Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Anonym användare

12 jan, 2011

Josefine: Längtar verkligen nuuu :) Okej, kan man använda babyolja? Jag använder weledas havandeskapsolja Och jag har hållit på i typ två veckor nu, vi får hoppas det funkar.

Matilda89: Ja, jag smörjer morgon och kväll med Weledas havandeskaps olja precis som Malin gjorde. Men brukar varva oljan lite med Locobase Repair som också ska vara väldigt bra. Jag vet inte om det gör någon skillnad i slutändan (verkar råda lite delade meningar ibland) men jag villl inte ta risken i alla fall.

Gilla

Anonym användare

12 jan, 2011

Gilla

matilda89

Kvinna ·

12 jan, 2011

Malin: Jag va inne på den hemsidan men hittar ingen den salvan, sökte på men den kom inte fram.

Finns den kvar eller vad kan man annars ta? (kanske bara jag som e lite dum och inte hittar, haha )

Madeleiine: Vart köpte du den? (bor i oslo så vet inte om d ehar samma produkter här som "hemma"..

Gilla

edpoli

Kvinna ·

12 jan, 2011

MissyE jag ska oxå opa mig där, den 22/2 av Örjan, vem ska opa dig?

Gilla

optimus

Kvinna ·

12 jan, 2011

madeleiine: jag har havandeskapsolja, men jag måste erkänna att jag slarvar 🙁
jennie33: ååhh, va kul, opereras oxå den 8e!! jag ska oxå ta bort vävnad, har olikstora bröst och ska ta bort 250 cc från mitt större bröst och sedan lägga i lika stora implantat... 300 cc, tänkte oxå ta mindre implantat först, men insåg att bredden inte skulle räcka för att fylla ut ordentligt.. ville haft high profile, men då måste jag gå upp så mycket i cc för att få rätt bredd tyvärr..
matilda89: du kan köpa havandeskapsolja på typ kicks och åhlens oxå!

Gilla

Malin88

Kvinna ·

13 jan, 2011

matilda89 skrev:

Malin: Jag va inne på den hemsidan men hittar ingen den salvan, sökte på men den kom inte fram.

Finns den kvar eller vad kan man annars ta? (kanske bara jag som e lite dum och inte hittar, haha )

Madeleiine: Vart köpte du den? (bor i oslo så vet inte om d ehar samma produkter här som "hemma"..

mailade dig länken :) tror den är billigare på bodystore än i butik. kostar iaf 150kr o min räckte i typ 2 månader o jag smörjde varje dag :)

Gilla

optimus

Kvinna ·

13 jan, 2011

jaa, mycket billigare, jag betalade nog 200 iaf... 🙂

Gilla

matilda89

Kvinna ·

13 jan, 2011

Tack vad söta ni är! :) Ska absolut köpa den i förebyggande syfte!

Fråga: 500 cc eller 550 cc (high profile) :O

Gilla

Anonym användare

13 jan, 2011

Vad roligt att det har kommit lite nya tjejer hit! Jag ska kolla in den där oljan by the way. 

I går fick jag reda på, av min kirurg, att det står mellan två storlekar:

1)250-275 MPP (mentor) diametern är 11,3 och 11.7 och putet 3,6 och 3,7

2)300-325 HP (mentor)diamtern 11,1 och 11,5 putet 4,7 och 4,8

Jag trodde aldrig att jag skulle ha 325. Har tänkt att det är ALLDELES för stort för mig. (Vill absolut inte ha ett för "bystigt" resultat, men inte heller för litet, haha)Men nu visar det sig alltså att 325orna till och med har mindre diameter och bara ca 1 cm mer i put, vilket väl inte borde bli så förskräckligt mycket större? Eller? 

250 låter ju så fjuttigt. Men samtidigt: det får bara inte bli för stort!!

Gud så jobbigt. Jag känner redan nu att jag ALDRIG kommer att kunna bestämma mig! Tur att jag har lite tid kvar.

Har ni några råd att ge mig? Jag är ju bara 155cm och väger 44kg.

Gilla

MissyE

Kvinna ·

13 jan, 2011

Edpoli:Å jag ska också till Örjan! :))

Sally: Enligt mig är 250 väldigt litet! Har även hört folk som gjort den storleken och tyckt dt vart alldeles för litet. Men som du säger du är ju rätt "liten" i kroppen. Så det kanske der lagom ut på dig.

Gilla

Anonym användare

13 jan, 2011

Bodystore låter som ett smart ställe att köpa oljan på isf. Jag köpte den på en hälsokostbutik, life tror jag, där kostade den 220kr. Har kollat efter den på Ica Maxi innan och där låg den runt 200kr.

Sally84: Förstår att det är svårt! Har du varit på konsultation och prövat? Ristest?

Gilla

edpoli

Kvinna ·

13 jan, 2011

MissyE  Jag har inte varit där  å träffat honom än, har hört att han helst lägger bakom muskeln?  ska bli så spännande att åka dit å prata st mm

vilken st, profil mm lutar de ått för dig?

Gilla

edpoli

Kvinna ·

13 jan, 2011

Föresten tjejer har ni kollat upp era kirurger något?

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

13 jan, 2011

Opereras den 3februari kl 10:00 :)

har fixat pengarna idag och nu känns det så verkligt, ska äntligen få bröst! :D

dock känns detta som om det blir de  längsta 3 veckorna i mitt liv!

lycka till allaihopa! :) va snygga vi ska bli! 

Gilla

matilda89

Kvinna ·

13 jan, 2011

edpoli skrev:

Föresten tjejer har ni kollat upp era kirurger något?

Yes, först sökte jag honom/dem på google och sedan skickade jag ett mail HSAN och sedan kolldae upp om de va med i  svensk plastikkirurg föreningen.

Gilla

Josefine

Kvinna ·

13 jan, 2011

madeleiine: Ja, jag tror det funkar med babyolja för det viktiga är väl att huden är återfuktad så att den inte får bristningar när den töjs ut sedan =D
edpoli: Jag har inte kollat upp Johan personligen, men har sett några här som kollat och han hade nån anmälan men den hade lagts ner så han har aldrig blivit dömd för något och det känns bra!
Emelieen: Gott! :D ja vi ska bli så fina så :D

Gilla

Anonym användare

13 jan, 2011

edpoli: Jag har inte heller kollat upp Dr oya personligen. Jag har sett att andra har gjort det, litar på det :) . Dessutom frågade jag henne och hon gör runt 300 bröstoperationen per år. Och det känns bra med en plastikkirurg med gedigen erfarenhet.  

Emelieen: Gud du har ju inte alls lång tid kvar nu, gud vad spännande! Jag vill att det ska bli mitt datum nu också. Allt jag tänker på är bröst, och vilken storlek jag ska välja.

Jag har provat ristest med 300 och det känns som på gränsen till för stort. Men 250 känns så himla mesigt. Sen när jag såg att 325 till och med har mindre diameter än 250 så började jag tänka, kanske kanske att det skulle bli bra med 325 ändå. Vissa bilder på 325 ser så perfekta ut för mig. Medan andra ser GIGANTISKA ut. Om jag jag får GIGANTISKA kommer jag att gråta. Jag ska prova igen på op-dagen. Bor ju utolnads så jag kan inte gå på en andra konsultation. 

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

13 jan, 2011

Josefine:

Ja de ska bli så nice så! :) 

Sally84:

Nej inte alls långt kvar :D är så spännande och jobbigt att vänta! jag kan inte sluta tänka på bröst, kollar på före och efter bilder hela tiden, läser om bröst allt handlar om bröst just nu och drömmer om dagen jag får se före och efter på mig själv:)

Jag har oxå gjort ristest på 350 och i början tyckte jag de va JÄTTE stort, men sedan hade jag ristestet en rätt lång stund under dagen och vänjde mig vid storleken så de känns jätte bra nu! man är så van med små bröst så allt känns stort. men ett tips är att gå med ristest ofta så får du en bättre blick för vilken storlek du vill ha! de kostar ju så man vill ju inte välja för litet, fast inte förstort heller. lycka till:)

Gilla

optimus

Kvinna ·

13 jan, 2011

sally84 skrev:

I går fick jag reda på, av min kirurg, att det står mellan två storlekar:

1)250-275 MPP (mentor) diametern är 11,3 och 11.7 och putet 3,6 och 3,7

2)300-325 HP (mentor)diamtern 11,1 och 11,5 putet 4,7 och 4,8

Har ni några råd att ge mig? Jag är ju bara 155cm och väger 44kg.

Jag skulle nog valt 250 cc eftersom jag precis som du är rädd att det blir för stort och hade jag kunnat välja mindre implantat hade jag gjort det, men nu måste jag välja runt 300 cc pga av att jag behöver bredden... men jag säger ju bara vad JAG skulle gjort... vet att det är skitsvårt rent ut sagt..

Gilla

MissyE

Kvinna ·

14 jan, 2011

Ja det kanske han gör :-P jag ska iaf ha bakom. Han sa att det var bäst eftersom jag har så lite egen vävnad. Annars syns ripplingen så mycket mer. Jag ska ha mellan 400-450! Har inte kunnat bestämma mig än! :-P så det blir mentor C1, högprofil, bakom 400/450. :-) du då? Eller du kanske bestämmer på konsultationen?
edpoli skrev:

MissyE  Jag har inte varit där  å träffat honom än, har hört att han helst lägger bakom muskeln?  ska bli så spännande att åka dit å prata st mm

vilken st, profil mm lutar de ått för dig?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem