Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

11 maj, 2014

Vi som opererar oss i juli 2014

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀

Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀

475

Sortera efter

Topp_90

Kvinna ·

08 jul, 2014

Jag har inte heller så mycket känsel. Har bara på vissa ställen och ena bröstvårtan! Vill ha tillbaka den andra också, men det kommer väl :) jag upplever att de sjunker och blir liiite mjukare för var dag som går. Dock så väntar jag på att bröstvårtorna blir "piggare". Framifrån ser de grymt snygga ut men från sidan så stor de rakt ut och bröstvårtorna har en liten tendens att titta något neråt. Men det är ju bara 4 dagar sedan op så de hinner nog ändra sig några gånger ;) jag har vart ute varje dag sedan operationen och inte haft särskilt ont! Stel som ett kylskåp, men det kan jag leva med!
Gilla

Little

Kvinna ·

08 jul, 2014

Happy_sun skrev:
Då har mab precis kommit hem!:) allt har gått jätte bra och har inte super ont än! Hoppas det inte blir värre imorgon!:) är så extremt lycklig just nu:):)
Hej Happy _ sun. Hur gick det igår? Hur mår du idag ? Allt gick bra för mig men jag låg kvar till kl 18 då jag har så lågt blodtryck och inte kunde resa mig upp utan att bli svimfärdig. Träffade du Jonas efter op? Sjuksköterskorna var jättesnälla tycker jag. Ta hand om dig nu!
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

08 jul, 2014

Ligger på uppvaket nu. Känner mig mörbultat och trött, men så lycklig!!! Men operationen har gått bra!!! Och det jag kan se i liggande ställning ser jättefint ut!!! Just ätit den godaste smörgåsen i mitt liv!!!
Gilla

zoolander

Kvinna ·

08 jul, 2014

Heej skrutten2! Va härligt att läsa. Hur mår du? Har du ont? Fick du vänta länge på din operation? Kramar
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

08 jul, 2014

Nu har det gått 5 timmar efter operation. Man mår väl sisådär.
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

08 jul, 2014

Jag har precis nu tagit mig till hotellet där jag ska bo i natt. Allt har gått bra!!! De var så gulliga på Art Clinic - kan verkligen rekommendera dem!!! Jag kom nog in till operationssalen strax efter 9 - precis efter dig zoolander. Känner mig lite stel, men vilken härlig känsla det är att trots allt ha kommit så här långt :-) Känner mig så glad :-)
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

08 jul, 2014

Zoolander lade du bakom eller framför muskeln?
Gilla

Happy_sun

Kvinna ·

08 jul, 2014

Little skrev:
Happy_sun skrev:
Då har mab precis kommit hem!:) allt har gått jätte bra och har inte super ont än! Hoppas det inte blir värre imorgon!:) är så extremt lycklig just nu:):)
Hej Happy _ sun. Hur gick det igår? Hur mår du idag ? Allt gick bra för mig men jag låg kvar till kl 18 då jag har så lågt blodtryck och inte kunde resa mig upp utan att bli svimfärdig. Träffade du Jonas efter op? Sjuksköterskorna var jättesnälla tycker jag. Ta hand om dig nu!
Hej jo allt gick bra. Fick åka hem redan vid tre. Berättade innan att jag brukar bli illamående efter operation så jag fick extra medicin mot illamåendet som funkade super bra, men jag träffade inte Jonas efter operationen.. Gjorde du det? Förstod du pm man fick ta av sig förbNdet själv efter två dagar eller om man måste vänta till återvesöket? Jonas och sjuksystrarns sa olika till mig.. Mår du bättre idag med blodtrycket och så?
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

08 jul, 2014

Nu fick jag ta en liten snabb blick på brösten och dom är ju bara så snygga! Så värt alla pengar och kommer vara väl värt all smärta! Personalen här på killen är urgulliga allihop! Blir utskriven klockan åtta i morgon bitti. Önskar er all lycka till er vars tur snart är inne.
Gilla

zoolander

Kvinna ·

08 jul, 2014

Jasså. Tog min operation så lång tid :O hehe. Jag la delvis bakom. Är juh så hundans liten i kroppen och Karl sa att han rekommenderade delvis bakom annars hade man sett kanterna. Va roligt att du också fick en bra upplevelse på kliniken. Kände mig nästan men bara nästa som hemma :P
Gilla

Little

Kvinna ·

08 jul, 2014

Happy_sun skrev:
Little skrev:
Happy_sun skrev:
Hej jo allt gick bra. Fick åka hem redan vid tre. Berättade innan att jag brukar bli illamående efter operation så jag fick extra medicin mot illamåendet som funkade super bra, men jag träffade inte Jonas efter operationen.. Gjorde du det? Förstod du pm man fick ta av sig förbNdet själv efter två dagar eller om man måste vänta till återvesöket? Jonas och sjuksystrarns sa olika till mig.. Mår du bättre idag med blodtrycket och så?
Hallå! Nej jag träffade inte Jonas efter op, så jag smsade och frågade om all gick bra, och det hade det gjort. Han ringde upp mig. Jag ska ta av förbandet imorgon!! Så sa Jonas både igår och idag. Blodtrycket är bra, blir lite yr ibland.
Gilla

Happy_sun

Kvinna ·

08 jul, 2014

Little skrev:
Happy_sun skrev:
Little skrev:
Happy_sun skrev:
Hallå! Nej jag träffade inte Jonas efter op, så jag smsade och frågade om all gick bra, och det hade det gjort. Han ringde upp mig. Jag ska ta av förbandet imorgon!! Så sa Jonas både igår och idag. Blodtrycket är bra, blir lite yr ibland.
Okej då tar jag också sv mig det imorgon och byter till den mjuka bh-n jag fick med mig:)
Gilla

Little

Kvinna ·

08 jul, 2014

Happy_sun skrev:
Little skrev:
Happy_sun skrev:
Little skrev:
Happy_sun skrev:
Hej jo allt gick bra. Fick åka hem redan vid tre. Berättade innan att jag brukar bli illamående efter operation så jag fick extra medicin mot illamåendet som funkade super bra, men jag träffade inte Jonas efter operationen.. Gjorde du det? Förstod du pm man fick ta av sig förbNdet själv efter två dagar eller om man måste vänta till återvesöket? Jonas och sjuksystrarns sa olika till mig.. Mår du bättre idag med blodtrycket och så?[/ Hallå! Nej jag träffade inte Jonas efter op, så jag smsade och frågade om all gick bra, och det hade det gjort. Han ringde upp mig. Jag ska ta av förbandet imorgon!! Så sa Jonas både igår och idag. Blodtrycket är bra, blir lite yr ibland.
Okej då tar jag också sv mig det imorgon och byter till den mjuka bh-n jag fick med mig:)
Det ska bli skönt att bli av med förbandet, hoppas det spänner lite mindre då. Har du mkt ont, följet du medicinlistan du fick ? Jag följer min ganska så bra, har ju 2 barn så vill vara så smärtfri det går.
Gilla

annis733

Kvinna ·

08 jul, 2014

Är det någon som ska operera sig på Proforma den 22:e ?? Jag ska va där kl 9, och jag är såååå nervös :-/
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

08 jul, 2014

Bilder, bilder vi vill se bilder ;-) Jag är riktigt nervös nu och hade jag inte betalat hade jag nog avbokat.
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

08 jul, 2014

Me_2_ skrev:
Bilder, bilder vi vill se bilder ;-) Jag är riktigt nervös nu och hade jag inte betalat hade jag nog avbokat.
Ja precis, bildbevis vill vi ha :) Haha jag är också nervös nu. Känns så overkligt att man ska operera sig på fredag! ! Men jag slängde ett öga på mina bröst idag och så här vill jag definitivt inte se ut ;)
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

08 jul, 2014

Näe precis ! Vi har varit på stranden två dagar i rad nu och har varit sjukt nojig att någon bekant skulle dyka upp och sen komma ihåg hur jag ser ut nu och se direkt att jag är opererad efter... Som att någon skulle bry sig om mig....men vill verkligen inte att någon ska veta.
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

08 jul, 2014

Haha...Känner igen det där med stranden, var likadant för mig...
Gilla

Happy_sun

Kvinna ·

08 jul, 2014

Little skrev:
Happy_sun skrev:
Little skrev:
Happy_sun skrev:
Little skrev:
Happy_sun skrev:
Hej jo allt gick bra. Fick åka hem redan vid tre. Berättade innan att jag brukar bli illamående efter operation så jag fick extra medicin mot illamåendet som funkade super bra, men jag träffade inte Jonas efter operationen.. Gjorde du det? Förstod du pm man fick ta av sig förbNdet själv efter två dagar eller om man måste vänta till återvesöket? Jonas och sjuksystrarns sa olika till mig.. Mår du bättre idag med blodtrycket och så?[/ Hallå! Nej jag träffade inte Jonas efter op, så jag smsade och frågade om all gick bra, och det hade det gjort. Han ringde upp mig. Jag ska ta av förbandet imorgon!! Så sa Jonas både igår och idag. Blodtrycket är bra, blir lite yr ibland.
Det ska bli skönt att bli av med förbandet, hoppas det spänner lite mindre då. Har du mkt ont, följet du medicinlistan du fick ? Jag följer min ganska så bra, har ju 2 barn så vill vara så smärtfri det går.
Ja det ska bli helt undebart att bli av med förbandet! Tycker det spänner så mkt.. Jag har inte super ont men det kanske beror på att jag tar medicinerna efter listan. Har du jätte ont?
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

08 jul, 2014

Just lagt upp en bild. Syns iaf. På min sida... Inte så lätt att ta kort...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem