Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

11 maj, 2014

Vi som opererar oss i juli 2014

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀

Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀

475

Sortera efter

Me_2_

Kvinna ·

09 jul, 2014

Grattis alla som är klara ! Allt jag sett hittills har sett super ut !

Gilla

Mammatilltre

Kvinna ·

10 jul, 2014

Åh, tack för ers lugnande ord skrutten och zoolander! Vet inte varför jag ser det som så läskigt, men att ni inte märkt av det lungnar mig verkligen :) Hur kändes det när ni vaknade ur narkosen? Var det som att vakna när man sovit?
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

10 jul, 2014

Imorgon är det min tur!!
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

10 jul, 2014

Ni som opererat er, vad mycket smärtstillande äter ni? Jag äter bara två alvedon var sjätte timme. Inget starkare. Fick ju tramadol utskrivet också men har inte tagit någon av de. Har jag hög smärtgräns eller är det vanligt att alvedon räcker?
Gilla

zoolander

Kvinna ·

10 jul, 2014

Det är ingen fara. Jag kände mig jätte full och allt bara snurrade. För mig var det lite lustigt. Jag trodde att jag precis hade vaknat men sjuksköterskorna så att jag hade varit vaken i en timma. Haha. Jag var lite stel men hade inte ont alls. Var bara jätte berusad och lycklig av mina tuttar. Ville stiga upp direkt men det fick jag inte. Det tog mig ca 20 min innan denna berusande känslan försvann.. :)
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

10 jul, 2014

Mammatilltre . När jag vaknade ur narkosen så vad det precis som om jag hade sovit. Vaknade lugnt och var inte det minsta vimsig. Men jag såg folk bredvid när de vaknade och dom mumlade och försökte sätta sig upp och verkade lite "bortkomna". Jag tror att det är väldigt olika. Men det kommer gå jätte bra för dig. Sköterskor finns precis intill din sida när du vaknar :)
Gilla

zoolander

Kvinna ·

10 jul, 2014

Heej miss silikon. Jag tar mina tabletter som jag blivit tilldelad. 2 st Alvedon och en naproxen. Naproxen är inflammations hämmande och håller tillbaka svullnaden lite granna. Men jag tror att jag lätt skulle klara mig utan smärtstillande. Jag gissar på att du kan lyfta armarna över huvudet? Det här jag kunnat sedan operationen i tisdags. Så vi har nog hög smärtgräns. Grattis till oss :).
Gilla

zoolander

Kvinna ·

10 jul, 2014

Lycka till tuttlisaan!
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

10 jul, 2014

Zoolander. Jo jag kan lyfta armarna över huvudet, men det är lite stelt :p Men varför har inte jag fått någon mot inflammation? Tycker jag låter konstigt. Men det kanske är olika beroende på klinik?
Gilla

zoolander

Kvinna ·

10 jul, 2014

Wow.. tramadol lät som en väldigt rolig tablett miss silikon... Den hade inte jag heller tagit om jag var du.... http://www.fass.se/m/produkt/20020701000059/uidpublic Det måste vara olika.. men jag tycker också att det känns konstigt att du inte har fått någon sådan. Jag kan tycka att den är ganska skön att ta ibland då svullnaden lägger sig lite granna.. Jag fick inga starka tabletter utskrivna.. det är också lite konstigt. Måste ha varit för att de såg att jag hade hög smärtgräns på uppvaket. Här din klinik ringt dig för att kolla hur du mår? Det stod att de skulle göra det i mina papper men det är ingen som har ringt. :S
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

10 jul, 2014

Ja, tycker man kan jämföra det med att vakna som vanligt. Innan jag sövdes sa sjuksköterskan till mig att försöka tänka på något trevligt vid själva sövandet. Något som jag tycker om. Vet att jag låg där och tankarna gick till mina två barn :-) När jag vaknade var det som om jag fortfarande var inne i en dröm - och jag drömde om getost... Hahaha, hade nog aldrig trott att jag skulle vakna ur narkosen och min första fråga till sjuksköterskan var: serverar ni getost här? Måste skratta, vilket gör lite ont.... När jag tänker på det :-) Tog någon sekund innan jag själv fattade vad jag sade. Sköterskan tittade lite konstigt på mig... Tror dock de är rätt så vana vid konstiga kommentarer vid uppvaket :-) Hörde senare en annan som vaknade bredvid mig hennes första kommentar var: håll i barnen, de får inte hoppa på mig nu :-) Sköterskan svarade att här finns inga barn, bara jag och jag lovar att inte hoppa på dig :-)
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

10 jul, 2014

Jag fick även Oxycodone utskrivet - är nog det som gör magen till en ballong... Förutom Alvedon och Naproxen. Ska från och med i dag bara försöka ta alvedon och Naproxen. Ska till Apoteket snart och köpa något för ballongmagen :-)
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

10 jul, 2014

Min klinik har inte ringt och kollat läget. Ska dit på efterkontroll 3 veckor efter op. Tänk att det är så olika
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

10 jul, 2014

Tuttliisan- stort lycka till till dig!!! Angående det där med uppvaknandet så tror jag att personalen får hör både det ena och det andra. Narkosläkaren sa till mig att de flesta vaknar till en stund ioperationssalen när de sätter på förband eller bh men det är sällan något man kommer ihåg för att man är så borta, sen somnar man och vaknar på uppvaket något piggare. Jag har ett vagt minne av att jag började veva med armarna när jag vaknade till och svamlade att jag måste få ringa min mamma för hon är så orolig. Sköterskan hade sagt att mamma bog blir mer orolig om jag ringer i det tillståndet så jag fick vänta lite:) sen blev jag arg för att jag inte hade fått räkna till tio medan jag sövdes och att jag hade sett på tv att det är så man gör:) Allt detta måste jag ha gjort under en tid då jag var rejält borta. När jag vaknade på uppvaket var jag mycket piggare i huvudet :)
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

10 jul, 2014

Nu har jag varit på återbesök. Allt såg bra ut och sköterskan tyckte att jag kunde sluta med bröstbandet då brösten har sjunkit ner bra så nu är det stadig sport-bh som gäller för att brösten ska hålla sig där de är. Passade på att kolla på sport-bh eftersom jag märkt att min abecita kimberly som jag beställt var för liten:/ jag var inne på feminint där en väldigt hjälpsam tjej hjälpte mig att prova ut. Jag provade en freya deco som satt hur bra som helst men jag köpte den inte då jag är lite osäker på om den går att använda så här tidigt efter op men en sån ska jag absolut köpa sen. Sen provade jag en freya active sport bra. Den satt som berget under bysten och på sidorna men trycker inte till själva brösten så jag köpte en sån i storlek 65F. Den är knepig att få på sig och en nackdel enligt mig är att den har brottarrygg men den satt så bra när den väl var på plats så en sån fick det bli. Sen var jag på twilfit och köpte en abecita kimberly, det blev 70E i den, jag misstänker att den skulle behöva sitta något tajtare i underbandet så eventuellt får jag sy i den. Jag kände inte att jag hittade den ultimata bh-n eftersom jag var ute efter en hudfärgad utan brottarrygg men nu har jag iaf något att varva läkbhn med:)
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

10 jul, 2014

Kul att återbesök gick bra Bärry85. Roligt att höra om sövning, inte vart med om det tidigare. Hur länge är man oftast kvar på kliniken efter op, hur många timmar ca? Lycka till imorgon alla, imorgon är det dags även för mig:) spänning, nervositet och glädje. :) kram på er alla
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

10 jul, 2014

Jäntsnyta- jag var kvar ca 5 timmar från och med optiden. Så typ 4 timmar från det att jag vaknade:)
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

10 jul, 2014

Längtar också efter att gå köpa bh ! Nu sitter jag bara och väntar på att tiden ska gå så jag kan slänga i mig något innan det är dax att sova, eftersom jag inte hinner äta imorgon bitti. Nervös, med stort N !
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

10 jul, 2014

Stort lycka till imorgon jäntsnyta och me_2_!!
Gilla

London2014

Kvinna ·

10 jul, 2014

Har alla ni som opererats fått bröstband?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem