Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Uniica profilbild

Uniica

Kvinna ·

09 nov, 2010

Vi som op i Januari 2011:-D

Bröstförstoring

Var bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de

385

Sortera efter

pepsi80

Kvinna ·

29 jan, 2011

Jag kinden inte heller andas bra alls, första dagarna var tunga, ömt i helga bröstkorgen då man andas, kunde ej.ta djupa andetag. Nu är det så på morgonen bara, har riktigt ont då jag kliver upp ur sängen, min man måste ff hjälpa mig upp. Ligger stel som en pinne på natten!!! Gos ... ok ska kolla din tråd!
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

29 jan, 2011

Körsbär skrev:
Ligger i sängen, har sån rygfamärta från alla kuddar.. Skadade ryggen för flera årsedan och att ligga/sitta såhär är intw optimalt. Ingen amärta o brösten ? Kände ni själva brösten? Jg är öm i bröstkorgen.. MusklernA på implantaten spänner sig då och så vilket känns konstigt och gör att jag spänner hela mig.. Sen börjar jag bli nojjig över strlval.. Jag frågade om man kunde köra 275/250 istllet för 225/250. Meb magnus tyckte att det blev för brett för mig.. Hab hade fastnat för 225/250. Har ju inte alls sett dom meb jag älskar breda fina bröst.. Ojojoj varför får man "panik" dagen/dagarna efter? Någon som tänkte såhär ? Skulle behöva höra bra saker. Man läser ju att folk velat ta större och att dom tycker 300 är litet.. Kommer der passa på mig ?

men hade du några bröst innan op? det hade inte jag, la in 300cc och jag är lång och lite småmullig haha, eller inte mullig men jag är ingen modell!!! så kanske var 300cc i minsta laget för mig, men hade jag tagit mer så hade det kanske blivit komplikationer. jag får tänka så.

jag kommer kunna ha bikini igen! och bh som passar! jippie!!! dte var mitt mål, så 300 blir nog bra.

vi får sluta ha panik över storleken, inget man kan göra åt det nu ändå. så får vi bara vänta och se hur resultatet blir sen då de är färdiga! det blir nog bra.

Gilla

Maria_S

Kvinna ·

29 jan, 2011

Nu har jag lagt in bilder på mina 2 dagar gamla bröst =)

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

Hallå allihopa ! 
Internet har krånglat, som jag misstänker att det har gjort för många.

IDAG ska jag få se brösten första gången, börjar bli nervis!! Och jag vet inte om jag kanske måste skicka någon å köpa ännu en annan storlek på sportbhn jag har. har i 70C & D, men jag misstänker att dom kanske är stora.. Hur bass hårt ska toppen sitta ?

Jag ska skriva ner min op-berättese nu när jag ändå intagit sittläge sen karln åkte till jobbet och jag inte klarar av att ta mig upp från liggande själv. : )

Hoppas allt är bra med alla januari-bröst :D

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

hade skrivit op berättelsen så försvan det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ARG ! när ska man orka göra om det ? :(

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

31 jan, 2011

Körsbär: Oooh du fattar inte som jag förstår dig.. hade gjort samma sak, sen kom min kattunge springades över tagentbordet och kom åt något så allt försvann.. ooh.. jag bara la ner skiten och skrev det sen igen när jag pallade, haha.. överstörigt :P

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

jaa, alltså jag som hade sparat  mig för det ända sen jag kom hem.. men nääääääääää!

skönt att höra att jag inte är ensam, men trisst att det blir så! :)

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

Nu har jag lagt in bilder på mina bröst kommentera gärna

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

första titten på mina BRÖST blev inte som jag tänkt mig...

Fick en mindre panikattack, ville kräkas å skiftade färg i ansiktet.. INTE för att jag ångrar mig eller att dom var fula utan tror att det kom till mig först då att jag gjort det, har ju gått några dar sen op å jag har inte sett dom innan..

Killen min fanns vid min sida helatiden, å jag bara grinade....

Nu är sportbhn på och bröstbandet på plats, MEN hur vet jag att det sitter som det ska ? jag köpte ännu en mindre storlek (70B) idag, å det fick bli den. C kändes fööör stort innan jag ens satt på den.. Hur ska det kännas? hur ska bandet sitta under brösten ? Jag har en sån där http://abecita.timarco.se/producte9e943ae-c1de-4879-baa9-f9a2bc84bdf1.aspx..

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

31 jan, 2011

körsbär

jag har ju sett mina bröst hela tiden men har tyckte det var väldigt obehagligt första veckan, kunde knappt ta på brösten fy alldeles stenhårda och konstiga, och dåligt med känsel. efter  7 dagar tog jag bort tejpen under så jag fick se stygnen, usch, jag trodde jag skulle svimma. det blir så påtagligt att någon har skurit och satt in något i kroppen....man vet det men ja jag vill helst inte veta hur operationen går till, hehe.

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

tack och lov att jag inte är ensam om en sån reaktion.. 

jag längtar INTE tills jag ska se stygnen, men nu kliar dom som attan ;b

magen är stor som en luftballong, hur stod ni ut med magen ? :b

Gilla

Anonym användare

01 feb, 2011

Haha ja magen blev bra uppsvälld:D men det ger sig! Vill börja träna snart igen, att bara sitta hemma 2 veckor i sträck med godis och snacks sätter ju sina spår;p har lagt upp några fler bilder nu. Testade mina gamla bhar det var kul att se hur de satt nu:) tog en bild lite längre ifrån också man får en annan vinkel än bara rakt på brösten.
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

01 feb, 2011

Körsbär skrev:

tack och lov att jag inte är ensam om en sån reaktion.. 

jag längtar INTE tills jag ska se stygnen, men nu kliar dom som attan ;b

magen är stor som en luftballong, hur stod ni ut med magen ? :b

Min man trodde seriöst att jag var gravid! haha. men då jag slutade äta citodon så blev magen sig själv igen som tur var. men jag gick omkring i mjukisbyxor hela tiden, var jättesvullen.

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

01 feb, 2011

Alx skrev:
Haha ja magen blev bra uppsvälld:D men det ger sig! Vill börja träna snart igen, att bara sitta hemma 2 veckor i sträck med godis och snacks sätter ju sina spår;p har lagt upp några fler bilder nu. Testade mina gamla bhar det var kul att se hur de satt nu:) tog en bild lite längre ifrån också man får en annan vinkel än bara rakt på brösten.

jättesnygga är de!

när ska du börja träna igen tror du? tränar du på gym och i så fall vad, pass eller styrke- ?

vill också träna igen snart...men ve tinte när man törs börja.

kan ni sträcka upp armarna obehindrat nu? jag känenr att dte är så mycket bättre nu men jag kan inte sträcka upp armarna helt rakt upp. och det är lite svårt fortfarande att ta på sig en tröja.

Gilla

Anonym användare

01 feb, 2011

haha typiskt karlar!! :)

hur länge åt ni anti inflammatoriskt ? och vad åt ni ?

Jag fick med mig en karta hem, dom är slut nu... Det bränner jätte mycket i bara vänster sår.. Hade svårt att sona pga att det sved å stacks osv.. men inte alls i höger bröst... fortfarande bara ont i vänster.. ska jag vara orolig ?

Känner att man bliir helnojjig av att vara hemma så mycket ensam :b

Gilla

Anonym användare

01 feb, 2011

Dagens gratistips:

Använd sportbehå och bröstband hos tandläkaren!

Jag var där i morse.Hade min Sloggi-behå på mig eftersom sportisen suttit så jäkla tajt under natten. När jag reste mig upp från behandlingsstolen kändes det som om ena bröstet halkat upp!! I en sån där stol ligger man ju lutad bakåt, så jag blev lite nojig. Skyndade mig hem och kollade läget. Ser precis ut som det ska, men så nervös som jag var innan jag kom hem och kunde kolla ..... 😀

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

01 feb, 2011

körsbär, jag har inte ätit något antiinflammatoriskt alls. jag fick någon tablett innan sövningen som jag tror var någon sorts antibiotika. sedan fick jag något piller efter operationen. men ingenting med mig hem.

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

01 feb, 2011

betty boob

haha oj då! tror jag avvaktar med tandläkaren ett halvår eller så...

Gilla

Jess29

Kvinna ·

01 feb, 2011

Alx skrev:

Va kul att se dina bilder, jättesnygga 🤭

Jag har 2 dagar kvar nu tills det är min tur, och jag ser nästan precis likadan ut som du gjorde innan och skall lägga in lika mycket 😀  Längtar och hoppas jag får lika fint resultat....

Gilla

Anonym användare

01 feb, 2011

Pepsi80;-

Tack:) vet inte om det syns på bilden men ena bröstet står lite mer ut åt sidan men det ger sig väl..

Jag jag tror att jag väntar några veckor till med träningen, kanske börjar köra lite crosstrainer och sånt först. Annars brukar jag både gå på gym (styrke) och gå några pass typ body combat osv. Men sånt får vänta iaf ett par månader:)

Jag kan sträcka upp armarna, men det tar fortfarande emot lite. Fast att klä på sig går ju bra iaf:)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem