Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

madelenew

Kvinna ·

07 jul, 2015

Nu är det två dagar kvar till OP! Är det någonting man ska tänka på inför? :-)
Gilla

Mittilivet

Kvinna ·

07 jul, 2015

Nu är det bara knappt 3 dagar kvar, jag börjar bli lite nervös nu, både spännande och lite rädd att det ska bli väldigt ont efteråt,,, måste nog köpa tejp så man har hemma,,, och alvedon,,,
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

07 jul, 2015

Vinna skrev:
Hilda01 skrev:
Hur satt era bröstvårtor direkt efter op?! Tycker det ser ut som mina är på olika ställen men det kanske är normalt ifall ena är mer svullet eller nåt?! Lite undrar jag ändå...har inte vågat ta av bhn och kika ordentligt än dock ;)
Du är ju precis nybakad! Is i magen! Hur satt dom innan? Var de helt jämna? Du har ju gjort två operationer, klart det skiljer i svullnad osv. Kommer säkert bli jättebra, nu väntar en utmanande period med tålamod och is i magen, tur vi kan påminna varandra om det! Kram
Hehe ja jag vet ;) blev orolig att bhn satt fel eller nåt men det ska väl inte påverka? brösten och vårtorna var väldigt jämna innan op därför känns det nog extra konstigt. Jag har oförskämt lite smärta?! Trodde ju det skulle vara sju resor värre, sitter jag helt still gör det inte ont alls men det är ju väldigt jobbigt sen när man ska upp istället ;) var till och med och shoppade lite idag (bar inget...) fast då kändes det endel sen. Kör visserligen fullt ut med smärtstillande fortfarande, vågar inte chansa utan, kanske försöker minska dosen till morgonen. Väldigt öm långt ner på vänster revben!!! Och sen har jag typ noll känsel i hela brösten så det märks väl hur ont det gör när det släpper. Vilken dag har varit värst för er? Sägs väl dag 3-4? När fick ni känsel?
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

07 jul, 2015

madelenew skrev:
Spännande lycka till! Opererades igår av Bo och mår sjukt bra än sålänge! :)
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

07 jul, 2015

Har laddat upp en bild nu i mitt galleri! Precis tagit bort de stora kompresserna så huden är lite veckad för det. Är väldigt svullen mellan brösten.
Gilla

Vinna

Kvinna ·

07 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Vinna skrev:
Hilda01 skrev:
Hur satt era bröstvårtor direkt efter op?! Tycker det ser ut som mina är på olika ställen men det kanske är normalt ifall ena är mer svullet eller nåt?! Lite undrar jag ändå...har inte vågat ta av bhn och kika ordentligt än dock ;)
Du är ju precis nybakad! Is i magen! Hur satt dom innan? Var de helt jämna? Du har ju gjort två operationer, klart det skiljer i svullnad osv. Kommer säkert bli jättebra, nu väntar en utmanande period med tålamod och is i magen, tur vi kan påminna varandra om det! Kram
Hehe ja jag vet ;) blev orolig att bhn satt fel eller nåt men det ska väl inte påverka? brösten och vårtorna var väldigt jämna innan op därför känns det nog extra konstigt. Jag har oförskämt lite smärta?! Trodde ju det skulle vara sju resor värre, sitter jag helt still gör det inte ont alls men det är ju väldigt jobbigt sen när man ska upp istället ;) var till och med och shoppade lite idag (bar inget...) fast då kändes det endel sen. Kör visserligen fullt ut med smärtstillande fortfarande, vågar inte chansa utan, kanske försöker minska dosen till morgonen. Väldigt öm långt ner på vänster revben!!! Och sen har jag typ noll känsel i hela brösten så det märks väl hur ont det gör när det släpper. Vilken dag har varit värst för er? Sägs väl dag 3-4? När fick ni känsel?[/ Hej! Ser ut som att brösten kommit olika långt i läkningen/sjunkit ner bara! Mina är också olika. Det ordnar nog till sig! Jag vet inte vilken dag som var värst? Andra tror jag, har varit helt överkomligt för mig även utan Oxynormen. Jag känner också i ett revben, ajaj! Jag saknar känsel i ena bröstvårtan och på undersidan av brösten. Sen krånglar någon nerv ut i ena armen/handen - är den jag är mest brydd över. Men man får ge det tid helt enkelt! Kram
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

07 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Har laddat upp en bild nu i mitt galleri! Precis tagit bort de stora kompresserna så huden är lite veckad för det. Är väldigt svullen mellan brösten.
Jag tror det fixar till sig och blir jämnare med tiden, brösten läker olika fort sa de till mig på min klinik :) Jag tror det var värst typ dag 2-3 för mig, nu är det relativt smidigt att sätta sig ner/ställa sig upp, jag kan fixa lite hemma typ plocka ur diskmaskinen, leka med dottern, laga mat osv. Jag och sambon var och handlade förut och jag provade att köra kundvagnen men det kändes obehagligt så jag lät bli. Minskade bhn när jag kom hem och knäppte på innersta hakarna för att få bättre stöd, tycker den sitter åt bättre nu. Men varje gång jag ser mina bröst får jag typ en chock för de är galet stora, haha ;D
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

07 jul, 2015

Sen ang känsel så har jag haft känsel hela tiden på översidan samt sidorna. Tyvärr ingen känsel varken i bröstvårtor eller undersida har jag märkt :/ Sen är det nog något knas med nerver för mig med för mina armar "somnar" när jag ligger ner.
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

07 jul, 2015

madelenew skrev:
Spännande att det är så nära! :) Jag tror inte jag gjorde något speciellt innan, drack mycket vatten innan (fram till fastan innan op vill säga), tvättade sängkläder och kläder, handlade och laddade upp kyl/frys med mat.. Typ det jag kommer att tänka på ;)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

07 jul, 2015

Vinna skrev:
Höhö växlingen lät jobbig, vi har automat som tur är. Dra igen bildörren var jobbigt! Nej inget träningsprogram men det låter sunt! Jag "tränar" nog så det räcker tror jag. Har mest tänkt på att röra mig för att minska risken för blodpropp. Jag är som du, rätt rastlös och behöver nåt att göra! Ja stygnen åker men att tejpa får man dras med länge. Nåja likabra att dölja direktiven så man läker så fint som möjligt! Imorse kändes mina bröst på tok för stora... Men då provade jag ett linne (utan bh), sen mina jobbarkläder och då kändes det bättre! De doldes ganska bra. Provade även en bikin, såg fint ut. Men mer fejk än jag trott! Patrick sa förvisso att jag fick räkna med mindre skidbacke och en liten kant när jag valde Motiva istället (iom att de är maxfyllda) Jaja hoppas de sjunker ner mer bara! Jag ville ha naturligt resultat med skidbacke men tycker att lite fejklook också känns ok.
Ha va kul:) testade min baddräkt idag och kände mig för första gången sexig haha. Jag tycker det är snyggt när de ser lite fejk ut:)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

07 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Vinna skrev:
Hilda01 skrev:
Hehe ja jag vet ;) blev orolig att bhn satt fel eller nåt men det ska väl inte påverka? brösten och vårtorna var väldigt jämna innan op därför känns det nog extra konstigt. Jag har oförskämt lite smärta?! Trodde ju det skulle vara sju resor värre, sitter jag helt still gör det inte ont alls men det är ju väldigt jobbigt sen när man ska upp istället ;) var till och med och shoppade lite idag (bar inget...) fast då kändes det endel sen. Kör visserligen fullt ut med smärtstillande fortfarande, vågar inte chansa utan, kanske försöker minska dosen till morgonen. Väldigt öm långt ner på vänster revben!!! Och sen har jag typ noll känsel i hela brösten så det märks väl hur ont det gör när det släpper. Vilken dag har varit värst för er? Sägs väl dag 3-4? När fick ni känsel?
Jag tyckte att smärtan avtog för varje dag. Dag 3 började jag må bra och dag 4 ännu bättre:) Jag har haft känsel sen dag 1. Det är väldigt individuellt och det kan ta långt tid. Eller inte.
Gilla

Rosako

Kvinna ·

07 jul, 2015

Lycka till tjejer ♡
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

08 jul, 2015

Från och med ikväll ska jag bara ta alvedon tänkte jag. På iprenförpackningen står det ju att man får äta dem max 5 dagar i sträck och det har jag gjort då. Har fortfarande ont som träningsvärk, mest i vänstra bröstet som också är det som sjunkit ner mest och fått mest underpol. Hoppas det går bra för er andra :)
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

08 jul, 2015

Blir så vansinnigt trött av tramadolen så hoppas jag kan sluta med det snart. Börjar få tillbaka lite känsel nu, mest högra bröstet. Jag fick hjälp med hårtvätt i morse det var underbart! :D 5e dagen får jag helduscha, längtar :) Magen är inte alls i form så det är inte gott att äta heller, nästan det som är värst just nu.
Gilla

Vinna

Kvinna ·

08 jul, 2015

Jag slutade med alvedonen under gårdagen, gick ok! Men imorse hade jag ont i vä bröstet och i revbenen igen så jag kör Alvedonen igen nu. Måste läsa på lite vad som gäller och hur länge man får ta den. Ja har ju ätit väldigt lite piller men känner att Alvedonen hjälper mig bra med revbenen och muskelfästet mellan brösten. Är så glad att det bara är ett piller kvar på antibiotikakuren! Min mage är aningen mindre svullen men fortfarande stor.. Är så glad över mina nya tuttar! Tjoho! De förändras hela tiden, ffa ovandelen har blivit mycket mjukare nu. Min egen vävnad känns mindre spänd nu. Har tom. lagt ut några nya bilder! Haha!. Jag känner också att de är stora, men inte för stora, de känns perfekta faktiskt! Fast ibland när jag är naken känns de gigantiska :) men den könslan försvinner snabbt när jag klär på mig tackolov! Får duscha imorgon, men kommer vänta några dagar till. Vill inte blöta ner tejpen än och är mån om att ärren ska bli så fina som det går. Känns helt ok ändå. Tvättar håret i handfatet, duschar underkroppen som vanligt och kom på ett bra knep för armhålorna. Tar en tvättsvamp med tvål, mycke lödder och lite vatten, skrubbar mig med den grova sidan, sköljer ut och vrider ur. Sen torkar jag bort tvålen med svampen som är fuktig igen. Funkar perfekt. Hur gick det för er som opade idag? Är ni här inne och tuttsurfar som jag kallar det eller sover ni som stockar? :) Hoppas upplevelsen var bra! Nu ska jag ta och boka biljetter till mitt återbesök på måndag! Kram på er, så glad över att skriva med er här!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

09 jul, 2015

Återbesök nu:) äntligen åker allt krafs runt om. Förhoppningsvis får jag en bh också:) har gått runt nu en vecka utan och brästvårtorna är ju inte alls synliga igenom haha... och mannen gör ju inte det bättre Heller haha Nu har väl fler opat sig? :):)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

09 jul, 2015

Vinna skrev:
Jag slutade med alvedonen under gårdagen, gick ok! Men imorse hade jag ont i vä bröstet och i revbenen igen så jag kör Alvedonen igen nu. Måste läsa på lite vad som gäller och hur länge man får ta den. Ja har ju ätit väldigt lite piller men känner att Alvedonen hjälper mig bra med revbenen och muskelfästet mellan brösten. Är så glad att det bara är ett piller kvar på antibiotikakuren! Min mage är aningen mindre svullen men fortfarande stor.. Är så glad över mina nya tuttar! Tjoho! De förändras hela tiden, ffa ovandelen har blivit mycket mjukare nu. Min egen vävnad känns mindre spänd nu. Har tom. lagt ut några nya bilder! Haha!. Jag känner också att de är stora, men inte för stora, de känns perfekta faktiskt! Fast ibland när jag är naken känns de gigantiska :) men den könslan försvinner snabbt när jag klär på mig tackolov! Får duscha imorgon, men kommer vänta några dagar till. Vill inte blöta ner tejpen än och är mån om att ärren ska bli så fina som det går. Känns helt ok ändå. Tvättar håret i handfatet, duschar underkroppen som vanligt och kom på ett bra knep för armhålorna. Tar en tvättsvamp med tvål, mycke lödder och lite vatten, skrubbar mig med den grova sidan, sköljer ut och vrider ur. Sen torkar jag bort tvålen med svampen som är fuktig igen. Funkar perfekt. Hur gick det för er som opade idag? Är ni här inne och tuttsurfar som jag kallar det eller sover ni som stockar? :) Hoppas upplevelsen var bra! Nu ska jag ta och boka biljetter till mitt återbesök på måndag! Kram på er, så glad över att skriva med er här!
Snyggt!! Passar dig:)
Gilla

Viris

Kvinna ·

09 jul, 2015

Rosako skrev:
Återbesök nu:) äntligen åker allt krafs runt om. Förhoppningsvis får jag en bh också:) har gått runt nu en vecka utan och brästvårtorna är ju inte alls synliga igenom haha... och mannen gör ju inte det bättre Heller haha Nu har väl fler opat sig? :):)
Ja nu är det äntligen dags att bli av med tejpen! :) Är så nyfiken på hur det ser ut utan all tejp runt om. Tänk så olika detär från klinik till klinik, jag är tejpad runt brösten och en vanlig sportbh på det. :) Hoppas på att jag får lov att köpa en snyggare sportbh snart iaf! :P
Gilla

Mittilivet

Kvinna ·

09 jul, 2015

I morgon vid denna tiden är min op snart färdig,,,, fjärilar i magen, men jag är inställd på att allt går bra
Gilla

Ximena

Kvinna ·

09 jul, 2015

Så nu är det klart, utskriven 3,5 h efter op. Jag försökte tidigare gem om att säga "nu är jag piggelin!", sköterskan höll dock inte med :) Nu sitter jag bara och väntar på att smärtisen ska gå ur och helvetet börja...För det känns lite för lätt just nu :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem