Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

11 maj, 2014

Vi som opererar oss i juli 2014

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀

Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀

475

Sortera efter

WifeyS

Kvinna ·

03 jul, 2014

Har inte vågat ta av mig bhn alls, d sa att jag ska ha den på tills återbesöket så den får sitta där den sitter. Gjorde ju ett lyft oxå så har massa tejp o kompresser på
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

03 jul, 2014

Bärry85 skrev:
Nu har jag lagt upp min lååååånga operationsberättelse om någon orkar läsa:) Har också lagt upp bilder på dagens bröst, jag tycker att de ser lite fylligare ut idag än vad de gjorde igår, jag tror att formen blir riktigt bra sen! Jag hoppas att de inte blir så mycket större än vad de är nu men även om de blir det så kanske de blir bra när de sjunker ner sen:)
Vilken bra op berättelse :) är inte så nervös inför op men det lugnade mig lite till med din berättelse :) Dina bröst ser redan super fina ut! :D Lycka till med läkningen :)
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

04 jul, 2014

Nu är jag hemma! Fick åka hem efter ett par timmar, var väldigt pigg! Så glad!! Blev 475 cc mp perthese. Är skitsnygga framifrån men storaaaa i profil! Haha, men de lägger sig! Mår bra nu, men kommer få ont sen. Patrik nämnde stora blåmärken då han fått trixa lite med att flytta ner mitt bröstveck. Så glad!
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

04 jul, 2014

Grattis ! Jag lutar också mot perthese
Gilla

kisserika

Kvinna ·

04 jul, 2014

Jag är hemma nu men har så himla ont, sitter här och gråter haha. Vet inte hur jag ska kunna genomlida massagen (men vet att den är viktig så det ska jag naturligtvis göra). Men nu vill jag bara somna och vakna upp om någon vecka när det inte gör lika ont. Någon som vet hur länge denna första smärta sitter i?
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

04 jul, 2014

Tack! :D tänkte lägga upp en bild nu! Stackare! Jag väntar på att lokalbedövningen ska försvinna. Just nu har jag knappt ont. Lider med dig! Hjälper inte dina starka tabletter?
Gilla

kisserika

Kvinna ·

04 jul, 2014

Jo de hjälper, tog dem nyss och gjorde bröstmassagen och nu känns det mycket bättre. :) hoppas det värsta försvinner snart ändå. Och hoppas du blir nöjd med dina!!:)
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

04 jul, 2014

Vad skönt! :) Jag ska inte massera men har stretchat lite trots att dem ej sa nått :) tog en tablett nu i förebyggande syfte. Bedövningen borde försvinna snart. Vill vara förberedd! :p
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

04 jul, 2014

Hej alla nyopererade, hoppas ni får må bra allihopa och inte har så ont! Tänker på er.  Nu är det en vecka kvar till op, ser fram emot det samtidigt som man är lite stressad över efter tiden att man inte kommer kunna hitta på saker/äventyr med barnen och kanske umgås med vänner på samma vis de närmast veckorna. Trist men hoppas att allt bara går bra, man får se det som att det förhoppningsvis är en gång på flera flera år man får må så.. Kramar på er allihopa. Hur många är det som opererar sig i början av veckan i tråden?

Gilla

Bärry85

Kvinna ·

05 jul, 2014

Topp_90- grattis! Vad skönt att du mår bra!! Kisserika- vad trist att du har så ont!! Hoppas smärtstillande hjälper något!! Är det nån speciell anledning till att du ska massera brösten? Jag opades också av Patrik men fick inga instruktioner på att massera. Jag var faktiskt uppe en hel del igår, tog en promenad till lekparken med barnen, åt mat vid matbordet för första gången innan op:) och satt och lekte lite med barnen. Vad uppe mellan typ halv två på dan och nio på kvällen, tyckte faktiskt att smärtan och trycket som jag har i bröstkorgen kändes bättre när jag var uppe, för att inte tala om ryggvärken:) efteråt kände jag däremot att jag kanske hade varit lite för aktiv, det var inte så farligt men det blir nog till att vila mycket idag:) Är det förresten nån som har mätt sitt omfång under bysten efter op? Jag hade köpt en sport-bh och ville mäta för att se om jag skulle byta storlek ochvjag blev lite förvånad. Innan har mitt undermått alltid varit 77cm men när jag mätte i onsdags efter op var det 75cm. Funderar på om det kan vara så att implantaten trycker in bröstkorgen och att det är därför måttet är mindre? Vad tror ni?
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

05 jul, 2014

Topp_90- spanade in din bild nu och det ser ju jättebra ut!! Patrik är ju grymt duktig!! :)
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

05 jul, 2014

Stort grattis till er som opererats! Har kollat in era bilder och alla har får jätte fina tuttisar! På tisdag är det min tur! Tiden går fort och snart är det min tur. Tänk att jag velat göra detta i 8 år, och nu äntligen!
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

05 jul, 2014

Åh tack så mycket bärry85! Kunde inte vara nöjdare efter denna korta tid! Längtar tills de lägger sig lite, känns riktigt stora även om det inte syns på just den bilden. Ska ta fler idag samt skriva en berättelse :) jag har inte mätt ännu, men blir nyfiken. Har aldrig mätt runt bröstkorgen i bh syfte, konstigt nog! Men nu är det mer intressant med bh storlek ;) Jag har tittat på fina bilder och de ser också jättebra ut! Patrik är sjukt duktig! Grattis till alla snygga tuttar tjejer! :)
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

05 jul, 2014

Snyggt topo_90! Jobbigt för er som har så ont att ni gråter!! Sånt har jag klarat mig från än så länge iaf ;) Som du säger bärry va nog jag oxå uppe för mkt på benen igår, känns av idag.. Igår tog jag bara värktabletter på morgonen o innan läggdax. Ska försöka köra helt utan idag.. För mig e d fortfarande tröttheten som e ett problem, med el utan tabletter. Men kroppen har väl gått igenom ganska mkt antar jag..
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

05 jul, 2014

Tips till er som inte opats än, köp hem nåt mjukgörande för magen!!!
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

05 jul, 2014

WifeyS- håller med om ditt tips! Jag har fortfarande inte fått den berömda ballongmagen konstigt nog. Magen har inte kommit igång än och då har jag ändå ätit som vanligt så det verkar stå rätt still:)
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

05 jul, 2014

Bärry85- Det är samma för mig. Tänkte köpa linfrön och lite sånt. Annars blir de väl Apoteket..
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

05 jul, 2014

Hej alla! Jag har en fundering, har mailat kliniken med lite frågor och även frågan om allergi medicin. Äter loratadin orifarm 10 mg men vet inte om jag får ta dom nu? Någon häe som vet?
Gilla

kisserika

Kvinna ·

05 jul, 2014

Bärry85 - jag har ingen bh eller så som jag ska ha på mig utan jag ska massera dem så de blir mjukare och sjunker på plats. Två till tre gånger om dagen ska jag göra det. Men idag känns det mycket bättre! Det är nog jag som är väldigt mesig också. Längtar till de lägger sig på plats ordentligt och får en fin form :)
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

05 jul, 2014

Kisserika- jaha, vad spännande! Tycker du att det är skönt att gå utan bh? Jag har både bh och bröstband och tar av för att lufta (och titta) någon gång per dag. Jag tycker att det är så skönt att få av mig bh:n om så bara för någon minut! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem