Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

11 maj, 2014

Vi som opererar oss i juli 2014

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀

Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀

475

Sortera efter

jäntsnyta

Kvinna ·

13 jul, 2014

Jag tycker bh sitter bra oxå BlueAnemone, :) bara at jag vill återfukta huden som spännes ut så eftersom jag "fjällat". Jag har öppnat och smörjt igår och idag, tänker en bio-oil hjälper till att mjukgöra ordentligt. Bara att jag inte vågar ha öppet särskilt länge men det kanske bara är bra iofs men vill hjälpa huden så det inte blir bristningar. Efter jag smörjts nu är det mkt bättre.

Gilla

Me_2_

Kvinna ·

13 jul, 2014

Jag har bara öppnat några minuter morgon och kväll för att kolla att det ser bra ut, så man inte helt plötsligt ser något och undrar om det varit så innan el kommit nu. Tycker att de redan har rundat till sig från igår och undersidan tycker jag är hyfsat mjuk. Uppepå däremot är det toksvullet ! Och massor (!) av luft ! Vet inte om jag ska prova och byta bh (de kunde skicka hem en ny) el om jag ska försöka ta mig ut och hitta någon annan motsvarande som sitter bättre. Känns lite dumt eftersom det är så svullet för den kommer antagligen bli alldeles för stor när svullnaden lägger sig.
Gilla

zoolander

Kvinna ·

13 jul, 2014

Jag tycker att mina bara "växer" allt eftersom huden ger med sig.. någon annan som känner så? En annan sak.. man säger juh att man väntar på att implantaten ska trilla ner i sin ficka.. Jag är just nu nöjd med vart vårtorna sitter just nu på brösten.. behöver jag vara rädd för att implantaten ska sjunka mer så vårtorna hamnar ännu högre upp? Detta vill jag verkligen inte.. Va tror ni?
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

13 jul, 2014

Jag tänker som dig Me_2_ jag vågar inte köpa nån ny ännu utan vill vänta tills lite av svullnad lagt sig, men då sitter ju den jag köpte från kliniken bra. Så svårt för dig att avgöra när den inte gjorde det men kanske kan vara värt att prova annan storlek innan du köper ny? Jag har oxå mkt luft på höger sida så när jag rör mig lever det om där. skum känsla.

Zoolander verkligen svårt att veta om de kommer sjunka mer. Kanske hör med kliniken.

Gilla

skrutten2

Kvinna ·

13 jul, 2014

Zoolander äter du något smärtstillande fortfarande? Jag tar 2 st alvedon på morgonen och 2 st på kvällen nu. Kommer ju ihåg hur bra du mådde efter operationen... kom smärtan senare sen?
Gilla

zoolander

Kvinna ·

13 jul, 2014

skrutten2 skrev:
Zoolander äter du något smärtstillande fortfarande? Jag tar 2 st alvedon på morgonen och 2 st på kvällen nu. Kommer ju ihåg hur bra du mådde efter operationen... kom smärtan senare sen?
Jag äter inga smärtstillande längre. Jag slutade med dem i förrgår. Dock så tog jag en av de tre värstingtabletterna jag fickmed mig från kliniken igår för att få sova p.ga ryggen. Sov inget på fredags natten.. höll på att bli tokig :P. Har du fort jätte ont? När ska du på återbesöket?
Gilla

zoolander

Kvinna ·

13 jul, 2014

jäntsnyta skrev:

Jag tänker som dig Me_2_ jag vågar inte köpa nån ny ännu utan vill vänta tills lite av svullnad lagt sig, men då sitter ju den jag köpte från kliniken bra. Så svårt för dig att avgöra när den inte gjorde det men kanske kan vara värt att prova annan storlek innan du köper ny? Jag har oxå mkt luft på höger sida så när jag rör mig lever det om där. skum känsla.

Zoolander verkligen svårt att veta om de kommer sjunka mer. Kanske hör med kliniken.

Jag får ta och göra det.. ska juh ändå tillbaka på tisdag.
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

13 jul, 2014

Zoolander- har du bröstband? Jag hade bröstband och efter en vecka tyckte jag att implantaten har sjunkit så pass att snitten börjat hamna precis över bröstvecket. Jag ringde då kliniken som tyckte att jag skulle ta av bröstbandet tills återbesöket som var dagen efter. På återbesöket tyckte sköterskan att brösten hade sjunkit i rätt position så jag skulle fortsätta utan bröstband. Verkar dina bröst ha sjunkit så att snitten sitter över bröstvecket eller är det fortfarande under?
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

13 jul, 2014

Jäntsnyta- vad är bio-oil? Har sett att det har skrivits om den. Är det nåt man kan smörja med nu efter op?
Gilla

zoolander

Kvinna ·

13 jul, 2014

Bärry85 skrev:
Zoolander- har du bröstband? Jag hade bröstband och efter en vecka tyckte jag att implantaten har sjunkit så pass att snitten börjat hamna precis över bröstvecket. Jag ringde då kliniken som tyckte att jag skulle ta av bröstbandet tills återbesöket som var dagen efter. På återbesöket tyckte sköterskan att brösten hade sjunkit i rätt position så jag skulle fortsätta utan bröstband. Verkar dina bröst ha sjunkit så att snitten sitter över bröstvecket eller är det fortfarande under?
Ofan. Det stör inte dig att ärren sitter över bröstveck? Jag har inget bröstband. Har inte ens sett ärren än ska på återbesöket på tisdag. Är lite äckelmagad när det kommer till ärr och sår på mig själv :P. Men det var ett bra tips :) tack bärry85
Gilla

Bärry85

Kvinna ·

13 jul, 2014

Zoolander- nejdå, det stör mig inte, alltså det sitter typ i bröstvecket men lite mer på själva bröstet än under bröstvecket.. Hmm svårt att förklara men jag har förstått det som att det är typ där ärret ska sitta. När man är nyopererad sitter ju ofta snittet under brsötvecket men när implantaten "ramlar" ner i fickan så hamnar ju snittet lite högre upp, eller har jag fått det om bakfoten?
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

14 jul, 2014

Bärry85 så har jag också förstått det.
Gilla

zoolander

Kvinna ·

14 jul, 2014

Bärry85 skrev:
Zoolander- nejdå, det stör mig inte, alltså det sitter typ i bröstvecket men lite mer på själva bröstet än under bröstvecket.. Hmm svårt att förklara men jag har förstått det som att det är typ där ärret ska sitta. När man är nyopererad sitter ju ofta snittet under brsötvecket men när implantaten "ramlar" ner i fickan så hamnar ju snittet lite högre upp, eller har jag fått det om bakfoten?
Det låter juh faktiskt väldigt logiskt :). Kollade igår och då ligger dem där de ska vara. Tack :).
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

14 jul, 2014

zoolander skrev:
skrutten2 skrev:
Jag äter inga smärtstillande längre. Jag slutade med dem i förrgår. Dock så tog jag en av de tre värstingtabletterna jag fickmed mig från kliniken igår för att få sova p.ga ryggen. Sov inget på fredags natten.. höll på att bli tokig :P. Har du fort jätte ont? När ska du på återbesöket?
Ska på återbesök på torsdag. (Hade först tid på onsdag, men bytte till torsdag då det passar bättre- min semester börjar då) Tog inga tabletter igår kväll, bara två alvedon imorse. Känns ok. Men det spänner rätt så mkt. i brösten tycker jag. Har arbetat fullt idag också, så nu är jag rätt så slut... (Kontorsarbete, inget tungt)
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

14 jul, 2014

Det är en olja som man egentligen börjar smörja ärren med när de läkt så pass att de ej kan glipa eller gå upp, det ska hjälpa huden. Så man får finare ärr.. så här står det om den..

Bio-Oil

Hudvård mot bristningar och ärr!

Bio-Oil är framtagen för att minimera synligheten av brisningar, ärr och ojämnheter. Bio-Oil består av noggrant utvalda växtkomponenter och vitaminer i en välkomponerad olja. Oljan är fri från syre, vilket gör att vitaminerna och växtextrakten bevarar sin styrka.

• Innehåller PurCellin Oil™, vilket gör oljan smidig och kladdfri
  • Minimerar synligheten av brisningar och ärr
  • Innehåller växtextrakt och vitaminer som vårdar huden

Noggrant kvalitetstestad

Vid tillverkningen av Bio-Oil har produkten genomgått hårda kvallitetskontroller enligt EU-prlamentets bestämmelser för att säkerhetsställa att produktens innehåll är av hög kvallité. Man har genom dessa kontroller säkerhetsställt att produkten är helt säker att använda, även för gravida kvinnor.

Har aldrig provat förr men man köper det på hälsokost butik, Kicks eller apoteket, jag har smörjt hela brösten nu (utom ärren såklart då det fortfarande är tejpade och kommer vara bra länge till) coh slipper fjälla numera, det var som att huden var för sträckt på mig så jag fjällade som när man varit i solen ungefär.

Gilla

Bärry85

Kvinna ·

14 jul, 2014

Tack för utförlig info jäntsnyta!! Det låter som nåt jag kommer införskaffa:) Nån som vet ungefär hur lång tid det tar innan snitten blir mer som ärr? Jag förstår att det är väldigt olika men tänkte vad man kan vänta sig ungefär om man inte åker på nån infektion eller så för så lär det ta längre tid än vanligt.
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

14 jul, 2014

Något har hänt med mina bröst ! Helt plötsligt känns det som svullnaden minskat markant och de mjuknat. Hur kan det bli så från en timme till en annan. Känns jätteskönt att det inte spänner lika mycket längre !
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

16 jul, 2014

Hur går det tjejer ?
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

16 jul, 2014

De blir mjukare och mjukare! Dock läker dem olika. Vänstra bröstet har inte sjunkit lika långt och därför syns det gamla bröstvecket fortfarande på det bröstet. Nojjar för db. Ska fråga om det på fredag när jag har mitt återbesök!
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

16 jul, 2014

Det går bra
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem