Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Vinna

Kvinna ·

05 jul, 2015

Rosako skrev:
Tjejer. Kolla mina bilder och säg, tror ni dom kommer bli runda och fina, och åka upp lite?! Nu känns det som jag har betalat för två strutiga hängbröst :/
Implantaten kommer sjunka och bröstvårtan följer med uppåt. Hur mycket beror på hur mycket kirurgen sänkt bröstvecket/var han skapat fickan. Var dina bröst lite struliga innan? Du får dina egna bröst fast i en större version, det innebär också att små egenheter kan bli större efter en förstoring. Kram, oroa dig inte nu! Om 8 mån nåt ser vi slutresultatet!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

05 jul, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:
Tjejer. Kolla mina bilder och säg, tror ni dom kommer bli runda och fina, och åka upp lite?! Nu känns det som jag har betalat för två strutiga hängbröst :/
Implantaten kommer sjunka och bröstvårtan följer med uppåt. Hur mycket beror på hur mycket kirurgen sänkt bröstvecket/var han skapat fickan. Var dina bröst lite struliga innan? Du får dina egna bröst fast i en större version, det innebär också att små egenheter kan bli större efter en förstoring. Kram, oroa dig inte nu! Om 8 mån nåt ser vi slutresultatet!
Nä det tycker jag inte att dom va innan. Tycker också att jag har stort mellanrum... ja jag vet att man ska ha tålamod men blir helt nojig. Men man får väl korr om man inte är nöjd?! Har jag en sportbh så är dom relativt runda. Men vill ju att dom ska va fina nakna med...
Gilla

Ximena

Kvinna ·

05 jul, 2015

Rosako nu får du luta dig tillbaka och försöka slappna av lite. Som du redan vet är dina bröst långt ifrån klara, så det är ingen idé att du sitter och oroar dig redan nu. Det tjänar inget till och även om alla dina värsta farhågor skulle besannas, vad ska du göra åt det nu? Du vet själv svaret ;) Låt dem vara nu och se till att läka ihop ordentligt. Hur det än går som kommer det att lösa sig också <3
Gilla

Rosako

Kvinna ·

06 jul, 2015

Ximena skrev:
Rosako nu får du luta dig tillbaka och försöka slappna av lite. Som du redan vet är dina bröst långt ifrån klara, så det är ingen idé att du sitter och oroar dig redan nu. Det tjänar inget till och även om alla dina värsta farhågor skulle besannas, vad ska du göra åt det nu? Du vet själv svaret ;) Låt dem vara nu och se till att läka ihop ordentligt. Hur det än går som kommer det att lösa sig också <3
Haha jag vet. Förlåt :p
Gilla

Mittilivet

Kvinna ·

06 jul, 2015

Jag fick mejlet 2 veckor före op, och har betalat in allt....!!! Nu är det inte många dagar kvar
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

06 jul, 2015

Hur mår ni idag allihopa? Alltså jag mår riktigt bra :D Det gör fortfarande ont att sätta dig upp och lägga sig ner, det liksom bränner på utsidan av brösten. Sen spänner det hel tiden, typ som mjölkstockning men det kan jag ta! Har klarat av att tvätta håret idag, sen har jag lekt med dottern hela förmiddagen och fixat lite lätt hemma så det känns underbart. Tar fortfarande oxynormen på kvällen när jag ska sova, men på dagen duger alvedon och ipren bra. Hur tycker ni storleken känns? Jag är glad att jag lyssnade på Patrik och tog 450 och inte 500, för mina ser JÄTTEstora ut, jag hoppas de minskar något iallafall men det borde de väl göra ;) Mätte mig igår och hamnar på 65G i storlek (!!!!!). Men som sagt kan jag ju inte veta den slutgiltiga storleken ännu då de är lite svullna än även om det gått ner litegrann.. Men jag tycker redan att de är såå fina så jag kunde inte vara nöjdare :D
Gilla

Vinna

Kvinna ·

06 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Hur mår ni idag allihopa? Alltså jag mår riktigt bra :D Det gör fortfarande ont att sätta dig upp och lägga sig ner, det liksom bränner på utsidan av brösten. Sen spänner det hel tiden, typ som mjölkstockning men det kan jag ta! Har klarat av att tvätta håret idag, sen har jag lekt med dottern hela förmiddagen och fixat lite lätt hemma så det känns underbart. Tar fortfarande oxynormen på kvällen när jag ska sova, men på dagen duger alvedon och ipren bra. Hur tycker ni storleken känns? Jag är glad att jag lyssnade på Patrik och tog 450 och inte 500, för mina ser JÄTTEstora ut, jag hoppas de minskar något iallafall men det borde de väl göra ;) Mätte mig igår och hamnar på 65G i storlek (!!!!!). Men som sagt kan jag ju inte veta den slutgiltiga storleken ännu då de är lite svullna än även om det gått ner litegrann.. Men jag tycker redan att de är såå fina så jag kunde inte vara nöjdare :D
Kul! Visst är det skönt att vara uppe och igång! Tycker gott du kan bjuda på en bild :) jag är nyfiken! Jag la en ny i mitt galleri men den blev på fel håll :) Mina känns också perfekta, väntar på att de ska sjunka ner lite bara eller "ploppa" som en del skriver. De har en rund form som jag tror blir super på mig när de är färdigbakade! De blir mjukare för varje dag, idag är det stor skillnad från igår. Spänner knappt nåt, ibland under brösten när jag gör lite för stora onödiga rörelser eller böjer mig ner. Jag är uppe som vanligt hela dagarna och tänkte prova köra bil idag. Kan knäppa på innersta hakarna nu! Tänker sluta med Ipren idag, har inga probs alls. Alvedon blir det kanske någon dag till. Var hittar man en bra tabell över storlek/mått? Kram på dig!
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

06 jul, 2015

Jaha då sitter man här med bröst nu då! :P skönt att höra att ni är på bättring! Själv ser jag fram emot att få trycka i mig min pills strax! Ouch... Men skönt att det är gjort! :)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

06 jul, 2015

Dina ser ju jättefina och runda ut redan!! :) Kommer bli superbra det där! Jag tycker change är bra, det har en uträknare här: http://change.com/se/bh-guide , enligt den kan jag ha 60 i underband vilket då ger storleken 60H (jag är 69 runt om så jag föredrar 65 = 65G). Ska knäppa bilder ikväll! :D
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

06 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Dina ser ju jättefina och runda ut redan!! :) Kommer bli superbra det där! Jag tycker change är bra, det har en uträknare här: http://change.com/se/bh-guide , enligt den kan jag ha 60 i underband vilket då ger storleken 60H (jag är 69 runt om så jag föredrar 65 = 65G). Ska knäppa bilder ikväll! :D
Vinna, skulle citerat ditt inlägg här!!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

06 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Jaha då sitter man här med bröst nu då! :P skönt att höra att ni är på bättring! Själv ser jag fram emot att få trycka i mig min pills strax! Ouch... Men skönt att det är gjort! :)
Grattis till nya brösten!!! :D hoppas det känns bra ;)
Gilla

Viris

Kvinna ·

06 jul, 2015

Vad menar ni med "ploppa"? :) Jag tycker att mina ser likadana ut som i torsdags, de har inte svullnat så mycket heller tror jag. Idag kanske de känns lite mjukare som ni säger.De spänner dock lite mer idag. Jag försöker ladda upp bild, men det funkar inte! :( Jag har ju mina kort i galleriet i min tele och jag kan bara ladda upp från mina filer osv, hmm.
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

06 jul, 2015

Tack! Åh så skönt det lindrade med pillren!!! Övergick i lyckorus istället över tuttarna här nu ;)
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

06 jul, 2015

(Trycker på "svara" men det tycks inte funka för mig...)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

06 jul, 2015

Hilda01 skrev:
(Trycker på "svara" men det tycks inte funka för mig...)
Tryck på citera istället! (Svara och skriv inlägg blir samma sak) Skönt att ha det gjort! Eller hur? Grattis till nya tuttar, nu blir det läkning för hela slanten!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

06 jul, 2015

Viris skrev:
Vad menar ni med "ploppa"? :) Jag tycker att mina ser likadana ut som i torsdags, de har inte svullnat så mycket heller tror jag. Idag kanske de känns lite mjukare som ni säger.De spänner dock lite mer idag. Jag försöker ladda upp bild, men det funkar inte! :( Jag har ju mina kort i galleriet i min tele och jag kan bara ladda upp från mina filer osv, hmm.
Ja altså att muskeln släpper efter för implantatet som då putar ut lite extra (typ!) Så har jag förstått det! Det tar nog nån vecka minst misstänker jag! Googla runt lite härinne så finner du nog svaret! Svullnaden går ju ner tackolov. Min svullnad gick ner väldigt fort. Första dagen var det svullet nästan upp till nyckelbenen. Jag har aldrig laddat upp bild i ett inlägg förut, men vet att bilden måste ligga uppe i galleriet för att det ska funka.
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

06 jul, 2015

Nu har jag lagt in en bild på boobsen i silvergalleriet för den som är nyfiken :)
Gilla

lwlw

Kvinna ·

06 jul, 2015

Gjorde oxå min op i torsdags! Konstigt nog är ja super rörlig och har inte ont och tar inga smärtstillande!! Är dock nojjig över att jag gjorde för små. Något man drömmer om i 8'år så blir de ändå fel?! Får panik.
Gilla

Viris

Kvinna ·

06 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Nu har jag lagt in en bild på boobsen i silvergalleriet för den som är nyfiken :)
Jättesnygga redan! :)
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

06 jul, 2015

Hur länge ska ni undvika lyft?! De sa 2 veckor utan att lyfta mitt 11-kilos barn på konsultation men nu sa de 4 veckor :( tyckte ju 2 var länge...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem