H3ddan
Kvinna ·
04 jan, 2021
Vi som har/ska göra bukoperation 2021
BukplastikSuperkul med gruppen 2020 men nu är det nytt år och nya möjligheter så jag tänkte vi kan starta en ny tråd där vi kan peppa varandra och dela råd / frågor / bilder m.m. Jag ska göra min stora bukoperation samt fettsuga mager/flanker och lite rygg/sida av brösten i mitten av Mars. Skulle egentligen göra denna operation i mitten av Februari men då blev min man sjukskriven och vi vet väl egentligen inte riktigt hur länge han blir hemma. Därav försämrad ekonomi och ovissheten gjorde att jag sköt upp operationen en månad hursomhelst. Så jag håller alla tummar och tår att jag kan göra operationen nu i Mars. Såå peppad!! Operationen kommer kosta 56000 + 8000 för extra fettsugningen av rygg/sida. När ska ni göra eran op och vad blir det för någon ? Vad får ni betala ? Har ni förberett något speciellt? :)
Sortera efter
Nabi
Kvinna ·
23 maj, 2021
Nabi
Kvinna ·
25 maj, 2021
Osiris75
Kvinna ·
25 maj, 2021
Nu är jag ute på andra sidan!! Wihoo!!! ❤️❤️
Allt har gått sååå bra och jag är pigg och smärtfri när jag medicinerar. Rör mig sakta men mer än jag trodde!! Kirurgen är fantastisk!! Han opererade bort 1,1 kg hud/fett och sög 700ml fett totalt. Opererade 4-5 cm dissats och hittade ett bråck han fixade oxå. Sedan sprutade han in ca 200cc i respektive bröst.
Jag gjorde ju t-snitt så är snittad från mellan brösten till venusberget och sedan från ljumske till ljumske.
Jag jobbade till och med 1,5 timme idag ?
Brösten blev lite mindre än jag hoppats på men OMG, magen!!! Den blev perfekt!!! Kirurgen hjälpte mig att ta två bilder när han kollade snitten. Jag är sååå imponerad över hans verk!!
Ska lägga upp bilder på magen iaf. Så får vi se om brösten kommer nu eller senare.
Nu håller vi tummarna för att allt läker som det ska!!
Osiris75
Kvinna ·
25 maj, 2021
123malin
Kvinna ·
25 maj, 2021
Äppelpäppel
Kvinna ·
26 maj, 2021
Nabi
Kvinna ·
26 maj, 2021
Åhhhh va härligt att allt gått bra ♥️ Längtar ihjäl mig tills jag ska göra min operation!!! Har du lagt upp bilder?
Nabi
Kvinna ·
26 maj, 2021
Igår gjorde jag äntligen min bukplastik. ? diastasen syddes ihop ca 9 cm och ett halv kilo hud bort. Med smärtlindring klarar jag mig bra men längtar tills man kan ta sig i och ur sängen lite smidigare. ?
Äppelpäppel
Kvinna ·
26 maj, 2021
Igår gjorde jag äntligen min bukplastik. ? diastasen syddes ihop ca 9 cm och ett halv kilo hud bort. Med smärtlindring klarar jag mig bra men längtar tills man kan ta sig i och ur sängen lite smidigare. ?
Men åh!!! Grattis!!! Hur mår du idag? Har du fått se din mage och bröst än?
Idag har jag varit mer trött och sovit mer och är öm o muskulaturen men i övrigt mår jag ganska bra!! Peppar, Peppar.
Åh, tänk!! Nu är du på andra sidan!! Grattis!!! ❤️Har du hjälp hemma nu?
Nabi
Kvinna ·
26 maj, 2021
Men åh!!! Grattis!!! Hur mår du idag? Har du fått se din mage och bröst än?
Idag har jag varit mer trött och sovit mer och är öm o muskulaturen men i övrigt mår jag ganska bra!! Peppar, Peppar.
Åh, tänk!! Nu är du på andra sidan!! Grattis!!! ❤️Har du hjälp hemma nu?
Jag har hjälp hemma, har sett brösten och magen en kortis och det ser bra ut tror jag ? jag känner mig rätt svullen idag, och fortfarande rätt svårt att ta mig ner i och upp ur sängen. Hoppas det ska gå bättre imorgon! Skönt att höra att du mår bra också ☺️ Det är ändå inte lika illa som jag hade ställt mig in på, så bra att räkna med det värsta ibland ?
Osiris75
Kvinna ·
26 maj, 2021
Fplustre
Kvinna ·
24 jun, 2021
Huldra
Kvinna ·
25 jun, 2021
Fjäril-21
Man ·
26 jun, 2021
Newage
Kvinna ·
26 jun, 2021
Fjäril-21
Man ·
26 jun, 2021
Newage
Kvinna ·
27 jun, 2021
Fjäril-21
Man ·
29 jun, 2021
foppa444
Kvinna ·
29 jun, 2021
Huldra
Kvinna ·
09 jul, 2021
Tack!
Klart man måste förbereda saker hemma, både städning, mat men inte att förglömma raka ben, plocka ögonbryn och annat finlir.... Som sagt man vill ju vara fin efteråt och lär ju inte orka med det på ett tag ;-)
Håller tummarna för dig på måndag och ser fram emot uppdatering efteråt! Lycka till!