Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

1maskros

Kvinna ·

09 feb, 2017

IdaLiine skrev:

madelen skrev:

Ni som opererat er nu, hur har ni det med smärtan?
Blåmärken osv?

Jag tycker det är tortyrbhn och bröstbandet som gör att det gör mest ont. Igår innan åkte hem, och fick se dem, hade jag inga synliga blåmärken. Däremot är jag väldigt öm där bh-n sitter så kan ha fått blåmärken efter den.
Annars ang smärtan, tog citodon igårkväll och har sovit jättegott (plant läge) och tog en citodon nu på morgonen med. Vill inte ha ont i onödan!

Vart hade du opererat dig? Läst mig till att det verkar olika vilka bhar man får, bröstband eller inte.. Varför fick du bröstband? Jag har en hård stödbehå med hyskor ftamtill som jag ska ha dygnet runt.. känns som 2 strlk förliten haha..
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

09 feb, 2017

madelen skrev:

IdaLiine skrev:

madelen skrev:

Ni som opererat er nu, hur har ni det med smärtan?
Blåmärken osv?

Jag tycker det är tortyrbhn och bröstbandet som gör att det gör mest ont. Igår innan åkte hem, och fick se dem, hade jag inga synliga blåmärken. Däremot är jag väldigt öm där bh-n sitter så kan ha fått blåmärken efter den.
Annars ang smärtan, tog citodon igårkväll och har sovit jättegott (plant läge) och tog en citodon nu på morgonen med. Vill inte ha ont i onödan!

Vart hade du opererat dig? Läst mig till att det verkar olika vilka bhar man får, bröstband eller inte.. Varför fick du bröstband?
Jag har en hård stödbehå med hyskor ftamtill som jag ska ha dygnet runt.. känns som 2 strlk förliten haha..

På bellakliniken. Alla får det som opereras där. Och det är för att hjälpa implantatet ner i fickan. Sitter sååå hårt haha. Det är verkligen olika beroende på vilken klinik du väljer! Men jag har satt det lite lösare nu (och då sitter det åt ordentligt ändå). Kunde inte andas.
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

09 feb, 2017

Känner mig så jädra full, men I have boobs, helt galet!! :)
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

09 feb, 2017

Grattis!!
Gilla

Mmalin

Kvinna ·

09 feb, 2017

Ny här och ska opereras 22/2 på Proforma :)
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

09 feb, 2017

Ligger här efter op och försöker hålla ögonen öppna. Tuttarna gör inte ont överhuvudtaget (blir nästan rädd att jag förlorat känseln i dom) men det svider och värker i snittet. Var precis uppe och kissade och man går som en fällkniv ^^ När jag startade mobilen var den full av meddelanden från skolsköterska och min sons lärare som talat in att han skadat sig på rasten och behövde åka till VCT. :-O Precis vad man inte vill höra i detta läge och det sjuka är att samma sak hände förra gången jag blev opad, han väljer sina tillfällen. Min mans mobil är urladdad men han hann få fram att grabben är ok iallafall.
Gilla

beltimdes

Kvinna ·

09 feb, 2017

Nu har jag äntligen tuttar! Fick kika på dom innan och dom ser nästan helt perfekta ut redan nu när dom är nybakade, längtar sååå till slutresultat.. till och med min rumskompis gapade bara när hon såg hur fina de var och gav mig massa komplimanger, iiiih!! Vi är nästan exakt likadana i kroppen och tog samma storlek så hennes är ju minst sagt perfekta dom med! Grät av smärta första timmen efter OP, dock pga en nerv i ryggen som kommit i kläm... har inte haft ont i tuttarna alls! Sååå lycklig just nu!
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

09 feb, 2017

Spännande att man kan känna så olika efter op. Jag känner som om bröstbenet i mitten är av :) men jag har fått oxynorm och det har hjälpt jättebra. Men känner ingen värk eller sveda ( just nu i allafall)
Gilla

Alba

Kvinna ·

09 feb, 2017

madelen skrev:

Alba skrev:

madelen skrev:

Alba skrev:

Madelen, jag hade också tid idag hos Patrik. Jag var först ut och han var ändå sen, så jag antar att hela schemat sköts upp.
Hur gick allt för dig? Hur är smärtan?
Vet inte om det var du som låg tvärs över rummet på uppvaket, men jag kom in först, sen kom en äldre kvinna och sedan kom en ung tjej, kanske var det du? :D

Det gick otroligt bra och han la in 400 och 375 på mig och de ser fantastiska ut redan nu!
Jag kunde inte hålla mig och öppnade nån sekund för att kika när jag kom hem. :D

Ja jag fick ligga längst in i hörnet typ, jag hörde bara en ung tjejs röst det måste varit du då? En äldre kvinna hörde jag också :P
Tycker också att det gick bra, fantastisk narkosläkare verkligen! Jag hade väldigt ont när hon väckte mig och fick då ectra smärtstillande, sen somnade jag om en timme..tror jag åkte hem vid 14.30 :) Har rätt ont nu hemma.. Kunde inte heller hålla mig från att tjuvkika haha... hade förväntat mig stenhårda fyrkanter i början men de är så runda o fina!
Hade du Patrik med? Hur har du det med smärtan?

Då var det du isåfall hehe jag låg tvärs över i andra hörnet, hörde att du hade ont och frös. Jag var exakt likadan när jag vaknade. Hade så ont att jag fick extra smärtstillande, sen gick det värsta över. Jag ville somna om men det gick inte.
Narkosläkaren var verkligen grym! Mådde inte heller illa vilket jag har gjort tidigare när jag har sövts ner.
Jag åkte hem vid 13 ungefär, mådde bra och det kändes bra.
Började känna av mer smärta när jag kom hem så jag tog en oxynorm så gick det över.
Man vill inte ha ont i onödan, ska verkligen använda de tabletterna nu den första veckan för att få bort den värsta smärtan.
Hade också Patrik! :)
Allt gick så snabbt, han fotade och ritade på mig och sen gick vi in till op-salen.
Så skönt att det är över, nu vill man bara läka :)

Ja då måste det varit dig jag såg när du fick gå hem, då hade jag precis vaknat efter extramedicinen jag fick :D
Har fått ta 2 såna idag hitills oxynorm, så förbaskat ont så jag knappt kan röra mig.. Det ska väl vara de 3 första dagarna som är värst, så snart är det över haha..
Tittade på dina bilder förresten, vilket sjukt fint resultat efter bukplastiken! Magiskt att ärren blivit så fina!

Otroligt nog så känns det inte så farligt för mig, visst har jag ont i brösten men känner mig väldigt pigg ändå. Räknade med att ligga halvdöd och ha extremt ont haha, men tack o lov för oxynormen! Haha Tack så mycket! Väldigt nöjd med magen, Mattias var grym! :D Ska lägga ut nya och bättre bilder, vet att jag letade ihjäl mig efter bukplastikbilder. Det finns inte så många som bröstbilderna.
Gilla

1maskros

Kvinna ·

09 feb, 2017

Kentaura skrev:

Ligger här efter op och försöker hålla ögonen öppna. Tuttarna gör inte ont överhuvudtaget (blir nästan rädd att jag förlorat känseln i dom) men det svider och värker i snittet. Var precis uppe och kissade och man går som en fällkniv ^^

När jag startade mobilen var den full av meddelanden från skolsköterska och min sons lärare som talat in att han skadat sig på rasten och behövde åka till VCT. :-O Precis vad man inte vill höra i detta läge och det sjuka är att samma sak hände förra gången jag blev opad, han väljer sina tillfällen. Min mans mobil är urladdad men han hann få fram att grabben är ok iallafall.

Vilken otur verkligen, vad är oddsen :( Tur att det gick så bra med brösten i alla fall :)
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

09 feb, 2017

Undrar hur det gått för Emmis tro?
Gilla

Pralinen

Kvinna ·

09 feb, 2017

1vecka kvar för mig nu =D Ni som har opat er vad packade ni med och vad använde ni? Saknade ni något när ni va där? kentaura. Det är min största skräck att det ska hända mitt barn något med men hoppas det gick bra med ditt iaf <3
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

10 feb, 2017

Hej! Shiit vilken dag det var igår, kom dit halv 11 men va inte inne på op förrän kl 15.00. Vaknade 16.40 och va skit pigg fick fika och gick upp och gick en stund. Men det jävla kissandet kom inte igång. Höll på att bli tokig tillslut fick jag lätt öl sedan tog jag med mobilen in på toa och vips vid kl 19 så kom det och jag fick åka hem. Har inte haft jätteont heller utan mer som träningsverk och lite brännande känsla över höger bröst. Gick och la mig med en gång jag kom hem igår för då kom tröttheten. Men just nu mår jag bra och sovit som en prinsessa!
Gilla

34an

Kvinna ·

10 feb, 2017

Grattis alla ni som op er. Och stackars dig kentura;( skönt att det gick bra ändå ... hur känns det idag? Undrar on man kan sovs hemma de flesta nätterna med små barnen el om man ska sova hos sina föräldrar Ng natt? Hur känner ni?
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

10 feb, 2017

Välkommen nya och grattis ni andra som har opererats! Jag saknade inget där. Gick runt i morgonrocken jag fick låna där. Men ha sköna kläder för hemresa iaf! Har en treåring hemma o allt har funkat jättebra. Har förklarat att mamma har ont och inte får röras :)
Gilla

34an

Kvinna ·

10 feb, 2017

Haha ! Har du en lugn treåring då ;);) nä Mendez får man ju säga. Förresten Har bi andra gott upp i strl Ng då ni valde implantat eftersom lite försvinner bakom muskeln ? Sitter med storleks panik nu även att det skiljde 20 cc;) knäpp jag vet! Valde iaf 320 till slut ich hoppas det försvinner lite på mig!
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

10 feb, 2017

Karran skrev:

Japp, det är Mentors implantat.

Har lagt upp en bild hur mina mentor blev. Är glad att jag valde 350cc efter mycket velande. En del är ju svullnad och kommer att försvinna. Kirurgen blev jättenöjd med resultatet so far och jag med :)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

10 feb, 2017

Jag har 3 livliga barn hemma funkar än så länge två går i skolan och 4 åringen är hemma, muta är bra se till att ha lite godsaker hemma så funkar det mesta :)
Gilla

Mmalin

Kvinna ·

10 feb, 2017

Jag har en tvååring och en fyraåring och jag tänker sova hemma! :) Det räcker att man "måste" sova en natt på kliniken för mig. Sen tänkte jag att jag förklarar att mamma har ont och att dom måste vara försiktiga. Storasyster var 1,5 när jag gjorde kejsarsnitt och då gick det ju bra så då tror jag det kommer göra det nu med :)
Gilla

1maskros

Kvinna ·

10 feb, 2017

Jag måste ha ovanligt ont, kan inte ens lyfta armarna från kroppen.. kan inte skratta utan att gråta nästan haha.. inne på 3e dagen nu, var ensam hemma med 2åringen i 2 timmar igår.. så svårt att inte lyfta eller kramas.. hon är inte direkt försiktig mitt lilla yrväder :) Lagt upp bilder nu på sidan om någon vill titta..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem