Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

nybörjaren

Kvinna ·

10 feb, 2017

Grattis alla er som redan opererat er, jätteroligt att läsa era historier, även om jag inte så ofta tar mig tiden att kommentera. :-) 14 dagar kvar för mig nu!
Gilla

nosen

Kvinna ·

10 feb, 2017

Mina bröst är några dagar gamla nu:-) finns bilder att se hur de ser ut nu! Tar gärna emot kommenterar på hur ni tror att dom kommer bli
Gilla

nosen

Kvinna ·

10 feb, 2017

Mina bröst är några dagar gamla nu:-) finns bilder att se hur de ser ut nu! Tar gärna emot kommenterar på hur ni tror att dom kommer bli
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

10 feb, 2017

nosen skrev:

Wow vad fina dina bröst är! Jag vågar inte öppna min bh än är livrädd att få ont, väntar tills söndag när jag får duscha. Tittade en snabbis efter op men man är bra drogad då hehe.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

10 feb, 2017

nosen skrev:

Wow vad fina dina bröst är! Jag vågar inte öppna min bh än är livrädd att få ont, väntar tills söndag när jag får duscha. Tittade en snabbis efter op men man är bra drogad då hehe.
Gilla

1maskros

Kvinna ·

10 feb, 2017

nosen skrev:

Men gud vad fina, ser ju typ klara ut? Mina sitter under hakan känns det som haha..
Gilla

aleexis

Kvinna ·

10 feb, 2017

Jag ska opereras den 27/2 på Polarkliniken i Umeå hos Anders Nilsson! :) Längtar så mycket efter att kunna känna sig snygg i bikini på sommaren och ha kläder som man behöver lite bröst för att bära upp! :) Har alltid känt mig som en platt planka varje sommar när det är dags att ta fram bikinin, helst när jag är så kort också, känner mig som ett barn typ! Jag har just nu knappt 70A i kupa och ska lägga in 425cc delvis bakom muskeln! :) Jag är sååå nervös men är samtidigt såååå taggad! :D
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

10 feb, 2017

Jag är nu hemma efter att ha opats imorse. Var först ut, och fick komma in direkt. Var inte nervös alls konstigt nog men jag kände mig väl trygg helt enkelt. Jag var med i matchen igen ca 30min efter op. Hade inte ont när jag vaknade, stramade betydligt mer när jag fick sitta upp i en fåtölj och äta frukost. Nu sitt/ligger jag i soffan hemma med massa kuddar bakom, och har inte ont alls. Känns helt overkligt. För att besvara lite funderingar ovan så hade jag på mig rena kläder när jag kom dit, hade i övrigt inte med mig en enda grej. Kissade efter frukost, bytte om till mina kläder och åkte hem ca 1.5h efter att jag piggnat till. Än så länge positivt överraskad. :-D
Gilla

Babyjane

Kvinna ·

10 feb, 2017

Grattis till alla er som fått era nya fina bröst! Dags för mig 27/2. Så taggad, kan knappt tänka på annat! Lite nervös för tiden efter, men känns betryggande att läsa berättelserna ovan :) Föreläser för 500 pers 2 veckor efter op, sååå nervös att ha konstigt rörelsemönster eller ha ont. Eller se i kors efter sömnlösa nätter haha.. Håller det hemligt för kollegorna nämligen. Så kul att följa hur ni andra mår tiden efter!
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

10 feb, 2017

Kul att läsa att det gått så bra för er som opererats senaste dagarna! Har en fundering. Det ser ut som att jag inte kommer att ha nån anhörig med mig och måste därför åka buss i ca 4h till och från kliniken. Känner mig lite orolig! Tror ni man klarar det?
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

10 feb, 2017

Jag var jätte snurrig flera timmar efter min op, då hade jag dock fått extra oxynorm mot smärta. Jag fick hålla i personal när jag skulle gå och byta om och i min sambo när han hämtade mig. Skulle nog inte rekommendera att åka buss själv.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

10 feb, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Kul att läsa att det gått så bra för er som opererats senaste dagarna!
Har en fundering. Det ser ut som att jag inte kommer att ha nån anhörig med mig och måste därför åka buss i ca 4h till och från kliniken. Känner mig lite orolig! Tror ni man klarar det?

Jag hade inte rekommenderat det. Jag åkte 1 timme bil hem och höll på att få panik. Då mådde jag ändå bra, du har ingen möjlighet att sova över där?
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

10 feb, 2017

Emmis 88 skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Har en fundering. Det ser ut som att jag inte kommer att ha nån anhörig med mig och måste därför åka buss i ca 4h till och från kliniken. Känner mig lite orolig! Tror ni man klarar det?

Jag hade inte rekommenderat det. Jag åkte 1 timme bil hem och höll på att få panik. Då mådde jag ändå bra, du har ingen möjlighet att sova över där?

