Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

11 maj, 2014

Vi som opererar oss i juli 2014

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀

Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀

475

Sortera efter

Fröken fräken

Kvinna ·

11 jun, 2014

Har dubblakänslor inför att längta efter min OP. Vill att tiden dit ska gå snabbt, menoxå sakta eftersom det betyder oxå att jag efter min Op endast har 4 veckor kvar av semestern.. ;)

Gilla

Me_2_

Kvinna ·

11 jun, 2014

Jag är mest rädd att ha väldigt ont efteråt så hela semestern blir förstörd.
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

11 jun, 2014

HannahT skrev:
Ja det är jag också men tar chansen. Ville inte att alla på jobbet ska veta så valde att göra op på semestern. Hur har ni gjort, pratat med era arbetsgivare?
Jag har berättat för nästan alla på jobbet om operationen tror jag, vi är inte så många ;) har berättat för cheferna också. Däremot ska jag prata med dem i veckan så de är införstådda med att jag kanske inte kommer lyfta alla tunga grejor i början på jobbet. Men dom är så förstående så tror inte det blir några konstigheter :) Känns skönt att göra op på semestern så sambon också är ledig och kan hjälpa mig.
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

11 jun, 2014

E oxå mest orolig för smärtan efteråt.. Barnen går på sommarlov en vecka efteråt.. O storlek storförlust STORLEK SSSTTTTOOOOORRRRLLLLEEEEKKK blir knäpp
Gilla

Fröken fräken

Kvinna ·

11 jun, 2014

Så där nu är fakturan betald.. Nu finns det ingen återvändo :)
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

11 jun, 2014

Är föräldrarledig, och ingen förutom maken vet el kommer få veta. Tycker det är så pinsamt även om jag försöker intala mig att jag är vuxen och får göra vad jag vill ;-)
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

12 jun, 2014

Jag har berättat för dem på jobbet, ena chefen blev överraskad att Jag var så "fåfäng". Medans den andre inte reagerade alls. Båda tog det bra. Jag har även berättat för kollegor (bara tjejer), känns dumt att inte säga det kommer för mig synas ialla fall. Jag gör min op oxå första semester veckan, ska bli så skönt att få det gjort. Kommer sakna att inte få styrke träna på ett tag. Hoppas kunna köra ben och vissa överkropps övningar ganska snart efter. Måste komma ihåg att fråga hur snart man får träna igen.

Gilla

Topp_90

Kvinna ·

13 jun, 2014

Opereras 4 juli hos Patrik höijer på laser och estetik! Jag gör det under semestern. Säger ingenting till min chef. Om jag efter 4 veckor inte kan lyfta eller så, då tar jag upp det med honom då :)
Gilla

Ungmamma23

Kvinna ·

13 jun, 2014

Jag har prel bokat 29 juli på Proforma Clinic! Konsultation den 17:e juni. Jag missade dock helt vilken kirurg jag fick men tror det var Dr Gribbe. Lät dock som att receptionisten sa någon helt annan?? Väntar på bekräftelsen! Haha.. Snurrigt!

Gilla

WifeyS

Kvinna ·

13 jun, 2014

Ja tjejer snart e d dax! Åker på semester snart o sen har man ett par dagar på sig.. Tänker göra massa matlådor o frysa in så man slipper tänka på d oxå när man ligger där o har ont
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

15 jun, 2014

Usch ! Nu har jag börjat noja :-( Patrik tyckte minst 500 och trodde att 550 skulle bli bra. Tänk om det blir för stort och jag får gå från att alltid pusha till att alltid gömma. Vill verkligen inte ha några jätte bomber bara naturliga bröst. Tankarna går nu att jag kanske ändå ska vara nöjd med det jag har :-( även fast jag vet att jag vill, så börjar jag tvivla nu när det börjar närma sig.
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

15 jun, 2014

Njut av semester WifeS👍

HannahT det gör du rätt i, alla måste följa sin intuition om vad som är rätt för sig.🙂 Jag har inte berättat för min egen yttre familj eller min sambos yttre familj, det känner jag mer stress kring.

Me_2_ jag har fram och tillbaka oxå kännt tvivel men det väger över ändå att få tillbaka brösten för mig. Jag känner mig så obekväm har alltid vadderad bh och känner att jag verkligen vill detta, men räds för att tappa känseln. Det är nog ett av de stora orosmomenten. Förutom pengar man väljer lägga på sig själv. Du har ju rätt att boka av operation 10 dagar innan va? Tror det var så det stod. Så 11 dagar innan kan du boka av till så vänta känn av och fundera i lugn och ro. Känns det ändå fel, boka av. Du kan ju alltid göra det om ett år, då har du hunnit kännt igenom mer så du verkligen fattar rätt beslut för dig och din kropp, inget som säger att du måste göra det nu om ens någonsin.

Gilla

Ingrida

Kvinna ·

15 jun, 2014

Jag nojar precis som du Me_2. Jag vet att jag aldrig kommer att vara nöjd men det jag har men jag vet oxå att jag hatar att ha bh och är orolig för att känna mig instängd med jättebröst som hindrar mig från att sporta osv.. Suck
Gilla

WifeyS

Kvinna ·

16 jun, 2014

Då var man 75000 kr fattigare...
Gilla

Ungmamma23

Kvinna ·

16 jun, 2014

Om allt går bra på konsultationen imorgon så opererar jag mig den 29 juli av Said Saidian på proforma :)
Gilla

Fröken fräken

Kvinna ·

16 jun, 2014

Och som om jag inte tyckte tiden till opredan går otroligt sakta.. har nu fått flytta fram op-tiden en vecka pga av att jag missförstod när min mans semester började.

Dock är jag väldigt tacksam att Strandkliniken hade en lucka vecka efter, annars vet jag inte vad jag hade gjort. så nu är det 4 veckor kvar istället för tidigare 3

Gilla

nyfiken tös

Kvinna ·

17 jun, 2014

Jág ska operera mig den 31 juli av Patrik Höijer! :) Längtar jättemycket! Hade först en tid den 10/7 men ändrade den idag då det passade bättre med jobbet att vänta ut tills efter semestertiderna :)

Funderar på den där kapselförsäkringen, jag ska ha Mentors implantat. Fick med mig en broshyr med info om deras implantat och deras garantier. I den står det att "mentor" täcker upp till1000 euro har jag för mig, ifall det skulle uppstå problem som ex kapsel.. någon annan som funderat kring detta? Vill ju inte behöva betala för något som redan ingår..
Gilla

miss silikon

Kvinna ·

17 jun, 2014

Om några dagar ska min operation vara betald. 42 000kr! Man kommer känna sig ganska fattig efter den betalningen. Jag tycker annars att tiden går jätte fort. Jag funderar nästan inget på operationen och jag önskar nästan att tiden kunde gå långsammare. Innan jag hade bokat op så gick tiden långsamt och jag funderade varje dag på operation men nu är nästan alla tankar helt borta. Det är skönt att man får tänka på annat :)
Gilla

Mammatilltre

Kvinna ·

17 jun, 2014

Hej tjejer! På måndag är det dags för min konsultation! Spännande! :) Hur har ni andra gjort, åkt dit själva, tagit med er partner, en vän eller släkting? Har ni tagit med foton med "målbilder", alltså drömbrösten? ;-) Hur funkar det med betalningen? Kan man göra en så stor betalning direkt med kortet eller måste man göra på något annat sätt? Tänk, nästa månad är vi där!
Gilla

Topp_90

Kvinna ·

18 jun, 2014

Jag tog med en vän :) jag behövde smakens liksom, och stöd :) jag hade inga bilder med mig, de gick bra att förklara ändå. Jag fick inbetalningsuppgifter när jag bokade tiden. Så ska betala in på bankgiro en vecka innan senast :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem