Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Cherry Davis
Kvinna ·
14 maj, 2020
Frippen
Man ·
14 maj, 2020
Figge
Man ·
14 maj, 2020
Idag har jag varit på mitt första återbesök och tagit bort dränaget. Skönt! Dom tog inte bort stygnen, sköterskan tyckte att det var bättre att vänta tills nästa besök så svullnaden hinner lägga sig lite, för det blir lättare att ta bort stygnen då. Fick i alla fall se mina snitt, och det ser verkligen jättebra ut. Såå nöjd! Ser fram emot att se hur det blir när allt läkt. La upp en bild på min sidan på hur det ser ut.
Figge
Man ·
14 maj, 2020
Rose84
Kvinna ·
14 maj, 2020
Neva
Kvinna ·
14 maj, 2020
Det låter ganska läskigt att det är många med serom vid Buk-OP och att det verkar behövas ett flertal tömningar. Jag vill minnas att risken beskrevs ligga kring 5%.
Jag har ganska långt till kliniken och egentligen inte tänkt behöva resa så ofta under läkningstiden. Hur vanligt tror ni att det är? Kan man minska risken genom att vila mer?
Neva
Kvinna ·
14 maj, 2020
Rose84
Kvinna ·
14 maj, 2020
Frippen
Man ·
14 maj, 2020
Ja det där med serom är tyvärr inte helt ovanligt. Jag har också fortfarande det och skall in för en ny tömning i nästa vecka och när jag petar på magen nu så är det hela havet stormar
Jhildenborg
Kvinna ·
15 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
17 maj, 2020
Jhildenborg
Kvinna ·
18 maj, 2020
Neva
Kvinna ·
18 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
19 maj, 2020
Frippen
Man ·
19 maj, 2020
Figge
Man ·
19 maj, 2020
Jhildenborg
Kvinna ·
20 maj, 2020
Frippen
Man ·
20 maj, 2020
Vad har ni fått för anvisning om hur länge ni ska använda gördel. Till mig har de sagt att jag ska använda gördeln dygnet runt i 3 veckor och sedan gradvis minska på användandet och istället använda en shapingtrosa. Men jag glömde fråga när på dygnet som det är bäst att inte använda gördeln. Det är 2 veckor sedan min op så jag är inte där än.
Eva74
Kvinna ·
20 maj, 2020
Vad har ni fått för anvisning om hur länge ni ska använda gördel. Till mig har de sagt att jag ska använda gördeln dygnet runt i 3 veckor och sedan gradvis minska på användandet och istället använda en shapingtrosa. Men jag glömde fråga när på dygnet som det är bäst att inte använda gördeln. Det är 2 veckor sedan min op så jag är inte där än.
Eva74
Kvinna ·
20 maj, 2020
Jag skall in på min femte tömning imorgon