Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Viris

Kvinna ·

04 jul, 2015

Hur är känseln i era bröst? Jag har full känsel bägge bröstvårtor och så gott som hela brösten. Jag trodde man skulle tappa känseln i bröstvårtorna iaf? När ska ni på återbesök? Jag ska på torsdag (9/2) men groggy som jag var kommer jag inte ihåg om de skulle ta bort tejpen bara eller stygnen med?
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

04 jul, 2015

Viris skrev:
Hur är känseln i era bröst? Jag har full känsel bägge bröstvårtor och så gott som hela brösten. Jag trodde man skulle tappa känseln i bröstvårtorna iaf? När ska ni på återbesök? Jag ska på torsdag (9/2) men groggy som jag var kommer jag inte ihåg om de skulle ta bort tejpen bara eller stygnen med?
Jag har ingen känsel på undersidan, lite svårt att avgöra om jag har känsel i bröstvårtorna eftersom jag inte har tagit av mig bhn och "känt efter" ännu. Men på ovansidan och sidorna känns allt som vanligt. Jag har 80 mil att resa på jag får ta mitt "återbesök" via mejl/telefon. Jag ska skicka massor av bilder sa de, och så ska jag byta tejp plus klippa två "trådar" på sidorna som sköterskan beskrev det.
Gilla

Vinna

Kvinna ·

04 jul, 2015

Viris skrev:
Jag har känsel i ena bröstvårtan men inte i den andra kändes det som. Känner inget under bröstvårtorna och ner. I övrigt känner jag överallt. Man får ge det lite tid! Många nervtrådar som ska hitta rätt igen! Återbesök 13 juli! Jag tror de byter tejp o tvättar. Klipper ändarna och tittar på läkningen. Stygnen brukat vara av den absorberbara sorten om jag minns rätt!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

04 jul, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:

Viris skrev:
Hej tjejer! :) Tänkte att jag skriver något med och inte bara lusläser vad ni uppdaterar med! ;) Hade också op i torsdags, 545 cc anatomiska bakom muskeln. Tror det känns rätt okej så länge jag tar ipren/ akvedon plus oxynormen. Oxynormen klarar jag mig inte utan märkte jag igårkväll.. :( Jag har bara blivit hårt tejpad runt brösten och under och sedan en abecitabh på det. Slapp bröstband med. Ssk sa att jag ev kan få ett på återbesöket. För mig känns det mest som träningsvärk, en sjujävlars träningsvärk då! ;) Sen tycker jag att det knakar eller skvalpar (!) på något sätt om jag sträcker ut armarna, är det något ni känner igen?

usch ja! det skvalpandet har jag också hört , två gånger. undra vad det är?

Hej! Nej något knak eller skvalp har jag inte upplevt. Kan det vara luftbubblor som rör sig, altså silikonet som flyttar sig i implantatet? (Jag har ju Motiva som är maxfyllda iof) Hmm ska börja lysssna lite extra!

Jag har hört det två gånger, om jag har armen i ett visst läge. Obehagligt

Gilla

Rosako

Kvinna ·

04 jul, 2015

Viris skrev:

Jag har också känsel överallt. men inte lika tydlig som förr. ska på återbesök på torsdag också och ta stygnen. ev få en bh =)

Gilla

Vinna

Kvinna ·

05 jul, 2015

Min mage är jättesvullen! Haha ser ut som om när jag var i 5:e månaden :) Imorse rörde sig tarmarna också, haha kändes precis som en bebis :) Trodde aldrig jag skulle känna den känslan igen, haha! Vi skrattar åt vår lilla "trea" :) Min hy är också oljig/fet glansig så där. Spelar föga roll! Har läst att det är vanligt. Liksom deppighet, men inget sånt än tackolov! Piggare idag, frtf ont undertill. Frtf väldigt rörlig i armarna, kan klia mig själv på ryggen nu också! Tvättade mig igår - SÅ välbehövligt! Brösten är superspända och som i ett skruvstäd, två bowlingklot... Men den som väntar på något gott! Hur mår ni idag tjejer?!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

05 jul, 2015

Mina bröst känns som att de sprängs snart, var ute på en liten promenad förut men det gjorde jätteont i revbenen på högersidan så jag har mest legat och vilat idag faktiskt.. Känner mig fortfarande ganska handikappad ;p Svullen mage, ser ut som en bebis här med, haha ;) Lite ledsen över att inte kunna lyfta upp min dotter men det är ju bara en kort period som tur är, hon är nöjd med att sitta på pappas arm om dagarna. Är jättenyfiken på hur brösten ser ut men vill inte tjuvkolla innan första duschen på torsdag!!
Gilla

Viris

Kvinna ·

05 jul, 2015

Även min mage är jättesvullen! Känner sig ju skitsnygg rent ut sagt! ;) Idag känns det bättre överlag för mig fast har fått väldigt ont under vänster bröst. Vet inte om det är revben en eller såret som gör ont. Annars känns det ganska ok, kan till och med sträcka på ryggen lite idag med! :P Försöker gå ut och gå några små promenader per dag, hoppas att det gör gott iaf. Har tittat lite på brösten, inte tagit av bh::n utan dragit ner en sida i taget och det ser helt ok ut faktiskt! :)
Gilla

Viris

Kvinna ·

05 jul, 2015

Någon som vet hur länge magen är svullen förresten? Är det narkosen eller oxynormen tro? Jag äter fortfarande oxynormen, ganska klen av mig.. ;)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

05 jul, 2015

Viris skrev:
Någon som vet hur länge magen är svullen förresten? Är det narkosen eller oxynormen tro? Jag äter fortfarande oxynormen, ganska klen av mig.. ;)
Du är inte klen för att du äter oxynorm! Man ska äta smärtstillande så det räcker, kroppen skall lägga energin på att läka! Vi är olika och behöver olika mycket helt enkelt. Jag är nöjd över att slippa ta dem, medan de är oumbärliga för andra i början! Tur att de finns! Tror att man lätt får räkna med svullen mage tills antibiotika kuren är över (om ni fått en sådan ordinerad) eller tills all medicinering är över helt. Min mage har verkigen inte kommit igång alls, tror jag bajsat en gång sen op bara. Förvisso småätit och stoppat i mig en massa smått plock, det kommer nog det också! Har varit ute i trädgården och rensat lite ogräs idag och hängt med kidsen. Men klarar inte värmen så bra, är ju så jäkla varmt här nu, blir nog lite svalare imorgon! Jag tittar på mina bröst några gånger om dagen, haha kan inte låta bli! Är ju peppande att se att svullnaden går ner hela tiden! Är extremt nyfiken på hur de ser ut om några månader...!!!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

05 jul, 2015

Vinna skrev:
Viris skrev:
Du är inte klen för att du äter oxynorm! Man ska äta smärtstillande så det räcker, kroppen skall lägga energin på att läka! Vi är olika och behöver olika mycket helt enkelt. Jag är nöjd över att slippa ta dem, medan de är oumbärliga för andra i början! Tur att de finns! Tror att man lätt får räkna med svullen mage tills antibiotika kuren är över (om ni fått en sådan ordinerad) eller tills all medicinering är över helt. Min mage har verkigen inte kommit igång alls, tror jag bajsat en gång sen op bara. Förvisso småätit och stoppat i mig en massa smått plock, det kommer nog det också! Har varit ute i trädgården och rensat lite ogräs idag och hängt med kidsen. Men klarar inte värmen så bra, är ju så jäkla varmt här nu, blir nog lite svalare imorgon! Jag tittar på mina bröst några gånger om dagen, haha kan inte låta bli! Är ju peppande att se att svullnaden går ner hela tiden! Är extremt nyfiken på hur de ser ut om några månader...!!!
Vinna, knäpper du upp läkbhn fram då när du kollar? Jag har inte "vågat" ännu för jag är rädd att jag ska "förstöra" något men om du kollat är det nog lugnt gissar jag ;) Sen är jag rädd att det ska se för jäkligt ut, haha!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

05 jul, 2015

.. Kunde inte låta bli att gå och kolla, det såg jättefint ut förutom att de är som två hårda bollar, haha ;) Mitt vänstra bröst har "åkt ner" mer än det högra så det blir väl det som läker först gissar jag.
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

05 jul, 2015

Imorgon är det äntligen min tur!!! Ska snart ta första duschen :D
Gilla

Vinna

Kvinna ·

05 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Oj! Spännande! Lycka till! Snart sitter du hemma i läkbh och skriver med oss! Kram
Gilla

Vinna

Kvinna ·

05 jul, 2015

Blondabelles skrev:
.. Kunde inte låta bli att gå och kolla, det såg jättefint ut förutom att de är som två hårda bollar, haha ;) Mitt vänstra bröst har "åkt ner" mer än det högra så det blir väl det som läker först gissar jag.
Mitt vänstra har också åkt ner mer, kanske mer muskler på höger sida iom att jag är högerhänt?? Hö gör mer ont (revbenen, sidan och nerver som spökar ut till handen) sitter högre upp och känns hårdare. Tycker dock att båda brösten mjuknat lite idag, (men är frtf hårda) eller så är det bara svullnaden som lagt sig!? Är nog ingen fara att ta av BH:n och kolla en kortis, man måste ju kontrollera om ärren blöder/vätskar om det är rodnad svullnad osv Lite svårt att kolla detta med bh:n på ;) Kan ni ligga på sidan? Jag kan men vågar faktiskt inte! Sover som flera av er lite halvsittande med en massa kuddar bakom ryggen. Går helt ok! Kommer nog göra det rätt länge.
Gilla

Viris

Kvinna ·

05 jul, 2015

Jag börjar bli nojjig över värmen, att det ska bli någon infektion osv.:( Jag fick bara antibiotika i armen innan min op, inget med hem efteråt. Hur är det för er med det?
Gilla

Vinna

Kvinna ·

05 jul, 2015

Viris skrev:
Jag börjar bli nojjig över värmen, att det ska bli någon infektion osv.:( Jag fick bara antibiotika i armen innan min op, inget med hem efteråt. Hur är det för er med det?
Se till att hålla tejpen torr bara! Blås med hårfönen om du svettat ner den. Håll dig i skuggan där det fläktar. Verkar ju som den riktiga hettan försvinner nu. I tropiska länder op ju folk sig också! Jag längtar också efter svalka! Vissa kliniker safear och kör en hel kur andra ger en dos vid op. Håll koll och håll det torrt bara så är det nog inga probs! Kram
Gilla

Rosako

Kvinna ·

05 jul, 2015

Vinna skrev:
Min mage är jättesvullen! Haha ser ut som om när jag var i 5:e månaden :) Imorse rörde sig tarmarna också, haha kändes precis som en bebis :) Trodde aldrig jag skulle känna den känslan igen, haha! Vi skrattar åt vår lilla "trea" :) Min hy är också oljig/fet glansig så där. Spelar föga roll! Har läst att det är vanligt. Liksom deppighet, men inget sånt än tackolov! Piggare idag, frtf ont undertill. Frtf väldigt rörlig i armarna, kan klia mig själv på ryggen nu också! Tvättade mig igår - SÅ välbehövligt! Brösten är superspända och som i ett skruvstäd, två bowlingklot... Men den som väntar på något gott! Hur mår ni idag tjejer?!
Samma här. Hyn är fettig och magen som en ballong. Tvättade mig idag. Och gud va skönt. Också ont undertill och har fortfarande två sten hårda strutar.......
Gilla

Rosako

Kvinna ·

05 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Lycka till:)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

05 jul, 2015

Tjejer. Kolla mina bilder och säg, tror ni dom kommer bli runda och fina, och åka upp lite?! Nu känns det som jag har betalat för två strutiga hängbröst :/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem