Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Neprome
Kvinna ·
31 aug, 2020
Grönblå
Kvinna ·
31 aug, 2020
God morgon. Dag 11 post op.
I helgen blev jag orolig över en liten rodnad vid snittets mitt (gamla naveln) smsade min läkare som svarade att han tyckte jag skulle ha antibotika för säkerhets skull och att han tyckte det så snällt ut. Jag ska tvätta med tvål och vatten varje dag och inte ha tejp direkt på det området. Känns bra att jag fick penicillin redan igår, även om jag kanske va lite väl hönsig och inte väntade tills ordinarie öppettider, men hans lugn gjorde mig lugn och det behövde jag.
Jag har blivit mer svullen de senaste dagarna. På mitt förra återbesöket så sköterskan att det va vanligt med mer svullnad efter vecka 2. Jag är liksom jämn svullen över hela buken/ryggen och även låren. Antar det kan ta månader..
I övrigt mår jag prima. Kan redan räta på mig. Dag 2 va tuff men sen efter det inga problem, ska testa köra bil idag.
Neprome
Kvinna ·
01 sep, 2020
I helgen blev jag orolig över en liten rodnad vid snittets mitt (gamla naveln) smsade min läkare som svarade att han tyckte jag skulle ha antibotika för säkerhets skull och att han tyckte det så snällt ut. Jag ska tvätta med tvål och vatten varje dag och inte ha tejp direkt på det området. Känns bra att jag fick penicillin redan igår, även om jag kanske va lite väl hönsig och inte väntade tills ordinarie öppettider, men hans lugn gjorde mig lugn och det behövde jag.
Jag har blivit mer svullen de senaste dagarna. På mitt förra återbesöket så sköterskan att det va vanligt med mer svullnad efter vecka 2. Jag är liksom jämn svullen över hela buken/ryggen och även låren. Antar det kan ta månader..
I övrigt mår jag prima. Kan redan räta på mig. Dag 2 va tuff men sen efter det inga problem, ska testa köra bil idag.
Det är jättebra att få höra de här sakerna så att man har en realistisk bild av tiden efteråt, tack för att du delar med dig :)
Grönblå
Kvinna ·
01 sep, 2020
I övrigt mår jag prima. Kan redan räta på mig. Dag 2 va tuff men sen efter det inga problem, ska testa köra bil idag.Det är jättebra att få höra de här sakerna så att man har en realistisk bild av tiden efteråt, tack för att du delar med dig :)
Tack. Tråden känns ju lite inaktiv, men jag försöker hålla den igång. Kan tänka mig att den ökar lite i aktivitet nu i höst.
Ja, jag fick väldigt bra info innan min operation om hur min kropp kommer ta detta, rimliga förväntningar mm. Tycker det då känns tryggt.
Jag körde bil igår för första gången. Gick super, väldigt skönt då jag själv ska köra till kliniken på torsdag för mitt andra återbesök. Angående att bli svullen, så sa de faktiskt efter min op att magen tom kan "plaska" av vättska.. det slapp jag dock. Sover bara i den mjuka helkropps strumpan ? men på dagen har jag oftast den hårdare ovanpå, annars svullnar fiffi en hel del, då jag har svårt att sitta still.
Grönblå
Kvinna ·
02 sep, 2020
Neprome
Kvinna ·
02 sep, 2020
Men så lugnt det blivit i tråden, har alla redan gjort dina ingrepp för året? Hur som helst har jag nu börjat träna för att få igång kroppen så att jag är i bra form inför operation den 8 okt.
Jag drömde inatt att jag vaknade ur narkosen och kände på min mage. Jag var så lycklig i drömmen. Jag längtar och längtar.
För er som gjort operationen redan, fick ni problem med förstoppning osv? Efteråt?
Eller rullade livet på bra?
Ha en fin kväll :)
Emelie1984
Kvinna ·
02 sep, 2020
mias84
Kvinna ·
02 sep, 2020
Labanbus
Kvinna ·
03 sep, 2020
Grönblå
Kvinna ·
03 sep, 2020
Neprome
Kvinna ·
03 sep, 2020
Solen66
Kvinna ·
03 sep, 2020
Neprome
Kvinna ·
03 sep, 2020
Hej ny här.
Jag har gjort en stor bukoperation med fettsugning av ryggen och sidorna. Jag har i 2 omgångar fått penicillin pga komplikationer. Nu är jag inne på 4e månaden och snittet ej läkt.
Maggen svullen och stel.
Vad ska man göra?
Labanbus
Kvinna ·
03 sep, 2020
Lavendelmuren
Kvinna ·
03 sep, 2020
Labanbus
Kvinna ·
03 sep, 2020
Hej! Ni som har gjort full bukplastik, vad önskar ni att ni vetat om och förberett innan? Jag är intresserad av alla tips, har bokat in min operation.
Lavendelmuren
Kvinna ·
03 sep, 2020
Neprome
Kvinna ·
04 sep, 2020
Hej
Jag är helt ny här inne! Jag gjorde en stor bukplastik, fettsugning. Fettet satte jag i rumpan. Jag gjorde op i måndags 31/8 hos Mattias Elmer på nordiska kliniken. Jag går på morfin så ha överseende med hur jag skriver :)
Detta e det värsta jag gjort kan jag säga, ont överallt och fullständigt orörlig. Hoppas det är värt det i slutändan. Hade jag vetat om denna smärtan vette fan om det blivit op ... När brukar man känna sig någorlunda okej igen? Någon med liknande erfarenheter?
Emmisen
Neprome
Kvinna ·
04 sep, 2020
Tack för svar! Jag ska göra det på Akademikliniken i Stockholm. Pirrigt... Jag hoppas inte det blir svårare återhämtning än från kejsarsnitt.
Labanbus
Kvinna ·
04 sep, 2020
Hej
Jag är helt ny här inne! Jag gjorde en stor bukplastik, fettsugning. Fettet satte jag i rumpan. Jag gjorde op i måndags 31/8 hos Mattias Elmer på nordiska kliniken. Jag går på morfin så ha överseende med hur jag skriver :)
Detta e det värsta jag gjort kan jag säga, ont överallt och fullständigt orörlig. Hoppas det är värt det i slutändan. Hade jag vetat om denna smärtan vette fan om det blivit op ... När brukar man känna sig någorlunda okej igen? Någon med liknande erfarenheter?
Emmisen
Nu har jag inte gjort fettsugning vilket vad jag har hört är väldigt smärtsamt. Jag vet bara vad jag läst om bröst och buk som jag gjorde att efter dag 5 blir det bättre, men tror fettsugning kan vara lägre.
Nu mådde jag som sämst dag 2. Behövde hjälp till allt då men sen vände det för mig men långt ifrån alla känner att det går åt rätt håll så tidigt. Hoppas det vänder för dig snart ❤