Glömde skriva att jag isåfall kommer att sova över en natt :-)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

10 feb, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Emmis 88 skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Glömde skriva att jag isåfall kommer att sova över en natt :-)

Då ska det nog gå bra, om du tar tillräckligt med smärtlindring, dock är alla olika så det är väldigt svårt att säga
Gilla

Sharky

Kvinna ·

10 feb, 2017

Jag skulle definitivt be om att få stanna över första natten. Smärtan var inte rolig kan jag lova.
Gilla

Entjejistan

Kvinna ·

10 feb, 2017

1maskros skrev:

Jag måste ha ovanligt ont, kan inte ens lyfta armarna från kroppen.. kan inte skratta utan att gråta nästan haha..
inne på 3e dagen nu, var ensam hemma med 2åringen i 2 timmar igår.. så svårt att inte lyfta eller kramas.. hon är inte direkt försiktig mitt lilla yrväder :)

Lagt upp bilder nu på sidan om någon vill titta..

Jättefint resultat! Hur går det att ta sig ur säng och soffa? Gjorde du snittet i armhålan? Nu blir jag nervös när du har så ont, din stackare!Har det blivit något bättre under dagen?
Gilla

1maskros

Kvinna ·

11 feb, 2017

Entjejistan skrev:

1maskros skrev:

Jag måste ha ovanligt ont, kan inte ens lyfta armarna från kroppen.. kan inte skratta utan att gråta nästan haha..
inne på 3e dagen nu, var ensam hemma med 2åringen i 2 timmar igår.. så svårt att inte lyfta eller kramas.. hon är inte direkt försiktig mitt lilla yrväder :)

Jättefint resultat! Hur går det att ta sig ur säng och soffa? Gjorde du snittet i armhålan? Nu blir jag nervös när du har så ont, din stackare!Har det blivit något bättre under dagen?

På dagtid när jag hunnit komma igång med smärtlindringen går det bra att resa sig osv, men nu har jag legat och gråtit en timme i sängen på morgonen medans sambon försökt hjälpa mig att sätta mig upp lite haha.. har nog riktigt otur, har fruktansvärt ont idag.. som flesta verkar kunna hantera det bättre.. Tack! Gjorde snitt under bröstet pga lättare att korrigera om något går fel..
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

11 feb, 2017

1maskros skrev:

Entjejistan skrev:

1maskros skrev:

På dagtid när jag hunnit komma igång med smärtlindringen går det bra att resa sig osv, men nu har jag legat och gråtit en timme i sängen på morgonen medans sambon försökt hjälpa mig att sätta mig upp lite haha.. har nog riktigt otur, har fruktansvärt ont idag.. som flesta verkar kunna hantera det bättre..
Tack! Gjorde snitt under bröstet pga lättare att korrigera om något går fel..

Jag får också sjukt ont av att resa mig upp, man gör det inte i onödan direkt. Vi har en hög säng vilket jag är så tacksam för just nu. Jag kan dock resa mig själv men ligger och samlar mod länge innan jag vågar mig på det. Hur går det att sova för dig?
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

11 feb, 2017

Ni vill kanske mest se bröstbilder och det har jag inga än, men jag gjorde ju även bukplastik med fettsugning (här talar vi smääääärta) och har lagt upp en före/efter bild på det. Är SÅÅ lycklig att efter 12 år fått tillbaka min mage (ja den är faktiskt plattare än den någonsin varit!! Bröstbilder kommer senare, jag är inpackad i en väldigt åtsittande helkroppsdräkt med hål i skrevet som man inte får av sig så lätt. ^^ Mina barn är 10 och 12 år så de förstår att inte kunna kramas nu. Värre är det med våra två katter som vill ligga/hoppa på magen och brösten hela tiden ^^ Usch, jag hade inte rekommenderat en 4 timmar lång bussresa efter op.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

11 feb, 2017

Kentaura skrev:

Ni vill kanske mest se bröstbilder och det har jag inga än, men jag gjorde ju även bukplastik med fettsugning (här talar vi smääääärta) och har lagt upp en före/efter bild på det. Är SÅÅ lycklig att efter 12 år fått tillbaka min mage (ja den är faktiskt plattare än den någonsin varit!! Bröstbilder kommer senare, jag är inpackad i en väldigt åtsittande helkroppsdräkt med hål i skrevet som man inte får av sig så lätt. ^^

Mina barn är 10 och 12 år så de förstår att inte kunna kramas nu. Värre är det med våra två katter som vill ligga/hoppa på magen och brösten hela tiden ^^

Usch, jag hade inte rekommenderat en 4 timmar lång bussresa efter op.

Härligt, jag har inte fått mitt lyckorus än känner mest panik på behån just nu. Helkroppsdräkt lät inte jippi men vill man vara fin så.. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem