Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Alleirbag profilbild

Alleirbag

Kvinna ·

25 jul, 2015

Vi som opererar oss i September 2015

Andra bröstoperationer

Jag vill ha en grupp för oss som opererar oss i September också, blev så avundsjuk på de andra grupperna :D Vilka mer opar sig under månad nio? Har bara 6 veckor kvar till min, vill att tiden ska gå fortare!

205

Sortera efter

FrokenM

Kvinna ·

09 sep, 2015

Ni som nu har opererat. Hur länge ska ni vara hemma? Är ni sjukskrivna eller har nu tagit ledigt. Jag har tagit ledigt en vecka inför min operation. Jag har ett stillasittande jobb framför dator. Skulle det fungera att jobba efter en vecka för er? Kan ni köra bil?
Gilla

Alleirbag

Kvinna ·

09 sep, 2015

FrokenM skrev:
Ni som nu har opererat. Hur länge ska ni vara hemma? Är ni sjukskrivna eller har nu tagit ledigt. Jag har tagit ledigt en vecka inför min operation. Jag har ett stillasittande jobb framför dator. Skulle det fungera att jobba efter en vecka för er? Kan ni köra bil?

Jag jobbar som vikarie inom Stöd och Service, jag kommer vara borta i ett gäng veckor då jag har många tunga lyft i arbetsuppgifterna..

Jag opades i måndags så mina är bara två dagar gamla, men om jag hade ett lugnt jobb hade jag kunnat vara tillbaka inom en vecka. Har redan sen dag ett kunnat röra mig rätt mycket, klä på/av mig, sätta upp håret osv. Köra bil har jag dock inte vågat mig på än, ska vänta någon dag till iallafall :)

Gilla

FrokenM

Kvinna ·

09 sep, 2015

Alleirbag skrev:

FrokenM skrev:

Jag jobbar som vikarie inom Stöd och Service, jag kommer vara borta i ett gäng veckor då jag har många tunga lyft i arbetsuppgifterna..

Jag opades i måndags så mina är bara två dagar gamla, men om jag hade ett lugnt jobb hade jag kunnat vara tillbaka inom en vecka. Har redan sen dag ett kunnat röra mig rätt mycket, klä på/av mig, sätta upp håret osv. Köra bil har jag dock inte vågat mig på än, ska vänta någon dag till iallafall :)

Det låter ju bra. Nu är ju alla olika men hoppas att jag inte heller kommer ha så ont. Så då borde jag kunna jobba efter en vecka. Det som blir svårast är nog med barnen, att inte kunna lyfta dem på ett tag..
Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

09 sep, 2015

FrokenM skrev:

Det är 8 dagar sedan min operation och jag hade också kunnat jobba om jag inte haft lyft mitt arbete. Har tagit ledigt 3 veckor vilket är på tok för länge känner jag nu då jag är hos min mamma på landet med världens lappsjuka och tristess till max. Hade kunnat jobba fr.o.m. i måndags om jag jobbade på kontor! Köra bil hade jag dock inte kunnat då jag är för öm om bröna vid rörelse ;)

Gilla

FrokenM

Kvinna ·

09 sep, 2015

Ok. Ja jag måste köra bil för att ta mig till jobbet. Får väl testa om det går annars får jag sjukskriva mig.
Gilla

pinkpanther

Kvinna ·

09 sep, 2015

FrokenM skrev:

Jag gick tillbaka till skolan idag, 7 dagar efter operationen. Men skulle ha kunnat vara tillbaka tidigare än så om jag hade haft lektioner i tex måndags. Jag har verkligen mått jättebra och igår dag 6 körde jag bil för första gången, det var inga alls problem, det enda som va lite svårt var att lägga i ettan, men om du kör en bil med automat så går det lättare, såklart beroende på hur din kropp hanterar operationen! Tänk bara på att inte ha ätit de starka smärtstillande om du ska köra bil👍

Gilla

Issa

Kvinna ·

09 sep, 2015

Åhhh imorgon är det min tur :) Så nervös nu!

Gilla

Bennybob

Kvinna ·

09 sep, 2015

FrokenM skrev:
Det är lite svårt att säga än då mina bara är drygt ett dygn, men har planerat att vara hemma två veckor :) blev lite orolig dock när Örjan sa att han kunde sjukskriva mig en månad om jag ville, hoppas verkligen att jag kan vara tillbaka på jobbet tidigare än så! Men jag har inte alls speciellt ont utan är mer stel och begränsad i hur jag kan röra armarna så tror nog inte det skulle vara något problem att vara tillbaka till ett stilla jobb framför en dator på en vecka :) har inte provat än, men vi har automat så tror det kommer gå bra men förmodligen spänna lite när man ska ratta fullt, tänkte vänta några dagar till innan jag provar iaf :)
Gilla

FrokenM

Kvinna ·

09 sep, 2015

Jag kör automat så då blir det iallafall lättare. Jag ska lägga snittet via armhålan så det kanske blir värre då? Någon annan som lagt sitt snitt där som vet?
Gilla

Nejixa

Kvinna ·

09 sep, 2015

Ska operera mig på Proforma den 28/9 av Said. Blir 400 eller 420 bakom om allt blir som planerat :)

Gilla

Lily89

Kvinna ·

09 sep, 2015

Roligt! Opererar mig också den 28e fast på Teres Plastikkirurggruppen :)
Gilla

83kvinna

Kvinna ·

09 sep, 2015

FrokenM skrev:
Hej! Jag jobbar oxå på kontor och om smärtan blur bättre å bättre nu så skulle jag tippa på att kunna jobba om en vecka. Men det är nog mycket individuellt. Nu ska jag äta morfin innehållande tabletter en dag till så om en dag till vet jag om smärtan är värre eller bättre utan dom tabletterna oxå. Blev sjukskriven i två veckor men har planer på att jobb tidigsre. Men det får min kropp avgöra. Lyck till med OP
Gilla

83kvinna

Kvinna ·

09 sep, 2015

Hej! Inne på min första natt hemma efter OP . Igår kväll var det mycket ångest å gråt . Pga hög smärtA och att brösten är svullna. Hur går det för er andra ? Jag är sååå tacksam för min sambo som hjälper mig Och pushar mig. "I love you
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

10 sep, 2015

83kvinna skrev:
Hej! Inne på min första natt hemma efter OP . Igår kväll var det mycket ångest å gråt . Pga hög smärtA och att brösten är svullna. Hur går det för er andra ? Jag är sååå tacksam för min sambo som hjälper mig Och pushar mig. "I love you
Vad tråkigt att du har så ont :( Jag tror jag mår oförskämt bra, är också min första natt hemma (en natt på kliniken också) men tycker inte alls att det gör speciellt ont utan mer att det spänner när jag gör vissa rörelser och lite ont just när jag ska resa mig från liggande läge. Hoppas smärtan avtar för dig de närmaste dagarna :)
Gilla

83kvinna

Kvinna ·

10 sep, 2015

Bennybob skrev:
83kvinna skrev:
Vad tråkigt att du har så ont :( Jag tror jag mår oförskämt bra, är också min första natt hemma (en natt på kliniken också) men tycker inte alls att det gör speciellt ont utan mer att det spänner när jag gör vissa rörelser och lite ont just när jag ska resa mig från liggande läge. Hoppas smärtan avtar för dig de närmaste dagarna :)
Hej! Idag är det otroligt mycket bättre. Men tycker fortfarande inte om den där bröst massagen. Fy känns som man trycker ut inläggen från brösten. Hur är det med er andra? Är ni nöjda? Svårt att se när de är så svullna men
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

10 sep, 2015

83kvinna skrev:
Bennybob skrev:
83kvinna skrev:
Hej! Idag är det otroligt mycket bättre. Men tycker fortfarande inte om den där bröst massagen. Fy känns som man trycker ut inläggen från brösten. Hur är det med er andra? Är ni nöjda? Svårt att se när de är så svullna men
Vad skönt att höra! :) usch, nej det kan jag tänka mig! Tycker det låter så konstigt att massera brösten känns som man skulle kunna töja ut fickorna lite hur som helst då "/ men de borde ju vara bra eftersom vissa kliniker kör på det! Jag gör rörelser med armarna istället, typ som stretching som jag fick lära mig på kliniken efter op :)
Gilla

83kvinna

Kvinna ·

10 sep, 2015

Massage och stretchning är det som gäller hos den här kliniken
Gilla

äntligenboobs

Kvinna ·

10 sep, 2015

Men hej LindaStockholm!! Va kul att "höra" ifrån dig!! Vi var väldigt många som blev så oroliga för dig, efter du skrev om det onda osv... Hoppas du mår bra och att allt läker som det ska nu efter din nya operation!! Kram

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

11 sep, 2015

äntligenboobs skrev:

Men hej LindaStockholm!! Va kul att "höra" ifrån dig!! Vi var väldigt många som blev så oroliga för dig, efter du skrev om det onda osv... Hoppas du mår bra och att allt läker som det ska nu efter din nya operation!! Kram

Heeej :) Dig minns jag väl från min senaste runda ;) Tack så mycket för stödet :) Den här gången känns allt helt annorlunda! Allt måste gått snett redan från början sist! Ska på återbesök 18:nde september, då får vi veta om det ser bra ut under tejpen också men det känns bra hittills! Massa kramar, hoppas allt är bra med dig?

Gilla

NewBs15

Kvinna ·

12 sep, 2015

Opererades för tre dagar sen. Ungefär lika ont idag som när jag kom hem dagen efter!

Tittar nervöst på mina medicinkartor och hoppas det ljusnar innan de tar slut.... =)

Morfin hjälper bäst, men jag är lite försiktig med att ta dem...

Planerar att vara tillbaka på jobbet nästa torsdag eller måndagen efter. Hoppas hoppas...

Ni som redan opererats, för mer än en vecka sedan: avtar smärtan mkt samtidigt som svullnaden går ner?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem