Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

19 okt, 2010

Vi som opas i december 2010!

Bröstförstoring

Hej hej alla! Tänkte det kunde vara lite kul att ha koll på er som oxå opas i december! Kanske följas åt tills alla fått sina nya vänner!?

Själv opas jag den 6 december o längtas så himla mycket!

210

Sortera efter

Nile

Kvinna ·

31 okt, 2010

Jag tänker på det hela tiden. Tjatar och tjatar om det till alla jag känner. Storleken har varit mitt största bekymmer den senaste tiden. Hela familjen och kompisar har varit inblandade i att prova ut storlekar. Jag är nog ganska jobbig för andra just nu:-)......

men....precis nyss är storlken helt bestämmd!! Fick jag svar från Jörg (min kirurg) efter en lång mejlkonversation med storleksfrågor på mejl. Har bollat fram och tillbaka om vilka alternativ som skulle funka för mig. 380 MP blir det!! Som jag bestämde redan på första konsultationen, men sedan började vela kring. (trodde att det skulle bli för stort)

Det känns så himpla skönt nu när ALLA beslut är tagna. Att opereras, vilken klinik, vilken kirurg, vilken placering, vilket märke, vilken profil, vilken storlek....

................pust..vilket jobb man laggt ner på detta.

Gilla

Malin88

Kvinna ·

31 okt, 2010

nile: det tror jag bli jättebra! håller med att de är skitskönt när man bestämt allt o bara kan slappna av. så kände jag efter min första konsultation men sen började jag tveka igen :P
Gilla

Nile

Kvinna ·

31 okt, 2010

Malin - Ja jag hoppas att det blir bra:-)

Ang. tvekan: Det var ju så jag också gjorde.. började tveka efter första konsultationen. Bestämde mig helt efter andra eftersom jag tyckta att 380 var bra då också.......MEN SEN... började jag ju tveka IGEN!!!  Men nu räcker det med tvekande:-)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

31 okt, 2010

jo förstår vad du menar. först tvekade jag på bredden så gick tillbaka, men slutade med mindre cc o bredare implantat haha, o då tvekade jag om de skulle bli för litet. va min största rädsla. men jag är nöjd med mitt val o de va nog de bästa jag kunde välja :) jag hade velat ha mp först men fick inte plats med så mkt. tror 380 mp blir jättesnyggt!
Gilla

Anonym användare

02 nov, 2010

Åh, vad skönt att vara så säker som du låter! =) Jag tror att jag bestämt mig o det är ju inte alls som jag bestämde mig för på konsultationen! =) Där bestämte jag mig för anatomiska 400cc... Nu är jag rätt säker på runda, 495cc... Men har inte träffat anders än utan bara en sköterska så jag får väl se vad han säger om det... Men eftersom hon rekomenderade runda 495cc ska det nog bli bra! =)

Det går i vågor för mig det här med längtan måste jag säga... Ena dagen kan jag förtränga det o knappt ens tänka på det alls... O andra dagen så är det det enda i mitt huvud! Fast det beror nog på hur mycket det är med barnen från dag till dag! Vissa dagar är de lite mer krävande... ;)

Gilla

Anonym användare

02 nov, 2010

opas den 6e december på reformedica i örebro :)

Gilla

Anonym användare

02 nov, 2010

Heej! :)

Jag ska op:as på Citadellkliniken, av Tuve Mårtensson den 15:e december! :) Jag är såå förväntansfull och jag håller med om att det blir världens bästa julklapp. 

Vet inte än vilken storlek, har liten B idag och han rekommenderade, 410-550cc men jag tkr det låter så stort med 550 så jag funderar på 440 :)

SÅ tråkigt bara när både mamma och pojkvän är emot det och bara bästa kompisen jag kan prata med detta om för hon förstår mig verkligen. Min pojkvän tror typ att jag kommer bli en bimbo men efter 8 månader borde han väl känna mig lite bättre än så? Hur ska man göra för att få dem att förstå?

Kul att följa upp alla :) *kraam*

Gilla

Anonym användare

03 nov, 2010

Vad skoj att vi blir fler! =)

Min make är väl inte heller heeelt inne på det här men accepterar det (o betalar) så det känns bra! Mamma är nog inte helt medveten om vilken storlek jag ska göra så därför säger hon inget.. =)

Jag har inga råd för hur du ska få dem att förstå för det kommer de kanske aldrig göra! Men det är ju din grej o du som ska må bra av det! O de kommer ju förstås vänja sig så småningom! =)

Gilla

Anonym användare

04 nov, 2010

Ne precis! Du har så rätt, någon gång vänjer dem väl sig :) synd bara att dem inte ens vill försöka sätta sig in i det, att jag faktiskt har sparat ihop 42 000 svenska kronor till denna operationen och att jag efter 4 år av ätstörningar  (frisk sen 2 år) förstörde mina redan då små bröst och resten av kroppen... 

Så glad att POF finns! Där ni alla förstår och att man kan prata! 

Längtar som en galning precis som du och alla andra också gör :D 

*Kraam* 

Gilla

mamma395cc

Kvinna ·

04 nov, 2010

Lindha83 skrev:

Hej hej alla! Tänkte det kunde vara lite kul att ha koll på er som oxå opas i december! Kanske följas åt tills alla fått sina nya vänner!?

Själv opas jag den 6 december o längtas så himla mycket!

Hej tjejer! Jag ska opas 2a dec på Art clinic i Göteborg. Karl Bremer och Per Windh ska sammarbeta. Jag ska göra en bröstförstoring (amatomiska 350cc), full bukplastik, samt fettsugning av ridlår och höfter.  Har precis börjat fundera på om jag ska gå upp en strl,  till 395 cc.  Va tror ni?

Gilla

Anonym användare

05 nov, 2010

nattizz, du har verkligen gjort det bra som tagit dig ur dina ätstörningar! Starkt jobbat! O du har dessutom sparat ihop pengar till din op, bra för dig! =) Det är ju faktiskt DU o inte DE som ska opa dig... Jag tror iaf att du kommer må riktigt bra när llt är klart och då är det upp till dem hur de tycker o känner...  =)

morksmom, välkommen hit! =) Jag tror att om du känner redan nu att du kanske ska gå upp en strl så ska du göra det! Man hör så ofta att tjejer ångrar sig o skulle lagt i mer! Jag har oxå bestämt mig för att lägga i mer, kommer ta 495 istället för 400 för jag vill inte lägga ut 37000 kr o ångra mig sen! =)

Shit, på söndag tar jag mitt sista p-piller innan uppehållet man måste ha inför op! Så nu börjar det verkligen kännas nära! =))))))))

Måste ni oxå ha uppehåll? Har hört att det är olika...

Gilla

Anonym användare

05 nov, 2010

Tack tack :) känns så otroligt bra och man växer och och lär känna sig själv på ett helt fantastiskt sätt :D 

Ohh va tiden går fort alltså! Jag har p-stav och Tuve sa att jag får bestämma själv. I och med att jag inte har några hjärtproblem i släkten så hoppas vi på att jag slipper det man absolut inte vill ha. 

Hur länge innan op är det man ska sluta med p-piller om man har det?

Gilla

Anonym användare

08 nov, 2010

Jag skulle sluta 3 veckor innan.... Men eftersom kartan avslutades igår orkar jag inte börja på en ny för bara en vecka... =) Oki, ja det är ju lite bökigare att plocka ut en stav! Så behöver man inte så är det ju lika bra o låta bli! =)

Shit, om exakt 4 veckor sitter jag i bilen på väg till Umeå o min op! Haha, helt galet!! Jag kan verkligen inte fatta att jag ska göra det här! =) Det enda jag gruvar för är hur det ska gå med barnen o inte få lyfta o bära... =( Jag älskar ju att bära runt dem o busa o gosa så det kommer bli väldigt konstigt att inte "få" göra det... =/

Gilla

mamma395cc

Kvinna ·

08 nov, 2010

Lindha83 skrev:

Jag skulle sluta 3 veckor innan.... Men eftersom kartan avslutades igår orkar jag inte börja på en ny för bara en vecka... =) Oki, ja det är ju lite bökigare att plocka ut en stav! Så behöver man inte så är det ju lika bra o låta bli! =)

Shit, om exakt 4 veckor sitter jag i bilen på väg till Umeå o min op! Haha, helt galet!! Jag kan verkligen inte fatta att jag ska göra det här! =) Det enda jag gruvar för är hur det ska gå med barnen o inte få lyfta o bära... =( Jag älskar ju att bära runt dem o busa o gosa så det kommer bli väldigt konstigt att inte "få" göra det... =/

Jag har hormonspiral, måste jag ta ut den tror ni??👎 Har inte ens tänkt tanken på att jag inte får ha den kvar... Skit också om den måste ut, hur ska jag hinna det på 3 veckor.. 😲

Ja, visst e det sjukt spännande att det snart e dax för oss... 😛  Jag önskar att det redan vore över så jag kan sluta nojja... 

Gilla

Anonym användare

08 nov, 2010

Åhå, idag har jag ringt och ändrat tid. kände att jag började vela om allt nu, därför vill jag bara få det gjort. så 2 December blir det istället för 16e december :D

Gilla

mamma395cc

Kvinna ·

08 nov, 2010

Alldelesvilsen skrev:

Åhå, idag har jag ringt och ändrat tid. kände att jag började vela om allt nu, därför vill jag bara få det gjort. så 2 December blir det istället för 16e december :D

Å va spännande, då har vi ju samma dag! 👍 Kan knappt fatta att det bara e 3 veckor å 2 dar kvar 😛

Gilla

mamma395cc

Kvinna ·

08 nov, 2010

morksmom skrev:

Lindha83 skrev:

Jag har hormonspiral, måste jag ta ut den tror ni??👎 Har inte ens tänkt tanken på att jag inte får ha den kvar... Skit också om den måste ut, hur ska jag hinna det på 3 veckor.. 😲

Ringde Art Clinic idag å frågade om spiralen, och fick svaret att jag inte behövde ta ut den  👍 shit va stressad jag va innan sköterskan ringde upp... 😛

Gilla

Anonym användare

08 nov, 2010

Jag hakar på här jag också. Ska opereras den 14 dec på östersjökliniken av Disa Lidman.

Min sambo stötar mig och tycker bara det ska bli ku, men som han säger "Under dessa 10 år vi varit tillsammans så har du ju pratat om det hela tiden" Så jag längtar och tycker det är toppen att han ställer upp och kommer ställa upp till 1000 när jag är nyopererad med att ta hand om barn och hushållet. Därimot är min mamma emot det till 1000:(

Men jag är glad att jag äntligen ska få ett par bröst :)

Gilla

Anonym användare

08 nov, 2010

Nu är vi ju en hel drös här! Verkligen skoj!!! =)

Min mamma är väl inte heller överlycklig o jag har nog inte riktigt sagt hur stora jag ska göra ens... ;) Men jag är ju över 18 så jag orkar inte lägga ner så mycket energi på det... =)

Drömen, hur gamla är ditt/dina barn?

Gilla

Anonym användare

08 nov, 2010

Drömen skrev:

Jag hakar på här jag också. Ska opereras den 14 dec på östersjökliniken av Disa Lidman.

Min sambo stötar mig och tycker bara det ska bli ku, men som han säger "Under dessa 10 år vi varit tillsammans så har du ju pratat om det hela tiden" Så jag längtar och tycker det är toppen att han ställer upp och kommer ställa upp till 1000 när jag är nyopererad med att ta hand om barn och hushållet. Därimot är min mamma emot det till 1000:(

Men jag är glad att jag äntligen ska få ett par bröst :)

Åh det kan inte vara lätt när vissa i släkten är emot operationen! Själv vet jag inte ens hur jag ska berätta att jag ska göra en förstoring pga deras reaktion... Pappa vet bara att jag "bokat" honom den eftermiddagen så han kan skjutsa hem mig till deras hus, men han har ingen aning om vad det handlar om! Haha lite löjligt av mig kanske...

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem