Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik maj 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik maj 2013
Se operationskalendern i vänstra spalten.
242

Sortera efter

Noob

Kvinna ·

16 maj, 2013

Ja det är våran alldeles egna Tuve ;) ska tillbaka på åb på torsdag tror ni man fixar att köra ner själv då? Har då gått ca 11 dagar efter op, hittar ingen som kan åka med mig!
Gilla

blomman78

Kvinna ·

16 maj, 2013

Jo jag har oxå två.. Fyyy vilken pärs det va å duscha!!! Jag är liksom svullen ner mot venusberget.. Någon annan som är eller varit? Ligger nu å luftar efter en dusch... Fy vill inte duscha igen, min rygg höll på att brytas...
Gilla

Xtra

Kvinna ·

16 maj, 2013

Noob skrev:
Ja det är våran alldeles egna Tuve ;) ska tillbaka på åb på torsdag tror ni man fixar att köra ner själv då? Har då gått ca 11 dagar efter op, hittar ingen som kan åka med mig!
Haha..ja han är toppen..! :) Jag hade återbesök idag efter 16 dagar..körde själv men jag har inte fixat tuttar.. Du kanske kan flytta fram återbesök några dagar.... Jag har 2 timmar med bil till Citadell o idag gick de bra o köra...
Gilla

Xtra

Kvinna ·

16 maj, 2013

blomman78 skrev:
Jo jag har oxå två.. Fyyy vilken pärs det va å duscha!!! Jag är liksom svullen ner mot venusberget.. Någon annan som är eller varit? Ligger nu å luftar efter en dusch... Fy vill inte duscha igen, min rygg höll på att brytas...
De är jag med blomman fortfarande.. Typ lila också o även "under" va jag de... Första veckan 10 dagar är värst sen vänder de ganska snabbt o man orkar va uppe mer... Men visst drar de o sträcker än men man kan sova på sidan iaf nu.. puh...
Gilla

blomman78

Kvinna ·

16 maj, 2013

Xtra... Åååå va skönt det lät att sova på sidan :) jag längtar!!! Ok skönt å höra att det är fler som har å vet att det blir bättre för var dag... När opa du dig sa du?? Vågade inte stå så länge utan gördel, va har dem sagt till er. Allt dem sa på kliniken e som bort blåst...
Gilla

Anonym användare

16 maj, 2013

Julia3, tack, jo jag är nöjd men har blandande känslor eftersom jag sväller upp om vartannat. Läkarhuset är privat. Igår såg jag smal ut och hadf en fin midja samt kom i jeans jag köpt innan o satt lösare än innan. Men idag svullen runt om så känslor pendlar. Jag lyfter tyngre än vad jag borde ibland men det är reaktion som utlöser mina lyft när min yngsta ramlar, det känns jättedumt att lyfta men ännu dummare att låta henne ligga gråtandes under cykeln. Jag är såklart orolig att det ska orsaka att dygn går upp men jag lyfter fortf mest med ryggen och har inte rätat mig upp ordentl. Nu blev det lite mer info än begärt:)
Gilla

Kandela

Kvinna ·

16 maj, 2013

blomman78 skrev:
Ja jag har också varit jättesvullen där:( men det har blivit lite bättre dock är nedre delen av min mage väldigt svullen speciellt vänster sida. Jag har även jätteont bak i ryggen. Hoppas att svullnaden lägger sig snart och att jag kan få börja gå upprätt igen.
Gilla

blomman78

Kvinna ·

16 maj, 2013

Ja fy man känner sig xtra tung på nå sätt.. Längtar oxå till man kan räta på sig å börja gå lite normalt... Hur mycket tvättar ni naveln? Man får ont i svanskotan av allt stilla sittande/liggande :(
Gilla

Kandela

Kvinna ·

16 maj, 2013

Magdalena skrev:
Julia3, tack, jo jag är nöjd men har blandande känslor eftersom jag sväller upp om vartannat. Läkarhuset är privat. Igår såg jag smal ut och hadf en fin midja samt kom i jeans jag köpt innan o satt lösare än innan. Men idag svullen runt om så känslor pendlar. Jag lyfter tyngre än vad jag borde ibland men det är reaktion som utlöser mina lyft när min yngsta ramlar, det känns jättedumt att lyfta men ännu dummare att låta henne ligga gråtandes under cykeln. Jag är såklart orolig att det ska orsaka att dygn går upp men jag lyfter fortf mest med ryggen och har inte rätat mig upp ordentl. Nu blev det lite mer info än begärt:)
Jag förstår! Jag var inte heller beredd på denna svullnad som går upp och ner..men det verkar vara helt normalt ju mer man läser här på forumet, så det känns skönt att man inte är ensam om det. Det måste vara supersvårt att inte lyfta , och barnen som är ens allt.
Gilla

Noob

Kvinna ·

16 maj, 2013

Jag är både svullen och gul lila där nere var en mindre rolig syn ;) är svullen precis under ärret mest känns det som!
Gilla

blomman78

Kvinna ·

16 maj, 2013

Noob är samma för mig, inte så gul lila men svullen strax under snittet... Inte svullen på magen utan mer neråt. Duschen va hemsk men skön! Men inte något jag vill göra varje morgon direkt... Svullnaden gick ner lite när jag låg å lufta. Hur mycket tvättar ni med naveln? Tycker det e lite små äckligt å va å pilla där i naveln...
Gilla

Xtra

Kvinna ·

16 maj, 2013

blomman78 skrev:
Noob är samma för mig, inte så gul lila men svullen strax under snittet... Inte svullen på magen utan mer neråt. Duschen va hemsk men skön! Men inte något jag vill göra varje morgon direkt... Svullnaden gick ner lite när jag låg å lufta. Hur mycket tvättar ni med naveln? Tycker det e lite små äckligt å va å pilla där i naveln...
Jag missade de med naveln el glömde de säga så jag har knte gjort nått med den, å andra sidan har jag inte haft några problem heller.. Men nu framöver när stygnen är borta så ska jag tvätta den med mild tvål 1 gång i veckan ska även byta tejpen över stygnen då.. Dom har jag låtit sitta hela tiden tills idag då de tog bort de på återbesöket...
Gilla

Xtra

Kvinna ·

16 maj, 2013

blomman78 skrev:
Xtra... Åååå va skönt det lät att sova på sidan :) jag längtar!!! Ok skönt å höra att det är fler som har å vet att det blir bättre för var dag... När opa du dig sa du?? Vågade inte stå så länge utan gördel, va har dem sagt till er. Allt dem sa på kliniken e som bort blåst...
Jag opade mig på valborg 30/4 , full buk,sydde magmuskler o fettsög höfter.. Jag har haft gördel hela tiden bara tagit av för dusch o luftning och jag använder båda när jag står upp och även nu vid ansträngning..
Gilla

Kandela

Kvinna ·

17 maj, 2013

Jag skulle behöva den där extra gördeln som ni har!, något tips på vad jag kan göra eller köpa? Det sägs ju att man behöver lite tajtare gördel om man vill få ner svullnaden!?
Gilla

blomman78

Kvinna ·

17 maj, 2013

Julia3... Vilken gördel har du nu? Byxgördel? Den lilla gördeln vi har över heter Design Veronique #350-9 kolla annars med kliniken du va på... Den e hård men jag känner mig säkrare när jag har den på mig oxå, den ger mer stöd... Sen på natten behöver jag bara byxan... Hoppas di hittar den... Mvh Linda
Gilla

Noob

Kvinna ·

17 maj, 2013

Ja jag vet inte om jag hade vågat resa mig utan den andra gördeln faktiskt! Inser nu hatkärleken till de hör plaggen och även tortyrbhn och bröstbandet som hänger med mig dygnet runt :) ha ha
Gilla

blomman78

Kvinna ·

17 maj, 2013

Blir tokig på all osäkerhet... Naveln.. Det blir ju sånt torkat blod å så... Låter ni den va eller tvättar nu den så den öppnas lite liksom???
Gilla

Kandela

Kvinna ·

17 maj, 2013

blomman78 skrev:
Julia3... Vilken gördel har du nu? Byxgördel? Den lilla gördeln vi har över heter Design Veronique #350-9 kolla annars med kliniken du va på... Den e hård men jag känner mig säkrare när jag har den på mig oxå, den ger mer stöd... Sen på natten behöver jag bara byxan... Hoppas di hittar den... Mvh Linda
Jag har veroniqe med ben men ingen sådan liten ni pratar om, jag tror det skulle kännas bättre att ha en sådan på mig under dagen. Ska genast kolla upp det imorgon. Vet annars att de har en hemsida som någon annan på forumet ringt och beställt ifrån. Tack då vet jag vad jag ska beställa iallafall :). Vad sa er kirurg om hur ni ska använda den yttre?
Gilla

Kandela

Kvinna ·

17 maj, 2013

blomman78 skrev:
Blir tokig på all osäkerhet... Naveln.. Det blir ju sånt torkat blod å så... Låter ni den va eller tvättar nu den så den öppnas lite liksom???
Ja visst är det svårt. Till mig på återbesöket sa hon att jag endast skulle tvätta den med tvål och vatten när jag duschar inget annat. Vad har de sagt till dig?
Gilla

Kandela

Kvinna ·

17 maj, 2013

http://www.hojmed.com/DV/Pages/350-9.html är det den här gördeln ni har?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem