Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik maj 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik maj 2013
Se operationskalendern i vänstra spalten.
242

Sortera efter

Kandela

Kvinna ·

15 maj, 2013

Vad roligt Noob och Blomman att höra att det har gått så bra för er! Låter som en jättebra klinik ni har valt. Jag är också livrädd för att stygnen ska gå upp och oroar mig att det kanske har gjort det då ena sidan av magen är så svullen.. Så skönt att ha hittat hit och ha er att diskutera med här:)
Gilla

blomman78

Kvinna ·

15 maj, 2013

Hej Julia3 ja visst är det läskigt med stygnen. Blä! Just nu ligger jag på hotell helt själv å har blödit på gördeln men vågar inte öppna själv för vet inte om jag får ihop gördeln själv. Försöker få tag i citadellkliniken för å fråga men kommer inte fram. Hur länge sen opa du dig? Hur kommer du i å ur sängen utan att spänna magmusklerna för mycket?
Gilla

Anonym användare

15 maj, 2013

Lugn tjejer, det krävs mkt för att stygnen ska gå upp. Och man kan svälla upp jämnt och man kan svälla upp ojämnt beroende på vart sårvätskan och blödning hamnar.
Gilla

blomman78

Kvinna ·

15 maj, 2013

Hur vet man om man måste tappas på vätska då??
Gilla

Anonym användare

15 maj, 2013

Jag har inte upplevt det själv men har läst i en annan tråd om ngn som skrev att det gjorde ont för att det spände så i huden.
Gilla

blomman78

Kvinna ·

15 maj, 2013

Ok ja man lär nog känna då... Dr Cosmo sa jag skulle Maila bilder 1 gång i v till han för å se att allt e som det ska... Bor ju i Dalarna så e en bit :) Tack för alla svar.. Kram på er
Gilla

Kandela

Kvinna ·

15 maj, 2013

Hur vet man om det gått upp?
Gilla

Kandela

Kvinna ·

15 maj, 2013

Ok Magdalena vad skönt att höra! Tittade på dina bilder och kan tänka mig att du är nöjd med magen:) Är läkarhuset privat?
Gilla

blomman78

Kvinna ·

16 maj, 2013

Måste fråga hur ni gör när ni ska duscha? Tar ni av gördlarna när ni står upp??
Gilla

Kandela

Kvinna ·

16 maj, 2013

Blomman: Hej såg först nu att du skrivit till mig längre upp:) jag opererades för 1v och 2 dagar sedan. Jag har ibland svårt att ta mig upp men låter det ta den tid det tar. Brukar rulla åt ena sidan sedan stöttar jag mig försiktigt upp med handen till sittande ställning, något de visade mig. Sen så har jag snitt i bagaget och lärt mig hur man tar sig upp bäst då med. Ja det är urläskigt och jag nojjar mycket över om det skulle helt plötsligt spricka upp och allt var i onödan. Jag har genom läsning av andras inlägg kommit fram till att det förmodligen är svullnad och vätska men hur vet man om man behöver tappas!? Jag tycker inte att det låter bra att du blöder igenom... Känns som om du borde vara under vård så att du får det under kontroll. Hur lätt är det att vara själv i ett sånt läge?, jag lider med dig. Kolla om du kan få hjälp! Krya på dig
Gilla

Kandela

Kvinna ·

16 maj, 2013

Blomman Jag tar av gördelen när jag duschar men den är väldigt skön och enkel att ta på och av den jag fick men då man inte är så smidig tvättar jag endast håret ibland.
Gilla

Xtra

Kvinna ·

16 maj, 2013

Ja av med gördlar o jag duschade snabbt o försiktigt.. Sen badda sig torr o sen luftorka liggandes på sängen.. Stå inte upp i onödan i början utan gördel du får bara ont då... Jag brukade passa på o duscha när jag ändå skulle lufta såret..så de inte blir för ofta utan gördel..
Gilla

Noob

Kvinna ·

16 maj, 2013

Ja ikväll blir min första dusch sen op och det känns som ett helt projekt men ska ändå bli skönt att få fräscha upp sig! Magen för mig är ju ingenting jämfört med brösten som är rena döden :(
Gilla

blomman78

Kvinna ·

16 maj, 2013

Ja hua fasar för duschen men ska bli så skönt!!! Men när ni reser å lägger er har ni lilla gördeln på va?
Gilla

Noob

Kvinna ·

16 maj, 2013

Det var jätteskönt att duscha men nu ligger jag här och lufttorkar och vet inte hur jag ska ta på mig utan att få resa på mig riktigt !
Gilla

Noob

Kvinna ·

16 maj, 2013

Hur vet jag om naveln torkat?
Gilla

blomman78

Kvinna ·

16 maj, 2013

Du måste ja gördeln när du teser dig upp! Va viktigt å torka torr naveln med topps... Jag har kommit fram nu å ska ta mig en dusch... Hua!!!
Gilla

Kandela

Kvinna ·

16 maj, 2013

Jag har ingen liten gördel, min är en rejäl som börjar under bysten och går ner till knäna, väldigt bekväm, av märket veroniqe tror jag i vilket fall är det den som man får på kliniken. Har ni två st olika?
Gilla

Noob

Kvinna ·

16 maj, 2013

Ja jag har den med ben ifrån veroniqe och sen en kardborre gördel ifrån samma märke ovanpå den andra! Lyckades krångla på mig det liggande i soffan :) brösten tar ju dock emot när jag ska knäppa gördeln på sidorna och det är mindre skönt!
Gilla

Xtra

Kvinna ·

16 maj, 2013

Noob skrev:
Ja jag har den med ben ifrån veroniqe och sen en kardborre gördel ifrån samma märke ovanpå den andra! Lyckades krångla på mig det liggande i soffan :) brösten tar ju dock emot när jag ska knäppa gördeln på sidorna och det är mindre skönt!
Jag har också 2 st, en lång o en kort, jag har utan på den långa.. Men noob o jag har nog varit på samma klinik och hos världens bästa Tuve båda två me tror jag...:)) kan nog skilja från olika ställen..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem