Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Jammer
Kvinna ·
06 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
06 maj, 2020
Eva ja det är bra att du lyssnar på kroppen och tar det lugnt med tanke på att du är nyopererad. Nu har jag sett bilderna och det skall bli spännande att följa din resa framöver. Jag ser att du har gått ner mycket i vikt innan du gjorde denna, hur mycket tappade du?
Jag skall på tömning igen på fredag och nu är det lite skvalp men ännu inte i närheten av de 2,7 dl som jag hade senast så det går åt rätt håll.
Jag skämdes så mycket över min kropp att jag inte har några förebilder. Jag skall fråga efter klinikens förebilder för att kunna jämföra effekten hos mig nästa gång jag är på återbesök.
Eva74
Kvinna ·
07 maj, 2020
Jhildenborg
Kvinna ·
08 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
08 maj, 2020
Nu har jag tvättat mina kompressplagg. Det var skönt att vara utan en liten stund och lufta lite, men känns såklart tryggare att ha dem på sig. Passade på att tvätta lite försiktigt och smörja huden runt om. Tog även en bild på hur det ser ut, som ligger på min sida tillsammans med förebilder. Dock svårt att se hur det kommer se ut då jag är tejpad med kompresser överallt och väldigt svullen även buken. Bytte även kompress över naveln. Tydligen så hade min navel lossnat helt från bukväggen efter senaste graviditeten så min kirurg fick sy fast den igen så det kan ta lite längre tid för just naveln att läka, och skulle den läka onaturligt så skulle jag få den korrigerad senare, men enligt mig tyckte jag ändå den såg ganska bra ut nu.
Figge
Man ·
08 maj, 2020
Hej, nu har jag varit på återbesöket och tagit min första dusch, jösses vad skönt!!!! Jag har lagt upp ett par bilder, resultatet är fantastiskt bara 9 dagar efter op, mycket mer kommer att hända men är helt galet nöjd :)
Eva74
Kvinna ·
08 maj, 2020
Hej, nu har jag varit på återbesöket och tagit min första dusch, jösses vad skönt!!!! Jag har lagt upp ett par bilder, resultatet är fantastiskt bara 9 dagar efter op, mycket mer kommer att hända men är helt galet nöjd :)
Hej jag ser inga bilder så jag misstänker att de ligger i silvergalleriet. Blev det stor skillnad? Det var så rörigt på NK idag så jag fick inte frågat efter bilderna men är också sjukt nöjd när jag ser mig i spegeln numera. Det ger lite blodad tand att även ta bort dubbelhakan någon gång i framtiden
Figge
Man ·
08 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
08 maj, 2020
Neprome
Kvinna ·
11 maj, 2020
Figge
Man ·
11 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
11 maj, 2020
Jag mailade kliniken i lördags och fick bilderna från före operationen idag och har gjort ett försök till collage bland mina bilder med före och efter i liknande vinkel.
Häftigt egentligen vad de kan trolla med skalpellerna
Cherry Davis
Kvinna ·
11 maj, 2020
Figge
Man ·
12 maj, 2020
Jag mailade kliniken i lördags och fick bilderna från före operationen idag och har gjort ett försök till collage bland mina bilder med före och efter i liknande vinkel.
Häftigt egentligen vad de kan trolla med skalpellerna
Wow, wow, wow vilket resultat!!!!! Helt fantastiskt.... Njut av din nya kropp Figge :)
Figge
Man ·
12 maj, 2020
Helt fantastiskt att kunna suga bort 9 liter fett med så bra resultat! Trodde inte att kirurgerna vågade ta så mycket på en gång,
Verkligen jättefint resultat du fått !
Neprome
Kvinna ·
12 maj, 2020
Jhildenborg
Kvinna ·
12 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
12 maj, 2020
Idag har jag varit på mitt första återbesök och tagit bort dränaget. Skönt! Dom tog inte bort stygnen, sköterskan tyckte att det var bättre att vänta tills nästa besök så svullnaden hinner lägga sig lite, för det blir lättare att ta bort stygnen då. Fick i alla fall se mina snitt, och det ser verkligen jättebra ut. Såå nöjd! Ser fram emot att se hur det blir när allt läkt. La upp en bild på min sidan på hur det ser ut.
Cherry Davis
Kvinna ·
13 maj, 2020
Rose84
Kvinna ·
14 maj, 2020