en ny gördel till mig som tydligen ska vara bekvämare!?! Hoppas det :) Det som känns konstigt är oxå att ärret känns svullet, ovanlig känsla..
Gilla

SandrisL

Kvinna ·

15 jan, 2013

Tack för era Lycka till. Kommer tillbax så fort jag bara kan:)
Gilla

newme

Kvinna ·

15 jan, 2013

Va skönt att du mår bra Sherif! :) sover du mycket?
Gilla

Sherif

Kvinna ·

15 jan, 2013

Första fem dagarna sov jag mkt, men nu är det mer vila under dagarna sen sover jag om natten, har bullat upp med kuddar i sängen så att jag kan ligga och sova bekvämt :) kan även ligga på sidan så det har underlättat mkt, att jag inte blir fast i en enda liggställning :) Önskar dock nu att jag kunde sova fler timmar per natt, verkar som att jag kommit in i mina vanliga sovrutiner, som den småbarnsmor jag är :)
Gilla

newme

Kvinna ·

15 jan, 2013

Okej, hur gamla är barnen? Har det funkat bra hemma? Jag har 2 barn på 1,5år och 3,5år. Det svåraste blir minstingen, men det kommer lösa sig! Skönt att du kan ligga på sidan med, man blir nog lätt rastlös i kroppen o bara ligga på rygg! Tänk va skönt att du passerat det värsta, nu blir det bara bättre och bättre!! :)
Gilla

Sherif

Kvinna ·

15 jan, 2013

Det är så sant, kropp och ben pirrar å stör efter en stund! Jag har en på 9 år, 2 år och 9 månader!! Så det är full hjälp som behövs här hemma första månaden då min man jobbar, tur han jobbar skift å är ledig mkt periodvis, så ibland tar han tillfällig föräldrapenning å ibland är mormor eller någon annan här och hjälper till :) supertur har vi, å som tur är går återhämtningen och läkningen åt rätt håll än så länge :) Antar att du längtar till din op dag :)
Gilla

newme

Kvinna ·

15 jan, 2013

Va bra att ni får hjälp, jag har oxå den turen! :) jag längtar som tusan, Inge kul o va sist ut!! :) det jobbiga är att man får massa tankar om att det kommer bli fel o sånt, men det tror jag dom flesta känner.. Vill bara att det ska vara min tur!! :))
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

15 jan, 2013

Operation på tisdag men hinner inte tänka så mkt på den då jag fyller år imorgon,har tenta i 15 poängs kurs på torsdag, examensfirande på fredag, studentskiva på lördag, kalas på söndag m familjen samt jobba på em och måndag... Ja då måste jag plugga in så mycket som möjligt för nästa kurs! :) Så min op betyder=äntligen slappa m gott samvete... Sen måste jag tillbaka till plugget och grupparbetet så snart som möjligt :)
Gilla

Sherif

Kvinna ·

15 jan, 2013

newme: förstår din känsla :)) Lovely Lily: oj!! Fullspäckat schema :) vad roligt å desto skönare sen när du får vila å ta det lugnt!! Stort lycka till om en vecka!
Gilla

SandrisL

Kvinna ·

15 jan, 2013

Hej alla! Nu ligger jag o väntar på lite mat! Mår fantastiskt bra. Op tog 2 1/2 timme. 1 kg hud bort o fettsög 800g. Helt galen känsla detta! I DID IT :) Nu kan man ju önska bra läkning o snabb återhämtning.
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

15 jan, 2013

Sherif skrev:
newme: förstår din känsla :)) Lovely Lily: oj!! Fullspäckat schema :) vad roligt å desto skönare sen när du får vila å ta det lugnt!! Stort lycka till om en vecka!
Tack!!!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

15 jan, 2013

SandrisL skrev:
Hej alla! Nu ligger jag o väntar på lite mat! Mår fantastiskt bra. Op tog 2 1/2 timme. 1 kg hud bort o fettsög 800g. Helt galen känsla detta! I DID IT :) Nu kan man ju önska bra läkning o snabb återhämtning.
Lycka till m läkning och vill se bilder ich uppdatering av status :) kram
Gilla

Sherif

Kvinna ·

15 jan, 2013

Härligt SandrisL :)) Vad roligt att höra att du verkar såpass pigg! Spännande att se din mage sen om du lägger ut bild vill säga! Sov så gott sen :)
Gilla

newme

Kvinna ·

15 jan, 2013

Härligt att du mår bra!! Vila o ta hand om dig nu!! :)
Gilla

oroan

Kvinna ·

16 jan, 2013

Och så får jag ansluta mig:)! Operationsdag 19/2 Art Clinic i Göteborg. Kirurg Peter Zachrisson. Jag har läst runt här på forumet, kikat på bilder...och ska ärligt erkänna att jag blivit mer och mer orolig och tveksam. jag känner mig rädd både för op och komplikationer, men detta är en dröm som jag haft i MASSOR av år (jag är en liten gamling, förstår ni;)) Hade tid för konsultation och var nästan på väg att backa för jag tyckte att det var så läskigt....men fick ett så bra bemötande och hopp om bra resultat, så jag bestämde mig ett par timmar efter besöket att göra allvar av alla dessa drömmar om att bli av med en EXTREMT äcklig fet hängmage. Känns hur bra som helst  och nu är det bara att läsa allt man kan komma över och suga in alla tips!
Gilla

newme

Kvinna ·

16 jan, 2013

Välkommen! Då har vi operation samma dag!! :)
Gilla

oroan

Kvinna ·

16 jan, 2013

Tack:)! Jag såg det, att vi har samma dag! Kul, som vi kan oroa oss ihop...då kanske det känns lite bättre ha ha:D!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

17 jan, 2013

Välkommen till tråden! Vi är ju alla nervösa och rädda men vi stöttar varandra :) Det här blir toppen!!!
Gilla

Sherif

Kvinna ·

17 jan, 2013

Oroan: vad roligt och spännande! Klart man är lite orolig och nojig, men det kommer alldeles säkerligen gå toppen :)
Gilla

oroan

Kvinna ·

17 jan, 2013

Tack, tjejer! Vem är näst på tur här? Hur har ni gjort med det här med att berätta om detta för släkt och vänner, på jobbet osv? Jag upplever detta som lite jobbigt faktiskt. Kan riktigt tänka hur snacket ska gå på jobbet och hur många som ska tycka och tänka om huruvida detta är rätt eller fel:(! Min man tycker att jag bara behöver berätta för min chef och de närmsta kollegorna och be de ligga lågt med babbel...Samtidigt så kan jag reta mig på varför jag ska känna att jag skäms för detta!!! De skulle levt med den här magen, svårigheterna att hitta kläder som passar, ångesten över att visa sig i ett omklädningsrum osv!! Funderar på att vara helt öppen med allt istället...Men att visa upp magen för gud och alla...nä fy...det ät jag minst av allt sugen på! Hur har ni hanterat detta?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem