Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Vinna

Kvinna ·

20 jun, 2015

Nya bröst skrev:
Betalade in igår, oj vad verkligt allt blev! Är nu super nervös!! Kan knappt fokusera mig på jobbet, haha... 12 dagar å 15 timmar kvar...
Kul!! Då opas vi samma dag på samma ställe! (Du och jag, Blondabelles, Fielisa och Rosako!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

20 jun, 2015

Jaha ok!! Men det är ju nästan lika nära! Tyckte det var lite konstigt då jag uppfattade det som att de olika kirurgerna har olika op-dagar! Men då stämmer det nog att det bara är Patrick som opar på onsdagar!
Gilla

Fielisa

Kvinna ·

21 jun, 2015

Hilda01 skrev:
Fielisa: vad ska du lägga in för implantat? :) jag har op 4 dagar efter er!!! :D jag fattar inte att det är så snart som det ändå är, kanske lika bra! Inte alls nervös än men en del funderingar snurrar ju, tänker inte alls mycket på själva brösten (det känns bara overkligt än) är mer allt annat runt som ska gå ihop med barnpass, förberedelser och sen att man inte vet hur man kommer må efteråt...att inte kunna gosa med barnen på flera dagar :/ måste komma ihåg att ta lite före-bilder också.
Jag ska lägga in Silimed anatomiska 275 eller 320 cc, bakom muskeln. :) Jag fattar inte heller att det är så snart! Jag funderar jättemycket på just brösten och storleken. Jag har inga barn så jag har det ju mycket lättare efter som bara kan tänka på mig själv. Ja före-bilder är nog jättebra att ha sen!
Gilla

Ximena

Kvinna ·

21 jun, 2015

Hellu brudar, det är snart op för min del och jag oroar mig för att jag inte är nervös.... Det känns som att jag borde vara det, men det känns liksom ingenting =\ fast i grunden kanske det är bra :)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

21 jun, 2015

Vinna skrev:
Blondabelles, Rosako och Fielisa!! TVÅ VECKOR KVAR IDAG!!!!! Tjoho!! Oj så spännande!! Fortfarande inte nervös alls?!?

Jag är nervös än. men inte lika mycket som innan... Ska betala 32 000 den 25 och resten samma dag. blir kanske annorlunda när jag betalt :O

Gilla

Rosako

Kvinna ·

21 jun, 2015

Vinna skrev:
Mintur skrev:
Har ni andra börjat förbreda er inför op som att tex köpa hem nåt eller vad som? Tänker om det e något man borde fixa innan det e dags...
Bara köpt descutan svamparna! Sen så försöker jag hoppa en massa studsmatta o vara fysisk med ungarna nu när det går! Måla klart i vårat kök! I övrigt så har jag inte förberett mig nåt speciellt! Känns gott med semester för då finns alla chanser i världen till att slappa och läka

descutan svampar.. Ska man ha det sen med? Fick en typ tjock våtservett ser det ut som, som jag skulle duscha i innan jag åkte dit. ska man ha efteråt också???

Gilla

Rosako

Kvinna ·

21 jun, 2015

Vilken tid har ni den 2 juli? Min tid är 07.45. Kommer säkert inte kuna sova! 

Gilla

Vinna

Kvinna ·

21 jun, 2015

Ximena skrev:
Hellu brudar, det är snart op för min del och jag oroar mig för att jag inte är nervös.... Det känns som att jag borde vara det, men det känns liksom ingenting =\ fast i grunden kanske det är bra :)
Jag är inte heller nervös alls. Men däremot blir tankarna på att jag har ju faktiskt redan fina bröst (vilket jag tycker) är det här onödigt. Det är mycket pengar , kommer jag bli nöjd osv. Men nervös nej, eftertänksam Ja! Däremot vet jag att jag aldrig kommer avboka det hela :) Jag kommer nog bli lite nervös samma dag. Men kör med inställningen att det är som att gå till frisören- typ! Jag är bra på att coola ner mig i nervösa situationer såattsäga! Tror inte du behöver vara orolig, fortsätt vara cool!! Kram!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

21 jun, 2015

Rosako skrev:

Vi får bilda team du och jag Rosako! Jag har 07.30! Vi kommer garanterat ses där! Jag tror Blondabelles hade typ 08.15 eller närmare 9-ish. Övriga vet jag inte.
Gilla

Vinna

Kvinna ·

21 jun, 2015

Rosako skrev:

Vinna skrev:
Mintur skrev:
Har ni andra börjat förbreda er inför op som att tex köpa hem nåt eller vad som? Tänker om det e något man borde fixa innan det e dags...
Bara köpt descutan svamparna! Sen så försöker jag hoppa en massa studsmatta o vara fysisk med ungarna nu när det går! Måla klart i vårat kök! I övrigt så har jag inte förberett mig nåt speciellt! Känns gott med semester för då finns alla chanser i världen till att slappa och läka

descutan svampar.. Ska man ha det sen med? Fick en typ tjock våtservett ser det ut som, som jag skulle duscha i innan jag åkte dit. ska man ha efteråt också???

Nä inte efteråt. Kvällen innan tar du en descutan dusch och på morgonen precis innan ytterligare en descutan dusch! Sen slipper vi det! Om du köpt på apoteket är det en kartong med två kitt. Små svampar i en pappförpackning! Det står på vilken del på kroppen de är till för. Är det de du menar?
Gilla

Nya bröst

Kvinna ·

21 jun, 2015

Är det bara jag som köpt hibiscrub (tror det hette så) istället för decutan? Var rädd att svamparna inte var tillräckligt! Måsta man ha någon speciell svamp till den?
Gilla

Rosako

Kvinna ·

22 jun, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:

Vi får bilda team du och jag Rosako! Jag har 07.30! Vi kommer garanterat ses där! Jag tror Blondabelles hade typ 08.15 eller närmare 9-ish. Övriga vet jag inte.
Jag ska opereras i Malmö på plastikkirurgiska institutet :)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

22 jun, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:

Vinna skrev:
Mintur skrev:

Nä inte efteråt. Kvällen innan tar du en descutan dusch och på morgonen precis innan ytterligare en descutan dusch! Sen slipper vi det! Om du köpt på apoteket är det en kartong med två kitt. Små svampar i en pappförpackning! Det står på vilken del på kroppen de är till för. Är det de du menar?
Nej jag fick en typ vaccumförpackad grej. Tror att hon sa att det va en svamp jag skulle tvätta mig med. Men inget medel. Får kolla upp det när jag kommer hem.. fick den på kliniken.
Gilla

Tingeling9

Kvinna ·

22 jun, 2015

Hej! Jag är ny här på POF och skulle gärna vilja ta del av alla möjliga tänkbara råd och tips. Har varit på konsultation hos Örjan Gribbe och bokat operation 30 juli. Har nu börjat bli lite nervös över om jag valt rätt storlek så jag har bokat in ytterligare en konsultation 27 juli. Någon här som har opererat sig hos Gribbe? Vill höra alla åsikter
Gilla

Vinna

Kvinna ·

22 jun, 2015

Tingeling9 skrev:
Hej! Jag är ny här på POF och skulle gärna vilja ta del av alla möjliga tänkbara råd och tips. Har varit på konsultation hos Örjan Gribbe och bokat operation 30 juli. Har nu börjat bli lite nervös över om jag valt rätt storlek så jag har bokat in ytterligare en konsultation 27 juli. Någon här som har opererat sig hos Gribbe? Vill höra alla åsikter
I denna tråden står de flesta inför sin första op. Använd sökfunktionen uppe till hö och skriv in Gribbe och nåt mer sökord så får du massa träffar! Alt skapa en helt ny tråd så svarar säkert någon! Stort lycka till!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

22 jun, 2015

Rosako skrev:
Vinna skrev:
Rosako skrev:

Haha! Ja då missförstod jag! Svamparna brukar ha medlet i sig! Hör med kliniken hur/när du ska tvätta dig så att jag inte lurar dig! Kram
Gilla

Jennifer92

Kvinna ·

22 jun, 2015

Åh va bra dock ska jag operera mig i augusti men har ändå funderingar och är redan nervös, svårt att veta vad jag ska välja för inlägg antingen mentor 450 cc eller silimed 500cc. Svårt att veta och många frågor och funderingar har man :-)
Gilla

Rosako

Kvinna ·

22 jun, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:
Vinna skrev:
Rosako skrev:

Haha! Ja då missförstod jag! Svamparna brukar ha medlet i sig! Hör med kliniken hur/när du ska tvätta dig så att jag inte lurar dig! Kram
Ingen fara:) ja jag kollade upp det och det är en vaccumförpackad blå svamp :)
Gilla

madelenew

Kvinna ·

23 jun, 2015

Idag fick man det där mailet från strömstad, så nu år allt betalt och klart :-) Imorgon är det två veckor kvar man börjar allt bli lite nervös nu! Har till och med varit och köpt en mjukis dress tills den dagen lite fånigt ;p
Gilla

Ximena

Kvinna ·

23 jun, 2015

Jag har också betalat idag :) De frågade mig om jag var nervös, eller rädd för exempelvis smärta. Jag svarade att jag inte var nervös och smärtan är ju "självförvållad" så det är bara att härda ut. De skrattade och sa att med den inställningen kommer man långt och att jag sannolikt skulle klara detta utmärkt :) Vi får väl se om jag är lika kaxig efteråt .... :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem