Josefine
Kvinna ·
07 dec, 2010
Vi som opereras i Februari 2011!
BröstförstoringHej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D
Sortera efter
Anonym användare
14 jan, 2011
optimus
Kvinna ·
14 jan, 2011
edpoli
Kvinna ·
14 jan, 2011
MissyE har tänkt 350-400 men får se när jag är där vad Örjan tycker, har ju egen vävnad innan men är lite ur ammad efter 3barn:) profil har jag ingen aning om vad jag ska ha. vill inte ha "bollar" men inte så mycket " skidbacke" heller:/ :) de e svårt de där men de e skönt att veta att man inte e själv att tycka de:)
MS Vad spännande, å ja vill oxå ha varit på konsultation nuså man vet lite mer.
Anonym användare
14 jan, 2011
Optimus: Jag vet, men när jag provar 250 i rismetoden ser det jättefjuttigt ut och 325 ser STORT ut. Något mittemellan tack! Men mentor verkar inte ha det, inte som passar mina bröstmått iallfall! F**k 😀
edpoli
Kvinna ·
14 jan, 2011
Sally84 tänk på att ca 50cc fösvinner när implantatet är på plats
optimus
Kvinna ·
14 jan, 2011
Sally84: Men om du verkligen måste välja något av dem storlekarna, prova ristestet lääänge med båda... gå runt med den större storleken så vänjer du dig nog snart... Men annars, tänk på att det är lättare att puffa upp ett par "små" bröst när man vill framhäva dem än att dölja två större bröst när man inte vill framhäva dem... 🙂
Jennie33
Kvinna ·
15 jan, 2011
jag har tänkt på en sak, är det verkligen helt säkert att 50cc försvinner efter operationen? för jag har nämligen en urammad c kupa nu och när jag provar 250cc så känns det lite för lite och det lutar mer åt 300cc, nu betyder det ju isf att jag får ta implantat på 350cc MEN om det inte försvinner 50cc tror jag att jag dör, för är livrädd för att få för stora så att det ser ut som enorma plastbolllar bara :S
optimus
Kvinna ·
15 jan, 2011
Ska du operera dig hos Cosmo så får du ju bakomplacering och då brukar man generellt sätt säga att 10% försvinner... 350 - 10% = 315... men det finns ju såklart inga garantier för detta, det är ju väldigt individuellt... Tycker oxå allt som har med storlek att göra är skitsvårt... vill inte heller ha förstora, men det får ju inte bli för smått och fult heller... 😡
Anonym användare
15 jan, 2011
Tackar optimus!
Jag vet inte vilket datum i feb. eftersom han gav mig en tid som jag inte kunde (28 jan.) så han skulle höra av sig då han pratat med narkosläkaren när han hade tid. Men i feb. blir det i alla fall :D
Emelieen
Kvinna ·
15 jan, 2011
Det är inget som säger att det är just 50cc som försvinner.
till mig sa hon ca 25cc, och tror även att det är mycket individuellt hur mycket som försvinner vid bakom placering.
de jag har hört mest är iallafall mellan 25-50cc.
:)
Anonym användare
15 jan, 2011
Jag har också hört 25-50cc. Olika beroende på person till person :)
Emelieen, då kanske vi op samma dag ;)
Hojja, gryvar mig bara över smääääärtan!!
Emelieen
Kvinna ·
15 jan, 2011
ms:
Jaa kanske ;)
åhå det gör jag med, fast jag ställer in mig på de värsta smärtan så kanske de inte blir så hemskt:)
och att det kommer vara värt lidandet om man får jätte ont, för jag vill,vill,vill! :D
Anonym användare
15 jan, 2011
Exakt, dte tycker jag med ;) Förhoppningsvis så har jag bara ont i någon dag, men tror det kommer bli en längre period :p
optimus
Kvinna ·
15 jan, 2011
Tror som Emelieen säger... att det är 25-50 cc som försvinner, menar alltså att 25 cc bör försvinna på 250 cc och 35 cc på 350 cc och 50 cc på 500cc, get it? typ 10% 🙂
Hoppas oxå jag inte ska ha ont så länge, är inställd på det värsta, men nånstans inom mig känns det som om jag kommer komma lindrigt undan 😎
Emelieen
Kvinna ·
15 jan, 2011
ms; Ja men det går nog bra ska du se, man får se de från den ljusa sida, man blir lite uppassad💡
optimus; Jaa precis :) samma här ställer in mig på det värsta fast det känns ändå som det kommer gå riktigt bra! 🙂
optimus
Kvinna ·
15 jan, 2011
längtar 🙂
BEATASBRANDBILAR
Man ·
16 jan, 2011
Jag ska operera mig den 17 februari på KKAB i Jönköping av Ivan letterfors.. Längtar så sjukt mycket. Ska bli en spännande upplevelse.
Lycka till alla ni andra som också ska opereras nu i februari.. Tänk vad vackra vi ska bli!! :D
Anonym användare
16 jan, 2011
Detsamma :) Det kommer bli sjukt bra tror jag! :D
edpoli
Kvinna ·
16 jan, 2011
Har försökt att kolla upp min läkare men den tjänsten är ur funktion just för tillfället hos socialstyrelsen:/
dom hoppas att de ska vara ordnat till nästa vecka,
Ja lycka till alla som ska op:a sig:)
GoldenHeart
Kvinna ·
16 jan, 2011
Jag känner mig helt besatt av bröst just nu. Tänker på det konstant, pratar om det, drömmer om det! Ska operera mig 2 februari och vill bara att det ska bli dags NU! 🙂
Var på min konsult. igår och allt kändes så bra där på Läkarhuset Norr i Umeå. Bestämde att jag skulle operera mig där. Fick först en tid den 28 januari, men eftersom inte killen är hemma då och jag vill inte åka dit själv så bestämde vi att jag skulle operera mig i februari. Vilken datum det blir i fab. är inte bestämt eftersom dem var tvungen att kolla upp vilken dag lokalen var ledig osv.
Men i februari blir det, och jag hoppas första fredagen i feb! :)
390cc, gelehallon bakom muskeln blev det :)