Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik maj 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik maj 2013
Se operationskalendern i vänstra spalten.
242

Sortera efter

Kandela

Kvinna ·

28 maj, 2013

Hej allihopa! Hur går det för er med läkningen? Själv så går det bra, bara jobbigt att inte kunna gå helt sträckt i ryggen ännu men det är ju en klar förbättring men inte tillräckligt fort om ni frågar mig:) ja ja det är väl bara att vänta ut.. kroppen får göra saker i sin takt. Nu till något helt annat:) när kan man ha sex igen?, är orgasm farligt att få nu efter en bukplastik? Bör man vänta ett visst antal veckor? Någon som frågat?
Gilla

Noob

Kvinna ·

28 maj, 2013

Men Gud jag vill veta samma sak, sex sex sex! Drömde inte om nåt annat inatt, saknar det och börjar bli trött på att sova på soffan nu :( 2 veckor sen op! Min man tycks dock tro att jag ska gå sönder bara han tar i mig..
Gilla

Mamma71

Kvinna ·

28 maj, 2013

Julia3 skrev:
Hej allihopa! Hur går det för er med läkningen? Själv så går det bra, bara jobbigt att inte kunna gå helt sträckt i ryggen ännu men det är ju en klar förbättring men inte tillräckligt fort om ni frågar mig:) ja ja det är väl bara att vänta ut.. kroppen får göra saker i sin takt. Nu till något helt annat:) när kan man ha sex igen?, är orgasm farligt att få nu efter en bukplastik? Bör man vänta ett visst antal veckor? Någon som frågat?
Här har vi haft light sex dvs inget rent samlag men orgasm och det var då inga problem. :)
Gilla

blomman78

Kvinna ·

28 maj, 2013

Ja vi tänkte oxå försöka oss på... Gubben får ju sitt men jag vill ju oxå ha.. Känner mig inte sådär super sexig med gördeln ivägen men får släcka å bara njuta ;) Har gått två veckor idag så det borde ju gå om man bara ligger hahaha!!!!
Gilla

Kandela

Kvinna ·

28 maj, 2013

Haha ja precis lightsex får det bli, de borde väl ha sagt något annars. Min man börjar bli grinig här hemma..;)
Gilla

Mamma71

Kvinna ·

28 maj, 2013

Hahaha ja men precis och jag kände inget i magen av orgasmen. Däremot hade jag inte fixat dunkandet, haha. Åkte bil på guppig väg och usch vad hemskt det kändes. :)
Gilla

blomman78

Kvinna ·

31 maj, 2013

Wihooo nu har jag en gladare Karl hemma hahahaha!!! Visserligen har han fått sitt av mig ändå men inget direkt samlag. Vi körde på ....nästan som vanligt och det var inga problem, kände mig rätt smidig och va nästan att han gick igång på min sexiga utstyrsel...byxgördeln :) Orgasmen va inga problem för det hade jag kollat själv kvällen innan ;) Så man drar sig nog mer för att man e rädd att det ska göra ont så vänta inte utan testa!!
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

02 jun, 2013

Hej Tjejer!

Kul att se att ni kommit igång med sex-livet..det låter lovande =)
Dock inge för mig på ett tag =)

I tisdags blev ju operationen gjord, var ju mest bara väck i skallen de första dagarna..
Hade svårt att andas efter op så jag blev kvar en extra natt på AK och upp till Sophiahemmet och gjorde en röntgen för att få 
lite koll på tillvaron. I fredags blev jag utskriven. Blev lite tjurig över att jag ska behöva ta en spruta själv varje kväll, jag som har
sprutfobi redan innan, skulle nu ta en på mig själv. Urrk. Har dräneringen kvar, ska dit på tisdag och jag hoppas att dessa åker då.

Höll på att bli tokig över att inte få duscha & tvätta håret. Så idag tog jag med mig mannen på en kort prommenad ner till centrumet,
och vi letade upp en salong som kunde tvätta mig i huvudet. Yippiieeee.. det var nästan en orgasm bara det. =)
Hur har ni mått? Jag har mått illa hela tiden, skumt.. 
Gilla

Mamma71

Kvinna ·

02 jun, 2013

rockbitchen1 skrev:
Hej Tjejer!

Kul att se att ni kommit igång med sex-livet..det låter lovande =)
Dock inge för mig på ett tag =)

I tisdags blev ju operationen gjord, var ju mest bara väck i skallen de första dagarna..
Hade svårt att andas efter op så jag blev kvar en extra natt på AK och upp till Sophiahemmet och gjorde en röntgen för att få 
lite koll på tillvaron. I fredags blev jag utskriven. Blev lite tjurig över att jag ska behöva ta en spruta själv varje kväll, jag som har
sprutfobi redan innan, skulle nu ta en på mig själv. Urrk. Har dräneringen kvar, ska dit på tisdag och jag hoppas att dessa åker då.

Höll på att bli tokig över att inte få duscha & tvätta håret. Så idag tog jag med mig mannen på en kort prommenad ner till centrumet,
och vi letade upp en salong som kunde tvätta mig i huvudet. Yippiieeee.. det var nästan en orgasm bara det. =)
Hur har ni mått? Jag har mått illa hela tiden, skumt.. 
Skönt och höra att du är på benen. De här op skiljer verkligen från varandra. Jag har inte haft nå dränage. Inte heller har jag tagit nå sprutor. Vad läskigt m andningen. Vet de vad det beror på? Illamående klarade jag mig ifrån tur nog.
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

03 jun, 2013

Ja, det känns skönt att kunna röra på sig bättre, känner inte igen mig själv . =)
Ja det var mycket som var annorlunda, jag har ändå varit sövd och opererad många gånger men så här har jag aldrig mått.
Illamåendet är inte kul, men när det gällde andningen så gjorde det ont och de var rädda att det skulle bli lunginflammation,
de var nog mer nojiga än jag var eftersom jag vet att jag alltid blir torr efter op. Sprutorna är ju bara för blodförtunning, så jag hoppas att jag slipper detta nu. I morgon ska jag dit på återbesök och det enda jag vill nu är att bli av med dränaget, så att man kan röra sig lite friare =)

Gilla

Kandela

Kvinna ·

04 jun, 2013

blomman78 skrev:
Wihooo nu har jag en gladare Karl hemma hahahaha!!! Visserligen har han fått sitt av mig ändå men inget direkt samlag. Vi körde på ....nästan som vanligt och det var inga problem, kände mig rätt smidig och va nästan att han gick igång på min sexiga utstyrsel...byxgördeln :) Orgasmen va inga problem för det hade jag kollat själv kvällen innan ;) Så man drar sig nog mer för att man e rädd att det ska göra ont så vänta inte utan testa!!
Haha vad rolig du är blomman, bra att sexet har kommit igång, och vad skönt att det går så lätt och smidigt:). Min man går nästan också igång på gördeln med det såkallade fuckhole öppningen;). Kan du gå helt upprätt nu? Blir du svullen om magen ibland?
Gilla

Kandela

Kvinna ·

04 jun, 2013

rockbitchen1 skrev:
Ja, det känns skönt att kunna röra på sig bättre, känner inte igen mig själv . =)
Ja det var mycket som var annorlunda, jag har ändå varit sövd och opererad många gånger men så här har jag aldrig mått.
Illamåendet är inte kul, men när det gällde andningen så gjorde det ont och de var rädda att det skulle bli lunginflammation,
de var nog mer nojiga än jag var eftersom jag vet att jag alltid blir torr efter op. Sprutorna är ju bara för blodförtunning, så jag hoppas att jag slipper detta nu. I morgon ska jag dit på återbesök och det enda jag vill nu är att bli av med dränaget, så att man kan röra sig lite friare =)

Hej! Vad skönt att du har operationen bakom dig nu! Tråkigt att du mått illa och haft andningsproblem och jag hoppas att du är bättre nu. Jag tycker det är bra att AK är måna om ditt välmående och det är min erfarenhet av dem också:). Stort lycka till med allt nu!
Gilla

blomman78

Kvinna ·

04 jun, 2013

Hej Julia3 :) Hahahahahahaha ja det e tur det e så istället för tvärtom....att karln inte ens vill ta i en för man e lite osexig hahahaha!!!! Annars mår jag bra, aningen ont i ryggen än men går något rakt men nja har nån skum gångstil så helt vanligt går jag icke. Jo jag e svullen från och till. Är svullen mest ner mot venusberget...längtar tills den e borta...jag vet jag vet, kommer ta sin tid innan man ser riktiga resultatet men men...Börjar jobba nästa vecka, känns sådär...får väl se hur det går.
Gilla

blomman78

Kvinna ·

04 jun, 2013

Julia har du inga före å efter bilder??
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

05 jun, 2013

Hej!
Ja det är så skönt.. Nu är det gjort! =)
Var på AK igår men jag blev inte av med dränaget..suck.. Det kom lite förmycket för att de skulle ta bort den.
Så nu ska jag strax mäta och se om jag klarar mig under gränsen på 40.. Isåfall skulle jag få komma in och ta bort den idag.
Fick "trösta mig" igår med ytterligare en ny korsett..wow =)

Illamåendet har blivit lite bättre, har slutat med alla piller utom Panodil och jag tror att det var de andra som drev fram det.

Gilla

blomman78

Kvinna ·

05 jun, 2013

Hej rockbitchen! Skönt å höra att illamåendet är bättre, inte kul och må illa...räcker med att man mår som man mår efter en stor op. Hoppas du blir av med dränaget...... Ta hand om dig
Gilla

Noob

Kvinna ·

05 jun, 2013

Har uppdaterat med lite nya bilder på min sida :)
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

05 jun, 2013

Tack Blomman! =)
Ja äntligen.. man blir lite "radarstyrd" =)
Ringde till AK och jag ska få ta bort dränaget kl. 14.30.. Yipppiiii....Äntligen!
Nu är man bara blåslagen lite här & där.. 
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

07 jun, 2013

Håller på att bli tokig, är allergisk och hostar som en tok. Är ju livrädd att såret ska gå upp..
Gilla

blomman78

Kvinna ·

07 jun, 2013

Usch å fy hoppas du blir bättre snarast :) krya på dig
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem