Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Rosako

Kvinna ·

13 jun, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:

Vinna skrev:
Det blir 400+425! Vågar inte mig på 450 tror jag! Såg denna tråden - dom passar perfekt på henne som är både kortare o väger mer än mig... Börjar nojja att det blir FÖR stort nu ist... Skrattar lite åt mig själv, men shit så jobbigt detta är! https://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring/bild-425-cc-strax-2-manader

Alla jag känner som har gjort op har sagt till mig att ta större än vad jag egentligen vill ha. Dom säger att man blir storleksblind och att man vill ha större sen!

Jo jag vet, framförallt också på detta forumet! Men jag tror att de flesta nöjda lämnar forumet och den största andelen som är kvar har önskan om strlbyte, korrigering, andra op osv. Jag tror jag blir nöjd med 400-450 någonstans! Vi får se! Är ju sån liten skillnad, nån matsked bara, blir nog främst skillnad i klyftans bredd för mig. Jag tänker absolut inte gå upp över 450. Formen är väldigt viktig för mig! Hoppas vi alla blir nöjda :)

Kan va så ja!

Ja formen för mig är också viktigast. Jag är ute efter en fin klyfta och vill ha brösten inte allt för långt ifrån varandra. Hoppas det blir bra med bröstvårtorna med så dom inte hamnar någon annan stans, neråt typ, är det stor riska att det blir så??
Gilla

Vinna

Kvinna ·

14 jun, 2015

Jag fick HP bla för att få upp bröstvårtan ordentligt. Har sett en del efter op som haft bröstvårtorna pekandes aningen neråt. Men det har ordnat sig när implantaten åkt ner i fickan. Jag tror inte det är vanligt, kirurgerna är skickliga! Man sänker ju också bröstvecket, automatiskt hamnar bröstvårtorna lite högre. Vad är perfekt klyfta för dig? Ska kolla din före-bild om du har någon! Om brösten sitter mycket isär före så sitter de nog hyfsat isär efter också och tvärtom. Om man ska generalisera upplever jag att de allra flesta som är missnöjda med strl, dvs gör en op till är de som har 300cc- nåt och tyckte det blev litet. Sen finns det ju såklart undantag! Vi alla har ju olika förväntningar och uppfattningar om vad som blir lagom, man vet nog inte förrän efteråt :) Ska bli spännande att chatta vidare här efter op! Nästa sommar solar vi topless :D
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

14 jun, 2015

Nej alltså det är den första sk läkbhn och sportbh man kan ha sen jag menar, inte vanlig såklart :P hur länge har man läkbhn på dygnet runt? Jag får inte med någon på min klinik.
Gilla

Mintur

Kvinna ·

14 jun, 2015

Har ni andra börjat förbreda er inför op som att tex köpa hem nåt eller vad som? Tänker om det e något man borde fixa innan det e dags...
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

14 jun, 2015

Mintur skrev:
Har ni andra börjat förbreda er inför op som att tex köpa hem nåt eller vad som? Tänker om det e något man borde fixa innan det e dags...
Jag har köpt descutan (det man tvättar sig med innan operation) samt lösa sköna kläder att använda dagarna efteråt :) Har även skrivit packlista på vad jag ska ta med till sthlm (bor 40 mil bort så ska sova över på hotell). Annars inget särskillt ännu. Min sambo är hemma 4 veckor efter min op så han får hjälpa mig med allt hemma ;)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

14 jun, 2015

Vinna skrev:
Jag fick HP bla för att få upp bröstvårtan ordentligt. Har sett en del efter op som haft bröstvårtorna pekandes aningen neråt. Men det har ordnat sig när implantaten åkt ner i fickan. Jag tror inte det är vanligt, kirurgerna är skickliga! Man sänker ju också bröstvecket, automatiskt hamnar bröstvårtorna lite högre. Vad är perfekt klyfta för dig? Ska kolla din före-bild om du har någon! Om brösten sitter mycket isär före så sitter de nog hyfsat isär efter också och tvärtom. Om man ska generalisera upplever jag att de allra flesta som är missnöjda med strl, dvs gör en op till är de som har 300cc- nåt och tyckte det blev litet. Sen finns det ju såklart undantag! Vi alla har ju olika förväntningar och uppfattningar om vad som blir lagom, man vet nog inte förrän efteråt :) Ska bli spännande att chatta vidare här efter op! Nästa sommar solar vi topless :D
Jag skulle vilja ha en klyfta där brösten inte nuddar men är ändå nära varandra. Ca 3 cm Mellan kanske :) Vad är HP?
Gilla

Vinna

Kvinna ·

14 jun, 2015

Rosako skrev:
Vinna skrev:
Jag skulle vilja ha en klyfta där brösten inte nuddar men är ändå nära varandra. Ca 3 cm Mellan kanske :) Vad är HP?
HP är High projection, altså själva putet. Jag skulle gärna också ha klyftan som du beskriver!
Gilla

madelenew

Kvinna ·

15 jun, 2015

Det var någon som hade OP på clinic strömstad i tråden va? Jag undrar om ni fått någon information om betalning osv? Det börjar ju närma sig nu :D
Gilla

Vinna

Kvinna ·

15 jun, 2015

Betalat op idag! Utan en blinkning, trodde det skulle vara mer nervöst faktiskt. Hmm undrar när nervositeten kommer? Hur känner ni?'
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

15 jun, 2015

Vinna skrev:
Betalat op idag! Utan en blinkning, trodde det skulle vara mer nervöst faktiskt. Hmm undrar när nervositeten kommer? Hur känner ni?'
Jag har börjat känna mig lite nervös nu, men mest exalterad, längtar så sjukt mycket efter 2 juli!! Det är ju dryga 2 veckorna kvar bara :D Vet du förresten om det skulle komma ngn mer info hem från L&E? Till mig sa de att allt står i papprena man fick efter konsultationen men jag funderar över descutantvätten, ska man tvätta håret med det både kväll och morgon? Eller räcker det med kväll?
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

15 jun, 2015

Jag ska op på clinic Strömstad, info om betalning skulle man få med instrukitonsmailet 2 v före op, betalning skulle göras 1 v före om jag minns rätt. Jag längtar!!! Och nervös!!! :D
Gilla

Mittilivet

Kvinna ·

15 jun, 2015

madelenew skrev:
Det var någon som hade OP på clinic strömstad i tråden va? Jag undrar om ni fått någon information om betalning osv? Det börjar ju närma sig nu :D
Ja jag ska opereras 10 juli,,, men man får mejl om betalning och annat 2 veckor före,,,,
Gilla

Vinna

Kvinna ·

16 jun, 2015

Blondabelles skrev:
Vinna skrev:
Jag har börjat känna mig lite nervös nu, men mest exalterad, längtar så sjukt mycket efter 2 juli!! Det är ju dryga 2 veckorna kvar bara :D Vet du förresten om det skulle komma ngn mer info hem från L&E? Till mig sa de att allt står i papprena man fick efter konsultationen men jag funderar över descutantvätten, ska man tvätta håret med det både kväll och morgon? Eller räcker det med kväll?
Nej jag tror inte det skulle komma mer info från dem. Allt står ju i papprena! Jag tolkar det som två tvättar, en kvällen innan och en på morgonen. En tvätt innebär även håret, så ja håret två gånger. Jag vet inte direkt om jag längtar faktiskt, är så där lite blandade känslor. Vill mest ha det överstökat och få fina bröst! Jo fast egentligen så längtar jag lite. Ffa att sätta mig på tåget mot Stockholm ihop med min kompis :) Vi ska ju ha en härlig tjejdag där uppe dagen innan. Tyvärr ingen vinlunch dock :) Hoppas vi träffas där, jag vet inte om man delar rum kanske?!
Gilla

Rosako

Kvinna ·

16 jun, 2015

Vinna skrev:

Jag är riktigt nervös. Jag har velat detta så länge och äntligen är det tid! Puhhh

Gilla

Vinna

Kvinna ·

16 jun, 2015

Mintur skrev:
Bara köpt descutan svamparna! Sen så försöker jag hoppa en massa studsmatta o vara fysisk med ungarna nu när det går! Måla klart i vårat kök! I övrigt så har jag inte förberett mig nåt speciellt! Känns gott med semester för då finns alla chanser i världen till att slappa och läka
Gilla

Fielisa

Kvinna ·

16 jun, 2015

Jag sitter här med ris innanför bh-n och kan inte fatta att jag snart kommer få tuttar! Det är helt ofattbart. Jag är så lycklig så jag har inte alls hunnit bli nervös. Jag som har jordens sjukhusskräck sitter här och längtar tills det är dags. Men jag kan lova att jag kommer bli nervös när det verkligen närmar sig. Nu ska jag betala så jag inte glömmer! Som ett barn innan julafton går jag runt här och är alldeles uppspelt.

Jag passar på att göra sånt som jag inte kommer kunna göra på ett tag, springa framför allt. Annars har jag inte förberett något.

Gilla

Hilda01

Kvinna ·

18 jun, 2015

Fielisa: vad ska du lägga in för implantat? :) jag har op 4 dagar efter er!!! :D jag fattar inte att det är så snart som det ändå är, kanske lika bra! Inte alls nervös än men en del funderingar snurrar ju, tänker inte alls mycket på själva brösten (det känns bara overkligt än) är mer allt annat runt som ska gå ihop med barnpass, förberedelser och sen att man inte vet hur man kommer må efteråt...att inte kunna gosa med barnen på flera dagar :/ måste komma ihåg att ta lite före-bilder också.
Gilla

Vinna

Kvinna ·

18 jun, 2015

Blondabelles, Rosako och Fielisa!! TVÅ VECKOR KVAR IDAG!!!!! Tjoho!! Oj så spännande!! Fortfarande inte nervös alls?!?
Gilla

Nya bröst

Kvinna ·

20 jun, 2015

Betalade in igår, oj vad verkligt allt blev! Är nu super nervös!! Kan knappt fokusera mig på jobbet, haha... 12 dagar å 15 timmar kvar...
Gilla

Nya bröst

Kvinna ·

20 jun, 2015

Jag har tid den 3:e så dagen efter :(
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem