Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Jenny80

Kvinna ·

02 feb, 2017

Jag hade Johan! Han tyckte 400 cc hög profil. Men nu när jag gjort ristestet med 4dl så tycker jag det passar mig. Men tror att man ska lägga till lite cc då eftersom man lägger bakom muskeln. Typ 450 cc? Jag har googlat på nätet om motiva och där hittade jag en tabell om implantaten.. Men fattar inte den! Kanske finns fler storlekar som inte visas där!
Gilla

Lina123456

Kvinna ·

02 feb, 2017

De finns se säkerligen eftersom jag har det, man får ett patient kort efter operationen från motiva med så är verkligen säker på att de finns flera storlekar större än 400. Hmm ja de är svårt och avgöra men det är ju en dyr operation så man vill ju vara nöjd, jag ca rädd att mina skulle se för stora ut för de lät mycke med 600 mgn de blev alldeles lagom på mig trots dom är svullna och nygjorda nu så känns de som en bra storlek på mig, berätta för Johan att du är tveksam kring storleken så kanske han kan hjälpa dig komma fram till rätt beslut!:-)
Gilla

Jenny80

Kvinna ·

02 feb, 2017

Ja, det blir säkert bra till slut! Man är bara lite nojjig innan! Vill inte göra för små när man väl gör operation! Men det ska ju passa kroppen också!
Gilla

Marina

Kvinna ·

02 feb, 2017

Under menyn Artiklar har vi en om Brösimplantat och i den finns också broschyrer från flertalet tillverkare, bl a en tabell från Motiva:
https://plastikoperationsforum.se/sida/brostimplantat

Gilla

beltimdes

Kvinna ·

02 feb, 2017

Nu är det bara en vecka kvar tills jag op'as och nervositeten börjar smyga sig på lite nu när jag inser hur nära jag faktiskt är haha! Har ni några tips på saker som kan vara bra att ha med sig? något som man kanske inte tänker på i första hand liksom? sköna kläder, laptop, något att tugga på, hygienartiklar osv är jag med på. :)
Gilla

lojsaaan1

Kvinna ·

03 feb, 2017

Äntligen har jag bröst :D Ligger fortfarande på kliniken och mår oförskämt bra.. just nu känns de bara som en träningsvärk:) Patrik har varit fantastisk och all annan personal med. Kan verkligen rekommendera laser och estetik, eller nordiska kliniken som dom nu heter :)
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

03 feb, 2017

beltimdes skrev:

Nu är det bara en vecka kvar tills jag op'as och nervositeten börjar smyga sig på lite nu när jag inser hur nära jag faktiskt är haha!
Har ni några tips på saker som kan vara bra att ha med sig? något som man kanske inte tänker på i första hand liksom?
sköna kläder, laptop, något att tugga på, hygienartiklar osv är jag med på. :)

Kläder som är enkla att "dra på", inte tajta. GODIS!!
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

03 feb, 2017

beltimdes skrev:

Nu är det bara en vecka kvar tills jag op'as och nervositeten börjar smyga sig på lite nu när jag inser hur nära jag faktiskt är haha!
Har ni några tips på saker som kan vara bra att ha med sig? något som man kanske inte tänker på i första hand liksom?
sköna kläder, laptop, något att tugga på, hygienartiklar osv är jag med på. :)

Kläder som är enkla att "dra på", inte tajta. GODIS!!
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

03 feb, 2017

Oj jag var lite för snabb så jag tipsade om sånt du redan visste.. Hahahaha
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

03 feb, 2017

lojsaaan1 skrev:

Äntligen har jag bröst :D
Ligger fortfarande på kliniken och mår oförskämt bra.. just nu känns de bara som en träningsvärk:)
Patrik har varit fantastisk och all annan personal med. Kan verkligen rekommendera laser och estetik, eller nordiska kliniken som dom nu heter :)

Åh vad roligt grattis till dina nya bröst
Gilla

beltimdes

Kvinna ·

03 feb, 2017

Fritjof skrev:

Oj jag var lite för snabb så jag tipsade om sånt du redan visste.. Hahahaha

hahahah, tacksam för att du ville ge tips i alla fall ;) inget annat?
Gilla

mam

Kvinna ·

03 feb, 2017

Hej tjejer:-) nu är ja inne på tredje dagen med mina nya bröst...opererades den 1feb hos Patrik Höijer och fick ett väldigt bra bemötande. Ja vaknade upp ganska klar i huvudet o kände hur de spände över brösten, för mig som fått barn tyckte jag värken påminde om när mjölken precis rann till innan amning, så en bekant spänd smärta men som gick att uthärda:-) känner mig nöjd men det är för tidigt att säga hur de ser ut storleksmässigt, har stödbehån på mig som ja försökt tittat ner i.. ja hade nog föreställt mig att de skulle kännas större valde 440cc Corse men de är så stela nu så när de sjunker ner lite hoppas ja att volymen tar sin rätt ;-)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

03 feb, 2017

mam skrev:

Hej tjejer:-) nu är ja inne på tredje dagen med mina nya bröst...opererades den 1feb hos Patrik Höijer och fick ett väldigt bra bemötande. Ja vaknade upp ganska klar i huvudet o kände hur de spände över brösten, för mig som fått barn tyckte jag värken påminde om när mjölken precis rann till innan amning, så en bekant spänd smärta men som gick att uthärda:-) känner mig nöjd men det är för tidigt att säga hur de ser ut storleksmässigt, har stödbehån på mig som ja försökt tittat ner i.. ja hade nog föreställt mig att de skulle kännas större valde 440cc Corse men de är så stela nu så när de sjunker ner lite hoppas ja att volymen tar sin rätt ;-)

Vad skönt att det har gått bra, grattis till dina nya bröst.
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

03 feb, 2017

Hej alla! Hoppar in i tråden! Har op bokad 2/3. Velar enormt om storlek och profil men motiva ergonomix blir det. Har en bröstbredd på 10,5 och fyller ej ut en a-kupa. Är inne på full 335 cc men är orolig att det kanske ser för stort ut! Är 164 cm och 52 kg
Gilla

Karran

Kvinna ·

03 feb, 2017

Hej alla! Jag är inbokad för bröstförstoring på Art clinic i Jönköping 13/2. 320 cc, droppformade. Det närmar sig med stormsteg och det börjar kännas pirrigt :-)
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

03 feb, 2017

Härligt att höra om er som det gått bra för! :-) Fattar inte att man själv ligger nyopad om en vecka!!
Gilla

Antulainen

Kvinna ·

03 feb, 2017

Ja så kul att läsa alla inlägg! Har ni fler tips på bad som är bra att ha med sig? Förutom de självklara sakerna ;) Jag opereras på måndag så helgen går i träningens tecken eftersom man inte kommer kunna träna ordentligt på ett tag....
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

03 feb, 2017

Karran skrev:

Hej alla!
Jag är inbokad för bröstförstoring på Art clinic i Jönköping 13/2. 320 cc, droppformade.
Det närmar sig med stormsteg och det börjar kännas pirrigt :-)

Hej! Är det mentors implantat?
Gilla

lojsaaan1

Kvinna ·

04 feb, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Hej alla! Hoppar in i tråden! Har op bokad 2/3.
Velar enormt om storlek och profil men motiva ergonomix blir det.
Har en bröstbredd på 10,5 och fyller ej ut en a-kupa. Är inne på full 335 cc men är orolig att det kanske ser för stort ut!
Är 164 cm och 52 kg

Hej! Jag är hade op igår och la in 335 high profile Motiva ergonomix. Velade mellan 300 demi och 355 high. Vågade mig inte på 355 för va så rädd att de skulle bli för stort. Hade ca 125cc egen vävnad är 158 ca 50kg Bröstbredd ca 11,25 / 11,5 (?) han sa två olika på konsultationen och op dagen :p Min första tanke när jag vaknade och kollade ner va nej va små dom ser ut skulle tagit 355!! Så du behöver inte oroa dig att dom kommer bli för stora:) Patrik sa en väldigt bra sak eftersom att jag velade mellan 335 & 355 precis innan op, så sa han att om du tror att 335 kommer bli för litet så kommer du tycka det med 355 också.. och jag tror de är sant, man känner oftast alltid att man kunde valt lite större:)
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

04 feb, 2017

lojsaaan1 skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Hej alla! Hoppar in i tråden! Har op bokad 2/3.
Velar enormt om storlek och profil men motiva ergonomix blir det.
Har en bröstbredd på 10,5 och fyller ej ut en a-kupa. Är inne på full 335 cc men är orolig att det kanske ser för stort ut!
Är 164 cm och 52 kg

Hej!
Jag är hade op igår och la in 335 high profile Motiva ergonomix. Velade mellan 300 demi och 355 high.
Vågade mig inte på 355 för va så rädd att de skulle bli för stort. Hade ca 125cc egen vävnad är 158 ca 50kg
Bröstbredd ca 11,25 / 11,5 (?) han sa två olika på konsultationen och op dagen :p

Min första tanke när jag vaknade och kollade ner va nej va små dom ser ut skulle tagit 355!! Så du behöver inte oroa dig att dom kommer bli för stora:) Patrik sa en väldigt bra sak eftersom att jag velade mellan 335 & 355 precis innan op, så sa han att om du tror att 335 kommer bli för litet så kommer du tycka det med 355 också.. och jag tror de är sant, man känner oftast alltid att man kunde valt lite större:)

Tack! Låter betryggande!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem