Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Fritjof

Kvinna ·

06 feb, 2017

OliviaA skrev:

Nu är det fyra dagar kvar till min op. Har fortfarande inte bestämt strl men kirurgen ska ringa ikväll.
Börjar bli nervös nu.

Jag velade också fram och tillbaka in i det sista, hahahaha :D Men tillslut körde jag på det jag provat ut från första början och jag är jätteglad för det!
Gilla

ellenn

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi verkar vara flera med halsont :( jag har också det sedan några dagar, samt hosta..och OP på onsdag.. känner mig uppgiven. Ringde Art Clinic idag och Narkosläkaren skulle ringa upp men inte hört något än. Hoppas han ringer snart så jag får besked om det blir OP trots hosta och halsont.
Gilla

nosen

Kvinna ·

06 feb, 2017

Hemkommen från operation nu! Var bara på kliniken 4h sammanlagt! Alllt gick smidigt :-) super och nu är man lite hög på morfin haha. Har mer ont i vänstra bröstet, är det normalt?
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

06 feb, 2017

nosen skrev:

Hemkommen från operation nu! Var bara på kliniken 4h sammanlagt! Alllt gick smidigt :-) super och nu är man lite hög på morfin haha.

Har mer ont i vänstra bröstet, är det normalt?

Oj vad skönt, jag har hört att vissa har ondare i det ena bröstet så tror inte det är onormalt iaf. Grattis till dina nya bröst.
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

06 feb, 2017

Sharky skrev:

Då var vi nästan samma inställelsetid. Ska vara på plats 9.00 och opereras på citadellkliniken av Tuve. Bor du i närheten? Åker redan imorgon på grund av den långa resetiden.

Ja jag bor nära så åker strax innan jag ska vara där :) Jag är nervös nu samtidigt som det känns overkligt. Ingen aptit överhuvudtaget.. vill att det ska vara över! Du ska sova över där då pga resetiden?
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

06 feb, 2017

nosen skrev:

Hemkommen från operation nu! Var bara på kliniken 4h sammanlagt! Alllt gick smidigt :-) super och nu är man lite hög på morfin haha.

Grattis till brösten!! Hur mår du nu? Det kan ha varit så att de arbetat mer med det vänstra o därför har du mer ont i det.
Gilla

nosen

Kvinna ·

06 feb, 2017

IdaLiine skrev:

nosen skrev:

Grattis till brösten!! Hur mår du nu?
Det kan ha varit så att de arbetat mer med det vänstra o därför har du mer ont i det.
Mår väldigt bra! Laddade precis upp en förebild och sen en bild jag tog där man ser lite av resultatet! Jättenöjd än så länge!!
Gilla

DorisP

Kvinna ·

06 feb, 2017

Åh va ja längtar till min tur nu, jag har tre veckor kvar och det känns så sjukt overkligt!! Men vilka fina resultat ni har fått! :)) kul att följa er!
Gilla

Marie

Kvinna ·

06 feb, 2017

Det där är jag rädd för med. jag har 4 barn och alla varvar med denna jäkla influensan!! Ser att du ska lägga framför muskeln. Får jag fråga varför du valde det? =)
Gilla

Marie

Kvinna ·

06 feb, 2017

Kentaura skrev:

Båda mina pojkar har varit hemma från skolan, hostar, snörvlar, feber...Idag har jag fått ont i halsen, hur typiskt är inte det med 3 dagar kvar till op?!? Måtte jag inte få feber bara....

Det där är jag rädd för med. jag har 4 barn och alla varvar med denna jäkla influensan!! Ser att du ska lägga framför muskeln. Får jag fråga varför du valde det? =)
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

07 feb, 2017

Nosen: åh vad lyxigt! Hoppas jag kommer må som du :) Ska vara där om 3 timmar. Såå nervös. Jobbigt att inte äta frukost men ska få ner lite kaffe :)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

07 feb, 2017

IdaLiine skrev:

Nosen: åh vad lyxigt! Hoppas jag kommer må som du :)

Ska vara där om 3 timmar. Såå nervös. Jobbigt att inte äta frukost men ska få ner lite kaffe :)

Får du dricka kaffe innan? Det är det jag fasar mest med att vara fastande mitt kaffe som räddar min dag. Lycka till idag
Gilla

Tigerbebis

Kvinna ·

07 feb, 2017

Jag ska också opereras i februari! den 22 i Linköping på Plastikhuset hos Per Danielsson :) jag är så nervös!! Har aldrig gjort något liknande förut... men jag tycker att det är så svårt med storleken! Först kom vi överens om 375cc vanliga runda... men jag ångrade mig och ville ha större så nu har vi sagt 425cc hög profil. jag är så rädd att jag ska ångra mig efter att de känns för små... är jag knäpp??
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

07 feb, 2017

Emmis 88: man får dricka "klara" vätskor fram till två timmar innan OP. Tex vatten, te och kaffe (utan mjölk). Jag klarar mig inte utan kaffe på morgonen :) Tigerbebis: oftast rekommenderar dem att ta lite större. De flesta jag känner som har gjort brösten önskar att de gjort större.
Gilla

Entjejistan

Kvinna ·

07 feb, 2017

Tigerbebis skrev:

Jag ska också opereras i februari! den 22 i Linköping på Plastikhuset hos Per Danielsson :)
jag är så nervös!! Har aldrig gjort något liknande förut... men jag tycker att det är så svårt med storleken!
Först kom vi överens om 375cc vanliga runda... men jag ångrade mig och ville ha större så nu har vi sagt 425cc hög profil.
jag är så rädd att jag ska ångra mig efter att de känns för små... är jag knäpp??

Absolut inte knäpp. Min kirurg sa att 375 var max jag kunde sätta in för att få plats. Jag är redan lite besviken och tänker att det är för litet. Vill ju få volym när det äntligen ska bli något av skinnpåsarna :)
Gilla

Silly81

Kvinna ·

07 feb, 2017

Jag ska opereras den 18 feb, på sista konsultationen bestämde jag mig för 425cc hp Mentor. Men nu börjar jag få panik att det ska bli för stort så nu funderar jag på 375cc hp istället. Jag vill fortfarande att det ska se skapligt naturligt ut. Vill absolut inte ha bomber och samtidigt när man tyckt i alla år att det är svårt att hitta kläder för att man haft små bröst så vill jag inte ha svårt att hitta kläder och bh för att man har för stora. Gahhh sån beslutsångest man kan ha.... Det finns bilder, vad tror ni jag skulle passa i?
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

07 feb, 2017

Då har man nya bröst!! Först nu börjar jag vakna till.. varit såå trött efteråt. Opererades vid 11 tiden.. Var så nervös men allt gick bra. Det som gör ondast är bandet man han runt om. Men annars är jag super glad och väldigt spänd över att få se del imorgonbitti. :)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

07 feb, 2017

IdaLiine skrev:

Då har man nya bröst!! Först nu börjar jag vakna till.. varit såå trött efteråt. Opererades vid 11 tiden..

Var så nervös men allt gick bra. Det som gör ondast är bandet man han runt om. Men annars är jag super glad och väldigt spänd över att få se del imorgonbitti. :)

Grattis vad roligt
Gilla

Entjejistan

Kvinna ·

07 feb, 2017

IdaLiine skrev:

Då har man nya bröst!! Först nu börjar jag vakna till.. varit såå trött efteråt. Opererades vid 11 tiden..

Var så nervös men allt gick bra. Det som gör ondast är bandet man han runt om. Men annars är jag super glad och väldigt spänd över att få se del imorgonbitti. :)

Grattis till brösten! Skönt att det gick bra.. Uppdatera gärna hur du mår dag för dag, är det jag är mest nervös för.. Dagarna efter :)
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

07 feb, 2017

Entjejistan skrev:

IdaLiine skrev:

Grattis till brösten! Skönt att det gick bra..
Uppdatera gärna hur du mår dag för dag, är det jag är mest nervös för.. Dagarna efter :)

Tackar!! Ja det ska jag göra. Just nu mår jag jättebra. Hanterbar smärta:) har inte varit illamående en enda gång !
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem