Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

19 okt, 2010

Vi som opas i december 2010!

Bröstförstoring

Hej hej alla! Tänkte det kunde vara lite kul att ha koll på er som oxå opas i december! Kanske följas åt tills alla fått sina nya vänner!?

Själv opas jag den 6 december o längtas så himla mycket!

210

Sortera efter

Nilsson87

Kvinna ·

18 dec, 2010

Catherine: Går oftars utan, Clas tyckte inte jag behövde någonting men kan han på mig en tajt topp eller sportbh om jag vill. Har därför tajt tub-top på mig emellanåt. Idag har det börjat klia något fruktansvärt så då går jag helst utan. Tror det är jätteskillnad på de olika kirurgerna på carlanderska. Sov du ens över där? Jag la in 400 cc bakom
Gilla

Anonym användare

18 dec, 2010

Nilsson87:

Okej okej, jag måste ha sport bh på mig dag och natt i 4 veckor, sen bara på dagen i 4 veckor (eller tre? minns inte).

Nej jag sov inte över där, men jag var väldigt väldigt pigg och mådde jättebra nä rjag vaknade, men det ändrades när jag kom hem och på kvällen.
Men jag hade inte velat sova där ändå, då det var mycket skönare att blil omhändertagen om mamma som också är sjuksköterska :) Få ligga i sin egna säng och se på tv och bli ompysslad.

Sov du över där?

Gilla

Nilsson87

Kvinna ·

18 dec, 2010

Ja jag sov över, var väldigt skönt. Fick spruta mot illamåendet och smärtan och låg med dropp tills 6-tiden på kvällen (vaknade vid 11) hade inte velat åka hem tidigare :) sköterskorna tittade till mig hela tiden och var verkligen jättesnälla
Gilla

Anonym användare

19 dec, 2010

Tuttis skrev:
Hejsan!! jag ska opas den 21 dec på Citadellkliniken Lanskrona finns det fler då?? Jag är lite nervös men längtar samtidig!!!

Hi hi

Vill bara sige lycka til på tisdag. Jag skall på OP bordet imorgon 😛

Gilla

Norrsken

Man ·

19 dec, 2010

Vad spännande att läsa om era operationer och se att ni är så nöjda, jag har just börjat fundera på bröstförstoring så jag läser all fakta jag kan hitta =) Tycker det verkar svårt att hitta en bra kirurg, vilket implantat och vilken storlek, hur gjorde ni?

Hur mycket kostade era operationer? Har ni tagit hjälp med finansieringen, jag vet att vissa kliniker har sånt.

Gilla

Anonym användare

20 dec, 2010

Jag opade mig ju på polarkliniken i umeå... 37.000 kostade det... Hade tur o har en make som betalade trots att han inte ville att jag skulle göra det... =)

Gilla

Anonym användare

20 dec, 2010

Jag opereade mig på Carlanderska hos Fredrik Gewalli :)

För 5 år sedan fick jag genomgå en operation av en äggstock som vridit sig, och då fått fel behandling massvis med gånger och blivit blodförgiftad då läkarna gjort flera misstag. Så jag fick skadestånd, och blev av med en äggstock.
Tyckte det var ett ypperligt tillfälle att lägga pengarna på att lägga tillbaka något i min kropp, då min äggstock faktiskt var tvungen att avlägsnas :)

Operationen kostade 39 000 :)

Gilla

Anonym användare

06 dec, 2011

Jag opades bara några timmar sen, kl ett idag på citadellkliniken i Landskrona av tuve Mårtensson :-) har inte haft ont ett dugg utan bara spänner lite. Känns jätte bra och än så länge känner jag mig nöjd. Fast har ju inte sett brösten än men imorgon får jag se dem! :-) woho!
Gilla

loonette

Kvinna ·

07 dec, 2011

Jag opades i måndags! Har bröst uppe vid nyckelbenen nu, typ, men mår rätt bra. Så klart att det gör ont, framför allt vissa rörelser, men det blir bättre och bättre hela tiden. Jag skulle börja massera redan på en gång, det är absolut inte skönt men känns bra efteråt, som att musklerna kan slappna av lite bättre. Just nu både känns det och ser ut som när jag hade mjölkstockning, men den här gången sprutar det inte mjölk så fort jag rör mig :D

Jag är så glad!👍

Gilla

loonette

Kvinna ·

07 dec, 2011

äh, det här var ju för FÖRRA december? Nåja. Så kan det gå :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem