Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

nosen

Kvinna ·

30 jan, 2017

mam skrev:

nosen skrev:

Jag opererar mig den 6/2 på laser och estetik hos Patrik höijer! Kommer lägga in 425 i vänster och 450 i höger! Motiva, runda HP!
Men funderar kanske på att gå upp till 500...

Litar fullt på Patrik med resultatet men är orolig över narkosen :(

Vad är det som gör dig orolig över narkosen? Ja har aldrig blivit sövd, (vet inte hur man kommer reagera efteråt) men försöker bara tänka att de kommer gå bra... känner mig också trygg med Patrik, känns som om han lyssnar och förstår en bra :-)

Jag tycker bara grejen är läskig att bli nersövd och ge någon annan kontrollen över mig.. så att säga. Rädd för att aldrig vakna igen, usch vad obehagligt jag tycker det är .. Men har blivit sövd tre gånger innan så borde vara lugnt men jag är lika rädd varje gång och tänker "tänk om jag aldrig vaknar"
Gilla

nosen

Kvinna ·

30 jan, 2017

Antulainen skrev:

Vad spännande! Vi verkar vara i samma storlek oh jag ska opereras 6/2. Börjar känna mig mer och mer säker på storleken. Hur känner du?

Då opereras vi samma dag! Spännande
Gilla

xxenia

Kvinna ·

30 jan, 2017

Jag ska ta första descutan-duschen imorgon, är lite nervös för hur det kommer bli.. är så torr just nu, både på kroppen och i håret (gahhh denna vinter). Descutan torkar väl ut ännu mer? Kommer jag se ut som ett tok innan operationen nu? Haha :/ sen tänkte jag höra om någon tvättat håret med det tidigare? Hur trassligt blir det egentligen? Jag har jättelångt och tjockt hår..
Gilla

Perny

Kvinna ·

31 jan, 2017

Igår betalade jag min operation och idag skickade jag in papperna som skulle skrivas på och skickas tillbaka! I'm so excited! :D tänkte jag skulle ta och beställa hem descutan eller hibiscrub(?) vilken har ni köpt? Är det nån skillnad? 3 veckor och 2 dagar kvar för mig idag :)
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

31 jan, 2017

xxenia skrev:

Jag ska ta första descutan-duschen imorgon, är lite nervös för hur det kommer bli.. är så torr just nu, både på kroppen och i håret (gahhh denna vinter). Descutan torkar väl ut ännu mer? Kommer jag se ut som ett tok innan operationen nu? Haha :/ sen tänkte jag höra om någon tvättat håret med det tidigare? Hur trassligt blir det egentligen? Jag har jättelångt och tjockt hår..

Jag har midjelångt väkdigt tjockt hår som i vanliga fall kräver sin mängd balsam. Jag har tvättat håret i Descutan (typ samma som Hibiscrub) och det var INTE kul att reda ut efteråt.
Gilla

xxenia

Kvinna ·

31 jan, 2017

Kentaura skrev:

xxenia skrev:

Jag har midjelångt väkdigt tjockt hår som i vanliga fall kräver sin mängd balsam. Jag har tvättat håret i Descutan (typ samma som Hibiscrub) och det var INTE kul att reda ut efteråt.

Usch vad du skrämmer mig... ska göra det nu! Men allt för en lyckad operation känner jag! Imorgon är det dags!! Ihh så spänd jag är!!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

31 jan, 2017

Lycka till ni som ska opereras i morgon. Spännande väntar ned spänning på hur det gick så ni får återkomma. Kram på er
Gilla

Marie

Kvinna ·

31 jan, 2017

Jag har fått tid 10 dagar innan min OP på citadell för att prova implantat igen, gör en ny konsultation med läkaren. Men det är väl då jag måste bestämma mig antar jag =)
Gilla

beltimdes

Kvinna ·

31 jan, 2017

xxenia skrev:

Jag fick klartecken igår om att det är helt ok att tvätta håret med vanligt schampoo, men man måste tvätta kroppen med descutan efter man tvättat håret, inte innan! :)
Gilla

Lunaa

Kvinna ·

31 jan, 2017

Hoppar äntligen in i denna tråd! Bokat op.tid den 23/2 hos Örjan, proforma. Var nyligen där på konsultation... inte något bättre intryck av Örjan måste jag erkänna, Men jag vet att han kan sin sak... så har någorlunda kommit fram till beslutet att behålla tiden, efter att ha vägt för och nackdelar med val av läkare. Var förberedd på att han skulle va speciell men Oj (haha!). Oavsett så börjar nu den jobbigaste perioden, sluta röka. Ska vara rökfri i början på nästa vecka då det är 2 v kvar till operationen. Inte hunnit inse än riktigt vad jag gett mig in på, så nervositeten inför op. kommer nog lite längre fram, hoppas såklart aldrig men det är väl lite tjusningen med det hela också. ;)
Gilla

xxenia

Kvinna ·

01 feb, 2017

Precis ätit sista måltiden och nu iväg mot Umeå. Har inte riktigt hunnit smälta att det faktiskt är dags för mig idag... om bara 7 timmar.. Jag går in med hoppet om Motiva round 450cc men får helt enkelt se vart vi landar. Har bokat extra lång tid för operation så vi hinner med en sista konsultation innan :)
Gilla

Estet

Kvinna ·

01 feb, 2017

Hej! Jag känner också stor osäkerhet angående storlek. Jag har träffat Patrik på L&E och känner mig nöjd med storleken men blir osäker när jag läser alla inlägg här på POF. Har alla utom jag fått mer än ett förslag på storlek? Kan knappt sova:)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

01 feb, 2017

Estet skrev:

Hej! Jag känner också stor osäkerhet angående storlek. Jag har träffat Patrik på L&E och känner mig nöjd med storleken men blir osäker när jag läser alla inlägg här på POF. Har alla utom jag fått mer än ett förslag på storlek? Kan knappt sova:)

Är du nöjd så ta inte in allt som står här, testa med rikstestet hemma och gå omkring med det och känn efter. Tänk på att om du ska lägga bakom muskeln så försvinner 50cc. Är du fortfarande osäker efter det tycker jag att du ska gå på en konsultation. Sen är alla osäkra och velar fram och tillbaka tror det är helt normalt men som sagt bättre att träffa en extra gång om du är alldeles för osäker.
Gilla

Jenny80

Kvinna ·

01 feb, 2017

Har fått operationstid den 27/2 på Bellakliniken i Helsingborg! Längtar!! Nån mer som ska opereras där? När ska man ha bestämt sej om storlek? Så svårt..
Gilla

xxenia

Kvinna ·

01 feb, 2017

Åhhh jag har fått mina nya bröst nu!! Känns helt fantastiskt att ha tagit mig igenom detta och nu ska det bli spännande att se resultatet :D ska ha stödbh på tills på lördag då jag ska få ta min första dusch! Smärtorna är hemska men det är tur det finns smärtstillande som är snabbverkande! Jag fick fantastiskt bemötande av all personal på kliniken och kan verkligen rekommendera dr Anders Nilsson på Polarkliniken! :)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

01 feb, 2017

xxenia skrev:

Åhhh jag har fått mina nya bröst nu!! Känns helt fantastiskt att ha tagit mig igenom detta och nu ska det bli spännande att se resultatet :D ska ha stödbh på tills på lördag då jag ska få ta min första dusch!

Smärtorna är hemska men det är tur det finns smärtstillande som är snabbverkande!
Jag fick fantastiskt bemötande av all personal på kliniken och kan verkligen rekommendera dr Anders Nilsson på Polarkliniken! :)

Åh vad roligt, har du sett dom än? Eller hade du på stödbh när du vaknade
Gilla

xxenia

Kvinna ·

01 feb, 2017

Emmis 88 skrev:

xxenia skrev:

Åhhh jag har fått mina nya bröst nu!! Känns helt fantastiskt att ha tagit mig igenom detta och nu ska det bli spännande att se resultatet :D ska ha stödbh på tills på lördag då jag ska få ta min första dusch!

Smärtorna är hemska men det är tur det finns smärtstillande som är snabbverkande!
Jag fick fantastiskt bemötande av all personal på kliniken och kan verkligen rekommendera dr Anders Nilsson på Polarkliniken! :)

Hade bhn på när jag vaknade men fick se dom på bild från operationsbordet! Såg ut som att dom skulle kunna bli riktigt bra, hoppas på det iaf :D
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

01 feb, 2017

xxenia skrev:

Emmis 88 skrev:

xxenia skrev:

Hade bhn på när jag vaknade men fick se dom på bild från operationsbordet! Såg ut som att dom skulle kunna bli riktigt bra, hoppas på det iaf :D

Åh vad spännande, då har du spänningen framför dig :)
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

01 feb, 2017

Vad bra att de fottade från op bordet så du fick en uppfattning om hur de blev! :-) Hoppas de gör det på alla kliniker, annars blir ju spänningen olidlig i flera dagar innan man får se! Var det inte nån mer som skulle opas idag?
Gilla

3troll

Kvinna ·

01 feb, 2017

Om 10 timmar sätter jag mej i bilen och åker till Umeå för operation. Är aningens nervös... Hoppas bara det går som för dom flesta andra här...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem