H3ddan
Kvinna ·
04 jan, 2021
Vi som har/ska göra bukoperation 2021
BukplastikSuperkul med gruppen 2020 men nu är det nytt år och nya möjligheter så jag tänkte vi kan starta en ny tråd där vi kan peppa varandra och dela råd / frågor / bilder m.m. Jag ska göra min stora bukoperation samt fettsuga mager/flanker och lite rygg/sida av brösten i mitten av Mars. Skulle egentligen göra denna operation i mitten av Februari men då blev min man sjukskriven och vi vet väl egentligen inte riktigt hur länge han blir hemma. Därav försämrad ekonomi och ovissheten gjorde att jag sköt upp operationen en månad hursomhelst. Så jag håller alla tummar och tår att jag kan göra operationen nu i Mars. Såå peppad!! Operationen kommer kosta 56000 + 8000 för extra fettsugningen av rygg/sida. När ska ni göra eran op och vad blir det för någon ? Vad får ni betala ? Har ni förberett något speciellt? :)
Sortera efter
Pluffsan07
Kvinna ·
28 feb, 2021
Annant
Kvinna ·
01 mar, 2021
Pluffsan07
Kvinna ·
02 mar, 2021
Annant
Kvinna ·
02 mar, 2021
Pluffsan07
Kvinna ·
03 mar, 2021
Annant
Kvinna ·
04 mar, 2021
Pluffsan07
Kvinna ·
04 mar, 2021
Ja lite orolig är jag med för det. Funderar mycket på hur det sa gå, hur resultatet blir etc
vad förbereder du ?
Annant
Kvinna ·
04 mar, 2021
Pluffsan07
Kvinna ·
04 mar, 2021
Ronda
Kvinna ·
04 mar, 2021
Tvättar allt jag med. Gjort en låda i vardagsrummet med kläder som kan vara bra att ha i början. Sedan har jag lånat en säng av mi syrra som jag ska bädda i vardagsrummer bredvid fönstret så jag kan ställa saker i fönstret. Funderar om jag ska bädda i soffan också tänker att kanske lättare sitta där ? Vi sover på överplan så om jag ej kan ta mig upp dit
Annant
Kvinna ·
04 mar, 2021
Pluffsan07
Kvinna ·
05 mar, 2021
Hej. Något jag kommer ihåg från min buk operation var att jag i början inte kunde sätta mig lågt dvs låg soffa etc.Tvättar allt jag med. Gjort en låda i vardagsrummet med kläder som kan vara bra att ha i början. Sedan har jag lånat en säng av mi syrra som jag ska bädda i vardagsrummer bredvid fönstret så jag kan ställa saker i fönstret. Funderar om jag ska bädda i soffan också tänker att kanske lättare sitta där ? Vi sover på överplan så om jag ej kan ta mig upp dit
Väldigt obekvämt med alla gördlar och svårt att komma upp. Bra om sängen har en gavel så du kan pallra upp med kuddar då du inte kommer att kunna ligga helt ner och glöm inte kudden under knäna.
Pluffsan07
Kvinna ·
05 mar, 2021
Bra tips med lådan med mjuka byxor osv??
123malin
Kvinna ·
21 apr, 2021
Nabi
Kvinna ·
26 apr, 2021
Ironhead
Kvinna ·
19 maj, 2021
Osiris75
Kvinna ·
22 maj, 2021
Nabi
Kvinna ·
22 maj, 2021
Hej allihopa!
Hur har det gått för er? Har ni gjort era operationer? Hur mår ni? Nöjda med resultatet?
Hur vet man om man har delning av magmuskler?
Vad har varit det värsta med läkningen?
Dela gärna med er av före- och efterbilder!
Jag ska (förhoppningsvis) göra bukplastik via Regionen (fd landstinget) i september OM inte coronaläget förskjuter det igen :-( Skulle egentligen gjort den våren 2020....
Osiris75
Kvinna ·
22 maj, 2021
Hej allihopa!
Hur har det gått för er? Har ni gjort era operationer? Hur mår ni? Nöjda med resultatet?
Hur vet man om man har delning av magmuskler?
Vad har varit det värsta med läkningen?
Dela gärna med er av före- och efterbilder!Jag ska (förhoppningsvis) göra bukplastik via Regionen (fd landstinget) i september OM inte coronaläget förskjuter det igen :-( Skulle egentligen gjort den våren 2020....
Håller tummarna för att det blir av för dig i höst!!
För mig smäller det på måndag ? Updaterar i en separat tråd. Ska göra fleur de lis-snitt (t-snitt) stor bukplastik och fettransplantation till brösten.
Har oxå haft städmani i helgen ??? Jag som ser det som ett nödvändigt ont i vanliga fall ? Antar att det är lite nerver...
Huldra
Kvinna ·
23 maj, 2021