Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mangotango profilbild

Mangotango

Kvinna ·

18 dec, 2017

Vi som opereras av Anders Nilsson i början av 2018

Bröstförstoring
Hej gänget!

Nu skapar jag ett "hem" för oss som ska opereras av Anders Nilsson i Umeå på Polarkliniken i början på året, Januari/Februari. Just nu är vi 3st medlemmar på POF som gått ihop och stöttar varanda genom resan till våra nya bröst, men finns det fler här så är ni välkomna in i gemenskapen =)

Det är fritt att tjattra om allt och ingenting!

Vi gör det tillsammans! Kram❤️
183

Sortera efter

Mangotango

Kvinna ·

25 dec, 2017

Jaha på så vis. Hoppas implantatbyte och större implantat kan ordna klyftan åt dig, den är ju en så viktig del. Det är bra bra märkligt att 450cc kan skilja sig så mycket åt från person till person. Jag är rädd för att det ska bli för stort för mig men även att de ska bli för smala så att jag inte får den klyfta jag vill ha.. Det är jättesvårt det här med implantat. Jenkan, hur blev dina ärr? Jag kanske har frågat det redan å då får du ursäkta =)
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

25 dec, 2017

Läst så mycket om att ärren med Motiva-implantat ska bli så små (kolla typ nordiska klinikens instagram) 2-3 cm, mina är då minst dubbelt upp ;P men de har läkt bra ändå :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

26 dec, 2017

Jag har också läst det. Frågade du Anders innan hur stora ärren skulle bli? Jag tänkte om det var väntat eller inte.
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

26 dec, 2017

Idag har jag så mycket noja om att 450cc ska bli för stort på mig! Skitjobbigt! Kan inte tankarna bara lämna mig ifred, buhu.. =)
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

26 dec, 2017

Haha åh de är så jobbigt med alla nojiga tankar! Men jag känner mig helt säker på 450. Känns som en bra storlek =) tänk nu är de bara tre veckor kvar för oss mango !!
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

26 dec, 2017

Frågade inget om ärren faktiskt. Hur bra svar får ni på mailen ni skickar? Försöker reda ut med honom om mitt mellanrum är möjligt att åtgärda å det är så luddigt och korta svar. Rådfrågade via mail även Patrik Höijer på nordiska kliniken som svarade helt tvärtemot Anders i princip. Man blir lite nojig!
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

26 dec, 2017

Jenkan, jag får väldigt korta och luddiga svar. Tanken ha slagit mig med att jag kanske borde mejla fler kirurger men samtidigt känner jag att de finns risk för ännu mer hjärnspöken då. Vad var det som skiljde deras svar åt?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

26 dec, 2017

Jag har vart skeptisk till att byta från Motiva och Anders vill ju sätta Polytech. Patrik skrev att man inte har någon nytta av att byta till en grövre textureing när man gör ett implantatbyte eftersom att kapseln redan läkt, detta fungerar bara vid en ny såryta. Låter logiskt. Så han menar att man visst kan byta till Motiva och sy in fickorna med permanenta stygn. När jag var på återbesök sa Anders att det skulle gå att fixa mellanrummet med bredare implantat och sen när jag skickade bilder och visade att mellanrummet är nästan identiskt med hur det såg ut för mig innan operation och att det verkar vara bröstmuskeln som särar brösten från varandra så höll han med om det å att det inte finns någon garanti på att ett bredare/större implantat skulle lösa detta?! Man blir ju gråhårig!
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

26 dec, 2017

Förstår du bli gråhårig... de bli jag med av alla mina funderingar. Kan du inte lägga ut någon nyare bild så man få se mellanrummet? Bilderna du ha uppe nu se ju bra ut :) Såå svårt å jobbigt då kirurger säger olika. De känns ibland som Anders svara de han tror vi vill han ska svara och inte sanningen eller att han svara ogenomtänkt. Jag kunde inte hålla mig ändå så jag mejlade nordiska kliniken med för ett utlåtande därifrån .. huvva jag undrar hur detta ska sluta.. avbokar väl helst tiden snart men de vill jag ju inte göra!!
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

26 dec, 2017

Alltså som de ser ut nu vill jag inte ens visa upp de, mina är liksom inte runda in mot klyftan så brösten i sin helhet är konstant isärtryckta av bröstmuskeln, så bröstet är inte runt, jag mår dåligt själv när jag ser bilden! Svaret jag fick av Patrik var hur långt som helst med svar på precis alla frågor, kändes så seriöst och bra. Ångrar lite att jag inte åkte dit från början just för att Polarkliniken är lite kända för att vara svåra när det kommer till korrigeringar. Men inte trodde jag ju att jag skulle behöva det liksom. :) Byter jag klinik nu får jag ju betala som för en ny operation så det känns ju lite drygt så är väldigt kluven.
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

26 dec, 2017

Inte meningen att måla upp Polarkliniken som dålig på nått sätt! Var kanonnöjd när jag väl var där men det är svårt att bolla idéer med Anders och det gör mig så osäker. Är ju han som ska ha svaren i det här fallet och inte jag känns det som :)
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

26 dec, 2017

Hej tjejer! :) Kul att hitta den här tråden. Jag har varit på konsultation på Polarkliniken och fick då träffa Birgitta. Jag ska göra någon mer konsultation innan jag väljer klinik, så det är intressant att se vad ni tycker och tänker om Anders. Jag har ju tyvärr inte träffat honom själv än. Mina andra kliniker jag ska konsultera är hos Svein på Hermelinen i Luleå, samt Patrik Höijer på Nordiska kliniken. Någon mer som gjort konsultation hos dem?
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

27 dec, 2017

Välkommen hit 2kidslater :) Jag har endast varit på polarkliniken då det är närmaste klinik från där jag bor samt att jag läst mycket bra om dom. Jenkan, förstår vad du menar. Men som sagt jag tror att Anders är lite rädd för att säga/lova ”för mycket” för att skydda sig själv om problem skulle uppstå. Samtidigt som man önskar ett rakt och ärligt svar så det bli ju som fel då han svarar så konstigt på en del grejer../
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

27 dec, 2017

Mollymy skrev:

Förstår du bli gråhårig... de bli jag med av alla mina funderingar. Kan du inte lägga ut någon nyare bild så man få se mellanrummet? Bilderna du ha uppe nu se ju bra ut :)
Såå svårt å jobbigt då kirurger säger olika. De känns ibland som Anders svara de han tror vi vill han ska svara och inte sanningen eller att han svara ogenomtänkt. Jag kunde inte hålla mig ändå så jag mejlade nordiska kliniken med för ett utlåtande därifrån .. huvva jag undrar hur detta ska sluta.. avbokar väl helst tiden snart men de vill jag ju inte göra!!

Vad menar du? Funderar du på att avboka din tid på polar? Inte betalat in 20% ännu?
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

27 dec, 2017

Jenkan, skulle du alltså råda andra till att välja en annan kirurg i första hand?
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

27 dec, 2017

Jag har mejlat med Anders över julen men får bara korta, generella svar tyvärr. Nu har jag svarat med samma medicin, dvs en kort, direkt fråga haha. Jag blir så oroligt när ni pratar om anders så här! Känner paniken..
Gilla

xBeatricex

Kvinna ·

27 dec, 2017

Hej tjejer, jag har nu bestämt mig för att inte operera mig hos Anders, får inte svar på mina frågor och dom är så korta att man får göra egna tolkningar. Är faktiskt grymt besviken! Jag har bestämt mig för Aleris (läkarhuset i norr). Bokade in en konsultation där förra veckan och fick hundra gånger mer seriöst intryck av Jenny Cajander. Super seriös och svarade på alla frågor, både muntligt och på mail. Och var ärlig och rakt på sak och sa vad som blir bra/ mindre bra och realistiska förväntningar. Förstår inte hur polarkliniken tänker då de ger så dålig respons, då det är den största operationen som många har gjort. Hur kommer då responsen vara efter operationen då man redan betalat? Så jag är väldigt tacksam att jag inte gick på första bästa. Men sen vet jag att Anders gör fina resultat, önskar er alla lycka med kommande operationer!
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

27 dec, 2017

Nä det vore hårt att säga att jag skulle avråda någon att operera sig där! Innan min första operation hade jag inte ens pratat med Anders innan operationsdagen och kände mig inte ett dugg stressad över det, hade bestämt mig för storlek och implantat och funderade inte så mycket. Däremot nu efteråt när man vill korrigera är det svårt att bolla idéer med honom. Men känns trist att vända sig till annan klinik och betala för en helt ny operation också, när jag kan få korrigerat med större implantat för 19000kr hos Polarkliniken. Har bokat preliminär tid idag för byte i mars och hoppas att komma överens med honom innan dess. :) Patrik Höijer på nordiska kliniken svarade att det inte är några problem att fixa min klyfta och har beskrivit vad man behöver göra och hur mkt bredare implantat som behövs för att fylla ut. Så håller tummarna för att Anders ska ha samma plan för det hela! :)
Gilla

xBeatricex

Kvinna ·

27 dec, 2017

Jenkan91 : Det är mer responsen man vill åt, som du säger att kunna bolla ideér med någon som är expert inom området. Hoppas det blir som du tänkt dig, men fint av Patrik som inte opererat dig visar så fin respons direkt på dina frågor. Det borde Anders också göra, för att få nöjda patienter!
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

27 dec, 2017

Ja exakt! Man känner ju sig så mycket tryggare när man får svar på allt man frågar! Känns som att man vinner mycket på att anstränga sig lite med det. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem