Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Blondabelles

Kvinna ·

04 jul, 2015

Usch vad ont det gör i mina revben idag, typ vid underbandet på bh:n och lite nedanför :( Hoppas att det bara är såhär nu på morgonen och släpper sen, har hört att det är vanligt att få ont i revbeben efter, och att det har något med det sänkta bröstvecket att göra.. Någon annan som har ont i revbenen?? Störigt värre är det iallafall :( :(
Gilla

Rosako

Kvinna ·

04 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Usch vad ont det gör i mina revben idag, typ vid underbandet på bh:n och lite nedanför :( Hoppas att det bara är såhär nu på morgonen och släpper sen, har hört att det är vanligt att få ont i revbeben efter, och att det har något med det sänkta bröstvecket att göra.. Någon annan som har ont i revbenen?? Störigt värre är det iallafall :( :(
Inte ont i revbenen, spänner dock ännu mer idag.. fortfarande spetsiga :(
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

04 jul, 2015

Rosako; Jag har sett såååå många som har spetsiga i början, (min kusin t ex hade verkligen två strutar, men de blev jättefina efter ett tag) det försvinner när implantatet sjunker så va inte orolig :) revbenen blev mycket bättre när jag kom upp och rörde på mig och tog en ipren, som tur var!!!
Gilla

Nya bröst

Kvinna ·

04 jul, 2015

Skönt att Medecinen funkar för dig i alla fall! De sa att jag måste vila hemma i tre dagar å sen kan jag börja ta lätta promenader... Väldigt uttråkad. Hoppas jag lär mig sova på rygg snart.. Vaknade tre i morse och har inte kunnat somna om. Men snart har jag en kompis som kommer hit å kollar på film med mig så det blir lite kul i alla fall! :)
Gilla

Nya bröst

Kvinna ·

04 jul, 2015

Jag har också ont i revben, de är väldigt svullna också. Jag brukar kunna känna revbenen men nu är det bara som ett tjockt lager över. Vet någon när svullnaden kommer gå bort?
Gilla

Vinna

Kvinna ·

04 jul, 2015

Rosako, förstår att det känns jobbigt men ge det tid! Har sett många här inne som haft strutar och nedåtpekande bröstvårtor som senare blivit jättefina! Stäng in tuttarna i läkbh:n och låt dom vila! Du ska se att det blir bra! Nya bröst: magen blir svullen av narkosen! Men även medicinerna gör att den sväller upp. Jag har nästan en liten bebiskula jag nu :) (Som jag förstår det gör Oxynormen/andra morfinpreparat att magen svullnar) Vet inte hur länge det sitter i. Jag har ont under brösten, under armhålorna och så domnar det i min höger arm ut i handen, är väl nån nerv som spökar. Har inte jätteont, klarar mig på Ipren o Alvedon. Skönt då jag slipper kräkas. Känner knappt något vid revbenen. Fortfarande rörlig och svullnaden lägger sig sakta. Sjuksyrran sa att dag tre och fyra brukar vara värst? Hmm? Jag tror det är individuellt. Fick ett bra tips nu i värmen. Blir man svettig så kan man använda hårfönen att torka tejpen med. Precis som man gör sen när man börjar få duscha! Kram på er - skönt att ha er med på resan såattsäga!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

04 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Rosako; Jag har sett såååå många som har spetsiga i början, (min kusin t ex hade verkligen två strutar, men de blev jättefina efter ett tag) det försvinner när implantatet sjunker så va inte orolig :) revbenen blev mycket bättre när jag kom upp och rörde på mig och tog en ipren, som tur var!!!
Va tvungen och kontakta min kirurg Och han lugnade mig:) jag ville ha stora och det fanns nästan inte plats. Därför blev det såhär. Det lägger sig när skinnet töjts sig :) han fick öppna upp neråt också!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

04 jul, 2015

Vinna skrev:
Rosako, förstår att det känns jobbigt men ge det tid! Har sett många här inne som haft strutar och nedåtpekande bröstvårtor som senare blivit jättefina! Stäng in tuttarna i läkbh:n och låt dom vila! Du ska se att det blir bra! Nya bröst: magen blir svullen av narkosen! Men även medicinerna gör att den sväller upp. Jag har nästan en liten bebiskula jag nu :) (Som jag förstår det gör Oxynormen/andra morfinpreparat att magen svullnar) Vet inte hur länge det sitter i. Jag har ont under brösten, under armhålorna och så domnar det i min höger arm ut i handen, är väl nån nerv som spökar. Har inte jätteont, klarar mig på Ipren o Alvedon. Skönt då jag slipper kräkas. Känner knappt något vid revbenen. Fortfarande rörlig och svullnaden lägger sig sakta. Sjuksyrran sa att dag tre och fyra brukar vara värst? Hmm? Jag tror det är individuellt. Fick ett bra tips nu i värmen. Blir man svettig så kan man använda hårfönen att torka tejpen med. Precis som man gör sen när man börjar få duscha! Kram på er - skönt att ha er med på resan såattsäga!
Ja det är väl tålamod som gäller :p Har ingen bh. Bara en massa tejp :p
Gilla

Rosako

Kvinna ·

04 jul, 2015

Har laddat upp bilder på mina strutar haha
Gilla

Rosako

Kvinna ·

04 jul, 2015

Hoppas att bröstvårtorna hamnar lite mer i mitten också. De va dom i början ju..
Gilla

Viris

Kvinna ·

04 jul, 2015

Hej tjejer! :) Tänkte att jag skriver något med och inte bara lusläser vad ni uppdaterar med! ;) Hade också op i torsdags, 545 cc anatomiska bakom muskeln. Tror det känns rätt okej så länge jag tar ipren/ akvedon plus oxynormen. Oxynormen klarar jag mig inte utan märkte jag igårkväll.. :( Jag har bara blivit hårt tejpad runt brösten och under och sedan en abecitabh på det. Slapp bröstband med. Ssk sa att jag ev kan få ett på återbesöket. För mig känns det mest som träningsvärk, en sjujävlars träningsvärk då! ;) Sen tycker jag att det knakar eller skvalpar (!) på något sätt om jag sträcker ut armarna, är det något ni känner igen?
Gilla

Rosako

Kvinna ·

04 jul, 2015

Viris skrev:
Hej tjejer! :) Tänkte att jag skriver något med och inte bara lusläser vad ni uppdaterar med! ;) Hade också op i torsdags, 545 cc anatomiska bakom muskeln. Tror det känns rätt okej så länge jag tar ipren/ akvedon plus oxynormen. Oxynormen klarar jag mig inte utan märkte jag igårkväll.. :( Jag har bara blivit hårt tejpad runt brösten och under och sedan en abecitabh på det. Slapp bröstband med. Ssk sa att jag ev kan få ett på återbesöket. För mig känns det mest som träningsvärk, en sjujävlars träningsvärk då! ;) Sen tycker jag att det knakar eller skvalpar (!) på något sätt om jag sträcker ut armarna, är det något ni känner igen?

usch ja! det skvalpandet har jag också hört , två gånger. undra vad det är?

Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

04 jul, 2015

Viris skrev:
Jag har själv inte hört något ljud ännu, men har läst om många som hör sådana ljud.. Undra vad det beror på? Säkert normalt :)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

04 jul, 2015

Här kommer en konstig fråga, men hur gör ni när ni tvättar er under armarna efter op? Man får ju inte duscha brösten på 1 vecka liksom, och jag har det sååå jobbigt med att lyfta armarna.. Jag får liksom be sambon hjälpa mig med våtservetter och oparfymerad deo (kliniken sa att det var ok) men man känner sig ju inte så fräsch direkt ;p tips mottages tacksamt!!
Gilla

Viris

Kvinna ·

04 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Här kommer en konstig fråga, men hur gör ni när ni tvättar er under armarna efter op? Man får ju inte duscha brösten på 1 vecka liksom, och jag har det sååå jobbigt med att lyfta armarna.. Jag får liksom be sambon hjälpa mig med våtservetter och oparfymerad deo (kliniken sa att det var ok) men man känner sig ju inte så fräsch direkt ;p tips mottages tacksamt!!
Min man hjälper mig med tvättservetter med, men jag tar vanlig deo, får man inte det?
Gilla

Vinna

Kvinna ·

04 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Höhö jag har inte tvättat mig än! Men behöver det verkligen :) Blir nog dusch av underkroppen som vanligt, tvättar håret hängandes över vasken (om det går! Annars får mannen assistera) kommer försöka tvätta mig under armarna med två blöta handdukar, en med tvål på. Blir lite "rivigare" då. Jag är ju rörlig i armarna, både uppåt åt sidorna och rakt fram. Fast försöker ta det lugnt och inte använda dem så mycket. Har läst om alla biverkningar nu, alla medicinerna har omnämner magen/tarmarna. Min mage har svullnat ännu mer nu ikväll, jag tror det är antibiotikan. Har oxinormen i beredskap om det blir värre smärtor. Den verkar ju på 15 min och det är skönt att veta, trots kräkningar. Nu är det hanterbart, gör ont i revbenen på höger sida med. Höger bröst/sida är värst för mig. Känner ni att det är värre på någon sida?
Gilla

Vinna

Kvinna ·

04 jul, 2015

Rosako skrev:

Viris skrev:

usch ja! det skvalpandet har jag också hört , två gånger. undra vad det är?

Hej! Nej något knak eller skvalp har jag inte upplevt. Kan det vara luftbubblor som rör sig, altså silikonet som flyttar sig i implantatet? (Jag har ju Motiva som är maxfyllda iof) Hmm ska börja lysssna lite extra!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

04 jul, 2015

Viris skrev:
Blondabelles skrev:
Min man hjälper mig med tvättservetter med, men jag tar vanlig deo, får man inte det?
Joo vanlig deo är okej, jag uttryckte mig lite dumt bara ;)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

04 jul, 2015

Vinna skrev:
Blondabelles skrev:
Höhö jag har inte tvättat mig än! Men behöver det verkligen :) Blir nog dusch av underkroppen som vanligt, tvättar håret hängandes över vasken (om det går! Annars får mannen assistera) kommer försöka tvätta mig under armarna med två blöta handdukar, en med tvål på. Blir lite "rivigare" då. Jag är ju rörlig i armarna, både uppåt åt sidorna och rakt fram. Fast försöker ta det lugnt och inte använda dem så mycket. Har läst om alla biverkningar nu, alla medicinerna har omnämner magen/tarmarna. Min mage har svullnat ännu mer nu ikväll, jag tror det är antibiotikan. Har oxinormen i beredskap om det blir värre smärtor. Den verkar ju på 15 min och det är skönt att veta, trots kräkningar. Nu är det hanterbart, gör ont i revbenen på höger sida med. Höger bröst/sida är värst för mig. Känner ni att det är värre på någon sida?
Önskar att jag vore rörligare jag med men det tar liksom stopp. Min mage är också galet svullen, det är garanterat alla tabletter (och framförallt antibiotikan som du skrev). Jag har ingen sida som är bättre eller sämre, men fyy vad ont det gör i revbenen när jag legat ner en stund (eller, jag snarare halvligger eftersom jag har tre kuddar och ett täcke bakom ryggen), får röra mig i säkert 15-20 min innan det lättar. Ska ta oxynormen till natten för annars vet jag inte hur jag ska orka sova :/
Gilla

Viris

Kvinna ·

04 jul, 2015

Min mage är också helt uppsvälld, ser ut som jag är gravid och redan fått redigt med mjölk med! :P Haha, känner mig inte så jättevacker precis, håret på ända och svullen! :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem