Uniica
Kvinna ·
09 nov, 2010
Vi som op i Januari 2011:-D
BröstförstoringVar bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de
Sortera efter
pepsi80
Kvinna ·
28 jan, 2011
pepsi80
Kvinna ·
28 jan, 2011
jag kan nu diska och plocka i huset näääästan som vanligt, lite saktare bara. det enda som är jobbigt är plocka saker från golvet vilket mna egentligen behöver göra tusen gånger om dagen då man har barn. damsuga går ganska bra det med. men jag måste vara hemma en vecka till känner jag.
Gos
Kvinna ·
28 jan, 2011
Tack Lina och Axl, det känns så kul att äntligen få ha bröst som SYNS :)
Det känns som vi alla nyopererade börjar komma på fötterna igen, skönt!!
pepsi80
Kvinna ·
28 jan, 2011
gos,
oj jag har varit in och tittade igår men glömde skriva här - det ser ju jättebra ut!!! tycker dina ser helt likadana ut dessutom. och runda. mina är helt fyrkantiga och konstiga framifrån, ännu. för jag hoppas verkligen de blir mer normala sen! hehe. snyggt i bikinin också!
jag har också lagt in en bikinibil nu, det kommer nog bli jättebra då de är klara. bara de inte blir mindre!!!!
idag har jag tagit hand om barnen själv i 7 timmar!!!! herregud det KÄNNS. men jag har inget val, min man kan inte vara hemma för alltid. jag har gråtit och tappat tålamodet, usch. Men det är int elätt, jag är absolut inte i mitt vanliga skick ännu det märker man då man blir tvungen klara av allt själv. jag är så rädd att förstöra brösten också då jag måste lyfta hela tiden, försöker undvika det men har en ettåring och man måste lyfta ofta, i matstol i och ur, i spjälsängen.
Anonym användare
28 jan, 2011
hemma och nyopererad!! har inte haft ont alls ännu... Känns inte alls, har inte fått se dom än å får inte se dom fören på onsdag då jag får ta bort bandaget.
Har skrattat hela dan, blev helt bäng av narkosen, sa sjukt flummiga saker. Har inte sovit en sekund sen jag vaknade efter narkosen och precis avklarat 5 timmar buss hem :)
Opberättelse skriver jag imorgon eller söndag. :)
hoppas allt är bra med er andra !
pepsi80
Kvinna ·
28 jan, 2011
körsbär
härligt! hoppas du slipper ha ont sen med, eller lite ont måste du väl ändå få? eller så är du stålkvinnan! =0)
skönt det gått bra.
Anonym användare
29 jan, 2011
Körsbär - det var nästan likadant för mig! Tog alla smärtstillande dagen efter op, på rekommendation av sköterskan. Sen har jag knappt tagit ett enda piller. Jag hade förväntat mig monstersmärta.... Ska bli spännande att läsa din op-berättelse!
Jag använde ju en Sloggi-bh igår istället för sportisen och jag undrar om jag har fel storlek på den sistnämnda. För i dag känns brösten mycket mjukare och har sjunkit ner en bra bit, tycker jag. Med sportisen är brösten spända och både känns och ser mer svullna ut. Jag sov även med Sloggin i natt, och jag kunde faktiskt sova på sidan!
I övrigt mår jag jättebra nio dagar efter op. Ett par ggr har vafanharjaggjort-tanken poppat upp i huvudet på mig, men den har verkar inte slå rot, som tur är. Brösten är ju långt ifrån "klara", men jag är inte nervös för slutresultatet.
Har även mätt bysten denna vecka. Förändras från dag till dag! Igår morse räknade jag ut att jag var 80C men i morse var det 75E!!! Så nog händer det saker från dag till dag!
Anonym användare
29 jan, 2011
Anonym användare
29 jan, 2011
Anonym användare
29 jan, 2011
Gos
Kvinna ·
29 jan, 2011
Pepsi: Jag skrev till dig i min tråd ang dina frågor :)
Betty boob: *Jag förstår precis vad du menar. Jag har skälv fått den tanken: "HJÄLP vad har man gjort eg, waow!!" Men man är ju superglad att man har gjort det! =) men det känns overkligt.
Körsbär: Du får lägga upp bild sen när du kan så vi får se :) Men om din kkirurg har sagt att det skulle bli för brett så är det ju svårt att ignorera det och ändå välja den bredare alternativet. Men drabbas inte av panik innan du har sett dem och framförallt inte innan de är färidgbakta. Tänk såhär: Det är ju iaf större än innan 🙂 så det får vi fokusera på.
Jag är rädd att mina ska bli mindre och mindre eftersom de svullnar av. Och det vill inte jag :/ Men jag försöker tänka såhär: det var det bästa valet jag kunde göra innan op, och man får inte klandra sig själv för mycket. man vet ju aldrig hur det blir.
Kram på dig!
Anonym användare
29 jan, 2011
Gos skrev:
"Jag är rädd att mina ska bli mindre och mindre eftersom de svullnar av."
Här är det maken som är rädd för att de ska bli mindre framöver ;-) Han ser gärna att de förblir som de är just nu. Men jösses Amalia om de inte "lägger" sig snart!! För det ser ut - och känns! - som om jag går omkring med två skarpladdade torpeder som kan skrämma både barn och hundar och peta ögonen ur folk som kommer för nära 😛
Gos
Kvinna ·
29 jan, 2011
Hahahahahhahah!! Den var klokren Betty! Då har man verkligen två torpeder om tom hundar blir rädda haha!!
Jasså, din stackare, din man får vara nöjd med det han får tycker jag ;))
Anonym användare
29 jan, 2011
mina kommer också gå ner i svullnad.. tycker typ dom är fina med 2 dec bandage :b tänk hur små dom är under då :P
Gos
Kvinna ·
29 jan, 2011
men om du har lagt bakom så kommer de säkerligen bli större sen igen, efer några månader. enligt många tjejer här på Pof iaf :)
Anonym användare
29 jan, 2011
okej, tack för svar.. jobbigt att vara såhär nojjig dagen efter :b
hade ni ont i bröstkorgen mer än i brösten ? jag har så hårt bandage att revbenen är ömma.. ;/
Gos
Kvinna ·
29 jan, 2011
Kan säga att jag hade ont ÖVERALLT haha, smärtan flyttade runt och runt för varje dag. Jag hade ont i revbenen, kunde knappt andas stundtals, och det liksom strålade smärta bakom hela ekipaget, i nerverna om man säger så. Superont i magen hade jag också, det blev många tårar förra veckan :/
Det blir bättre, håll ut!
pepsi80
Kvinna ·
29 jan, 2011
pepsi80
Kvinna ·
29 jan, 2011
pepsi80
Kvinna ·
29 jan, 2011