Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

11 maj, 2014

Vi som opererar oss i juli 2014

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀

Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀

475

Sortera efter

Me_2_

Kvinna ·

12 jul, 2014

För tillfället känns mina helt gigantiska i bhn jämfört med innan, är glad att vi gick ner i storlek ! Innan jag gick sa Patrik att jag har en hel del luft upp till och nu har jag börjat känna av den, vilken läskig känsla ! Den typ kluckar runt när jag rör mig. Rejält med blåmärken skulle jag få nertill oxå :-( mindre kul. Någon från L&E som har problem med att bhn rullar upp sig ner till ? Min korvar till sig och när jag försöker dra ner den så har den klibbat fast i tejpen, rädd att tejpen ska lossna för den skulle sitta till återbesöket om 2,5v.....
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

12 jul, 2014

Mina stygn har också börjat klia, men inte så farligt än. Det brukar vara så att när sår läker så kliar det. Är det någon mer som har svårt för att ta sig upp ur sängen på morgonen? Jag har så fruktansvärt ont på morgonen och kan inte ta mig upp själv utan hjälp.
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

12 jul, 2014

Jag har inte kli ännu, men det kommer väl. miss silikon: jag sover i soffan halv sittandes nu i början. Mycket enklare att rulla upp då. Använder magmusklerna så mycket som möjligt för att komma upp.
Gilla

skrutten2

Kvinna ·

12 jul, 2014

Idag var första natten sedan operationen i tisdags som jag sov liggandes. Har sovit halvsittandes med en massa kuddar, annars. I natt började jag sova halvsittandes, men kände hur jag gled längre ner och på morgonen låg jag helt när jag vaknade. Håller med om att det inte är helt utan att resa sig från helt liggandes... Hade lite problem med att jag samlat på mig en massa vatten i kroppen. Gått upp 4 kg sedan op. Ringde kliniken igår för att se om jag kunde få något vätskedrivande. De kunde inte svara så jag fick ringa Karl direkt. Han trodde att jag reagerade lite allergiskt på Naproxen och rådde mig till att sluta med dem. Tar nu bara alvedon och hoppas på att svullnaden i kroppen ska ge med sig.
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

12 jul, 2014

BlueAnemone. Jo jag sover också halvsittandes. Har sex kuddar plus ett täcke bakom ryggen. Tar mig ändå inte upp själv. Jag försöker ungefär en halvtimme varje morgon att ta mig upp, men till slut måste jag be om hjälp. Det gör verkligen svin ont :(
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

12 jul, 2014

Jag har säng med höjbar rygg och inga problem att ta mig upp. Använder också magmusklerna. Kommer nog sova så här några nätter åtminstone, trodde att ryggen skulle vara helt slut imorse, men det kändes faktiskt bra. Känner mig däremot bra mycket stelare idag över bröstet.
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

12 jul, 2014

miss silikon skrev:
BlueAnemone. Jo jag sover också halvsittandes. Har sex kuddar plus ett täcke bakom ryggen. Tar mig ändå inte upp själv. Jag försöker ungefär en halvtimme varje morgon att ta mig upp, men till slut måste jag be om hjälp. Det gör verkligen svin ont :(
Usch vad jobbigt för dig :( lite svårare för mig idag eftersom bedövningen släppt och jag kasat ner för mycket men jag lyckas än så länge själv. Hoppas det blir bättre för dig snart så du slipper ha så ont!
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

12 jul, 2014

Me_2_ skrev:
Jag har säng med höjbar rygg och inga problem att ta mig upp. Använder också magmusklerna. Kommer nog sova så här några nätter åtminstone, trodde att ryggen skulle vara helt slut imorse, men det kändes faktiskt bra. Känner mig däremot bra mycket stelare idag över bröstet.
Vad skönt med en sån säng! Gör ondare nu på mig eftersom bedövningen släppt och han sänkte ju mitt bröstveck ganska mycket så det drar ju automatiskt i vecken när jag använder magmusklerna :/ men än så länge går det. Ja jag är också mycket stelare över brösten men har inte ont alls i ryggen :) Mår du bättre idag förresten?
Gilla

Silicon dream

Man ·

12 jul, 2014

miss silikon skrev:
Usch säg inte så. På vilket sätt gör det ont? Blir nervös hur jag ska klara av det som bor själv.
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

12 jul, 2014

Silicon dream. Det liksom bränner och spänner och värker över hela bröstkorgen när jag försöker resa mig upp. Svårt att förklara men det gör i alla fall väldigt ont. Men så fort man fått hjälp upp går det ganska bra. Kan nog ha att göra med att man är väldigt stel efter man legat still en hel natt.
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

12 jul, 2014

Jag gjorde mina bröst igår, smärtan då var riktigt jobbig. Men jag sov inte så dåligt som jag trodde att jag skulle göra, vaknade ett antal gånger men somnade lika snabbt. Jag håller med ovanstående att det är riktigt svårt att resa sig upp, nästintill omöjligt, det drar i hela bröst och rygg parti tycker jag. Så har man hjälp tycker jag absolut man ska ta det istället för att va envis och pröva själv!
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

12 jul, 2014

Om ni lägger smärtstillande bredvid sängen och tar dem en stund innan ni kliver upp, kan det underlätta?

Jag mår bra än så länge, men det sägs ju att imorgon ska vara värst, och jag tar mina smärtstillande. Sovit jätte bra, var rädd att jag inte skulle det eftersom jag alltid sover på mage eller sidan men det gick bra på rygg. Jag tog kort promenad idag med sambon och barnen i låångsam takt det kändes bra, skönt att röra mig och när kliniken ringde sa de att det är bra för läkningen så orkade jag det så var det positivt. Hon sa även att det var okej att sitta eller gå ute i solen så länge jag inte började svettas eller kände mig så varm.

Me_2_ jag har oxå luft uppe på högra bröstet lite läskigt.

Allas bröst är verkligen jätte fina, så duktiga alla varit som tagit steget och gjort detta nu, idag kände jag bara varför har jag inte gjort det tidigare. Hoppas läkningen går bra bara och att man slipper komplikationer.

Gilla

miss silikon

Kvinna ·

12 jul, 2014

jäntsnyta. Jag äter bara alvedon. Tar dem direkt när jag vaknar och efter en timme ungefär börjar jag försöken med att ta mig upp ur sängen. Men vi får hoppas att vi alla slipper smärtan snart och även slipper bli drabbade av komplikationer.
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

12 jul, 2014

Jag proppar mig full på båda tabletterna och tänker göra det så länge de starka räcker. Har därför inte direkt ont och känner mig rörlig, däremot känns det obekvämt att bhn rullar upp sig så undertill. Ev skulle jag få en ny för så skulle den inte göra, vet bara inte om den är bra storleksmässigt el för stor el liten och därför korvar sig ?
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

13 jul, 2014

Jag äter morfinet samtidigt som alvedonen just nu. Var lite halv jobbigt igår men är bättre idag. Värker mest i snitten idag och lite ryggont har börjat smyga sig på också. Men känns bra för övrigt :) Hur går det för er andra?
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

13 jul, 2014

Jag mår precis som vanligt nu (på ons e d två veckor sen op). Kan föra allt som vanligt förutom tunga lyft!
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

13 jul, 2014

BlueAnemone jag tycker också att snittet är värst idag :-( ska försöka röra mig lite mer nu, har varit så fruktansvärt trött hitills.
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

13 jul, 2014

Tröttheten blev bättre för mig när jag slutade med de starka smärtstillande. Tror jag slutade dag 4. Då blev magen bra också :) nu är det 9 dagar sedan op och jag känner mig som vanligt nästan. Jag känner ju av brösten när jag gör vissa saker. Men jag äter inga piller alls längre och jag lever som vanligt. Förutom att jag har svårt att klä mig (gömma bröstbandet) i värmen... Och att jag skippar sommardrinkarna :)
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

13 jul, 2014

Me_2_ vad jobbigt att bhn korvar sig, min är noppig redan pettites men ändå dåligt när jag betalt 550 för ena och 350 för den andra. Mailat dem och bett att få reklamera den. Har ju bara haft den i ett dygn när min syster såg det iom värmen satt jag vara i den.

Jag mår bra gått promenader och rört mig hyfsat mkt så jag känner mig ok. Men håller med er om att man blir trött av tabletterna. Samt att magen stannar av, tog halv påse movikol igår och resultat kom idag klockrent. Spänner lite i snitt och högra muskeln känner jag lite iom använder den när jag dricker lr tar upp mobilen lr så.

Hur länge vågar man lufta utan bh? Jag har börjat "fjälla" tappa hud iom att huden är så spänd så jag öppnar och smörjer med bio-oil ,men knappt jag vågar låta det dra in i huden innan jag känner att jag vill ta på bh igen. Hur sa de, kommer inte ihåg var så lullig av mediciner.

Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

13 jul, 2014

Min bh sitter faktiskt bra än så länge. Men däremot så vågar jag inte knäppa upp bh:n för det gjorde ont redan på operations dagen när jag fick se dom utan bh:n och sen när hon drog igen bh:n så gjorde det ont. Jag försöker blåsa och fläkta mellan och under brösten istället. Men man får ju öppna korta stunder om man vill.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem