Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Hilda01

Kvinna ·

06 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Nu har jag lagt in en bild på boobsen i silvergalleriet för den som är nyfiken :)
Håller med de ser jättefina ut redan nu! :)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

06 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Hur länge ska ni undvika lyft?! De sa 2 veckor utan att lyfta mitt 11-kilos barn på konsultation men nu sa de 4 veckor :( tyckte ju 2 var länge...
2 veckor sa min kirurg, därefter är det inte "farligt" för implantaten/resultatet men det kan vara väldigt obehagligt.. Jag kommer nog undvika att lyfta mitt 10-kilosbarn så mycket det bara går under de kommande 4,5 veckorna då hennes pappa är hemma. Men det känns jobbigt att inte kunna bära/gosa som vanligt. Tur det bara är en kort period!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

06 jul, 2015

Tack Viris och Hilda01 !!! :D
Gilla

Rosako

Kvinna ·

06 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Hur mår ni idag allihopa? Alltså jag mår riktigt bra :D Det gör fortfarande ont att sätta dig upp och lägga sig ner, det liksom bränner på utsidan av brösten. Sen spänner det hel tiden, typ som mjölkstockning men det kan jag ta! Har klarat av att tvätta håret idag, sen har jag lekt med dottern hela förmiddagen och fixat lite lätt hemma så det känns underbart. Tar fortfarande oxynormen på kvällen när jag ska sova, men på dagen duger alvedon och ipren bra. Hur tycker ni storleken känns? Jag är glad att jag lyssnade på Patrik och tog 450 och inte 500, för mina ser JÄTTEstora ut, jag hoppas de minskar något iallafall men det borde de väl göra ;) Mätte mig igår och hamnar på 65G i storlek (!!!!!). Men som sagt kan jag ju inte veta den slutgiltiga storleken ännu då de är lite svullna än även om det gått ner litegrann.. Men jag tycker redan att de är såå fina så jag kunde inte vara nöjdare :D
Jag mår också bra idag:) har lagat mat och till och ned haft sex haha. Otålig man. Slutar med smärtstillande nu tänkte jag . Får se hur de blir imorgon :p hur mäter man de??
Gilla

Vinna

Kvinna ·

06 jul, 2015

Jättefina Blondabelles! Blir ju superduperbra det här! :D
Gilla

Rosako

Kvinna ·

06 jul, 2015

Viris skrev:
Blondabelles skrev:
Nu har jag lagt in en bild på boobsen i silvergalleriet för den som är nyfiken :)
Jättesnygga redan! :)
Håller med. Mina har Tack och lov börjat runda till sig. :) När får man bada igen??
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

06 jul, 2015

Hur satt era bröstvårtor direkt efter op?! Tycker det ser ut som mina är på olika ställen men det kanske är normalt ifall ena är mer svullet eller nåt?! Lite undrar jag ändå...har inte vågat ta av bhn och kika ordentligt än dock ;)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

06 jul, 2015

Rosako skrev:
Blondabelles skrev:
Hur mår ni idag allihopa? Alltså jag mår riktigt bra :D Det gör fortfarande ont att sätta dig upp och lägga sig ner, det liksom bränner på utsidan av brösten. Sen spänner det hel tiden, typ som mjölkstockning men det kan jag ta! Har klarat av att tvätta håret idag, sen har jag lekt med dottern hela förmiddagen och fixat lite lätt hemma så det känns underbart. Tar fortfarande oxynormen på kvällen när jag ska sova, men på dagen duger alvedon och ipren bra. Hur tycker ni storleken känns? Jag är glad att jag lyssnade på Patrik och tog 450 och inte 500, för mina ser JÄTTEstora ut, jag hoppas de minskar något iallafall men det borde de väl göra ;) Mätte mig igår och hamnar på 65G i storlek (!!!!!). Men som sagt kan jag ju inte veta den slutgiltiga storleken ännu då de är lite svullna än även om det gått ner litegrann.. Men jag tycker redan att de är såå fina så jag kunde inte vara nöjdare :D
Jag mår också bra idag:) har lagat mat och till och ned haft sex haha. Otålig man. Slutar med smärtstillande nu tänkte jag . Får se hur de blir imorgon :p hur mäter man de??
Haha! Skönt att inte vara ensam! Jag har också haft sex :D Hade någon sagt till mig att jag skulle sluta med starka tabletterna efter första dagen, haft sex dag tre och kört bil dag fyra hade jag bara skrattat åt dem och kallat dem tokstollar!!! (Påminner om att inte köra bil med starka värktabletter i kroppen!) Har gått över förväntan det här! Känner inte att jag pressar mig på något sätt utan jag lyssnar på kroppen. Är mest revbenen som gör sig påminda här, under brösten och muskelfästet mellan brösten ibland. Att jag kan sova på sidan (men inte vågar) och kunnat sätta mig upp och höja händerna ovanför huvudet från första dagen är rätt sjukt. Stolt över min kropp som på något märkligt vis återhämtat sig fort, jag som brukar ha så dåligt läkekött.. Hoppas inte det blir nåt bakslag nu bara. För er som är nyopererade och lider, vill inte låta pretto, men kämpa på, det blir snabbt bättre! Fokusera på målet så går det lättare! Rör på er och försök få tiden att gå fort! Vila och använd smärtstillande så kroppen kan koncentrera sig på att läka! Rosako - ska du sluta med alla tabletter på en gång? Kram på er
Gilla

Vinna

Kvinna ·

06 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Hur satt era bröstvårtor direkt efter op?! Tycker det ser ut som mina är på olika ställen men det kanske är normalt ifall ena är mer svullet eller nåt?! Lite undrar jag ändå...har inte vågat ta av bhn och kika ordentligt än dock ;)
Du är ju precis nybakad! Is i magen! Hur satt dom innan? Var de helt jämna? Du har ju gjort två operationer, klart det skiljer i svullnad osv. Kommer säkert bli jättebra, nu väntar en utmanande period med tålamod och is i magen, tur vi kan påminna varandra om det! Kram
Gilla

Rosako

Kvinna ·

06 jul, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:
Blondabelles skrev:
Haha! Skönt att inte vara ensam! Jag har också haft sex :D Hade någon sagt till mig att jag skulle sluta med starka tabletterna efter första dagen, haft sex dag tre och kört bil dag fyra hade jag bara skrattat åt dem och kallat dem tokstollar!!! (Påminner om att inte köra bil med starka värktabletter i kroppen!) Har gått över förväntan det här! Känner inte att jag pressar mig på något sätt utan jag lyssnar på kroppen. Är mest revbenen som gör sig påminda här, under brösten och muskelfästet mellan brösten ibland. Att jag kan sova på sidan (men inte vågar) och kunnat sätta mig upp och höja händerna ovanför huvudet från första dagen är rätt sjukt. Stolt över min kropp som på något märkligt vis återhämtat sig fort, jag som brukar ha så dåligt läkekött.. Hoppas inte det blir nåt bakslag nu bara. För er som är nyopererade och lider, vill inte låta pretto, men kämpa på, det blir snabbt bättre! Fokusera på målet så går det lättare! Rör på er och försök få tiden att gå fort! Vila och använd smärtstillande så kroppen kan koncentrera sig på att läka! Rosako - ska du sluta med alla tabletter på en gång? Kram på er
Ja. Halva dagen har jag varit utan så vi får se hur det tar sig:) penicillinet ska jag såklart ta Slut på :) räknade min storlek på den sidan. 75F holy Jesus.... hade a-b precis :o lycka i mitt liv. Det är sjukt hur kroppen fungerar.
Gilla

Ximena

Kvinna ·

06 jul, 2015

Det känns ju lovande inför torsdag, när ni berättar att ni påtar i trädgården, lyfter armarna över huvudet och rumlar runt i sänghalmen :) Hoppas man får den konvalescensen :)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

06 jul, 2015

Vinna: jag tycker det låter som du har världens bästa läkekött jag, underbart! Tar du alvedon och ipren fortfarande? Rosako: jaa visst är det härligt att man inte har myggbett längre utan faktiskt kommer upp "stora" kupor, haha det är verkligen lycka!!!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

06 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Vinna: jag tycker det låter som du har världens bästa läkekött jag, underbart! Tar du alvedon och ipren fortfarande? Rosako: jaa visst är det härligt att man inte har myggbett längre utan faktiskt kommer upp "stora" kupor, haha det är verkligen lycka!!!
Ja jag har nog inte riktigt förstått det än...
Gilla

Vinna

Kvinna ·

07 jul, 2015

Ximena skrev:
Det känns ju lovande inför torsdag, när ni berättar att ni påtar i trädgården, lyfter armarna över huvudet och rumlar runt i sänghalmen :) Hoppas man får den konvalescensen :)
Haha "rumla runt" vette tusan om det var ;) Stort lycka till på torsdag! Jag är jättenyfiken på hur Ergonomix upplevs! Kram
Gilla

Vinna

Kvinna ·

07 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Jag kör på Alvedon bara, märker ingen större skillnad. Funderar på att dra ner helt och kanske ta till natten bara. Känns skönt att antibiotikakuren snart är över också. Jag fick 70F, 70G beroende på hur jag mätte, tror inte riktigt på det. Måste nästan ut och köpa bh för att fatta. Jag har tömt min bh-låda och har lagt dom i påsen som ska till välgörenhet! Känns SÅ jäkla grymt!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

07 jul, 2015

Vinna skrev:
Blondabelles skrev:
Jag kör på Alvedon bara, märker ingen större skillnad. Funderar på att dra ner helt och kanske ta till natten bara. Känns skönt att antibiotikakuren snart är över också. Jag fick 70F, 70G beroende på hur jag mätte, tror inte riktigt på det. Måste nästan ut och köpa bh för att fatta. Jag har tömt min bh-låda och har lagt dom i påsen som ska till välgörenhet! Känns SÅ jäkla grymt!
Klarade natten och idag utan piller. Va lite jobbigt i morse bara:)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

07 jul, 2015

Rosako skrev:
Vinna skrev:
Blondabelles skrev:
Skönt! Men puscha dig inte för mycket bara, blir ju lätt att man går och spänner sig om man har ont och i sin tur får ont av det. Jag har slutat med Alvedon idag, men tar nog tabletterna inför natten tror jag. Sakta men säkert kommer vi tillbaka igen! Kram
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

07 jul, 2015

Jag tar alvedon och ipren men har ännu inte testat att vara utan. Känner mig riktigt bra förutom att brösten spänner (som när man ammade och det gick alldeles för långt mellan gångerna, det gör lite ont vid revbenen när jag legat ner för länge. Det skulle kanske vara värre om jag inte tog smärtstillande så jag tar dem nog någon dag till iallafall. Skönt att man känner att det blir bättre!!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

07 jul, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:
Vinna skrev:
Blondabelles skrev:
Skönt! Men puscha dig inte för mycket bara, blir ju lätt att man går och spänner sig om man har ont och i sin tur får ont av det. Jag har slutat med Alvedon idag, men tar nog tabletterna inför natten tror jag. Sakta men säkert kommer vi tillbaka igen! Kram
Nädå:) har inte ont om jag inte anstränger mig :) tänkte ta bilen och hämta hem mina älskade barn men tji fick jag. Tog ett varv runt huset och 1an och 2an va pina att lägga i så jag gav upp.... annars har jag inte ont. Rensat ur garderoben. :o otålig av att bara gå hemma.... Ja det är skönt:) på torsdag åker stygn och tejp:) skönt:) Har ni också fått "träning"? Lyfta armarna rakt upp 10 ggr var 4e timme? Hur går det? Jag tycker det är skönt och sträcka på sig:)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

07 jul, 2015

Höhö växlingen lät jobbig, vi har automat som tur är. Dra igen bildörren var jobbigt! Nej inget träningsprogram men det låter sunt! Jag "tränar" nog så det räcker tror jag. Har mest tänkt på att röra mig för att minska risken för blodpropp. Jag är som du, rätt rastlös och behöver nåt att göra! Ja stygnen åker men att tejpa får man dras med länge. Nåja likabra att dölja direktiven så man läker så fint som möjligt! Imorse kändes mina bröst på tok för stora... Men då provade jag ett linne (utan bh), sen mina jobbarkläder och då kändes det bättre! De doldes ganska bra. Provade även en bikin, såg fint ut. Men mer fejk än jag trott! Patrick sa förvisso att jag fick räkna med mindre skidbacke och en liten kant när jag valde Motiva istället (iom att de är maxfyllda) Jaja hoppas de sjunker ner mer bara! Jag ville ha naturligt resultat med skidbacke men tycker att lite fejklook också känns ok.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem