Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Roxx

Kvinna ·

28 jan, 2017

Opererades 26/1 och har gått förvånansvärt bra! Enda nackdelen är att jag sover ingenting eftersom jag lär sova sittandes. Så jag sover 3h i stöten och är sådär lagom trött hela tiden istället..
Gilla

mam

Kvinna ·

28 jan, 2017

På onsdag den 1feb är de min tur, längtar såååååå mycket.... känner mig inte direkt nervös utan tänker mest på hur brösten kommer se ut, känns liksom overkligt att ja kommer få ett par fina fylliga bröst till skillnad från nu... ja hoppas att jag blir nöjd med valet, blev rekommenderad 440cc Corse motiva round, alt om ja ville ha 475cc men hittills känns 440cc som ett bra val.. kul att läsa om alla som har sina operationer planerade, förstår att ni är längtan/förväntansfulla , det är ja med :-)
Gilla

nosen

Kvinna ·

28 jan, 2017

Jag opererar mig den 6/2 på laser och estetik hos Patrik höijer! Kommer lägga in 425 i vänster och 450 i höger! Motiva, runda HP! Men funderar kanske på att gå upp till 500... Litar fullt på Patrik med resultatet men är orolig över narkosen :(
Gilla

mam

Kvinna ·

28 jan, 2017

nosen skrev:

Jag opererar mig den 6/2 på laser och estetik hos Patrik höijer! Kommer lägga in 425 i vänster och 450 i höger! Motiva, runda HP!
Men funderar kanske på att gå upp till 500...

Litar fullt på Patrik med resultatet men är orolig över narkosen :(

Vad är det som gör dig orolig över narkosen? Ja har aldrig blivit sövd, (vet inte hur man kommer reagera efteråt) men försöker bara tänka att de kommer gå bra... känner mig också trygg med Patrik, känns som om han lyssnar och förstår en bra :-)
Gilla

Sharky

Kvinna ·

28 jan, 2017

Tänkte att jag också ska börja bli delaktig i tråden. Ska göra min efterlängtade operation den 7 februari. Skulle egentligen blivit opererad redan för ett år sedan men fick då ställa in en vecka innan planerad operationsdag på grund av sjukdom. Längtar verkligen!! Ska bli opererad på Citadellkliniken av Tuve och kommer bli mellan 450 cc till 510 cc har inte riktigt bestämt mig ännu. Kram på er alla <3
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

29 jan, 2017

Ni som inte bestämt er för storlek, form och profil än men som ändå har op ganska snart, kan ni bestämma er hur sent som helst vad ni vill ha? Jag fick veta på Citadell att två veckor innan op beställer de hem implantaten, så senare än så kan man inte bestämma sig.
Gilla

lojsaaan1

Kvinna ·

29 jan, 2017

När jag pratade med Patrik om storlek på konsultationen så gick jag därifrån mellan 2 val.. har fortfarande inte bestämt mig till 100 och tänker att de gör jag på op dagen:) men har mailat med honom och sagt att de lutar åt 350, Däremot så sa han på konsultationen att dom brukar ha lite storlekar hemma så om jag skulle ändra mig så är de ingen fara, vilket känns skönt :-)
Gilla

34an

Kvinna ·

29 jan, 2017

Nä jag fick me beställa mina nu två veckor innan då implantaten beställs !
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

29 jan, 2017

Det var någon här skrev ang sista rakningen under armarna innan OP. Jag har inte fått till mig något kring det.. får det inte vara nyrakat?
Gilla

34an

Kvinna ·

29 jan, 2017

Tror det är Max 3 dagarvinnan man får raka!
Gilla

xxenia

Kvinna ·

29 jan, 2017

IdaLiine skrev:

Det var någon här skrev ang sista rakningen under armarna innan OP. Jag har inte fått till mig något kring det.. får det inte vara nyrakat?

Jag fick order att inte raka 5 dagar innan oavsett vilken väg de ska gå in.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

29 jan, 2017

Jag har inte fått veta något om rakning innan. Ska gå via bröstvecket, men nu blir jag orolig, hade tänkt att raka mig typ det sista jag gjorde så allt är nyrakat. Lär ju ta ett tag innan man kan raka sig efter operation tänker jag.
Gilla

Antulainen

Kvinna ·

29 jan, 2017

Vad spännande! Vi verkar vara i samma storlek oh jag ska opereras 6/2. Börjar känna mig mer och mer säker på storleken. Hur känner du?
Gilla

ellenn

Kvinna ·

29 jan, 2017

Emmis 88 skrev:

Jag har inte fått veta något om rakning innan. Ska gå via bröstvecket, men nu blir jag orolig, hade tänkt att raka mig typ det sista jag gjorde så allt är nyrakat. Lär ju ta ett tag innan man kan raka sig efter operation tänker jag.

Inte hört något jag heller och min plan var också att göra det precis innan.. hmm kanske bäst att maila och fråga.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

29 jan, 2017

ellenn skrev:

Emmis 88 skrev:

Inte hört något jag heller och min plan var också att göra det precis innan.. hmm kanske bäst att maila och fråga.

Jag tänker samma, men man känner sig så dum har skickat väldigt många mail nu haha men men ska dra iväg ytterligare ett för att se vad de säger om rakningen. Tycker ändå att de borde ha stått i broschyrerna man har fått hem. Men dumt att chansa. Förresten hur ska ni göra med duschningen? Jag når inte hela min rygg, kan man be om hjälp eller räcker det tror ni att ta det man når?
Gilla

xxenia

Kvinna ·

29 jan, 2017

ellenn skrev:

Emmis 88 skrev:

Alla kliniker kör ju på lite olika riktlinjer, dubbelkolla med er klink och se vad dom säger :) jag fick ett sånt där "Att tänka på innan operation"s papper med massor av viktig information
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

29 jan, 2017

Alla kliniker har inte samma förebyggande åtgärder/restriktioner har jag märkt. På Art Clinic i Gtb var det superviktigt att duscha i Descutan kvällen innan op (fastän man skulle upprepa proceduren dagen efter på kliniken) och lägga sig i rena sängkläder, men de nämnde inget alls om rakning. På Citadell räcker det att duscha i Descutan på kliniken, men man får bara raka sig 3 dagar innan op.
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

30 jan, 2017

Rakningen under armarna är nog inget jag hört heller. Måste hem och läsa bland mina papper. Och gällande tidsbegränsnngen på att bestämma strl så har jag fått info om att kirurgen ringer 1v innan och bestämmer det.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

30 jan, 2017

Fick svar på mitt mail angående rakning att man bör inte raka sig för nära operation utan att man ska göra det några dagar innan.
Gilla

ellenn

Kvinna ·

30 jan, 2017

Emmis 88 skrev:

Fick svar på mitt mail angående rakning att man bör inte raka sig för nära operation utan att man ska göra det några dagar innan.

Tack för att du delar med dig då utgår jag från det också :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem