Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Vinna

Kvinna ·

10 jun, 2015

Det blir 400+425! Vågar inte mig på 450 tror jag! Såg denna tråden - dom passar perfekt på henne som är både kortare o väger mer än mig... Börjar nojja att det blir FÖR stort nu ist... Skrattar lite åt mig själv, men shit så jobbigt detta är! https://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring/bild-425-cc-strax-2-manader
Gilla

Rosako

Kvinna ·

10 jun, 2015

Vinna skrev:
Det blir 400+425! Vågar inte mig på 450 tror jag! Såg denna tråden - dom passar perfekt på henne som är både kortare o väger mer än mig... Börjar nojja att det blir FÖR stort nu ist... Skrattar lite åt mig själv, men shit så jobbigt detta är! https://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring/bild-425-cc-strax-2-manader

Alla jag känner som har gjort op har sagt till mig att ta större än vad jag egentligen vill ha. Dom säger att man blir storleksblind och att man vill ha större sen!

Gilla

Fielisa

Kvinna ·

11 jun, 2015

Vinna skrev:
Föresten Fielisa! Var tvungen att dubbelkolla, men det var ju du som skrev inlägget om att Opa på sommaren eller ej! Där jag gick lite "motströms" :) Kul att du valde att "tuta och köra"i stället! Man ska inte göra saker så krångligt för sig! Kram
Ja det är jag! Jag har ingen lust att vänta längre! (Och min pojkvän börjar tröttna på allt mitt tuttprat så han är nog rätt nöjd också). Du har så rätt! Man ska göra det som känns rätt :) Vad lustigt att vi fick samma datum :) Det känns lite tryggt på något sätt att veta fler som ska utsätta sig för detta samma dag på samma ställe. Det blir Silimed anatomiska, bakom muskeln. Jag har tydligen väldigt tunn hud så risken för rippling skulle bli rätt stor med runda då jag vill ha droppformade bröst. 275 eller 325, velar mellan storlekarna. Hur svårt som helst ju det här! Men oavsett vad jag väljer så kommer det ju bli bättre än dagens :) Kram
Gilla

Mintur

Kvinna ·

11 jun, 2015

Är oxå lite tveksam över stl på jag ska ha känns som om dom flesta väljer större.. Tycker att dt är svårt tänka hur d kommer se ut o om man har valt rätt... Speciellt när man inte vill ha stora men inte heller för små..
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

11 jun, 2015

Vinna skrev:
Det kommer att bli jättefint med 400+425 på dig, det är jag övertygad om :) Jag pratade med Patrik idag ang min fundering att välja 500 cc ist för 450. Men han rekommenderade mig att ta 450 trots allt eftersom han sa att de implantaten kommer passa bäst på mig. Min bröstbredd är 12 så 500 blir väldigt breda på mig... Han trodde de skulle kunna klämma på nerven och det känns onödigt att ta den risken. Så nu känns det helt rätt med 450, större kan jag inte ta helt enkelt :)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

11 jun, 2015

Fielisa skrev:
Jag ska också opereras hos Patrik 2 juli! Hade en tid bokad i augusti först men bytte den idag mot denna tiden. Blev plötsligt väldigt snart!! Så glad och nervös och förväntansfull :)
Haha vad kul :D vilken tid har du op? Jag har på morgonen men har glömt exakta tiden nu ;p
Gilla

lwlw

Kvinna ·

11 jun, 2015

Åh men hur många är vi nu som ska opereras 2 juli hos Örjan? Hahaha :D jag ska! Vet dock inte tiden ännu! Jag har funderat på 350cc! Blir de för lite? Vill ha ganska propotionerliga till kroppen
Gilla

HundFlickan

Kvinna ·

11 jun, 2015

Hej! Hoppar in här jag också, jag har OP den 2a Juli! Detta kommer då bli min 2a OP pga första blev inte riktigt vad jag förväntat mig. Jag är 172cm på ca 60kg, har nu 450cc&500cc mp+ mentor och det ser ut som en C-kupa när jag var ute efter D-kupa utseende :) Så väljer mellan 700cc och 800cc hp mentor.. det låter dock så himla stort, men med min kroppsbyggnad (inte stor, inte pinnsmal) så är det inte så värst stort. Men jag avskräcks av att kolla på numrerna haha.
Gilla

Rosako

Kvinna ·

11 jun, 2015

Så många vi är på samma datum =) 

Jag hittar inte var man kan lägga upp förebilder... Hjälp mig snälla
Gilla

Fielisa

Kvinna ·

11 jun, 2015

Blondabelles skrev:
Fielisa skrev:
Jag ska också opereras hos Patrik 2 juli! Hade en tid bokad i augusti först men bytte den idag mot denna tiden. Blev plötsligt väldigt snart!! Så glad och nervös och förväntansfull :)
Haha vad kul :D vilken tid har du op? Jag har på morgonen men har glömt exakta tiden nu ;p
Vad roligt! Jag har tid kl 9, så då borde vi ju ses :D
Gilla

Rosako

Kvinna ·

11 jun, 2015

Så nu har jag hittat var man laddar upp och blivit silvermedlem. Har laddat upp en förebild och tror ni 400-440cc Blir för litet på mig. Är rädd för det..
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

11 jun, 2015

Ni som ska opereras på Laser och Estetik, vet ni vad som gäller ang hårtvätt med Descutan? Ska man tvätta hår + kropp på kvällen och sedan enbart kroppen på morgonen? Eller ska håret tvättas båda gångerna? Jag har ju så jäkla långt hår så det kommer absolut inte hinna torka på morgonen innan op... ;p
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

11 jun, 2015

Rosako skrev:
Så nu har jag hittat var man laddar upp och blivit silvermedlem. Har laddat upp en förebild och tror ni 400-440cc Blir för litet på mig. Är rädd för det..
Du skulle säkert kunna bära upp 500 utan att det ser för stort ut :) Men är inte stor skillnad visuellt mellan 440 och 500 t ex så 440 tror jag blir fint på dig! Jag ska lägga in 450 cc men har en del egen vävnad (du kan se förebild på min sida). Jag är lång och smal och ute efter stora bröst, på gränsen till för stora så min kirurg har sagt att 450 blir stort på mig.
Gilla

Rosako

Kvinna ·

11 jun, 2015

Blondabelles skrev:
Rosako skrev:
Du skulle säkert kunna bära upp 500 utan att det ser för stort ut :) Men är inte stor skillnad visuellt mellan 440 och 500 t ex så 440 tror jag blir fint på dig! Jag ska lägga in 450 cc men har en del egen vävnad (du kan se förebild på min sida). Jag är lång och smal och ute efter stora bröst, på gränsen till för stora så min kirurg har sagt att 450 blir stort på mig.
Okej va skönt. Är rädd att man ska bli besviken för att dom blir "för små" (vill också ha stora) men inte för stora. Min kirurg sa att 400 gick och kanske 440. 500 gick knappt då jag inte hade huden till de. Tror det blir bra på dig:) du har lite mer än mig :) har det stor betydelse. På hut mycket man har sedan innan?
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

11 jun, 2015

Rosako: Jag ville också ha 500 men kirurgen avrådde pga att implantaten blev för breda för mig helt enkelt.. Men jag hoppas att jag blir nöjd med 450, är rädd att jag ska tycka att de är för små men hoppas inte det. Jo jag tror det gör viss skillnad med den egna vävnaden, jag har 65C idag och räknar med att hamna på 65F-G, medans en med t ex 65A får räkna med D-E :)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

11 jun, 2015

Blondabelles skrev:
Rosako: Jag ville också ha 500 men kirurgen avrådde pga att implantaten blev för breda för mig helt enkelt.. Men jag hoppas att jag blir nöjd med 450, är rädd att jag ska tycka att de är för små men hoppas inte det. Jo jag tror det gör viss skillnad med den egna vävnaden, jag har 65C idag och räknar med att hamna på 65F-G, medans en med t ex 65A får räkna med D-E :)
Okej:) då blir jag nog d-e. Har typ b nu. 2 veckor och 6 dagar kvar. Så nervös. :)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

12 jun, 2015

Rosako skrev:
Blondabelles skrev:
Okej:) då blir jag nog d-e. Har typ b nu. 2 veckor och 6 dagar kvar. Så nervös. :)
OMG! 2 veckor och 6 dgr? Redan? Jag räknar inte dagarna men måste få tummen ur o betala märker jag! Hehe tur vi är ett gäng som kan hålla ihop lite o puscha varandra inför den 2 juli/op i Juli!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

13 jun, 2015

Rosako skrev:

Vinna skrev:

Alla jag känner som har gjort op har sagt till mig att ta större än vad jag egentligen vill ha. Dom säger att man blir storleksblind och att man vill ha större sen!

Jo jag vet, framförallt också på detta forumet! Men jag tror att de flesta nöjda lämnar forumet och den största andelen som är kvar har önskan om strlbyte, korrigering, andra op osv. Jag tror jag blir nöjd med 400-450 någonstans! Vi får se! Är ju sån liten skillnad, nån matsked bara, blir nog främst skillnad i klyftans bredd för mig. Jag tänker absolut inte gå upp över 450. Formen är väldigt viktig för mig! Hoppas vi alla blir nöjda :)
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

13 jun, 2015

Ja kul att kunna följas åt här i tråden! Någon som har handlat bh eller annat inför op än? :) Jag måste iallafall köpa en läkbh, eller ja man lär väl vilja ha två så man kan byta och tvätta :) funderar på modellen "Yajlee Lotta" men man kanske måste ha en annan innan den?! Ska finnas på Apoteket så tänkte att man kanske kan ha en sån och en yajlee...
Gilla

Rosako

Kvinna ·

13 jun, 2015

Hilda01 skrev:
Ja kul att kunna följas åt här i tråden! Någon som har handlat bh eller annat inför op än? :) Jag måste iallafall köpa en läkbh, eller ja man lär väl vilja ha två så man kan byta och tvätta :) funderar på modellen "Yajlee Lotta" men man kanske måste ha en annan innan den?! Ska finnas på Apoteket så tänkte att man kanske kan ha en sån och en yajlee...

Kan man ens ha bh innan man läkt? Man får ju en på kliniken. Jag har inte tänkt på det. köper bh när dom sitter där och jag kan åka och handla! =) vet ju inte vilken storlek jag får :P

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem