Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Beafiacajsa

Kvinna ·

12 feb, 2017

Puh, har operation på tisdag och börjar bli rejält nervös.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

12 feb, 2017

Har så sjukt ont i ryggen nu, har ni några tips på att få ryggen att bli bättre? Lagt täcke under kudden och pallat upp med så jag halvsitter när jag sover. Har ni något vid svanken? Vad i sånnafall?
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

12 feb, 2017

Jag har domningar i armarna till och från, men inte uppåt. Säkert en nerv i kläm men ring och hör med kliniken om du är orolig eller blir värre :) Ang ryggen Emmis 88, massage är riktigt skönt och hjälper tycker jag. Tycker även om att ligga plant på rygg med benen böjda. Har inga andra tips tyvärr.. :/
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

12 feb, 2017

IdaLiine skrev:

Jag har domningar i armarna till och från, men inte uppåt. Säkert en nerv i kläm men ring och hör med kliniken om du är orolig eller blir värre :)

Ang ryggen Emmis 88, massage är riktigt skönt och hjälper tycker jag. Tycker även om att ligga plant på rygg med benen böjda. Har inga andra tips tyvärr.. :/

Får du inte problem att resa sig upp om du ligger plant? Tack för dina tips har tyvärr ingen som kan massera :(
Gilla

Karran

Kvinna ·

12 feb, 2017

Nu är det nervöst... i morgon är det operation. Äntligen!!!! :-)
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

12 feb, 2017

Jag har ingen känsel i brösten. Tänker att det kommer tillbaka senare. Gällande ryggen så är jag rejält uppbullad i soffan och sängen. Har även en liten avlång kudde längre ner på ryggen. Den är perfekt.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

12 feb, 2017

OliviaA skrev:

Jag har ingen känsel i brösten. Tänker att det kommer tillbaka senare.

Gällande ryggen så är jag rejält uppbullad i soffan och sängen. Har även en liten avlång kudde längre ner på ryggen. Den är perfekt.

Åh vad är det för kudde?? Behöver verkligen ett stöd längre ner
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

12 feb, 2017

Karran skrev:

Nu är det nervöst... i morgon är det operation. Äntligen!!!! :-)

Lycka till
Gilla

Karran

Kvinna ·

12 feb, 2017

Tack :-)
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

13 feb, 2017

Emmis 88 skrev:

IdaLiine skrev:

Jag har domningar i armarna till och från, men inte uppåt. Säkert en nerv i kläm men ring och hör med kliniken om du är orolig eller blir värre :)

Ang ryggen Emmis 88, massage är riktigt skönt och hjälper tycker jag. Tycker även om att ligga plant på rygg med benen böjda. Har inga andra tips tyvärr.. :/

Får du inte problem att resa sig upp om du ligger plant? Tack för dina tips har tyvärr ingen som kan massera :(

Jag upptäckte igår att kylskåpshandtaget var väldigt skönt att massera ryggen mot :) Prova dig fram! Så slipper be maken om det lika ofta.. ;) Jag har haft rätt lätt för att resa mig sedan start men har ju hjälp hemma om jag behöver. Du kan inte "rulla" upp om du har armar/händer runt knäna?
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

13 feb, 2017

Stort lycka till Karran!!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

13 feb, 2017

IdaLiine skrev:

Emmis 88 skrev:

IdaLiine skrev:

Jag upptäckte igår att kylskåpshandtaget var väldigt skönt att massera ryggen mot :) Prova dig fram! Så slipper be maken om det lika ofta.. ;)
Jag har haft rätt lätt för att resa mig sedan start men har ju hjälp hemma om jag behöver. Du kan inte "rulla" upp om du har armar/händer runt knäna?

Haha kan vara värt ett försök. Haha nja tror inte det dock har jag rätt lätt att resa mig upp fast idag strama det och brände över bröstet. Lätt att klaga trots att jag egentligen inte har jätteont. Men ryggen är jobbig när den kommer i dåliga dagar
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

13 feb, 2017

Emmis 88: Det är en smal, avlång kudde. Jätteskönt!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

13 feb, 2017

OliviaA skrev:

Emmis 88:
Det är en smal, avlång kudde. Jätteskönt!

Ska kolla om jag kan hitta en Sådan... En fråga tjejer, hur han ni tvättat håret? Min man skulle hjälpa mig igår men jag fick panik i duschen det sved i brösten och han var så långsam haha. Behöver få rent hår är ju pinsamt detta haha.
Gilla

1maskros

Kvinna ·

13 feb, 2017

Jag passade på i förrgår när min syster var på besök, så hon fick tvätta mitt hår :P Men ikväll måste jag tvätta igen.. funderar på om jag ska prova luta mig bakåt istället och ha en handduk över ögonen, låta sambon prova igen.. Önskar att man inte hade så himla långt hår..
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

13 feb, 2017

Jag har faktiskt inte tvättat mitt hår än, brukar vanligen faktiskt inte tvätta det mer än max 2 ggr/vecka heller. Men jag har väl iofs tur som inte har fett hår. I morgon tänker jag dock försöka mig på det, tror det ska gå bra eftersom mina ligger framför muskeln.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

13 feb, 2017

1maskros skrev:

Jag passade på i förrgår när min syster var på besök, så hon fick tvätta mitt hår :P Men ikväll måste jag tvätta igen.. funderar på om jag ska prova luta mig bakåt istället och ha en handduk över ögonen, låta sambon prova igen.. Önskar att man inte hade så himla långt hår..

Vilken tur du har. Jag ska till skolan i morgon och vill gärna ha rent hår men att maken ska ge sig på det igen nej jag väntar haha. haha ja nästan så man ville haft kort hår just nu.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

13 feb, 2017

Kentaura skrev:

Jag har faktiskt inte tvättat mitt hår än, brukar vanligen faktiskt inte tvätta det mer än max 2 ggr/vecka heller. Men jag har väl iofs tur som inte har fett hår.

I morgon tänker jag dock försöka mig på det, tror det ska gå bra eftersom mina ligger framför muskeln.

Håller tummarna på att det går bättre för dig än för mig
Gilla

Karran

Kvinna ·

13 feb, 2017

Åh tack :-) Nu är det gjort och jag har varit hemma några timmar. Är supernöjd och har inte så ont än. Men jag antar att det kommer snart :-S Allt gick jättebra, blödde inget under op och Karl var nöjd, han tyckte det redan såg kanonbra ut när jag fick åka hem. Det låter ju hoppfullt för slutliga resultatet. Hoppas bara man slipper komplikationer. Bilder finns på min sida om nån är nyfiken. Kommer lägga ut fler om någon dag, utan stöd-bh :-)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

13 feb, 2017

Karran skrev:

Åh tack :-)
Nu är det gjort och jag har varit hemma några timmar. Är supernöjd och har inte så ont än. Men jag antar att det kommer snart :-S
Allt gick jättebra, blödde inget under op och Karl var nöjd, han tyckte det redan såg kanonbra ut när jag fick åka hem. Det låter ju hoppfullt för slutliga resultatet. Hoppas bara man slipper komplikationer. Bilder finns på min sida om nån är nyfiken. Kommer lägga ut fler om någon dag, utan stöd-bh :-)

Grattis till dina nya bröst
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem