Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

11 maj, 2014

Vi som opererar oss i juli 2014

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀

Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀

475

Sortera efter

London2014

Kvinna ·

03 jul, 2014

Grattis till er som är klara :) blir lute avis och vill att det ska vara min tur. Är fortfarande lite nojig över storleken. Är rädd att det ska kännas som 2 bomber :) på bilderna ser det bra ut och i bhn kändes det bra när jag provade så ska nog bli bra.
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

03 jul, 2014

London2014- om det kändes bra och du tycker att dt ser bra ut på bilderna så tror jag att det blir bra!! Du kommer säkert noja över storleken tills det är dags:) jag var jättenojig över storleken så jag bokade in en till konsultation bara för att prova ut storlek och då provade jag först 380 cc och sen 415cc. Jag hade bestämt mig för 415cc på första konsultationen. Precis som vi första konsultationen så var det inte så stor skillnad i storlek med jag tyckte att formen blev bättre med 415cc så 380 gick bort och efter det kände jag mig väldigt säker på storleken. Så mitt tips är att gå och prova storlekar igen. Vid första konsultationen är det ju så mycket som händer och mycket info så det var skönt att enbart få fokusera på storleken. När jag vaknade ur narkosen igår och kände på mina bröst blev jag chockad! Jag tyckte att de kändes gigantiska. Jag upptäckte sen att det är bröstbandet och sport-bh-n som gör att de känns så stora eftersom de trycker ner brösten. När jag tittar på dem utan bh och bröstband så tycker jag att de ser lagom ut:) upptäckte också att de känns större än vad de ser ut att vara, tycker jag iaf. Tänkte att det kan vara bra att veta så ni inte behöver noja över storleken när ni vaknar upp och känner på dem :)
Gilla

London2014

Kvinna ·

03 jul, 2014

Bärry85 skrev:
London2014- om det kändes bra och du tycker att dt ser bra ut på bilderna så tror jag att det blir bra!! Du kommer säkert noja över storleken tills det är dags:) jag var jättenojig över storleken så jag bokade in en till konsultation bara för att prova ut storlek och då provade jag först 380 cc och sen 415cc. Jag hade bestämt mig för 415cc på första konsultationen. Precis som vi första konsultationen så var det inte så stor skillnad i storlek med jag tyckte att formen blev bättre med 415cc så 380 gick bort och efter det kände jag mig väldigt säker på storleken. Så mitt tips är att gå och prova storlekar igen. Vid första konsultationen är det ju så mycket som händer och mycket info så det var skönt att enbart få fokusera på storleken. När jag vaknade ur narkosen igår och kände på mina bröst blev jag chockad! Jag tyckte att de kändes gigantiska. Jag upptäckte sen att det är bröstbandet och sport-bh-n som gör att de känns så stora eftersom de trycker ner brösten. När jag tittar på dem utan bh och bröstband så tycker jag att de ser lagom ut:) upptäckte också att de känns större än vad de ser ut att vara, tycker jag iaf. Tänkte att det kan vara bra att veta så ni inte behöver noja över storleken när ni vaknar upp och känner på dem :)
Jo så är det däkert. Har varit på en till konsultation men dum som jag var så provade jag inte inläggen :( kollade bara på bilderna. Valde 450 istället för 415 då formen blev bättre och Patrik sa att det blir ingen större kupstorlek och att man inte ens kommer märka att det är större. Ska prova med rispåsar hemma. Inte alls samma sak men då kan jag ha i mer och sen kolla hur mycket det sticker ut. Mina kommer sticka ut ca 5,3cm.
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

03 jul, 2014

Natten har varit helt ok. Jobbigt att inte kunna vrida o vända som man e can vid bara.. Vågen visa +3 kg imorse haha o magen känns som en ballong.. När d kommer till storlek tycker jag att d känns mindre än när man prova på konsultation o ristest. Kanske för att jag har bakom muskeln o att en del försvinner i kroppen då. Sen gjorde jag ju ett lyft oxå så en del försvann där me.. Får se hur dagen går, men än så länge går d bättre än va jag förväntat mig!
Gilla

kisserika

Kvinna ·

03 jul, 2014

Ligger på kkab nu och väntar på min tur, har ätit lugnande och det känns verkligen, hahaha. Det känns bra i alla fall, r inte så nerv.ös.. Orolig över storlek men det blir nog bra. Blir 425cc HP, mentor, rädd att vakna med jättebomber men det hoppas jagblir bra i alla föll. Hhaha, min hjärna r helt mosig!! Så störd känsla.
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

03 jul, 2014

Kisserika- stort lycka till!!
Gilla

London2014

Kvinna ·

03 jul, 2014

Heheh.. lycka till! ! Lägg gärna upp bilder när du orkar sen. Jag ska lägga in 450cc hp allergan.
Gilla

kisserika

Kvinna ·

03 jul, 2014

Japp bilder blir det sen! :) Detta blir nog bra. Riktigt skönt att man fick lugnande innan, annars hade jag gått runt och varit jättenervös nu.
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

03 jul, 2014

Lycka till Kisserika ! Hoppas att du vaknar nöjd :-)

Gilla

Bärry85

Kvinna ·

03 jul, 2014

Nu har jag lagt upp min lååååånga operationsberättelse om någon orkar läsa:) Har också lagt upp bilder på dagens bröst, jag tycker att de ser lite fylligare ut idag än vad de gjorde igår, jag tror att formen blir riktigt bra sen! Jag hoppas att de inte blir så mycket större än vad de är nu men även om de blir det så kanske de blir bra när de sjunker ner sen:)
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

03 jul, 2014

Lucka till kisserika! Bärry, hur går d med magenför din del? Ser ingen ballongmage på dina bilder haha o brösten ser skitsnygga ut! Grattis! Min j-vla kamera e trasig, men hoppas kunna lägga ut inom de närmsta dagarna!
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

03 jul, 2014

WifeyS- jag har inte fått nån ballongmage än:) hoppas på att jag slipper men det kan ju komma.. Hur går det för dig? Har du fått ballongmage?
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

03 jul, 2014

WifeyS- tack! Kan du inte ta med mobilkameran? Det gör jag, eller är det den som är trasig?
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

03 jul, 2014

Åh läste berättelsen nu! Den lugnade mig! Jag ska nämligen opas där imorgon!!!
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

03 jul, 2014

Ballongmage har jag, men har läst att d e vanligt med d o förstoppning av tabletterna man tar.. Annars mår jag bra, över förväntan som sagt. Fast tar fortfarande Maxdos av smärtstillande så d gör väl oxå sitt ;) hur mår du själv bärry?
Gilla

kisserika

Kvinna ·

03 jul, 2014

Tack allihop!:) Allt gick bra för mig! Opererades vid tolv och har bara legat på rummet icv halvsovit sedan dess. Mellan smärtstillande gör det jätteont men annars är det överkomligt. Sjukt svårt att röra sög dock, ligger som en stock i sängen och rör armarna. Har fortfarande inte ätit något (tre godisnappar bara) men känner mig inte hungrig. Har gått på toa också och det gick bra, ingen spya än och ingen ballongmage. Hoppas att jag slipper båda! Storleken såg bra ut av det jag såg i spegeln, så det känns också jättebra. Nu vill jag bara sluta ha ont och åka hem, haha.
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

03 jul, 2014

Topp_90- lycka till!! Det kommer går superbra!! Jag vet att det känns som tomma ord, är man orolig så hjälper inte de orden så mycket men när du träffar Ove och din kirurg imorgon så är jag säker på att du kommer blir lugnare. Som jag skrev i berättelsen var jag så orolig och nervös att jag trodde att jag skulle svimma, trodde inte att något i världen skulle få mig lugn men dör hade jag fel:) WifeyS- jag mår också över förväntan! Tog en väldigt kort promenad idag och jag kände mig som en stel pinne- lite svårt att räta på mig:) jag antar att jag kommer få ballongmage, det känns som att det kommer dröja ett tag innan tarmarna sätter igång om du förstår vad jag menar:) tänkte faktiskt köra på microlax imorgon för att hjälpa dem lite på traven:) jag kör också på smärtstillande men inte maxdos, när jag ligger still klarar jag mig rätt bra utan men så fort jag går upp känner jag att jag behöver nåt mot smärtan. Har tagit alvedon 2 gånger idag och den starkare tabletten har jag tagit en gång och tänkte ta en gång innan jag lägger mig:) är du uppe och rör dig mycket? Jag vet att man ska göra det men än så länge orkar jag inte så mycket så jag ligger mest i sängen, går upp för att gå på toa och så. Sen tog jag ju den där promenaden på typ 5 minuter men annars ligger eller sitter jag mest:) Har du tagit av dig sport-bh-n nåt för att titta? Jag är alldeles för nyfiken av mig så jag tog av den två gånger igår och en gång idag:) hoppas att det är lugnt!
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

03 jul, 2014

Kisserika- grattis!! Vad skönt att det har gått bra och att du mår hyfsat:)
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

03 jul, 2014

Tack så mycket! Det hjälper faktiskt! Skriver här imorgon! :D
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

03 jul, 2014

Bärry, jag e sjukt trött o har typ sovit seb op igår! Gått upp för att kissa typ o hållt mig vaken nån halvtimme då o då. O aptiten e verkligen noll, jag som annars e en riktig gottegris. Fick tvinga i mig en liten sallad idag o igår åt jag inget alls..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem