Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

19 okt, 2010

Vi som opas i december 2010!

Bröstförstoring

Hej hej alla! Tänkte det kunde vara lite kul att ha koll på er som oxå opas i december! Kanske följas åt tills alla fått sina nya vänner!?

Själv opas jag den 6 december o längtas så himla mycket!

210

Sortera efter

Anonym användare

14 dec, 2010

skrev ett par inlägg när jag låg på kliniken men mobilen verkar ha lallat bort dem =)

jag hoppas alla som har kvar sina op:s att det går bra och att alla som gjort mår fint!

själv tycker jag att det "brinner" i brösten, gör lixom inte jätte ont men det känns hel skumt.. nån som känner igen sej?

Gilla

Anonym användare

14 dec, 2010

nu e jag hemma och har ont och är trött. Men det gick bra och dom var underbara och tog hand om mig.

JAG HAR TUTTAR:)

Gilla

Nile

Kvinna ·

14 dec, 2010

För mig har det nu gått en vecka. Var på återbesök idag. Idag är den första dagen som jag har varit mig själv, sen operationen. Har haft skitont hela veckan och värst på morgonen. Gått på panodil och morfin som jag fick med hem i generösa mängder.
Men.......... nu ser jag framåt och börjar bli rörlig igen. Bara ont i bröstbenet mellan brösten nu.
Har fortfarande bara en bild, men jag är på väg med fler:-) Väntar med spänning på alla era nya bilder;-)

Gilla

Anonym användare

14 dec, 2010

Nile:
Skönt att höra att du börjar bli bättre nu :)
Hur ser dom ut, form och mjukhet osv, och hur känns det med allt än så länge?

Jag har fortfarande ont, men inte alls lika farligt som innan. Idag rörde jag mig en del hemma, vilade inte alls speciellt mycket vilket resulterade i ömma bröst efter några timmar. FIck ta smärtstillande som jag hade klarat mig utan i ca 12 timmar.

Ska bli kul att se bilder sedan :) Om det stämmer med 15 dagars aktivt medlemskap för att bli silvermedlen så har jag två dagar kvar och jag längtar tills jag kan få se bilder och lägga upp egna :)

Gilla

Nile

Kvinna ·

14 dec, 2010

Ja! Det blir ju såååå mycket roligare när man kan se och dela med sig av sina bilder!

Min börjar bli mjukare, formen är bra (de sitter ju fast i bh:n). Jag har inte klarat mig utan smärtstillande en hel dag ännu. Smärtan finns definitivt kvar (speciellt när jag suttit still länge och på morgonen, men jag är rörligare nu, kan ligga liiiiite på sidan, och kan ta på mig kläder själv i lagom takt:-) Men det värker i bröstbenet mellan brösten skitmycket!

Idag har jag åkt tåg i 8 timmar för att komma till återbesöket nästan 100 mil tur och retur!! På torsdag ska jag börja att massera brösten för att de ska bli mjukare och komma närmre varandra.

Hoppas att du snart får silver!

Gilla

Nilsson87

Kvinna ·

16 dec, 2010

Igår kom jag hem från sjukhuset. Smärtan blir mindre hela tiden, dock tar jag mig inte upp från liggande själv än. Stannade på sjukhuset ett dygn efter operationen, förstår inte hur andra klarar att åka hem direkt :)
Gilla

Anonym användare

16 dec, 2010

Jag kan ge er ett tips så ni tar er ur sängen själva... =) Böj upp ena benet o ta tag med händerna liksom bakom låret... Sen är det bara att "kasta" fram benet så kommer ni upp... =)Började med det redan första natten så jag slapp väcka maken... Hoppas ni förstår hur jag menar! =)

Gilla

Nilsson87

Kvinna ·

16 dec, 2010

Får försöka det :) klockan 8 i morse fungerade dock ingenting då det var 10 timmar sedan jag tagit smärtstillande . nu känner jag mig lite mer rörlig när tabletterna börjat verka :)
Gilla

Anonym användare

16 dec, 2010

Första återbesöket idag, vid 17.. Får hoppas allt är som det ska, nervös redan nu. Brösten gör fortfarande ont, mest på utsidan, nästan där bröstet liksom börjar. Men ta sig upp ur sängen är inga problem längre som tur är :) Hoppas att allt är som det ska :)! Hur känner ni andra än så länge som gjort det nu i december? Mår ni bra? Är ni nöjda? :)
Gilla

Anonym användare

16 dec, 2010

Jag är supernöjd! Vill typ inte att de ska ändras mer nu... =) Jag har återbesök imorrn så det blir spännande! =)

Någon som har köpt någon bra sport bh som ni kan tipsa om? Kan ju vara bra med ett ombyte! =)

Lycka till på ditt återbesök!!

Gilla

Anonym användare

16 dec, 2010

Äntligen e väntan över... Känns helt underbart trots smärta o svullnad..Kom hem igår med mina tuttar!!!! Storleken blev en anning större en va jag hade tänkt men jag lyssnade på kirurgen och han sa att 500 cc blir fint fint på dej.... de handlade ju bara om 50cc upp så det va bara att lyssna på han som va mer erfaren 🙂

Just nu känns dom stenhårda, ser lite missformade ut men det väl rätt så vanligt på tredje dagen..... innan muskeln släpper till....

Gilla

mattiilda

Kvinna ·

16 dec, 2010

Jag opererades i måndags. Kan ju inte säga annat än att jag har ont! Jag har svårt att hitta en skön position att sitta i. Jag hoppas på att smärtan snart släpper lite iaf. Tror tortyr bh:n tar död på mig!!
Gilla

Anonym användare

16 dec, 2010

Nu sitter jag i bilen på väg hem från återbesöket :) Det gick bra, dom låg på samma nivå och ingen infektion och allt såg väldigt bra ut :) Nu är det bara att fortsätta tejpa i helst 6 månader, nästa vecka är det en till återbesök för att ta bort stygnen. Han sa att angående ena "platta" bröstet under bröstvårtan så skulle jag inte oroa mig för det lägger sig sen när allt är klart. Har som sagt bara gått en vecka än :) Köpte mig en ny sportis med :) abecita kimberly. SUPERSKÖN!
Gilla

Nile

Kvinna ·

16 dec, 2010

Brösten är 9 dagar.

Jag mår skitbra! Har nästan ingen värk, har tagit bort stygnen i armhålorna i tisdags, gillar läget med tortyr BH:n, (inte ont alls), började jobba igår, har varit på 3 luciafiranden med mina barn, varit på julfest med jobbet ikväll och druckit vin. Mår hur bra som helst.

Brösten har mjuknat och jag har jättebra form. Ska börja med massagen i morgon. Storleken är perfekt till mig.

Jag är så jäkla nöjd med denna operation!! Tjoho...livet leker!!
(Före och efterbild finns i min profil)

Gilla

mamma395cc

Kvinna ·

17 dec, 2010

För mig var det 2 veckor igår... Jag har ju gjort betydligt mer än bara brösten så jag äter fortfarande rätt mkt smärtstillande... Har knappt kännt av brösten alls, men magen!!! Oh my God va ont det har gjort i den... 😢  😛 Men nu har jag trappat ned ordentligt på tabletterna och det funkar rätt så bra. E uppe och rör mig mkt om dagarna men försöker ta det lugnt på kvällen... inte alltid lätt med 2 små barn hemma  💡

Jag har det sista 2 dagarna börjat få något som känns som elektriska stötar i brösten, eller ett nålstick. 😲  Framförallt i vårtgården. Kan komma allt mellan 2-15 st på ett par minuter och sen inget på flera timmar... Någon annan som har haft det?? Kan tänka mig att det är nerverna som spökar men usch va obehagligt det e... 👎 Hoppas att det är övergående..

Kul att höra att det har gått bra för alla... Inte så många kvar nu i december 😀 Snart har vi alla snygga bröst! 👍

Gilla

Nilsson87

Kvinna ·

18 dec, 2010

Hur lång tid tar det innan värsta svullnade har gått ner och brösten inte står rakt ut? Mina är fortfarande stenhårda och hatar att ligga ner. sover hällre sittandes tills jag känner att jag klarar ta mig upp själv
Gilla

Anonym användare

18 dec, 2010

Det har gått 9 dagar för mig idag och mitt högra bröst är mjukare än det vänstra. Jag lyckas sova halvt på sidan med en kudde bakom ryggen men på sidan helt är omöjligt än så länge. Jag är också väldigt sugen på att veta hur lång tid det tagit för de andra att bli av med den värsta svullnaden. Hur många dagar har det gått för dig Nilsson87?
Gilla

Nilsson87

Kvinna ·

18 dec, 2010

Jag opererades i tisdags, försökte få på mig linne idag, men fick inte upp armärna tillräckligt :) fick bli tub-top ytterligare en dag
Gilla

Anonym användare

18 dec, 2010

Okej så du är helt nyopererad :) Vad roligt!
Hur mycket la du i? bakom, framför?

Jag kunde inte heller ta på mig linne de första dagarna, utan bara en stor tjocktröja ovanpå sport bhn.
Ser att du operarade dig på Carlanderska, hos Clas Lossing.. Vad har du för bh på dig nu? En vanlig sportis?
Bara nyfiken på att veta om olika kirurger där har olika efterbehandling :) Jag operarde mig också på Carlanderska, men hos Fredrik Gewalli och jag fick en helt vanlig vit sport bh som tyvärr var för liten redan ungefär tredje dagen så fick köpa mig en ny :)

Hoppas du mår bra än så länge :) :)

Gilla

Anonym användare

18 dec, 2010

Jag opererade mej oxå i tisdags och va"fullt" rörlig samma dag... Jag fick en "sporttopp" som man kan köpa på apoteket men jag behöver inte använda den om jag inte vill.. Jaf skall massera tuttarna tre gånger per dag och jag känner just nu att jag har mer ont i ryggen än tuttarna.... Nu går jag bara runt o väntar på att muskeln skall släppa för just nu e tuttarna hårda som två tegelstenar.. :O)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem